Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:22

En hoe ga jij het enorme begrotingstekort van jouw geliefde BBB oplossen dan DuoPenotti? Die 7 miljard die ze tekort komen moet ergens vandaan komen.

BBB wil niet uit de EU dus ze moeten zich wel houden aan de stikstofregels vanuit Brussel. Dus nee zo erg tegen zijn ze niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:25

MarlindeRooz schreef:
En hoe ga jij het enorme begrotingstekort van jouw geliefde BBB oplossen dan DuoPenotti? Die 7 miljard die ze tekort komen moet ergens vandaan komen.

OH een of ander iemand heeft wat berekend en dat is nu De waarheid?

Ze geven zelf aan het ook door te laten rekenen met óok de lange termijn visie.
Niet het kortzichtige van nu.

Daarnaast wil ik wel eens een na berekening van de partijen van de afgelopen jaren...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:27

MarlindeRooz schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waar je dan wel op gaat stemmen Applester, ik kan het niet echt plaatsen. Zeker omdat je het klimaatprobleem ontkent en dat doet eigenlijk maar 1 partij echt ook...

Ik ga dit jaar tactisch voor GL/PVDA. En dan stem ik op Timmermans. Alles beter dan weer de VVD. Ben eigenlijk niet zo heel links dus heb nog getwijfeld over NSC maar ik stem uit principe niet op christelijke partijen en hij houdt zijn geloof er wel erg in.

Waar uit blijkt dit? Heb ik nog nergens gemerkt of gehoord dat het een gelovige partij is?
Hij is zelf wel christelijk/kerkganger, maar ieder zo zijn hobby's.
Dit staat los van de partij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:28

DuoPenotti schreef:
Hoe kom je erbij dat ze meegaan in het stikstof beleid?

In hun eigen programma gezien of de fake verdraaide berichten?
Die gaan er nogal wat in omloop

Ik citeer uit hun eigen programma:

"Hierbij is overigens voor Nederland wel de mogelijkheid van saldering op EU-niveau. Nederland moet zich
dus maximaal inzetten om deze doelen te behalen,
"

"De energietransitie vraagt om een Deltaplan. Nieuwe activiteiten zullen moeten worden opgebouwd,
terwijl andere activiteiten worden om- of afgebouwd. Dit veranderproces vraagt grote investeringen
door bedrijven, veelal zullen de prijsstijgingen die daar het gevolg van zijn, worden doorbelast aan de
burger. De burger moet deze lastenverzwaring wel kunnen blijven dragen. Daarom zetten wij in op een
rechtvaardige verdeling van de kosten die samengaan met de klimaatmaatregelen."

"BBB streeft naar een samenleving die gebruik kan blijven maken van betaalbare duurzame energie. "

"We willen burgers en ondernemers actief betrekken bij de verduurzaming. Dit kan bijvoorbeeld door
het oprichten van lokale energiecoöperaties, waar burgers gezamenlijk investeren in duurzame warmte
en koude projecten, zon op dak initiatieven, buurtbatterij etc."

"We bevorderen zonne-energie (bij voorkeur op daken van gebouwen maar denk ook aan panelen als
onderdeel van geluidschermen langs de weg en in ramen). "

"We dringen het gebruik van fossiele brandstoffen verder terug door in te zetten op gebruik van duurzame en schone energie, zonder dat dit leidt tot oneerlijke concurrentie of de betaalbaarheid van
energie onevenredig onder druk zet."

"Om sneller stappen te kunnen zetten, zal de energie-infrastructuur in bepaalde aangewezen gebieden
geen passende beoordeling na een Plan-milieueffectrapport (MER) behoeven."

Bron:
https://boerburgerbeweging.nl/wp-conten ... _INDEX.pdf
https://boerburgerbeweging.nl/bbb-verki ... 2023-2027/
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 08-11-23 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:29

listiglistje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waar je dan wel op gaat stemmen Applester, ik kan het niet echt plaatsen. Zeker omdat je het klimaatprobleem ontkent en dat doet eigenlijk maar 1 partij echt ook...

