Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Maar het is wel relevant voor hoe we er tegenaan kijken. Er worden namelijk ook kinderen gedood door honden en door paarden. Die totaal verbieden dan? Lijkt mij niet, want er zit een situatie omheen.
Mars schreef:Shadow0 schreef:Maar het is wel relevant voor hoe we er tegenaan kijken. Er worden namelijk ook kinderen gedood door honden en door paarden. Die totaal verbieden dan? Lijkt mij niet, want er zit een situatie omheen.
Er worden ook mensen gedood door andere mensen, dat is hier allemaal de discussie niet. We hebben het nu over de wolf.
Onali schreef:Ik word echt verdrietig van veel reacties hier.
Echt neem eens een kijkje op FB of in het wolventopic, de wolf is in heel west Europa een groot probleem.
Jij leest/ hoort er niks van, maar wij kunnen zo 30 aanvallen op paarden laten zien.
Op de Utrechtse heuvelrug zoekt een wolf constant de honden losloopgebieden op en zoekt contact met de honden aldaar.
Oh ja hondeneigenaar loopt er ook bij. Dus menselijk contact op minder dan een paar meter is er al wekelijks.
Vorige week testte de wolf dmv een kleine uitval/ sneb de reactie van de hond.
Wat gaat de wolf volgende week doen bij een andere hond?
Dode katten honden, kalfjes, veulentjes, pinken, alpaca's, ezels, koeien, zelfs een een stier een keer, meerdere pony's en paarden. Sommige levend en verminkt, de meeste dood en aangegeten.
Heel veel aanvallen op, grote, paarden in Duitsland. Soms komen ze met de schrik en wat krassen vrij, sommige niet.
Blijkbaar doen lammetjes en schapen jullie niet zo veel
Onali schreef:Ik word echt verdrietig van veel reacties hier.
Echt neem eens een kijkje op FB of in het wolventopic, de wolf is in heel west Europa een groot probleem.
Jij leest/ hoort er niks van, maar wij kunnen zo 30 aanvallen op paarden laten zien.
Op de Utrechtse heuvelrug zoekt een wolf constant de honden losloopgebieden op en zoekt contact met de honden aldaar.
Oh ja hondeneigenaar loopt er ook bij. Dus menselijk contact op minder dan een paar meter is er al wekelijks.
Dode katten honden, kalfjes, veulentjes, pinken, alpaca's, ezels, koeien, zelfs een een stier een keer, meerdere pony's en paarden. Sommige levend en verminkt, de meeste dood en aangegeten.
Heel veel aanvallen op, grote, paarden in Duitsland. Soms komen ze met de schrik en wat krassen vrij, sommige niet.
Blijkbaar doen lammetjes en schapen jullie niet zo veel
Onali schreef:Blijkbaar doen lammetjes en schapen jullie niet zo veel
Durquia schreef:Gini schreef:Dat extremisme (100% voor of 100% tegen) komt de wolf niet ten goede. Het staat namelijk goed beleid in de weg. In zo een extremistische discussie word je bang om je mening bij te stellen waar nodig (bv. toegeven dat het wolfwerend hek niet werkt terwijl je eerst stellig beweerde van wel, dat zou perfect moeten kunnen, maar wie gaat dat durven?). Goed beleid komt er alleen als je visies durft herdenken.
Dan moet je ook met goede oplossingen komen. 1 oplossing is bijv gigantische hekwerken rond natuurgebieden die ook ingegraven moeten worden. Wil je dat? Dat betekend dan ook direct dat die natuurgebieden niet meer toegankelijk zijn. Plus dan moeten de wolven wild hebben om van te leven. Dan denk ik dat de wolf die een draagtijd hebben van ong 60 dagen en meerdere jongen al vrij snel de overhand hebben als je je bedenkt dan een edelhert een veel langere draagtijd heeft met ong 1 a 2 jongen.
Zonder hekwerken vergrijpen die dieren zich al snel op vee van boeren.
8nnemiek schreef:Onali schreef:Blijkbaar doen lammetjes en schapen jullie niet zo veel
Het aparte vind ik bij deze reactie, die je natuurlijk heel vaak leest, dat die meestal afkomstig is van mensen die ‘s avonds zonder problemen een stuk schapenvlees op hun bord hebben liggen.
Natuurlijk is het triest als er vee wordt aangevallen. Ik denk niet dat er ook maar een iemand is die daar blij mee is.
Maar wolven hebben zeker ook nut in de natuur. In Nederland natuurlijk wat minder dan in the middle of nowhere, maar ook hier lopen er zat dieren rond die niemand tot last zijn en alleen het teveel aan wild opeten, de oude en zieke dieren opruimen.. Ik zie liever dat een schuwe wolf op de veluwe dat doet dan een jager.
Waarom moet het altijd zo zwart-wit? Er is een groot grijs gebied tussen alle wolven weg of alles beschermen en ons vee laten aanvallen.
BeFunny schreef:Overigens ben ik er een voorstander van om de wolf hier gewoon af te maken. Hoe mooi ik ze ook vind. Het is hier te dicht bevolkt en daar gaan in de toekomst nog grotere problemen van komen. Dus weg ermee.
8nnemiek schreef:Onali schreef:Blijkbaar doen lammetjes en schapen jullie niet zo veel
Het aparte vind ik bij deze reactie, die je natuurlijk heel vaak leest, dat die meestal afkomstig is van mensen die ‘s avonds zonder problemen een stuk schapenvlees op hun bord hebben liggen.
Natuurlijk is het triest als er vee wordt aangevallen. Ik denk niet dat er ook maar een iemand is die daar blij mee is.
Maar wolven hebben zeker ook nut in de natuur. In Nederland natuurlijk wat minder dan in the middle of nowhere, maar ook hier lopen er zat dieren rond die niemand tot last zijn en alleen het teveel aan wild opeten, de oude en zieke dieren opruimen.. Ik zie liever dat een schuwe wolf op de veluwe dat doet dan een jager.
Waarom moet het altijd zo zwart-wit? Er is een groot grijs gebied tussen alle wolven weg of alles beschermen en ons vee laten aanvallen.
Citaat:Op de Utrechtse heuvelrug zoekt een wolf constant de honden losloopgebieden op en zoekt contact met de honden aldaar.