Grensoverschrijdend gedrag (niet sexueel) in het nieuws

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:16

Ja idd want je bent een vrouw en vind het omdat je vrouw bent onveilig in het donker en daardoor bang in het donker.
Dat is de ruime uitleg.

Inderdaad in deze specifieke baan.
Niet gewoon algemeen als je door de stad loopt.

Je solliciteert op die baan, met controle rondes. Er zijn ook beveiligersbanen aan de receptie zonder buiten rondes.
Maar die baan niet, was als vrouw precies gelijk aan wat de mannen deden.

En ja zo'n vrouwelijk collega gehad, maar dan denk ik ook, je weet dat je die controle rondes om het pand moet lopen, dat is gewoon 1 van je taken.
Dan ga je toch niet zeggen ik ben vrouw en verschuil mij daarachter?

Castilja

Re: Grensoverschrijdend gedrag (niet sexueel) in het nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:21

Ah, dan praten wel langs elkaar heen. Ik ben het inderdaad met je eens dat die controle rondes nu eenmaal gelopen moeten worden. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:23

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker want je bent bang in het donker. Zoiets?
In je wil gelijkheid maar ook niet.

Bijna, Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker WANT je bent een vrouw.

Bang zijn in het donker heeft er niet mee te maken of je een vrouw of man bent.

Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken. Er zijn buurten waar vrouwen niet veilig zijn als het donker is, maar mannen wel, en buurten waar een vrouw kalmpjes om middernacht een wandeling kan maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:25

Castilja schreef:
Ah, dan praten wel langs elkaar heen. Ik ben het inderdaad met je eens dat die controle rondes nu eenmaal gelopen moeten worden. :)

Ik was wellicht ook te kort van stof :D

Maar ik vraag me af of zoiets is wat Jenny dan bedoeld.
Je gaat voor een bepaalde baan, maar sommige dingen doe je niet wat je bent een vrouw.

Ik vraag me dan ook af heb je dan wel de juiste baan gekozen?
Of was dat vooraf niet duidelijk of ineens veranderd, dat kan natuurlijk ook.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:25

DuoPenotti schreef:
Ja idd want je bent een vrouw en vind het omdat je vrouw bent onveilig in het donker en daardoor bang in het donker.
Dat is de ruime uitleg.

Inderdaad in deze specifieke baan.
Niet gewoon algemeen als je door de stad loopt.

Je solliciteert op die baan, met controle rondes. Er zijn ook beveiligersbanen aan de receptie zonder buiten rondes.
Maar die baan niet, was als vrouw precies gelijk aan wat de mannen deden.

En ja zo'n vrouwelijk collega gehad, maar dan denk ik ook, je weet dat je die controle rondes om het pand moet lopen, dat is gewoon 1 van je taken.
Dan ga je toch niet zeggen ik ben vrouw en verschuil mij daarachter?

En toch zit daar een probleem, want als je deze logica tot het bittere einde volgt, zou je dus geen vrouwen aannemen voor een (redelijk betalende) baan. Dat is sekse-discriminatie.

Je kunt dan ook simpelweg toegeven dat vrouwen zouden worden aangevallen waar mannen dat niet worden. De oplossing is die rondes laten lopen met 2 mensen, omdat dat voor beiden een stuk veiliger is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:28

Als jij de bazen zo ver krijgt een dubbel aantal mensen aan te nemen: succes!

En nee je kon prima vrouwen aannemen.
Ik heb jaren in het donker die rondes gelopen bij verschillende bedrijven. Ook in de nacht.
(ik vond het heerlijk, lekker rustig :)) )

Ik heb ook werknemers begeleid over de parkeerplaats die het alleen niet durfden, die service gaven we ook als dat kon.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:29

Wat heeft deze ene, individuele situatie te maken met grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer? :o?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:31

nps schreef:
Wat heeft deze ene, individuele situatie te maken met grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer? :o?

Citaat:
Maar ook de keerzijde van de gelijkheid accepteren.Je kan niet voor gelijkheid gaan en je dan achter je vrouw zijn verschuilen. En dat gebeurd ook nog steeds heel vaak.

