Nikass schreef:Please niet wéér al die onzin over de erfbelasting.
Mag jij vinden, boeit me niks.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Ik stem erg rechts, maar twijfel nog tussen een paar.
Groen links, nee bedankt, kan je straks een erftaks van 45 procent betalen, kan je na het overlijden van je partner nog het huis verkopen, terwijl je het misschien al afbetaald hebt. Vreselijke vent ook.
VuurVleugels schreef:Wintu schreef:Ik stem erg rechts, maar twijfel nog tussen een paar.
Groen links, nee bedankt, kan je straks een erftaks van 45 procent betalen, kan je na het overlijden van je partner nog het huis verkopen, terwijl je het misschien al afbetaald hebt. Vreselijke vent ook.
We hebben in meerdere politieke topics paginalange gesprekken en discussies hierover gehad en dit op meerdere manieren ontkracht. Dat GL/PvdA hem niet gaat worden voor jou is prima natuurlijk, maar elke keer onjuiste informatie op blijven rakelen maakt het ook geen eerlijke strijd.
Wintu schreef:VuurVleugels schreef:
We hebben in meerdere politieke topics paginalange gesprekken en discussies hierover gehad en dit op meerdere manieren ontkracht. Dat GL/PvdA hem niet gaat worden voor jou is prima natuurlijk, maar elke keer onjuiste informatie op blijven rakelen maakt het ook geen eerlijke strijd.
Je hoeft er niet op te reageren he, sterft het vanzelf een trage dood.... Ik zit niet in die topics, geloof ook niet dat dat een vereiste is om hier te mogen reageren? D
VuurVleugels schreef:Wintu schreef:
Als alleen jij het zou zeggen zou het een trage dood zijn, je bent helaas niet de enige. Ik/we blijven ertegenin gaan zodat niet weer een nieuw iemand het leest en denkt 'oh, dan maar beter geen GL/PvdA!'. Keuzes maken op basis van je belangen is prima, maar dan wel eerlijke en geïnformeerde keuzes.
En nee, je hoeft niet in topics mee te doen. Maar zo binnenkomen en one-liners die je ergens hebt gelezen of gehoord droppen is ook niet echt netjes.
IMANDRA schreef:Wintu je verspreidt informatie die aantoonbaar onjuist is. Dat zet VuurVleugels recht. Ik zie niks betuttelds, insinuerends of persoonlijks, for that matter.
Dit is zo’n oneliner die in de comments onder elk politiek nieuwsartikel voorkomt maar gewoon aantoonbaar niet klopt, maar desondanks toch keer op keer herhaald wordt.
Citaat:Ik/we blijven ertegenin gaan zodat niet weer een nieuw iemand het leest en denkt 'oh, dan maar beter geen GL/PvdA!'. Keuzes maken op basis van je belangen is prima, maar dan wel eerlijke en geïnformeerde keuzes.
Wintu schreef:Het maakt mij niet uit of iemand dan niet op gl/PvdA zal kiezen vanwege die opmerking, dat mag iemand helemaal zelf weten. En op welke gronden iemand een keuze maakt, is ook niet aan jullie, als iemand ongeinformeerd/ geïnformeerd, strategisch of omdat ie iemands kapsel leuk vindt, op een bepaalde persoon/partij stemt, dan is dat allemaal persoonlijk en heb je daar in feite niets mee te maken. Dat is democratie, vrijheid van keuze. Dus laat mensen in hun waarde als ze iets vinden en negeer het als het niet met jouw waarden en normen overeen stemt. Maar je hoeft mensen niet ter verantwoording roepen, omdat je bang bent dat mensen niet op je favoriete partij stemmen, door eventuele opmerkingen van die persoon.
Fitzroy schreef:Nou idd. Hoe je het ook wendt of keert, ze willen die erfbelasting wel. En dan kun je het bagataliseren want ‘dit en dat’ maar feit blijft dat ze het wél in gaan voeren. En met de huidige huizenprijzen is 1,5 miljoen niet eens zo gek veel. Dus: bezint eer ge begint.
Wintu schreef:IMANDRA schreef:Wintu je verspreidt informatie die aantoonbaar onjuist is. Dat zet VuurVleugels recht. Ik zie niks betuttelds, insinuerends of persoonlijks, for that matter.
Dit is zo’n oneliner die in de comments onder elk politiek nieuwsartikel voorkomt maar gewoon aantoonbaar niet klopt, maar desondanks toch keer op keer herhaald wordt.
Ik verspreid geen info, ik noem een reden waarom ik voor mezelf niet voor GL/PVDA kies. En dat mag.Citaat:Ik/we blijven ertegenin gaan zodat niet weer een nieuw iemand het leest en denkt 'oh, dan maar beter geen GL/PvdA!'. Keuzes maken op basis van je belangen is prima, maar dan wel eerlijke en geïnformeerde keuzes.
Het maakt mij niet uit of iemand dan niet op gl/PvdA zal kiezen vanwege die opmerking, dat mag iemand helemaal zelf weten. En op welke gronden iemand een keuze maakt, is ook niet aan jullie, als iemand ongeinformeerd/ geïnformeerd, strategisch of omdat ie iemands kapsel leuk vindt, op een bepaalde persoon/partij stemt, dan is dat allemaal persoonlijk en heb je daar in feite niets mee te maken. Dat is democratie, vrijheid van keuze. Dus laat mensen in hun waarde als ze iets vinden en negeer het als het niet met jouw waarden en normen overeen stemt. Maar je hoeft mensen niet ter verantwoording roepen, omdat je bang bent dat mensen niet op je favoriete partij stemmen, door eventuele opmerkingen van die persoon.
Fitzroy schreef:Maar het is geen foutieve informatie. GL/PvdA wil de erfbelasting aanpakken. Punt.
8nnemiek schreef:Fitzroy schreef:Maar het is geen foutieve informatie. GL/PvdA wil de erfbelasting aanpakken. Punt.
Maar dat is niet wat er werd geschreven.
Er staat:
"kan je straks een erftaks van 45 procent betalen, kan je na het overlijden van je partner nog het huis verkopen"
En dat is dus per definitie niet waar. Zélfs niet voor mensen die een huis hebben dat boven de 2 miljoen waard is bijvoorbeeld.