Ik ga dit jaar tactisch voor GL/PVDA. En dan stem ik op Timmermans. Alles beter dan weer de VVD. Ben eigenlijk niet zo heel links dus heb nog getwijfeld over NSC maar ik stem uit principe niet op christelijke partijen en hij houdt zijn geloof er wel erg in.

Waar uit blijkt dit? Heb ik nog nergens gemerkt of gehoord dat het een gelovige partij is?

Persoonlijke smaak. Ik heb niks met gelovigen die hun eigen mening over "God" in hun politieke punten terug laten komen. Dus nee ik stem niet op hem.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:31

AppleSter schreef:
8nnemiek schreef:
Imandra _/-\o_
Knap dat je er de tijd nog voor neemt om zo uitgebreid te reageren.

Wat een fijne opmerking :+ Dat zegt meer over jou als persoon dan over mij

Mwah, ze bedoelt meer dat ik de tijd neem om met iemand te discussiëren die een totaal andere mening heeft en ook niet zal veranderen. Dat is toch ook gewoon zo?

AppleSter schreef:
Andersom; dat ik nog moeite doe om iets tegengas te geven op de aanbidding van Timmermans, is alleen omdat de mensen die iets anders denken direct een hoek in worden gedrukt door minimaal 4 man/vrouw sterk. Het kost wel heel veel tijd, maar tegengeluid mag er zijn en zal er dus gewoon zijn. Ook hier op Bokt.

Niemand weerhoudt je ervan om te reageren hoor. En overigens, ik aanbid Timmermans niet.

AppleSter schreef:
@Imandra, leuk dat jij je professioneel onderlegd genoeg acht om mijn bronnen te beoordelen op betrouwbaarheid van de informatie. Wat is DE WAARHEID? Alles wat Timmermans zegt? Alles wat “De Wetenschappers” (die altijd wederkerig is, wetenschap kan alleen groeien als er van alle kanten naar een probleem wordt gekeken en er ook critici bij betrokken worden) die worden uitgenodigd bij de NPO zegt? Als je eenzijdig mensen uitnodigt in talkshows moet je er niet raar van staan te kijken dat je slechts 1 richting gepresenteerd krijgt.

Nee hoor, wat Timmermans zou zeggen zou ik ook dubbelchecken. Wetenschappers, niet naar wat een enkele zegt maar wel als daar meerdere studies van gedaan zijn die vervolgens ook peer reviewed etc zijn. Zit een heel systeem achter om te zorgen dat de informatie ook echt feitelijk is en geen toevalstreffer of fraude, zeg maar.

Wetenschap is inherent genuanceerd. Je moet in een wetenschappelijk onderzoek je eigen onderzoek onderuit proberen te halen (dat is een vast onderdeel van zo'n paper). Dus je moet echt kritisch kijken naar je resultaten, hoe je daar bent gekomen en wat andere verklaringen kunnen zijn. Een goed opgeleide wetenschapper is juist kritisch op zichzelf ;).

Wel of niet worden uitgenodigd bij de NPO doet er niet toe. En zo eenzijdig is het in de media niet hoor, die vindt het juist prachtig (sorry, generaliserend) dat er wat controverse komt.

AppleSter schreef:
Om te passen binnen jouw “beoordeling” heb ik al meermaals verwezen naar stikstof hoogleraren van D66 in de NPO podcast “Op z’n kop”. Luister dat eerst maar, uit je kritiek daarop en dan zal ik kijken wat ik verder met je kan delen. Er is inmiddels ook nog een rapport van de UvA mbt stikstof/ het stikstofbeleid. Kun je zelf even opzoeken. Oh, heb m al gevonden, mijn laatste linkje bij deze; https://www.uva.nl/shared-content/facul ... deken.html
Niet alles is zo zwart/wit als men denkt. Daarbij, ik heb het NPO “Op z’n Kop” linkje vandaag al eerder gedeeld.

Sorry maar ik heb écht geen tijd om een hele podcast te kijken. En ik zou mijn denken absoluut niet zwart/wit noemen :+. Ik loop continu te zeveren over nuance.