Hier kwam een vraag over. Wat ze daarmee bedoelde.

En ik vroeg me af of ze zoiets bedoelde. Dus dit als specifiek voorbeeld.

Een baan die precies gelijk was voor de mannen en de vrouwen. De taken, het salaris, alles.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:33

Niet persoonlijk naar jou toe, DP, maar ik wilde graag dat Jenny vooral de tegenstelling tussen haar beide opmerkingen zou willen verklaren.

Ik merk dat het me wat irriteert dat anderen dat invullen. En dat wil niet zeggen dat ik je gedachten erover niet waardeer, maar ik wil graag dat ze zelf uitlegt wat ze met die claim bedoelt.

Ik formuleer mijn vragen ook bewust neutraal, zodat het open vragen zijn, en geen reactie de een of de andere kant op uitlokken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:48

Avalanche schreef:
Niet persoonlijk naar jou toe, DP, maar ik wilde graag dat Jenny vooral de tegenstelling tussen haar beide opmerkingen zou willen verklaren.

Ik merk dat het me wat irriteert dat anderen dat invullen. En dat wil niet zeggen dat ik je gedachten erover niet waardeer, maar ik wil graag dat ze zelf uitlegt wat ze met die claim bedoelt.

Ik formuleer mijn vragen ook bewust neutraal, zodat het open vragen zijn, en geen reactie de een of de andere kant op uitlokken.

Wel persoonlijk dus

:evaw: :evaw:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:50

Avalanche schreef:

Dan kan je beter een PB sturen, weet je zeker dat er niet iemand anders reageert op een forum.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:22

Ik zeg niet dat er niemand anders mag reageren, zoals gezegd, ik waardeer de gedachten van anderen.

Het helpt alleen wel als je niet zegt: ik denk dat ze dat en dat bedoelt. Dat was namelijk niet mijn vraag. En het resultaat is dat er heel veel is gezegd, maar mijn vraag nog altijd niet beantwoord is: namelijk waarom zeg je wat je zegt, en wat bedoel je ermee. Waarom die specifieke formulering.

Je kan ook zeggen: ik vind er dit en dat van. Dat is prima, dan vul je niets in voor een ander, en zij heeft nog steeds de ruimte om de vraag te beantwoorden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:28

Ava: je kunt je irritatie ook voor je houden. Dat houdt een ontzettend boeiende discussie waar af en toe eens wat minstens zo interessante zijsprongetjes gemaakt worden open, levendig en leuk.

En zo worden er geen grenzen van mensen overschreden door persoonlijke aanvallen }> :Y) :+
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 23-11-22 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:28

Avalanche schreef:
Ik zeg niet dat er niemand anders mag reageren, zoals gezegd, ik waardeer de gedachten van anderen.

Het helpt alleen wel als je niet zegt: ik denk dat ze dat en dat bedoelt. Dat was namelijk niet mijn vraag. En het resultaat is dat er heel veel is gezegd, maar mijn vraag nog altijd niet beantwoord is: namelijk waarom zeg je wat je zegt, en wat bedoel je ermee. Waarom die specifieke formulering.

Je kan ook zeggen: ik vind er dit en dat van. Dat is prima, dan vul je niets in voor een ander, en zij heeft nog steeds de ruimte om de vraag te beantwoorden.

waar schrijf ik dat?

Ik zie in mijn posten staan:
Citaat:
En ik vroeg me af of ze zoiets bedoelde

Citaat:
Maar ik vraag me af of zoiets is wat Jenny dan bedoeld.

Citaat:
Je gaat als vrouw in de beveiliging werken maar je wilt geen buitenronde lopen in het donker want je bent bang in het donker. Zoiets?
In je wil gelijkheid maar ook niet.

Maar prima
In dit kinderlijke gezeik heb ik vandaag geen trek.

