Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:15

Ashleytjuhh schreef:
Toch wel heftig dit. die vrouw leek het eeuwige leven te hebben :(:)

Ben heel benieuwd hoe het nu veder gaat. 22/8 is william al verhuist zodat die zowat om de hoek woont, dat vond ik al opvallend toen.
https://nos.nl/artikel/2441702-gezin-wi ... jker-wonen

Heftig ook voor Charles dat het allemaal zo snel voor hem gaat. Persoonlijk denk ik dat hij afstand zal doen en William op de troon komt.

Hoe dan ook ze gaat nu naar Philip toe :knuffel:

Ik denk haast dat William en Kate nu zullen verhuizen naar Clarence house, nu zij kroonprins en -prinses zijn, of niet?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:16

Mevr Trust zei dat inderdaad net ‘God save the King’. Mooie toespraak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:17

Reactie van Charles:
Citaat:
A statement has just been issued by the Royal Family on behalf of Charles, the new King.

He writes: "The death of my beloved Mother, Her Majesty The Queen, is a moment of the greatest sadness for me and all members of my family.

"We mourn profoundly the passing of a cherished sovereign and a much-loved mother.

"I know her loss will be deeply felt throughout the country, the Realms and the Commonwealth and by countless people around the world.

"During this period of mourning and change, my family and I will be comforted and sustained by our knowledge of the respect and deep affection in which the Queen was so widely held."

https://www.bbc.co.uk
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-09-22 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:17

Berdien schreef:
*Truss. En inderdaad, het is vanaf nu 'God save the King' - de Queen is net dood, dus die hoef je geen lang leven meer toe te wensen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:18

Mkango schreef:
Het was een eer haar paarden te hebben mogen rijden. Voor het land, voor onze sport - Epsom en Royal Ascot in het bijzonder -, maar bovenal voor haar familie zal het een groot gemis zijn.

Wat mooi Mkango! Ik kan me voorstellen dat dat een eer was!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:20

Mkango schreef:
Berdien schreef:
*Truss. En inderdaad, het is vanaf nu 'God save the King' - de Queen is net dood, dus die hoef je geen lang leven meer toe te wensen.

Ach ja niet dat ik gelovig ben maar haar reis naar waar dan ook als in god save the queen , maar het is inderdaad nu veranderd naar King.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. 19 september vertrek ik naar Londen. Ik wou graag heen mede om het koningshuis dat gevoel zal nu helaas wel een beetje anders zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:22

Dit is wel echt het einde van een era.

Ik ben er echt wel onder de indruk van. Ik ken alleen maar het GB van Queen Elizabeth, ze was er altijd, rotsvast.

_Nadia_

Jolien87 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Toch wel heftig dit. die vrouw leek het eeuwige leven te hebben :(:)

Ben heel benieuwd hoe het nu veder gaat. 22/8 is william al verhuist zodat die zowat om de hoek woont, dat vond ik al opvallend toen.
https://nos.nl/artikel/2441702-gezin-wi ... jker-wonen

Heftig ook voor Charles dat het allemaal zo snel voor hem gaat. Persoonlijk denk ik dat hij afstand zal doen en William op de troon komt.

Hoe dan ook ze gaat nu naar Philip toe :knuffel:

Ik denk haast dat William en Kate nu zullen verhuizen naar Clarence house, nu zij kroonprins en -prinses zijn, of niet?

Nee hoor, ze zijn net in Windsor gaan wonen omdat de kinderen daar sinds vandaag naar school gaan. Geloof nooit dat ze dan weer terug verhuizen en die kinderen weer op een andere school gaan doen.

Cayenne

Zebrastreep schreef:
Ach ja niet dat ik gelovig ben maar haar reis naar waar dan ook als in god save the queen , maar het is inderdaad nu veranderd naar King.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. 19 september vertrek ik naar Londen. Ik wou graag heen mede om het koningshuis dat gevoel zal nu helaas wel een beetje anders zijn.

Volgens het protocol moet ze over 10 dagen worden begraven, dus ik gok dat je dan een dag na de begrafenis in Londen bent.
Of op de dag zelf misschien wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Queen Elizabeth onder verscherpt medisch toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:23

Ook wel heftig, ben je net drie dagen premier, mag je meteen aantreden omdat de koningin overleden is...