Over je linkje, interesting:
Citaat:
Het team vergeleek ook hoe goed hun bevindingen corresponderen met de voorspelde ruimtelijke verdeling van stikstof-depositie rondom de boerderijen op basis van het OPS-model van het RIVM. Het model bleek lichtelijk te onderschatten hoeveel stikstof binnen 15 meter van een stal terecht komt, maar daarbuiten bleken de voorspellingen goed overeen te komen met de directe metingen

Even geen tijd om het gehele onderzoek te lezen, maar het klinkt niet alsof je hier nu echt een 'gotcha' hebt met dat de overheid het zou fout zou doen. Integendeel.

Overigens, als ik zo de beschrijving van die podcast lees, klinkt die erg eenzijdig.
https://www.nporadio2.nl/nieuws/podcast ... klopt-niet

Overigens zijn dit ook maar twee wetenschappers. Zoals ik al zei kunnen er altijd zijn die iets anders menen te vinden, maar moet je kijken naar wat de conclusies zijn van het merendeel van de groep. Ik ga er nu niet dieper induiken, maar wellicht dat anderen daar iets nuttigs over kunnen zeggen.

Je roept ook dat dit soort mensen geweerd worden.. maar toch zijn ze gewoon op NPO mogen verschijnen?

AppleSter schreef:
Ab Osterhaus is vaccinverkoper, hij had een dubbele agenda terwijl hij z’n vaccinatiedrift zat te uiten in de talkshows waar hij vaste gast was. Daarnaast is er een filmpje van hem waarin hij dolblij de champagne wil openen omdat hij een telefoontje ontving waarin werd verteld dat een kleuter Mexicaanse griep had. Het arme kindje is vlak daarna overleden, maar Osterhaus ging uit z’n plaat omdat ze rijk gingen worden van de vaccinaties die besteld werden. Vreselijk. Daarnaast; als aandeelhouder wordt je ook rijk van de verkoop van zoveel vaccins. https://youtu.be/lkS0ki6G4ec Hier het filmpje, hoop dat de link werkt.

Hij is helemaal geen verkoper, hij heeft aandelen. Dat is compleet wat anders.

Jij claimt gelijk dubbele agenda, vaccinatiedrift... maar gaat eraan voorbij dat er voor zijn claims (dat vaccineren belangrijk is) veeeeeeeeeel wetenschappelijke onderbouwing was én is. Als iemand met hart voor de zorg/gezondheid kan ik me dan ook voorstellen dat je die boodschap verder wil verspreiden als je daartoe de mogelijkheden hebt, door middel van zo'n talkshow.

Over je filmpje: ten eerste vind ik er al veel in geknipt worden. Dat wil dus zeggen dat er mogelijk context is weggeknipt. Want wat vieren ze precies? Dat is me onduidelijk. Het filmpje framed het nu zo dat ze lijken te vieren dat het kindje ziek is, maar ís dat ook daadwerkelijk zo? Ik betwijfel het. Overigens vind ik er helemaal niet zo'n feestsfeer in zitten, mijn indruk is meer van 'pfoe hier gaan we'. Vervolgens 'juicht' hij dat er vaccins zijn besteld. Jij denkt dan dat hij juicht want hij zou eraan verdienen, maar wie zegt dat hij niet juicht omdat hij vindt dat het ministerie een goede beslissing heeft gemaakt door vaccins in te kopen, zodat er minder mensen ziek worden?

Je doet allerlei aannames op basis van zo'n onbetrouwbaar stukje video.

AppleSter schreef:
Wat betreft bosbranden; als je een takje buiten in de zon legt vliegt dat takje niet vanzelf in brand. Daar is een blikseminslag voor nodig of….. De mens. Er zijn heel wat bosbranden aangestoken de laatste tijd en gelukkig ook mensen gearresteerd. Ik heb familie in Portugal wonen, die waarschuwen ons al (we hebben emigratieplannen) dat we niet in de buurt van eucalyptusbossen (aangeplant??) moeten gaan wonen, want die branden wel heel erg goed.

