Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:En hoe ga jij het enorme begrotingstekort van jouw geliefde BBB oplossen dan DuoPenotti? Die 7 miljard die ze tekort komen moet ergens vandaan komen.
MarlindeRooz schreef:Nu ben ik wel benieuwd waar je dan wel op gaat stemmen Applester, ik kan het niet echt plaatsen. Zeker omdat je het klimaatprobleem ontkent en dat doet eigenlijk maar 1 partij echt ook...
Ik ga dit jaar tactisch voor GL/PVDA. En dan stem ik op Timmermans. Alles beter dan weer de VVD. Ben eigenlijk niet zo heel links dus heb nog getwijfeld over NSC maar ik stem uit principe niet op christelijke partijen en hij houdt zijn geloof er wel erg in.
DuoPenotti schreef:Hoe kom je erbij dat ze meegaan in het stikstof beleid?
In hun eigen programma gezien of de fake verdraaide berichten?
Die gaan er nogal wat in omloop
listiglistje schreef:MarlindeRooz schreef:Nu ben ik wel benieuwd waar je dan wel op gaat stemmen Applester, ik kan het niet echt plaatsen. Zeker omdat je het klimaatprobleem ontkent en dat doet eigenlijk maar 1 partij echt ook...
Ik ga dit jaar tactisch voor GL/PVDA. En dan stem ik op Timmermans. Alles beter dan weer de VVD. Ben eigenlijk niet zo heel links dus heb nog getwijfeld over NSC maar ik stem uit principe niet op christelijke partijen en hij houdt zijn geloof er wel erg in.
Waar uit blijkt dit? Heb ik nog nergens gemerkt of gehoord dat het een gelovige partij is?
Hij is zelf wel christelijk/kerkganger, maar ieder zo zijn hobby's.
Dit staat los van de partij.
AppleSter schreef:8nnemiek schreef:Imandra![]()
Knap dat je er de tijd nog voor neemt om zo uitgebreid te reageren.
Wat een fijne opmerkingDat zegt meer over jou als persoon dan over mij
AppleSter schreef:Andersom; dat ik nog moeite doe om iets tegengas te geven op de aanbidding van Timmermans, is alleen omdat de mensen die iets anders denken direct een hoek in worden gedrukt door minimaal 4 man/vrouw sterk. Het kost wel heel veel tijd, maar tegengeluid mag er zijn en zal er dus gewoon zijn. Ook hier op Bokt.
AppleSter schreef:@Imandra, leuk dat jij je professioneel onderlegd genoeg acht om mijn bronnen te beoordelen op betrouwbaarheid van de informatie. Wat is DE WAARHEID? Alles wat Timmermans zegt? Alles wat “De Wetenschappers” (die altijd wederkerig is, wetenschap kan alleen groeien als er van alle kanten naar een probleem wordt gekeken en er ook critici bij betrokken worden) die worden uitgenodigd bij de NPO zegt? Als je eenzijdig mensen uitnodigt in talkshows moet je er niet raar van staan te kijken dat je slechts 1 richting gepresenteerd krijgt.
AppleSter schreef:Om te passen binnen jouw “beoordeling” heb ik al meermaals verwezen naar stikstof hoogleraren van D66 in de NPO podcast “Op z’n kop”. Luister dat eerst maar, uit je kritiek daarop en dan zal ik kijken wat ik verder met je kan delen. Er is inmiddels ook nog een rapport van de UvA mbt stikstof/ het stikstofbeleid. Kun je zelf even opzoeken. Oh, heb m al gevonden, mijn laatste linkje bij deze; https://www.uva.nl/shared-content/facul ... deken.html
Niet alles is zo zwart/wit als men denkt. Daarbij, ik heb het NPO “Op z’n Kop” linkje vandaag al eerder gedeeld.
