Huertecilla schreef:Laat de overheden zich svp niet NOG meer bemoeien met avonturen. Garandeer de veiligheid voor de samenleving daarbij en verder niet.
Neem die raket van Virgin die bij Madeira en de Kanarische eilanden neerstortte. Had net zo makkelijk op een stad kunnen vallen. Regel/verbiedt dát!
Het is een plicht voor de overheden om zeker te stellen dat er geen ruimteafval op ons dak/hoofd valt. Als een paar extreem avonturiers extreem risico voor alleen zichzelf willen lopen is volstrekt irrelevant.
Vind je? Want er zijn natuurlijk wel kosten voor de samenleving. Er zijn hier heel veel kosten gemaakt. Onder andere een ticket dat zeker 3 jaarsalarissen waard is en geld dat zeker in Amerika nogal wat mensenlevens had kunnen redden....... en dat is maar een ticket. Er zijn hulpdiensten ingezet, veel zelfs. Ook dat was niet gratis.
Het is een utopie te denken dat dat geld daadwerkelijk aan armen was besteed, maar dan nog zijn er wel kosten gemaakt die idd ten koste gaan van belastinggeld. Ik vind dat niet te verantwoorden aan de samenleving. Ik vind de memes ook smakeloos, maar in dat licht snap ik ze wel, waarbij snappen niet hetzelfde is als goedkeuren.
xxCYNNxx schreef:ja oliebol happens, maar dat is geen reden om praktisch alle veiligheidsmaateregelen maar overboord te gooien onder het motto; het leven is niet veilig.
En dat is wat er hier gebeurt is.......doelbewust zijn veiligheidsmaatregelen weggelaten en elke waarschuwing is genegeerd
Dit.
Carbon fiber is geen slechte keuze, het negeren van veiligheidsadviezen wel. Nogmaals de viewport: die zou veilig zijn tot op -1.500 meter. Maar ze gingen 4.000 meter diep en de druk neemt niet lineair toe maar exponentieel. De romp had micro schade van eerdere expedities, ook daar is niets aan gedaan. Een engineer die waarschuwde dat het ding inmiddels een death trap was.
https://youtu.be/N61Am7LwBgY dit is trouwens hoe een zinkend schip klinkt. Ik wilde het weten.