Klopt dat ze vaak door menselijk toedoen ontstaan. Maar als de grond/omgeving droger is door klimaatverandering ontstaat zoiets sneller. Dat is het hele punt.

AppleSter schreef:
Het gat in de ozonlaag, geloof je dat echt?? Wij maakten er vanaf de middelbare school al grappen over, als iemand met deo of haarlak spoot “denk om de ozonlaag!” :D
En als we het sindsdien al zo goed hebben gedaan (bijzonder toch, dat zo’n gat vanzelf weer dicht gaat) wat is dan het probleem nu? We doen het al zo goed?

Ja dat geloof ik echt, want er is gewoon wetenschappelijk bewijs voor en het wordt ook al jaren met wetenschappelijke manieren in de gaten gehouden.

Fijn dat jij er grappen over maakte, maar dat het blijkbaar grappig was, wil dat zeggen dat het niet waar is?

We doen het zeker goed, wat betreft de oorzaak van de ozonlaag. Maar dat is een compleet andere oorzaak dan klimaatverandering. Dus ja, we moeten ook op andere aspecten het beter gaan doen. Nét zo goed doorpakken zoals we bij het gat in de ozonlaag hebben gedaan.

AppleSter schreef:
Het “klimaatprobleem” kunnen we prima aanpakken met z’n allen. Onze leiders voorop als duidend voorbeeld, de mensen die op de A12 gaan liggen (Carice van Houten en co) erachter aan. De rest volgt dan heus wel, als het zo serieus wordt opgepakt en mensen transparant zijn.
Maar nee, Carice kan huilen om klimaat en arme kinderen een depressie intrekken (ook daar is een filmpje van) maar ze moet wel naar Amerika / Australië vliegen voor werk en privé. Maar dat compenseert ze dan wel met betalen voor het planten van een boompje….. :+

Waarom zet je klimaatprobleem tussen aanhalingstekens?

Geen idee wat een aantal acteurs ermee te maken hebben. Het gaat immers ook niet om individuen, maar wat wij als samenleving, als mensheid voor invloed hebben. Gaan een grote groep individuen hun leven anders inrichten bijv. elektrisch rijden) dan heeft dat impact. Daar kan een overheid dmv wetgeving (voor consument én bedrijfsleven) aan bijdragen.

AppleSter schreef:
Als je het klimaatprobleem werkelijk zo erg vindt kun je echt wel elektrisch rijden en om de 150km laden. Mijn man legt vaak meer dan 500 km af met de Jag en staat dan tussendoor bij de snellader.ja, dat kost bakken extra tijd. Ook als je naar het Gardameer rijdt met je gezin en er bijna dubbel zolang over doet. Maar die extra laadtijd zou je over moeten hebben als je echt van mening bent dat brandstofsubsidies zo slecht zijn toch?
Wij zijn niet van mening dat elektrisch de oplossing is, dus die van ons gaat er binnenkort uit.

Zucht. Dus nu zou ik het klimaatprobleem niet erg vinden omdat ik niet elektrisch kan rijden? Al de andere dingen die ik in mijn leven verander doen er niet toe? Over nuance gesproken...

AppleSter schreef:
Er zijn inmiddels schepen die geen elektrische auto’s meer willen vervoeren juist omdat ze snel in de brand vliegen en dan even uitgaan om vervolgens nog een week (ligt aan hoe vol de accu is) na te blijven branden. Als een elektrische auto in de brand vliegt komt er tegenwoordig een bakwagen met water en een grote grijparm en dan wordt de auto daar een aantal dagen in geplaatst om het vuur te doven.

Dat een EV brandgevaar heeft is waar. Feit is wel dat ze niet brandgevaarlijker zijn dan conventionele auto's.
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... vaarlijker

Gaan we normale auto's dan ook maar overal in de ban doen? Niet meer vervoeren op schepen?

AppleSter schreef:
Ik ben benieuwd hoe het hier over een paar jaar gaat, de paarden zijn niet voor niets streng geregistreerd nu en de paardensport ligt sowieso al onder een vergrootglas. Koeien zijn eerst het haasje, we hebben ook al landbouw volgens een staatsagenda: https://www.destentor.nl/binnenland/aar ... ~aebc2b67/ en van boeren hier in de buurt hoor ik steeds dat de maatregelen die ze krijgen zorgen voor steeds armere grond, waar steeds minder voedsel van te halen valt.