Citaat:Het team vergeleek ook hoe goed hun bevindingen corresponderen met de voorspelde ruimtelijke verdeling van stikstof-depositie rondom de boerderijen op basis van het OPS-model van het RIVM. Het model bleek lichtelijk te onderschatten hoeveel stikstof binnen 15 meter van een stal terecht komt, maar daarbuiten bleken de voorspellingen goed overeen te komen met de directe metingen
AppleSter schreef:Ab Osterhaus is vaccinverkoper, hij had een dubbele agenda terwijl hij z’n vaccinatiedrift zat te uiten in de talkshows waar hij vaste gast was. Daarnaast is er een filmpje van hem waarin hij dolblij de champagne wil openen omdat hij een telefoontje ontving waarin werd verteld dat een kleuter Mexicaanse griep had. Het arme kindje is vlak daarna overleden, maar Osterhaus ging uit z’n plaat omdat ze rijk gingen worden van de vaccinaties die besteld werden. Vreselijk. Daarnaast; als aandeelhouder wordt je ook rijk van de verkoop van zoveel vaccins. https://youtu.be/lkS0ki6G4ec Hier het filmpje, hoop dat de link werkt.
AppleSter schreef:Wat betreft bosbranden; als je een takje buiten in de zon legt vliegt dat takje niet vanzelf in brand. Daar is een blikseminslag voor nodig of….. De mens. Er zijn heel wat bosbranden aangestoken de laatste tijd en gelukkig ook mensen gearresteerd. Ik heb familie in Portugal wonen, die waarschuwen ons al (we hebben emigratieplannen) dat we niet in de buurt van eucalyptusbossen (aangeplant??) moeten gaan wonen, want die branden wel heel erg goed.
AppleSter schreef:Het gat in de ozonlaag, geloof je dat echt?? Wij maakten er vanaf de middelbare school al grappen over, als iemand met deo of haarlak spoot “denk om de ozonlaag!”![]()
En als we het sindsdien al zo goed hebben gedaan (bijzonder toch, dat zo’n gat vanzelf weer dicht gaat) wat is dan het probleem nu? We doen het al zo goed?
AppleSter schreef:Het “klimaatprobleem” kunnen we prima aanpakken met z’n allen. Onze leiders voorop als duidend voorbeeld, de mensen die op de A12 gaan liggen (Carice van Houten en co) erachter aan. De rest volgt dan heus wel, als het zo serieus wordt opgepakt en mensen transparant zijn.
Maar nee, Carice kan huilen om klimaat en arme kinderen een depressie intrekken (ook daar is een filmpje van) maar ze moet wel naar Amerika / Australië vliegen voor werk en privé. Maar dat compenseert ze dan wel met betalen voor het planten van een boompje…..
AppleSter schreef:Als je het klimaatprobleem werkelijk zo erg vindt kun je echt wel elektrisch rijden en om de 150km laden. Mijn man legt vaak meer dan 500 km af met de Jag en staat dan tussendoor bij de snellader.ja, dat kost bakken extra tijd. Ook als je naar het Gardameer rijdt met je gezin en er bijna dubbel zolang over doet. Maar die extra laadtijd zou je over moeten hebben als je echt van mening bent dat brandstofsubsidies zo slecht zijn toch?
Wij zijn niet van mening dat elektrisch de oplossing is, dus die van ons gaat er binnenkort uit.
AppleSter schreef:Er zijn inmiddels schepen die geen elektrische auto’s meer willen vervoeren juist omdat ze snel in de brand vliegen en dan even uitgaan om vervolgens nog een week (ligt aan hoe vol de accu is) na te blijven branden. Als een elektrische auto in de brand vliegt komt er tegenwoordig een bakwagen met water en een grote grijparm en dan wordt de auto daar een aantal dagen in geplaatst om het vuur te doven.
