Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Maar als je je tuin niet op orde hebt, gaat de buurt klagen.
LWDaisy schreef:Fly_High je hebt helemaal gelijk hoor: het boeit de overheid geen reet of ik in een vuilnisbelt leef - als ik mijn belastingen maar betaal.
Ik zou graag mijn eigen ding doen - maar dan leef ik dus idd in een vuilnisbelt haha. En de maatschappij drilt ons op dat vlak: dat is niet oké. Het is hier niet spik&span, ik zou hier zelf niet van de vloer eten, maar ik hou het wel "op orde". Ik krijg de kriebels van een berg was, een berg afwas, plukken haar op de vloer, een vies aanrecht. Als ik het niet bijhoudt, is er geen beginnen meer aan.
Als ik de klusjes laat liggen, zal de dakgoot beginnen lekken of de vloer van het tuinhuis instorten.
Ik kan die dingen niet lagen liggen. Ik kan niet "f*ck it" zeggen - ik ben te goed gedrild![]()
Ik wil een relatief schoon huis, ik wil niet dat de boel instort. Ik wil dat mijn katten een schone kattenbak hebben, en ik wil dagelijks op een iets of wat deftig uur eten. Dat hoeft zeker geen culinair hoogstandje te zijn, er zijn dagen genoeg dat we een pizza of lasagne in de oven schuiven - maar ik heb het met "alles" toch maar mooi druk. Te druk, denk ik vaak wel eens..
Maar idd - dat doe ik zelf. Het is aangeleerd gedrag, maar ik doe het zelf.
Ik zie alleen niet wat ik dan zou kunnen laten - dat zou vrij snel in chaos uitmonden denk ik. Je hoeft hier niet van de vloer te kunnen eten, ik heb servies en meubilair haha, maar ik wil ook geen zand onder mijn voeten voelen kraken.
Germie - in het buitenland zou ik inderdaad ook nog steeds een relatief schoon huis willenDaar zou ook nog steeds tijd in kruipen. Maar op de één of andere manier denk ik dat het me "ergens anders" makkelijker zou afgaan. Ik weet niet goed waarom ik dat denk. In het buitenland zou ik ook nog steeds moeten werken om brood op de plank te krijgen, ik zou het nog steeds druk hebben - maar misschien dat die drukte me in een andere maatschappij beter zou af gaan. Ik kan het niet goed uitleggen, waarom ik dat denk/zo voel. Als wij zouden emigreren, zouden we op zoek gaan naar een land dat ons qua tempo en druk beter zou liggen.
Cayenne schreef:Jessix schreef:Nou ja dat vind jij en het staat je vrij het topic te verlaten. Ik herken me deels in TS. En zou het wel interessant vinden om meer van mensen te lezen die het ook steeds minder na hun zin hebben in NL en misschien vertrekken wel overwegen.
Jammer dat daar geen ruimte voor is.
Ik denk dat daar zeker wel ruimte voor is wanneer je je aan de feiten houdt.
Maar er komt meteen een complottheorie tevoorschijn en dat is jammer.
BaileyMix schreef:Ania schreef:Zweden is een koud land met koud volk. Ik heb er ook gewoond en ik heb het er echt heel fijn gehad als kind. Later ook terug geweest voor stage, en ook daar heb ik me goed vermaakt.
Maar inderdaad, de mensen zijn afstandelijk en koud, maar dat zijn ze tegen iedereen. Je moet er maar net tegen kunnen. En ook tegen de kou de helft van het jaar.
Prachtig land overigens, ik zou er zo weer voor een tijdje willen wonen.
Klopt jaHeel afstandelijk. En blond
Ik kon er absoluut niet tegen. Nou had ik ook stom werk in de paarden, en de combi Zweeds + paardenmensen was echt wel heftig voor mij. Ik dacht de eerste weken dat iedereen die ik ontmoette gewoon toevallig ergens op het autisme spectrum zat
De druppel was dat de dag voor kerst de Systembolaget alleen van 12 tot 15 open was, en we dus zonder veel te dure alcohol die hel moesten doorkomenIk kon wel huilen.
Overigens eens dat het qua natuur een mooi land is, het is gewoon totaal niet mijn ding. In Spanje en Portugal voelde ik me meteen thuis, dat was echt een warm bad.
veneri schreef:LWDaisy schreef:knip
Ik begrijp je gevoel wel. Het idee te moeten voldoen aan het ideaalbeeld en de druk die daarbij komt kijken.
Het veel moeten werken zonder daarmee echt vooruit te komen, ondanks dat je een goed leven hebt, gewoon weten dat het daarbij blijft.
Het gevoel "waar doe ik het voor".
En dan al het politieke geneuzel waardoor er steeds meer regeltjes komen, steeds meer aan de touwtjes getrokken wordt, en de broekriem steeds verder aangehaald moet worden.
Eulogy schreef:Maar mee moeten met de trends en de druk van de maatschappij, dat leg je jezelf toch grotendeels op?
DuoPenotti schreef:Wel heel veel volwassen antwoorden hier
Mij lijkt Denemarken wel een fijn land om te wonen.
Maar perfect is het nergens.
Cer schreef:Eulogy schreef:Maar mee moeten met de trends en de druk van de maatschappij, dat leg je jezelf toch grotendeels op?
Niet iedereen kan daar evengoed mee omgaat, of weet hoe ze dat los moeten laten enzo. denk ik
chanicha schreef:Ik voel helemaal wat jullie bedoelen Daisy en Monique!
Mijn man en ik zijn ook aan het kijken om eerst een paar maanden naar Spanje te gaan en te zin en ondervinden hoe het ons bevalt.
We zijn er al een paar keer een maand geweest en dat vonden we heerlijk en daarbij is mijn man pas met pensioen dus wat dat betreft kan het best.
Gewoon lekker op je balkon of terras op zee kijken, heerlijk klimaat dus goed oor mijn gestel heerlijk
MoniqueT schreef:chanicha schreef:Ik voel helemaal wat jullie bedoelen Daisy en Monique!
Mijn man en ik zijn ook aan het kijken om eerst een paar maanden naar Spanje te gaan en te zin en ondervinden hoe het ons bevalt.
We zijn er al een paar keer een maand geweest en dat vonden we heerlijk en daarbij is mijn man pas met pensioen dus wat dat betreft kan het best.
Gewoon lekker op je balkon of terras op zee kijken, heerlijk klimaat dus goed oor mijn gestel heerlijk
Wij hebben dus niet voor de zee gekozen, omdat het aan de kust naar mijn zin nog veel te druk is. We wonen drie kwartier het binnenland in, waar de stilte bijna hoorbaar is. Weinig toeristen, Spaanse sfeer. Mij kan je niet blijer maken.
Cer schreef:Eulogy schreef:Maar mee moeten met de trends en de druk van de maatschappij, dat leg je jezelf toch grotendeels op?
Niet iedereen kan daar evengoed mee omgaat, of weet hoe ze dat los moeten laten enzo. denk ik
BaileyMix schreef:Óók in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Zweden, Noorwegen, Australië, US, Brazilië, Turkije... Overal is wel wat.
fransje23 schreef:Maar dan ligt alsnog het probleem niet bij de regering van het land waarin je woont.
Een groot deel van de rat race heb jezelf in de hand.
BaileyMix schreef:En voor de mensen die nog steeds niet geloven dat klimaatverandering echt is en het gewoon niet begrijpen: sluit je internet af, lees een boek, ga naar buiten. Het is oké om dingen niet te begrijpen, het is niet oké om dingen af te doen als niet waar omdat je ze niet begrijpt.