Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 12:47

Fitzroy schreef:
Cer schreef:
Expats zitten toch niet in sociale huurwoningen? Ik dacht dat daar voornamelijk tekort aan is? Aan betaalbare woningen?

Idd, het probleem zit hem echt niet bij de expats. Die kunnen zich genoeg veroorloven en doen verder geen beroep op ons sociale stelsel.
Met statushouders is dat toch een ander verhaal.

Het probleem zit wel degelijk ook bij expats. Zij zijn mede de reden dat huurprijzen exorbitant gestegen zijn in de particuliere sector :).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:49

Doordat er zoveel expats zijn met veel geld zijn de huizenprijzen hier torenhoog en kunnen mensen met een modaal inkomen zich geen koophuis veroorloven, die stromen dus niet door uit huurhuizen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:50

Ik dacht dat het probleem bij de sociale huurwoningen zat? Werkt particulier ook met wachtlijsten enzo?

Ik zit het te googlen maar ik kan het niet als hoofdoorzaak vinden?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:50

Het probleem zit hem in dat er te weinig huizen gebouwd worden en dat als ze gaan bouwen ze nog te vaak voor laagbouw kiezen. Als je veel mensen kwijt moet in een klein land dan werkt dat niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:51

Particuliere huur zit ook muurvast met tientallen gegadigden voor 1 beschikbaar huis. Ypenburg staat er vol mee, met van die dure huurwoningen en daar kom je ook niet tussen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:55

Cer schreef:
Nederland is in vergelijking met andere landen best een rijk land toch?

Overigens… een verplicht bezoek aan slachthuizen, waarom niet? Als je vlees eet mag je best weten waar het vandaan komt toch?

En was ze niet allang teruggekomen op iets wat in die schoolboeken stond? Dat zou ik eens moeten zoeken

Bij een verplicht bezoek aan slachthuizen vermoed ik dat heel wat mensen en zeker kinderen spontaan vegetarier gaan worden. Want nu lijkt het of je vlees uit een pakje van de supermarkt komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:55

Nou ja expats zijn arbeidsmigranten toch ook eigenlijk? Die zullen ze hier dan wel nodig hebben.. of werken die alleen in buitenlandse bedrijven?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:59

prompter schreef:
Particuliere huur zit ook muurvast met tientallen gegadigden voor 1 beschikbaar huis. Ypenburg staat er vol mee, met van die dure huurwoningen en daar kom je ook niet tussen.

Klopt, was pas nog op tv dat mensen zelfs op de huurprijs overbieden. Bizar toch

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:00

Ik vind verplichte boerderijbezoeken en een bezoek aan het slachthuis voor kinderen alleen maar goed. Laat maar zien waar voedsel vandaan komt, laat maar zien hoe alles irl gaat..zoveel mensen roeptoeteren van alles over boeren, zijn nooit op een boerderij geweest en eten toch gezellig regelmatig bij McDonalds.

Spanje wordt gebruikt als doorvlucht land door asielzoekers, daar mogen ze zich ook vestigen maar krijgen ze geen uitkering en moeten ze werken. Zouden ze hier ook direct moeten invoeren.

En de expats..ja als de bevolking steeds meer blijft groeien dan zijn er steeds meer banen nodig. Niet zo heel raar dat er dan op een gegeven moment mensen tekort komen.

Wat ik belangrijk vind voor een nieuw kabinet is dat ze eens verbanden gaan leggen en met een lange termijn visie en aanpak komen. Welk probleem zorgt ervoor dat een ander probleem in stand wordt gehouden? En pak dan de kern aan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:01

Urbanus schreef:
Dorine92 schreef:
Want? Mensen met jouw mening hebben meer rechten dan mensen die op de pvv stemmen?

Nou het is iets meer genuanceerd, maar PVV vind ik echt een rioolpartij, die hoeft van mij niet in de coalitie.

Lang leve de democratie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:06

Cer schreef:
Weten waar je eten vandaan komt en wat gezonde keuzes zijn (voedings onderwijs) lijkt mij niet verkeerd in een land waar obesitas onder kinderen steeds meer wordt bijvoorbeeld

Daar is per saldo niets mis mee.
Waar het bij BBB echter mis gaat, dat dit belicht wordt vanuit een zeer eenzijdig perspectief, nl dat van de agro-reuzen.
Belangenverstrengeling? Indoctrinatie?

Herinner je de vleeslobby nog, die het wetenschappelijk ondersteunde gezondsheidsadvies van minder vlees eten vakkundig uit de Postbus51 spotjes heeft gemanoeuvreerd?

We draaien in NL echt een heel raar gat in als we die agrarische hoek nog meer de ruimte geven dan we al 20 jaren hebben laten gebeuren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:09

Janneke2 schreef:
speurneusc schreef:
velen slapen ook op het gras als er wel voldoende ruimte is (...)

Definitie van 'voldoende ruimte'.

Als het om asielzoekers gaat:
met honderden getraumatiseerde mensen in één hal, gescheiden door schotten van plm twee meter hoog.
Visueel ben je afgescheiden,
maar als er één iemand moet huilen, een nachtmerrie heeft
of - heel menselijk - ruzie heeft,
kunnen er honderden mensen 'meegenieten'.