"What if..."

Dat koeien het haasje zouden zijn, heb ik nog nergens gezien ;)

AppleSter schreef:
Wij wachten het niet af; We richten ons op emigratie naar Portugal met onze dieren. Een heerlijk vooruitzicht! *\o/*

Je hebt even genoeg linkjes gehad voor een week nu, dus ik ga nog ff verder werken. :wave:

Veel plezier. Maar ook daar ga je tegen klimaatverandering en de wetgeving eromheen aanlopen. Immers komt er ook behoorlijk wat wetgeving uit de EU.

En mwah, zo veel linkjes waren het er niet.
Zegt de koningin van de epistels met bronvermelding. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:43

Mag ik zeggen dat ik die ellenlange teksten en doordram discussies enorm irritant vind :o

Persoonlijk lees ik ze niet meer... paar pagina's terug al gestopt.

Maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt?
Er zijn momenteel zoveel problemen die aandacht verdienen en het onderwerp van dit topic verdwijnt zo...jammer!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:52

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik citeer uit hun eigen programma:

"Hierbij is overigens voor Nederland wel de mogelijkheid van saldering op EU-niveau. Nederland moet zich
dus maximaal inzetten om deze doelen te behalen,"

"De energietransitie vraagt om een Deltaplan. Nieuwe activiteiten zullen moeten worden opgebouwd,
terwijl andere activiteiten worden om- of afgebouwd. Dit veranderproces vraagt grote investeringen
door bedrijven, veelal zullen de prijsstijgingen die daar het gevolg van zijn, worden doorbelast aan de
burger. De burger moet deze lastenverzwaring wel kunnen blijven dragen. Daarom zetten wij in op een
rechtvaardige verdeling van de kosten die samengaan met de klimaatmaatregelen."

"BBB streeft naar een samenleving die gebruik kan blijven maken van betaalbare duurzame energie. "

"We willen burgers en ondernemers actief betrekken bij de verduurzaming. Dit kan bijvoorbeeld door
het oprichten van lokale energiecoöperaties, waar burgers gezamenlijk investeren in duurzame warmte
en koude projecten, zon op dak initiatieven, buurtbatterij etc."

"We bevorderen zonne-energie (bij voorkeur op daken van gebouwen maar denk ook aan panelen als
onderdeel van geluidschermen langs de weg en in ramen). "

"We dringen het gebruik van fossiele brandstoffen verder terug door in te zetten op gebruik van duurzame en schone energie, zonder dat dit leidt tot oneerlijke concurrentie of de betaalbaarheid van
energie onevenredig onder druk zet."

"Om sneller stappen te kunnen zetten, zal de energie-infrastructuur in bepaalde aangewezen gebieden
geen passende beoordeling na een Plan-milieueffectrapport (MER) behoeven."

Bron:
https://boerburgerbeweging.nl/wp-conten ... _INDEX.pdf
https://boerburgerbeweging.nl/bbb-verki ... 2023-2027/

Ja ik mis je punt?

Je weet dat Europa geen stikstof doel heeft. Alleen een natuurdoel.
Stikstof in deze vorm heeft Nederland zelf verzonnen. Het woord stikstof komt in de Europese richtlijnen niet voor.

Citaat:
De Europese regelgeving biedt de mogelijkheid om redenen van groot openbaar belang aan te wijzen
waardoor in afwijking van de milieuregelgeving, zoals stikstof, toch snel vergund kan worden. BBB wil
daar gebruik van maken voor het grote belang van het wegwerken van de tekorten op de woningmarkt.
De stikstof wet moet volledig op de schop waarbij niet stikstof maar behoud en herstel van de natuur Hoofdstuk 2 centraal komt te staan (zie hoofdstuk Landbouw).