Dus veel plezier met lezen zoals jij er trek in hebt....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:31

Gewoon voor jezelf opkomen…

Ruim een kwart van je jongeren kampt met minderwaardigheidsgevoelens. Een op de 6 mensen is opgegroeid met huiselijk geweld. Moeten die een schop onder de hol krijgen en gewoon even wat assertiever zijn als ze als stagair bij een bullebak landen? Of zou het toch wenselijker zijn als jongeren een eerlijke start kregen waarin ze positief kunnen groeien?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:44

Sizzle schreef:

Ruim een kwart van je jongeren kampt met minderwaardigheidsgevoelens. Een op de 6 mensen is opgegroeid met huiselijk geweld. Moeten die een schop onder de hol krijgen en gewoon even wat assertiever zijn als ze als stagair bij een bullebak landen? Of zou het toch wenselijker zijn als jongeren een eerlijke start kregen waarin ze positief kunnen groeien?

Tja, wat wel een beetje de pest is, er zíjn klootzakken op deze wereld. Er bestáát pesten op school en op het werk. Je kúnt lastig gevallen en gestalkt worden.

En dan kán je als ouders je Vlinder en Storm geen strobreed in de weg leggen, of je geeft ze toch maar die cursus 'omgaan met teleurstellingen'.

De ideale wereld bestaat niet. En dan denk ik dat het toch wel heel wijs is je kinderen daar op voor te bereiden. In de hoop dat ze dan in ieder geval jóu vertellen dat hun baas een zak is, zodat jíj ze kunt helpen aan de bel te trekken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:54

Vlinder en Storm.. :+

het is een beetje én én..
ik hoop een beetje dat mensen die dat gedrag vertonen, leren van wat er oa in de media gebeurt.. maarrrr, ik vrees van niet.. want zelfreflectie is een groot goed, maar weinig doen eraan..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:57

Vlinder en Storm zijn de nieuwe Henk en Ingrid :+

En ja, natuurlijk is het en en. En die kentering zie je nu ook wel gebeuren gelukkig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:02

Sorry DP dan heb ik niet goed gelezen :)

Verder mag ik volgens mij prima op een nette manier aangeven dat ik me ergens aan erger, en was het absoluut niet mijn bedoeling iemand aan te vallen.

Sizzle schreef:

Zelfde gedachte. Ik vind het idd erg simplistisch.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:08

Ibbel schreef:
Vlinder en Storm zijn de nieuwe Henk en Ingrid :+

En ja, natuurlijk is het en en. En die kentering zie je nu ook wel gebeuren gelukkig.

zolang t niet doorslaat naar dat vlinder en storm om t minste geringste paniek gaan lopen te maken.. :')

ik snap de mensen die dat gedrag vertonen, gewoon niet... ik denk dat het inherent is aan mens zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:08

Mediameiden (leuke podcast!) heeft er een aflevering aan gewijd. Ga ik nu luisteren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:10

Avalanche schreef:

Verder mag ik volgens mij prima op een nette manier aangeven dat ik me ergens aan erger, en was het absoluut niet mijn bedoeling iemand aan te vallen.

Wel een mooi voorbeeld hoe je zonder dat je het merkt iemand zich onconfortabel kunt laten voelen :D

Wat aantoont dat het idd zo simpel nog niet is. :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:13

Avalanche schreef:

Dank je wel
En aanvaard uiteraard :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:13

Cer schreef:
ik snap de mensen die dat gedrag vertonen, gewoon niet... ik denk dat het inherent is aan mens zijn?

Als bioloog zeg ik: inherent aan kuddedier zijn. Degene met de meeste macht/kracht krijgt de vrouwtjes, kan zich voortplanten en overleeft de barre winter.
En degenen die zich laten domineren denken: zolang de sterkste over mij heerst, kan ik meeliften op zijn bescherming en meeëten van zijn oogst.

Er zitten meer oerinstincten in mensen dan je denkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:15

dat oer instinct zou er al lang en breed uitgefokt moeten zijn.... zou je denken..
maar eens, dat is dat kudde/groepsgedrag ..
nadenken als individu is echt heeeel ingewikkeld..