Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker want je bent bang in het donker. Zoiets?
In je wil gelijkheid maar ook niet.
Bijna, Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker WANT je bent een vrouw.
Bang zijn in het donker heeft er niet mee te maken of je een vrouw of man bent.
Castilja schreef:Ah, dan praten wel langs elkaar heen. Ik ben het inderdaad met je eens dat die controle rondes nu eenmaal gelopen moeten worden.
DuoPenotti schreef:Ja idd want je bent een vrouw en vind het omdat je vrouw bent onveilig in het donker en daardoor bang in het donker.
Dat is de ruime uitleg.
Inderdaad in deze specifieke baan.
Niet gewoon algemeen als je door de stad loopt.
Je solliciteert op die baan, met controle rondes. Er zijn ook beveiligersbanen aan de receptie zonder buiten rondes.
Maar die baan niet, was als vrouw precies gelijk aan wat de mannen deden.
En ja zo'n vrouwelijk collega gehad, maar dan denk ik ook, je weet dat je die controle rondes om het pand moet lopen, dat is gewoon 1 van je taken.
Dan ga je toch niet zeggen ik ben vrouw en verschuil mij daarachter?
nps schreef:Wat heeft deze ene, individuele situatie te maken met grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer?
Citaat:Maar ook de keerzijde van de gelijkheid accepteren.Je kan niet voor gelijkheid gaan en je dan achter je vrouw zijn verschuilen. En dat gebeurd ook nog steeds heel vaak.
Avalanche schreef:Niet persoonlijk naar jou toe, DP, maar ik wilde graag dat Jenny vooral de tegenstelling tussen haar beide opmerkingen zou willen verklaren.
Ik merk dat het me wat irriteert dat anderen dat invullen. En dat wil niet zeggen dat ik je gedachten erover niet waardeer, maar ik wil graag dat ze zelf uitlegt wat ze met die claim bedoelt.
Ik formuleer mijn vragen ook bewust neutraal, zodat het open vragen zijn, en geen reactie de een of de andere kant op uitlokken.
Avalanche schreef:Niet persoonlijk naar jou toe, DP, maar ik wilde graag dat Jenny vooral de tegenstelling tussen haar beide opmerkingen zou willen verklaren.
Ik merk dat het me wat irriteert dat anderen dat invullen. En dat wil niet zeggen dat ik je gedachten erover niet waardeer, maar ik wil graag dat ze zelf uitlegt wat ze met die claim bedoelt.
Ik formuleer mijn vragen ook bewust neutraal, zodat het open vragen zijn, en geen reactie de een of de andere kant op uitlokken.
Avalanche schreef:Ik zeg niet dat er niemand anders mag reageren, zoals gezegd, ik waardeer de gedachten van anderen.
Het helpt alleen wel als je niet zegt: ik denk dat ze dat en dat bedoelt. Dat was namelijk niet mijn vraag. En het resultaat is dat er heel veel is gezegd, maar mijn vraag nog altijd niet beantwoord is: namelijk waarom zeg je wat je zegt, en wat bedoel je ermee. Waarom die specifieke formulering.
Je kan ook zeggen: ik vind er dit en dat van. Dat is prima, dan vul je niets in voor een ander, en zij heeft nog steeds de ruimte om de vraag te beantwoorden.
Citaat:En ik vroeg me af of ze zoiets bedoelde
Citaat:Maar ik vraag me af of zoiets is wat Jenny dan bedoeld.
Citaat:Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker want je bent bang in het donker. Zoiets?
In je wil gelijkheid maar ook niet.
Sizzle schreef:Gewoon voor jezelf opkomen…
Ruim een kwart van je jongeren kampt met minderwaardigheidsgevoelens. Een op de 6 mensen is opgegroeid met huiselijk geweld. Moeten die een schop onder de hol krijgen en gewoon even wat assertiever zijn als ze als stagair bij een bullebak landen? Of zou het toch wenselijker zijn als jongeren een eerlijke start kregen waarin ze positief kunnen groeien?
Sizzle schreef:Gewoon voor jezelf opkomen…
Ruim een kwart van je jongeren kampt met minderwaardigheidsgevoelens. Een op de 6 mensen is opgegroeid met huiselijk geweld. Moeten die een schop onder de hol krijgen en gewoon even wat assertiever zijn als ze als stagair bij een bullebak landen? Of zou het toch wenselijker zijn als jongeren een eerlijke start kregen waarin ze positief kunnen groeien?
Ibbel schreef:Vlinder en Storm zijn de nieuwe Henk en Ingrid
En ja, natuurlijk is het en en. En die kentering zie je nu ook wel gebeuren gelukkig.
Avalanche schreef:Sorry DP dan heb ik niet goed gelezen![]()
Verder mag ik volgens mij prima op een nette manier aangeven dat ik me ergens aan erger, en was het absoluut niet mijn bedoeling iemand aan te vallen.
Cer schreef:ik snap de mensen die dat gedrag vertonen, gewoon niet... ik denk dat het inherent is aan mens zijn?