Citaat:
BBB wil ook de naam ‘visserij’ terug in het ministerie van LNV. Dit wordt dus ministerie van Landbouw,
Natuurbeleid, Visserij en Voedselkwaliteit, met één minister aan het roer. Er komt wat BBB betreft geen
aparte minister meer voor Stikstof en Natuur. Dit valt onder de minister van LNVV. BBB wil dat we over-
stappen van Stikstofbeleid, naar Natuurbeleid. De huidige Stikstofwet, moet van tafel en we richten ons
met een brede blik op natuurbeleid, behoud van natuur en herstel van natuur waar dat nodig is. De lockdown
vanwege de wurgende stikstofregels die Nederland zichzelf heeft opgelegd

En ons niet op te laten jutten met nep cijfers kan dat al ruim 23 miljard besparen
https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... e-herzien/

Maar wel fijn dat je laat zien dat ook bbb wat wil doen aan milieu.
Alleen wel met de voetjes op de grond en niet van het uitknijpen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:05

DuoPenotti schreef:
Cer schreef:
Ik snap dat echt niet Kairos :n .. Is er een partij die voor de zorg opkomt?

BBB

Oh nee die zijn toch rechts?

Ja ze willen weer meer verpleeg en bejaardenhuizen.

Wel meer dingen. Kijk maar eens in hun programma

Je kunt er honderd bouwen maar waar halen zij het personeel vandaan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:08

listiglistje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Voor een echte gelovige is het geloof wel meer dan een hobby hoor. Ik zag laatst iets op de tv over wat lijsttrekkers doen op zondagochtend.Die dame van VVD met moeilijke naam was in de sportschool. Frans Timmers van GL\PvdA liet zijn hond uit. En Omtzigt zei dat hij op zondagochtend naar de kerk ging.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:12

BigOne schreef:
Je kunt er honderd bouwen maar waar halen zij het personeel vandaan?

Je hebt minder personeel nodig in éen gebouw dan de tig autootjes die nu rond rijden van Hot naar her. En zo kostbare tijd verliezen.

En bereft verpleeg tehuizen.
Nu bezetten veel oudere vaak langer dan nodig (dure) ziekenhuis bedden, met personeel.
Omdat ze te slecht zijn voor thuis, maar er geen verpleeghuizen zijn

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:33

DuoPenotti schreef:

Ze zijn in debatten voornamelijk bezig geweest met het verschuiven van het jaartal naar 2035 ipv 2030. Niet met het aan de kaak stellen van het stikstofmodel an sich. Boeren zijn daar niet mee geholpen en dat heeft weer invloed op onze voedselvoorziening, waar ik me zorgen om maak.
Aangezien ik echt niet in het stikstof verhaal geloof, valt BBB dus helaas af.

Ik zit na de partijpeiler (die als enige toetst aan het stemgedrag van partijen) 100% op lijn met BVNL, maar er zijn er 4 uitgekomen die binnen 12% van elkaar zitten bij mij, dus ik kies daaruit, met alle debatten die ik heb gevolgd in m’n achterhoofd en de partijprogramma’s (die mijn man volledig heeft doorgespit) ernaast.

DuoPenotti

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:35

Dan heb je duidelijk niet goed opgelet..

Zie ook mijn eerdere link

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:39

Zie mijn quotes. BBB gaat gewoon mee in de gestelde klimaatdoelen vanuit de EU.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:48

MarlindeRooz schreef:

Ik las zelfs in de krant dat zij nu vond dat op weilanden huizen gebouwd kunnen worden. Terwijl ik dacht dat die boeren onteigend worden om hun grond terug aan de natuur te geven! Dat zei men tenminste maar ik heb dat nooit en nooit geloofd.Ze willen gewoon alles volbouwen wat nog veel schadelijker is voor "de natuur" dan wanneer het gewoon boerenland zou blijven.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:57

Elke regeringspartij zal mee moeten met de Europese stikstofregels, of ze dat nu willen of niet, maar dat vertellen ze je niet. Of ze moeten uit de EU stappen, maar daar is de meerderheid van de Nederlanders geen voorstander van denk ik, ook gezien hoe de situatie in de UK nu is (veel meer armoede na de Brexit).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:58

anjali schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik las zelfs in de krant dat zij nu vond dat op weilanden huizen gebouwd kunnen worden. Terwijl ik dacht dat die boeren onteigend worden om hun grond terug aan de natuur te geven! Dat zei men tenminste maar ik heb dat nooit en nooit geloofd.Ze willen gewoon alles volbouwen wat nog veel schadelijker is voor "de natuur" dan wanneer het gewoon boerenland zou blijven.

