Ik zal de definitie Googlen

Oh, en het is Laminin
https://reasons.org/explore/blogs/the-c ... -a-creator
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Maar hebben jullie het nu over religie, het geloof, de bijbel of de interpretatie die sommige mensen eraan geven?
Cer schreef:Ja Avalanche en Raineri.. schrijven jullie nu precies het tegenovergestelde?
Ik zal de definitie Googlen
Oh, en het is Laminin
https://reasons.org/explore/blogs/the-c ... -a-creator
huppelz schreef:Er is veel verkeerd vertaald
Kinke schreef:huppelz schreef:Volgens mij was t woord laminaatcel? Een laminaatcel heeft de vorm van een kruis. Net zo'n kruis als op Golgotha.
De laminaatcel houd alle cellen bij elkaar en dat is precies wat (het bloed van Jezus) ook doet. Zal eens zien of ik dat filmpje nog kan vinden
hoef je voor mij niet op te zoeken hoor. Overigens nog nooit van gehoord, laminaatcel
huppelz schreef:Serieus? theologie gestudeerd nog wel? Je weet wat Jezus zei tegen juist die dat gedaan hadden toch?
Avalanche schreef:Cer schreef:Maar hebben jullie het nu over religie, het geloof, de bijbel of de interpretatie die sommige mensen eraan geven?
Sorry schat, ik heb over die vraag heen gelezen.
Geloof is een persoonlijk iets. Mensen hebben een bepaald geloof, maar dat is iets tussen hen en God.
Religie is georganiseerd. En omdat veel religies geloven dat ze van God gezonden zijn, en mensen moeten bekeren, en een eigen opvatting van ethiek hebben, plus geloven dat ze anderen ook niet mogen laten zondigen, hebben religies nogal de neiging om de bijbel zo een beetje te draaien dat het veel beter past bij hun verhaal, en bemoeien ze zich erg graag met wetgeving.
Brainless schreef:huppelz schreef:Er is veel verkeerd vertaald
Er zijn nog heel veel mensen op de wereld die heel goed Hebreeuws kunnen lezen en begrijpen, dus ook kunnen vertalen naar een andere taal.
Daarnaast is het NT in het Grieks geschreven. En volgens mij is het NT voor de jezus aanhangers juist hét boek, dus is die vertaling het belangrijkst.
huppelz schreef:Juist op die feesten vinden vaak geschiedkundige dingen plaats. Gaaf eh?!
Albert schreef:En ook op deze kanalen kun je weer doneren...
Hier dus een filmpje voor jou
https://youtu.be/2ESWRtaHNU8?si=rW6nZzAorrWdI5Q2
Citaat:Het einde der tijden, of de wederopstanding, of de opname in de hemel is een terugkerend thema wat naar mijn idee gewoon een verdienmodel is / een soort uitvlucht uit de realiteit. Want het zou wel heel makkelijk zijn als het leven, wat soms gewoon poedersuiker is, eigenlijk niet waar is en er een uitweg is anders dan 'je leven leven' zeg maar![]()
Daarnaast zijn er al zoveel groeperingen, cults, religies, generaties etc die meenden dat zij de uitverkorenen waren... het is maar net hoe je het bekijkt.
(...)
Ding is dat God Zijn boosheid over de aarde zal laten gaan. Maar iedereen die Zijn Verzoeningsoffer heeft aangenomen hoeft niet ook nog eens gestraft te worden zeg maar, omdat Jezus voor die schulden al betaald heeft. Om die reden zullen die opgenomen worden en spontaan verdwijnen binnen seconden.
Als je wedergeboren bent ga je dingen anders zien en anders ervaren. Opeens sta je in een geestelijk schouwspel en sta je ook nog eens midden in een oorlog.
Klinkt gek, maar dat hoort erbij.