Wintu schreef:Ik ben het met Pareltjes eens hoor. Als ik een dierenarts bel in de spoeddienst, dan bel ik voor een professionele dienst en betaal daar ook voor, dan heb ik eigenlijk geen boodschap hoe die dierenarts in zijn priveleven staat. Hij is hier op het erf in de hoedanigheid als dierenarts, niet als privepersoon.
Ik betaal netjes mijn rekening, bel niet zo maar een spoed dienst en ben respectvol.
Tja, sommige mensen zijn zeikerds en onmogelijk, maar hebben we daar niet allemaal mee te maken en in vele beroepsgroepen, daar staat een dierenarts niet alleen in hoor. Denk dat je dan eens met de politie in gesprek moet om te zien wat die voor oliebol over zich heen krijgen.
Weekenddiensten werken en wachtdienst draaien, ja lastig, doet een kraamverzorgster ook. Die plant haar boodschappenrondje dus op een andere dag, hoeft ze bij de kassa niet alles te laten vallen.
Ik vermoedde laatst een anaalklierontsteking bij mijn hond. Ze heeft gekeken, uitgeknepen en ik moest het aanzien. Hoppa 54 euro voor 5 minuten. Inmiddels 3 antibiotica kuren verder en dan misschien nog een spoeling. Had gelijk gespoeld, waren we klaar geweest, het nu 4 consulten verder en dan moet alsnog de spoeling.
De kraamzorg ken ik verder niet hoe dat geregeld is.
Maar toen ik nog nachtdiensten draaide hoefde ik niet aansluitend een dagdienst.
Dan lag ik om 8 uur in mijn bedje.
En dan vond ik 3 -5 nachten, ondanks overdag slapen heel erg zwaar.
Ik moet er niet aan denken om de dag erbij te doen.
Persoonlijk vind ik dat zelfs onverantwoordelijk dat dit normaal is.
Ja prijzen gewoon in dagdienst vind ik tegenwoordig ook erg hooi. dat wel.
Alleen al het consult bijna 60 euro.
Maar goed ik zie de verdere kosten niet.... Als ik dan weer geholpen ben ben ik ook weer blij.