Ik denk dat je onderschat hoeveel boerenland er is. Als we het land van 50% van de boeren zouden bebouwen hebben we een massaal overschot aan woningen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:59

Bij mij komt er FvD uit. Weet niet wat ik daarmee moet eigenlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:04

Citaat:
De grootste voorvechter voor de zorg is Fleur Agema (PVV), niet iedereen wil PVV stemmen vanwege Wilders zijn Islam/migratie standpunten.

Ik heb eerlijk gezegd wel meer redenen.
Citaat:
Maar als sociale partij staan ze wel op 1 samen met de SP denk ik... en zeer goede/ervaren/capabele mensen in hun partij.

... weet iemand waar de website gebleven is 'hoe stemden de verschillende partijen in de Tweede Kamer'?

De pvv heeft er een handje van om de sociale paragraaf van de SP te jatten,
soms gewoon letterlijk overschrijven,
maar in de Kamer stemt men gewoon mee met de vvd en andere rechtse partijen.
Citaat:
Maar goed als je kiest voor zorg of andere sociale zaken, dan moet je bij de SP of PVV zijn.

Dan moet je dus bij de SP zijn en de pvv rechts laten liggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:11

listiglistje schreef:
Mag ik zeggen dat ik die ellenlange teksten en doordram discussies enorm irritant vind :o

Er zijn momenteel zoveel problemen die aandacht verdienen en het onderwerp van dit topic verdwijnt zo...jammer!

Eens, het is nu wel duidelijk, Imandra, Applestar en Janneke.

Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:13

Suzanne F. schreef:
Bij mij komt er FvD uit. Weet niet wat ik daarmee moet eigenlijk.

Gewoon niks? :')

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen taktisch stemmen of naar wat meer matched met mij, maar gelukkig kan ik thuis ook hele fijne discussies hebben met mn ouders en zien zij ook andere dingen, waardoor ik soms net wat andere standpunten te horen krijg.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:14

Janneke2 schreef:
De pvv heeft er een handje van om de sociale paragraaf van de SP te jatten,
soms gewoon letterlijk overschrijven,
maar in de Kamer stemt men gewoon mee met de vvd en andere rechtse partijen.

Dat is al zoveel jaren zo. En nog steeds hebben PVV stemmers het nog niet door.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:33

Fitzroy schreef:
listiglistje schreef:

Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?

Maar, als je een post niet wil lezen dan scroll je toch gewoon door? En, Bokt heeft ruimte genoeg ,eindeloos zelfs denk ik, dus iedereen kan ook nog wat zeggen! Dat gedoe met pb's dat vind ik niets, het is een openbaar forum en dan sluit je anderen uit van de discussie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:36

anjali schreef:
Fitzroy schreef:

Maar, als je een post niet wil lezen dan scroll je toch gewoon door? En, Bokt heeft ruimte genoeg ,eindeloos zelfs denk ik, dus iedereen kan ook nog wat zeggen! Dat gedoe met pb's dat vind ik niets, het is een openbaar forum en dan sluit je anderen uit van de discussie.

Eens. Scroll er gewoon voorbij, er zijn ook genoeg mensen die het wél graag lezen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:38

Citaat:
Citaat:

Ik ben het eens met Anjali, het woord hobby is niet van toepassing.

En het boek van Omtzigt dat ook 'Nieuw Sociaal Contract' heet, ademt van A tot Z het christendemocratisch gedachtegoed.
Met bijvoorbeeld nadruk op op zijn Twents 'noaberschap', omkijken naar elkaar - en dat de overheid dat een beetje moet faciliteren.