Babootje schreef:Ik begreep van een kennis die in Vlaardingen woont dat het meisje blijvend letsel overhoudt.
Dat verbaast me niet als ik de artikels zo lees, hoewel ik wel gehoopt had voor het meisje dat het niet zo was.
Shadow0 schreef:moonfish13 schreef:Ook ik ga daar in mee.
Liefde is soms loslaten, en ik zou mijn kind het ook gunnen om te gaan in dit geval.
Er is niemand meer bij dit meisje die vanuit liefde beslissingen mag nemen.
Misschien niet, maar bijvoorbeeld de biologische moeder kan wel nog liefde voelen voor haar dochter en het was dan misschien ook voor de moeder wel anders geweest als ze het niet had overleefd ipv zoals nu een kind te hebben dat afziet en mogelijks blijvend letsel overhoudt.
Heel wat ouders die niet goed (genoeg) voor hun kinderen zorgden of kunnen zorgen doen dat niet vanuit louter slechte bedoelingen, maar hebben zelf problemen, een slechte jeugd gehad, intrafamiliaal geweld gekend enz enz. Dat praat het absoluut niet goed natuurlijk, maar in zulke gevallen blijft er wel liefde van de ouder naar het kind bestaan en blijven ze vechten om toch terug de ouderlijke macht/ouderlijk gezag te krijgen.