Dis bespaar mij de builvekkerij dat ze dat doen omdat wij hen dan zielig vinden.
Ik zou geen oog dichtdoen en ook liever buiten slapen...

thuis doen ze niet anders dan zo leven, als ze al niet uit de opvangkampen daar vandaan hiernaartoe komen, dan is het hier een walhalla en hebben ze hier een dak boven hun hoofd, voedsel, drinken, sanitair, medische verzorging etc. wat ze daar heel erg minimaal tot niet hebben. Ok zal niet volgens jouw en mijn maatstaven zijn omdat we beter kennen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:09

Dees:
Daar ben ik het niet mee eens..ik vind het vooral stom en onlogisch dat men zich steeds meer afhankelijk wilt maken van het buitenland voor voedselverziening om al die vele monden te voeden. Waar minder regels zijn, minder toezicht, langere reistijden, meer milieuvervuiling etc. etc.

Mensen die alle luxe hebben om iedere dag te eten wat ze willen lijken vergeten te zijn welke rol de boer daar in speelt.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:11

Zullen we dan nu eindelijk met z'n allen links stemmen. En zorgen voor rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit met mens, dier en planeet. Alleen zo kan je nu verschil maken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:12

Elise2: dat zie je verkeerd. Veel van wat er hier wordt geproduceerd is helemaal niet voor NL, dat gaat de grens over.

Daarnaast, als we echt eens minder vlees en zuivel gaan consumeren (en dat is gezond, daarin minderen), dan hoeven we dat niet te importeren en kan de veestapel in NL ook okk gewoon gaan krimpen.

Win win.
Maar de Agro-reuzen houden het tegen.

Elisa2

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:24

Ja en wij importeren weer uit andere landen, volslagen belachelijk. Het zou al zoveel milieuvervuiling etc. schelen als er lokaal geproduceerd en afgenomen wordt.

Ben het er wel mee eens dat het een onsje minder kan qua vlees en zuivel inname.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:26

speurneusc schreef:
thuis doen ze niet anders dan zo leven, als ze al niet uit de opvangkampen daar vandaan hiernaartoe komen, dan is het hier een walhalla en hebben ze hier een dak boven hun hoofd, voedsel, drinken, sanitair, medische verzorging etc. wat ze daar heel erg minimaal tot niet hebben. Ok zal niet volgens jouw en mijn maatstaven zijn omdat we beter kennen.

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar de meeste asielzoekers in Nederland zijn vluchtelingen die voorheen een vergelijkbaar leven hadden zoals jij en ik, maar door omstandigheden (meestal oorlog) hun bestaan daar kwijt zijn geraakt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:33

irmaz schreef:
speurneusc schreef:

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar de meeste asielzoekers in Nederland zijn vluchtelingen die voorheen een vergelijkbaar leven hadden zoals jij en ik, maar door omstandigheden (meestal oorlog) hun bestaan daar kwijt zijn geraakt.

Helaas is er toch een behoorlijke groep veilige Landers. En helaas is dat ook de groep waar een deel van zich hier denkt te kunnen misdragen. Daar kunnen we het wmb gewoon over hebben hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:34

Elisa2 schreef:
Ja en wij importeren weer uit andere landen, volslagen belachelijk. Het zou al zoveel milieuvervuiling etc. schelen als er lokaal geproduceerd en afgenomen wordt.

Ben het er wel mee eens dat het een onsje minder kan qua vlees en zuivel inname.

Soja en avocado's zijn nou ook niet bepaald milieuvriendelijk. Dus het is het een of het ander

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:35

purny schreef:
Elisa2 schreef:

Soja en avocado's zijn nou ook niet bepaald milieuvriendelijk. Dus het is het een of het ander

Ik kan elke dag wel avocado en soja eten en dan nog is dat beter dan vlees.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:37

Dat is niet waar...soja zorgt voor een enorme kap van het regenwoud.

Zou des te beter zijn als soja en advocado's gewoon blijven in het land waar ze horen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:38

purny schreef:
Elisa2 schreef:

Ik eet al 25 jaar vegetarisch en daar komen soja en avocado's amper aan te pas. Daarbij gaat er veel meer soja naar veevoer. Het is niet het een of het ander, er zit gelukkig nog heel veel tussen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:39

Elisa2 schreef:

Zou des te beter zijn als soja en advocado's gewoon blijven in het land waar ze horen.

Yup, dus ook niet meer in het veevoer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:40

Elisa2 schreef:

En bananen en koffie en ....
Het is niet alleen maar Nederland mag niet exporteren, dan ook niets importeren. Beetje raar.
Maar beide word gedaan en ik denk dat we daar allemaal blij van worden, dus niet alleen maar katten op de boer.
Want we katten ook niet op ASML en en en

Wel zou ik willen dat er een tax komt op buitenlands product als er ook een Nederlands is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:41

purny schreef:
Elisa2 schreef:

Sinds wanneer zijn soja en avocado’s lokaal dan? :+