AppleSter schreef:Ik ben benieuwd hoe het hier over een paar jaar gaat, de paarden zijn niet voor niets streng geregistreerd nu en de paardensport ligt sowieso al onder een vergrootglas. Koeien zijn eerst het haasje, we hebben ook al landbouw volgens een staatsagenda: https://www.destentor.nl/binnenland/aar ... ~aebc2b67/ en van boeren hier in de buurt hoor ik steeds dat de maatregelen die ze krijgen zorgen voor steeds armere grond, waar steeds minder voedsel van te halen valt.
AppleSter schreef:Wij wachten het niet af; We richten ons op emigratie naar Portugal met onze dieren. Een heerlijk vooruitzicht!![]()
Je hebt even genoeg linkjes gehad voor een week nu, dus ik ga nog ff verder werken.
MarlindeRooz schreef:DuoPenotti schreef:Hoe kom je erbij dat ze meegaan in het stikstof beleid?
Ik citeer uit hun eigen programma:
"Hierbij is overigens voor Nederland wel de mogelijkheid van saldering op EU-niveau. Nederland moet zich
dus maximaal inzetten om deze doelen te behalen,"
"De energietransitie vraagt om een Deltaplan. Nieuwe activiteiten zullen moeten worden opgebouwd,
terwijl andere activiteiten worden om- of afgebouwd. Dit veranderproces vraagt grote investeringen
door bedrijven, veelal zullen de prijsstijgingen die daar het gevolg van zijn, worden doorbelast aan de
burger. De burger moet deze lastenverzwaring wel kunnen blijven dragen. Daarom zetten wij in op een
rechtvaardige verdeling van de kosten die samengaan met de klimaatmaatregelen."
"BBB streeft naar een samenleving die gebruik kan blijven maken van betaalbare duurzame energie. "
"We willen burgers en ondernemers actief betrekken bij de verduurzaming. Dit kan bijvoorbeeld door
het oprichten van lokale energiecoöperaties, waar burgers gezamenlijk investeren in duurzame warmte
en koude projecten, zon op dak initiatieven, buurtbatterij etc."
"We bevorderen zonne-energie (bij voorkeur op daken van gebouwen maar denk ook aan panelen als
onderdeel van geluidschermen langs de weg en in ramen). "
"We dringen het gebruik van fossiele brandstoffen verder terug door in te zetten op gebruik van duurzame en schone energie, zonder dat dit leidt tot oneerlijke concurrentie of de betaalbaarheid van
energie onevenredig onder druk zet."
"Om sneller stappen te kunnen zetten, zal de energie-infrastructuur in bepaalde aangewezen gebieden
geen passende beoordeling na een Plan-milieueffectrapport (MER) behoeven."
Bron:
https://boerburgerbeweging.nl/wp-conten ... _INDEX.pdf
https://boerburgerbeweging.nl/bbb-verki ... 2023-2027/
Citaat:De Europese regelgeving biedt de mogelijkheid om redenen van groot openbaar belang aan te wijzen
waardoor in afwijking van de milieuregelgeving, zoals stikstof, toch snel vergund kan worden. BBB wil
daar gebruik van maken voor het grote belang van het wegwerken van de tekorten op de woningmarkt.
De stikstof wet moet volledig op de schop waarbij niet stikstof maar behoud en herstel van de natuur Hoofdstuk 2 centraal komt te staan (zie hoofdstuk Landbouw).
Citaat:BBB wil ook de naam ‘visserij’ terug in het ministerie van LNV. Dit wordt dus ministerie van Landbouw,
Natuurbeleid, Visserij en Voedselkwaliteit, met één minister aan het roer. Er komt wat BBB betreft geen
aparte minister meer voor Stikstof en Natuur. Dit valt onder de minister van LNVV. BBB wil dat we over-
stappen van Stikstofbeleid, naar Natuurbeleid. De huidige Stikstofwet, moet van tafel en we richten ons
met een brede blik op natuurbeleid, behoud van natuur en herstel van natuur waar dat nodig is. De lockdown
vanwege de wurgende stikstofregels die Nederland zichzelf heeft opgelegd
DuoPenotti schreef:Cer schreef:Ik snap dat echt niet Kairos.. Is er een partij die voor de zorg opkomt?