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:25

Mkango schreef:
Het was een eer haar paarden te hebben mogen rijden. Voor het land, voor onze sport - Epsom en Royal Ascot in het bijzonder -, maar bovenal voor haar familie zal het een groot gemis zijn.
[ Afbeelding ]

Wauw! Hoe ben je daar terecht gekomen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:26

Ik denk dat de speeches al een jaartje of 10 op ijs in voorbereiding klaar lagen. Die Nick whatsisname die op BBC meteen een verhaal hield had dat ook niet on the spur of the moment geschreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:28

Fokker321 schreef:
Mkango schreef:
[ Afbeelding ]

Wauw! Hoe ben je daar terecht gekomen?
Solliciteren. :P De betreffende paarden staan in training bij Andrew Balding, dit is King's Lynn.

Ibbel schreef:
Ik denk dat de speeches al een jaartje of 10 op ijs in voorbereiding klaar lagen. Die Nick whatsisname die op BBC meteen een verhaal hield had dat ook niet on the spur of the moment geschreven...
Dat denk ik ook, ja.

Cayenne

Wel een strak protocol zeg pfff.
Citaat:
On the third day after the Queen's death, the new monarch would receive the motion of condolence at Westminster Hall in the morning and then depart for a tour of the United Kingdom. The new monarch would visit the Scottish parliament and attend a service at St Giles' Cathedral in Edinburgh. On the next day, the new monarch would visit Northern Ireland, where they would receive a motion of condolence at Hillsborough Castle and attend a service at St Anne's Cathedral, Belfast. Seven days after the Queen's death, the new monarch would visit Wales, receiving a motion of condolence at the Welsh parliament and attending a service at Llandaff Cathedral in Cardiff.

Je hoofd moet er maar naar staan om dit allemaal uit te voeren tijdens de rouwperiode wanneer je waarschijnlijk liever bij je familie wilt zijn.

Het draaiboek was in 1960 zelfs al klaar.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-09-22 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Mkango schreef:
Jullie weten hopelijk wel dat 'God save the Queen' niet per se is wat je zegt als ze net is overleden?

[ Afbeelding ]

Jolien87 schreef:
Gekke vraag wellicht, maar wordt nu ook het volkslied veranderd naar God save the king?
Geen gekke vraag hoor, maar dat gebeurt inderdaad. :j

Heb je haar zelf ook ontmoet?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:29

Zebrastreep schreef:
ZwarteHeks schreef:
Wat een ophef zeg := Brit hier, ben er heel nuchter onder. Ze is flink op leeftijd, heeft zoveel gedaan voor GB, hoop dat ze nog bij bewustzijn is om rustig afscheid te nemen van haar familie.

Hoop alleen wel dat Charles nee zegt en dat William meteen aan de bak mag, maar dat zal wel niet. Of nog beter, meteen afschaffen dat gedoe. The Queen is van een ander generatie maar inmiddels 2022 en een "koning" of "koningin" vind ik persoonlijk niet meer van deze tijd.

Ik vindt het niet raar , je bent een van de weinige Britten die blijkbaar niet zo meegaand is met het koningshuis. Als ik nu al zie dat er mensen met bloemen bij Buckingham Palace staan zegt al wel heel wat hoe meegaand de grootste gedeelte van de bevolking is met het koningshuis.

Ik vindt de gehele geschiedenis ook mega interessant. Er wordt een enorm hoofdstuk afgesloten. Er zijn maar weinig nu levende Britten die nog een andere koning of koningin hebben meegemaakt. Het is denk ik daarom voor de meeste ook wel een shock.

Ik vindt het koningshuis nog heel passend bij Engeland , het hoort eigenlijk gewoon bij de gehele Engelse cultuur wat mij betreft.

Ik woon(de) in de UK en ik ken echt niemand die iets met het koningshuis heeft, op de oma van mijn man na.

In mijn ervaring zijn het vooral toeristen/buitenlanders die er zo mee bezig zijn. Er zijn juist best wat mensen behoorlijk cynisch over het hele koningshuis, zeker na de hele Prince Andrew affaire.