BBB
Oh nee die zijn toch rechts?
Ja ze willen weer meer verpleeg en bejaardenhuizen.
Wel meer dingen. Kijk maar eens in hun programma
listiglistje schreef:MarlindeRooz schreef:Nu ben ik wel benieuwd waar je dan wel op gaat stemmen Applester, ik kan het niet echt plaatsen. Zeker omdat je het klimaatprobleem ontkent en dat doet eigenlijk maar 1 partij echt ook...
Waar uit blijkt dit? Heb ik nog nergens gemerkt of gehoord dat het een gelovige partij is?
BigOne schreef:Je kunt er honderd bouwen maar waar halen zij het personeel vandaan?
DuoPenotti schreef:Hoe kom je erbij dat ze meegaan in het stikstof beleid?
MarlindeRooz schreef:Zie mijn quotes. BBB gaat gewoon mee in de gestelde klimaatdoelen vanuit de EU.
anjali schreef:MarlindeRooz schreef:Zie mijn quotes. BBB gaat gewoon mee in de gestelde klimaatdoelen vanuit de EU.
Ik las zelfs in de krant dat zij nu vond dat op weilanden huizen gebouwd kunnen worden. Terwijl ik dacht dat die boeren onteigend worden om hun grond terug aan de natuur te geven! Dat zei men tenminste maar ik heb dat nooit en nooit geloofd.Ze willen gewoon alles volbouwen wat nog veel schadelijker is voor "de natuur" dan wanneer het gewoon boerenland zou blijven.
Citaat:De grootste voorvechter voor de zorg is Fleur Agema (PVV), niet iedereen wil PVV stemmen vanwege Wilders zijn Islam/migratie standpunten.
Citaat:Maar als sociale partij staan ze wel op 1 samen met de SP denk ik... en zeer goede/ervaren/capabele mensen in hun partij.
Citaat:Maar goed als je kiest voor zorg of andere sociale zaken, dan moet je bij de SP of PVV zijn.
listiglistje schreef:Mag ik zeggen dat ik die ellenlange teksten en doordram discussies enorm irritant vind![]()
Persoonlijk lees ik ze niet meer... paar pagina's terug al gestopt.
Maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt?
Er zijn momenteel zoveel problemen die aandacht verdienen en het onderwerp van dit topic verdwijnt zo...jammer!
Suzanne F. schreef:Bij mij komt er FvD uit. Weet niet wat ik daarmee moet eigenlijk.
Fitzroy schreef:listiglistje schreef:Mag ik zeggen dat ik die ellenlange teksten en doordram discussies enorm irritant vind![]()
Persoonlijk lees ik ze niet meer... paar pagina's terug al gestopt.
Maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt?
Er zijn momenteel zoveel problemen die aandacht verdienen en het onderwerp van dit topic verdwijnt zo...jammer!
Eens, het is nu wel duidelijk, Imandra, Applestar en Janneke.
Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?
anjali schreef:Fitzroy schreef:
Eens, het is nu wel duidelijk, Imandra, Applestar en Janneke.
Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?
Maar, als je een post niet wil lezen dan scroll je toch gewoon door? En, Bokt heeft ruimte genoeg ,eindeloos zelfs denk ik, dus iedereen kan ook nog wat zeggen! Dat gedoe met pb's dat vind ik niets, het is een openbaar forum en dan sluit je anderen uit van de discussie.
Citaat:Ik ga dit jaar tactisch voor GL/PVDA. En dan stem ik op Timmermans. Alles beter dan weer de VVD. Ben eigenlijk niet zo heel links dus heb nog getwijfeld over NSC maar ik stem uit principe niet op christelijke partijen en hij houdt zijn geloof er wel erg in.
Citaat:Waar uit blijkt dit? Heb ik nog nergens gemerkt of gehoord dat het een gelovige partij is?