Maar goed, mooie leeftijd bereikt, ik hoop dat het allemaal vredig is gegaan voor haar. Het is inderdaad snel gegaan zeg.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:30

Cayenne schreef:
Wel een strak protocol zeg pfff.
Citaat:
On the third day after the Queen's death, the new monarch would receive the motion of condolence at Westminster Hall in the morning and then depart for a tour of the United Kingdom. The new monarch would visit the Scottish parliament and attend a service at St Giles' Cathedral in Edinburgh. On the next day, the new monarch would visit Northern Ireland, where they would receive a motion of condolence at Hillsborough Castle and attend a service at St Anne's Cathedral, Belfast. Seven days after the Queen's death, the new monarch would visit Wales, receiving a motion of condolence at the Welsh parliament and attending a service at Llandaff Cathedral in Cardiff.

Je hoofd moet er maar naar staan om dit allemaal uit te voeren tijdens de rouwperiode wanneer je waarschijnlijk liever bij je familie wilt zijn.

Het draaiboek was in 1960 zelfs al klaar.

ik denk dat ze op een andere manier rouwen als ons. omdat het altijd allemaal erg statisch is geweest en ze hun hele leven er op voorbereid zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:31

Ik denk dat ze vooral heel goed weten hoe ze publiekelijk en privé rouwen gescheiden moeten houden. Alles wordt voor ze gedaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:31

Cayenne schreef:
Zebrastreep schreef:

Volgens het protocol moet ze over 10 dagen worden begraven, dus ik gok dat je dan een dag na de begrafenis in Londen bent.
Of op de dag zelf misschien wel.

Eerste dag bestaat vooral uit reizen want we gaan via Frankrijk. We komen pas laat aan en zitten nog zeker een uur buiten Londen. vindt het als toerist een beetje raar om dan in Londen te lopen. Dus dan maken we eventueel even andere plannen.

De 10 dagen las ik al , er zullen wel heel wat protocollen moeten worden gevolgd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:32

Afbeelding
Aaah, deze is wel heel zoet, met Beertje Paddington en één van haar geliefde Corgi's <3

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:32

Eulogy schreef:
Ik woon(de) in de UK en ik ken echt niemand die iets met het koningshuis heeft, op de oma van mijn man na.

In mijn ervaring zijn het vooral toeristen/buitenlanders die er zo mee bezig zijn. Er zijn juist best wat mensen behoorlijk cynisch over het hele koningshuis, zeker na de hele Prince Andrew affaire.

Maar goed, mooie leeftijd bereikt, ik hoop dat het allemaal vredig is gegaan voor haar. Het is inderdaad snel gegaan zeg.

Ik sta dr van te kijken hoe het hier leeft (ik woon net boven London) Buren hebben vlaggen nu halfstok, een vriendin waarvan ik dacht dat ze niets met t koningshuis had is helemaal overstuur. Kreeg net mail van een van de clubs van de kinderen voor morgen dat dat niet doorgaat omdat ze is overleden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:33

Honderd jaar geleden werd van het gehele land en de hele bevolking verwacht dat ze een vol jaar in rouw zouden gaan. Inclusief zwarte kleding. Dus wat dat betreft is het protocol wel veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:35

elnienjo schreef:
Mkango schreef:
Jullie weten hopelijk wel dat 'God save the Queen' niet per se is wat je zegt als ze net is overleden?

[ Afbeelding ]

Nee, ik grapte altijd dat ik een kus op de neus van King's Lynn en Natural History verwijderd was van haar.

_Nadia_ schreef:
Eulogy schreef:

Ik sta dr van te kijken hoe het hier leeft (ik woon net boven London) Buren hebben vlaggen nu halfstok, een vriendin waarvan ik dacht dat ze niets met t koningshuis had is helemaal overstuur. Kreeg net mail van een van de clubs van de kinderen voor morgen dat dat niet doorgaat omdat ze is overleden.
Ik denk dat het in regio Londen ook veel meer leeft dan elders. In Londen zijn de royals toch veel zichtbaarder en tastbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:35

Is inderdaad toch nog snel gegaan. 70 jaar wat een leven heeft deze Queen gehad. Denk niet dat er iemand ooit heeft willen ruilen met haar. R.I.P.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:37

Mkango schreef:
elnienjo schreef:

Nee, ik grapte altijd dat ik een kus op de neus van King's Lynn en Natural History verwijderd was van haar.

Wel heel tof!