Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:59

anjali schreef:
Ik als PvdD -lid ben voor dierenrechten. Het afpakken van boerenland leidt tot dierenleed want waar moeten de dieren heen die daar verbleven? Daarom ben ik ook voor BBB zodat boeren hun land en bedrijf kunnen behouden.Dan kan er verder gewerkt worden aan verbetering en bewustwording van dierenwelzijn.Stikstof? Die afgepakte grond wordt toch binnen de kortste keren volgebouwd met woningen en daardoor komt er nog veel meer stikstof en andere milieuverontreiniging bij. Echt niet goed voor de natuur.

Inderdaad

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:00

Renee1991 schreef:
Ik vind Kaag tevens een gevaarlijke heks omdat ze lid is van het World Economic Forum. Noem me een wappie, maar dat rammelt ook aan alle kanten.

Klopt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:49

Het gaat erom dat de kliek die er nu zit in Den Haag er een hele grote bende van heeft gemaakt en je moet het maar op willen ruimen.

BigOne

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:00

En wie moet dan de puinzooi volgens de critici oplossen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:39

Daar ben ik ook benieuwd naar. Wie doet het beter én, niet onbelangrijk, hebben een meerderheid in de Tweede Kamer?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:11

OleJon schreef:
Renee1991 schreef:
Ik vind Kaag tevens een gevaarlijke heks omdat ze lid is van het World Economic Forum. Noem me een wappie, maar dat rammelt ook aan alle kanten.

Klopt

Leg mij eens uit, wat is het WEF volgens jullie :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:18

Citaat:
Sophie van 't veld.
Die wil NL straffen in de EU voor het asielprobleem dat we hebben.

D66 is een hele enge, enge club van hele nare extreme mensen met allerlei verborgen agenda's.

Nounou...

The great reset?

De "verborgen" agenda is gewoon dat Nederland regels overtreedt en daar staat straf op.
Eng? Extreem?

Als oma zijnde vind ik het een normale gang van zaken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:45

OleJon schreef:
Renee1991 schreef:

Klopt

Leg mij eens uit, wat is het WEF volgens jullie :=[/quote]

Kun je gewoon vinden op internet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:00

Kennelijk ziet IMANDRA wel het positieve in van het WEF. Daar ben ik dan weer heel benieuwd naar.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:01

Renee1991 schreef:
Kennelijk ziet IMANDRA wel het positieve in van het WEF. Daar ben ik dan weer heel benieuwd naar.

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik zie alleen maar nadelen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:07

loriene schreef:
Imandra schreef:
Leg mij eens uit, wat is het WEF volgens jullie :=

Kun je gewoon vinden op internet hoor.

Sorry maar wat een typische reactie dit. Ik vroeg enkel wat volgens jullie het WEF is. Omdat er blijkbaar nog flink wat verschillende interpretaties / ideeen daarvan rondgaan. Dus ik wilde weten wat aldus jullie het WEF is.

@Renee: ik doe nergens een uitspraak of ik het goed vind of niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:16

Complotdenkers en het WEF :') De theorieën die ze verzinnen rondom het WEF zijn zo bizar dat het bijna grappig is. Maar als je iemand vraagt om het uit te leggen zijn ze stil of moet je maar ‘zelf onderzoek doen’ :')
Super eng ook, een club die de wereld iets beter wil maken :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:17

8nnemiek schreef:
Complotdenkers en het WEF :') De theorieën die ze verzinnen rondom het WEF zijn zo bizar dat het bijna grappig is. Maar als je iemand vraagt om het uit te leggen zijn ze stil of moet je maar ‘zelf onderzoek doen’ :')

Zelfonderzoek is dan via Youtube of Facebook :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:27

Afbeelding
Afbeelding
Even gekopieerd , de doelstellingen van het Economic Forum. Wanneer we dit voor elkaar krijgen is de asielcrisis wereldwijd ook meteen opgelost.
Dus lijkt me prima streven.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:27

janderegelaa schreef:
8nnemiek schreef:

Is gewoon te vinden via google hoor.
Heb je facebook niet voor nodig.
Waarom moet iemand het uitleggen dan?
Wanneer je het zelf leest is toch veel makkelijker?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:33

Waarom zou je niet willen uitleggen waarom jij alleen maar nadelen ziet in het lijstje van BigOne? Dat lijkt me toch wel interessant om te horen. Je bent schijnbaar tegen minder armoede? Tegen gelijkwaardigheid? Tegen duurzaamheid en biodiversiteit?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 23:36

Dat lijstje houdt in dat het westen armer wordt. Wij gaan dus bloeden bij dat scenario.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:40

Duurzaam en economische groei gaat niet samen. Zijn al dikke rapporten over geschreven. Kan misschien anders worden op lange termijn, maar niet snel genoeg om via groei duurzaam te worden nu. WEF is daarmee meer een setje idealisten met roze bril dan wat is werkelijk nodig groepje nr zoveel. Neemt niet weg dat de punten an sich zeker belangrijk zijn.
Rapport "Is green growth possible?" Jason Hickel & Giorgos Kallis (2019)
https://static1.squarespace.com/static/ ... ssible.pdf
Korte blog versie :
https://www.jasonhickel.org/blog/2018/9 ... t-be-green
En yt :
https://www.youtube.com/watch?v=pvRtNGW9Ajk
Links naar rapporten in de omschrijving er onder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:44

elnienjo schreef:
Dat lijstje houdt in dat het westen armer wordt. Wij gaan dus bloeden bij dat scenario.

Nee juist niet. Als je ervoor zorgt dat arme landen welvarender worden en op eigen benen kunnen staan dan hebben ze in de toekomst geen steun nodig, zijn er geen/minder vluchtelingen, en kunnen ze juist veel meer gaan bijdragen aan de welvaart in andere landen. In welvarende landen worden minder kinderen geboren, dus de wereldbevolking zal langzaam minder groeien tot zelfs krimpen, wat natuurlijk top is.
Maar elnienjo, zeg jij nu serieus dat je bewust andere landen arm wil houden omdat je denkt dat je het zelf dan beter hebt?? 8)7 Hoe egoïstisch kun je zijn..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:48

8nnemiek schreef:
elnienjo schreef:

Nee juist niet. Als je ervoor zorgt dat arme landen welvarender worden en op eigen benen kunnen staan dan hebben ze in de toekomst geen steun nodig, zijn er geen/minder vluchtelingen, en kunnen ze juist veel meer gaan bijdragen aan de welvaart in andere landen. In welvarende landen worden minder kinderen geboren, dus de wereldbevolking zal langzaam minder groeien tot zelfs krimpen, wat natuurlijk top is.
Maar elnienjo, zeg jij nu serieus dat je bewust andere landen arm wil houden omdat je denkt dat je het zelf dan beter hebt?? 8)7 Hoe egoïstisch kun je zijn..

Wanneer je zulks voorelkaar wilt krijgen zul je eerst de corruptie in veel arme landen moeten bestrijden.
Hulp in arme landen is al zo lang aan de gang.Meeste geld komt niet eens bij de arme bevolking.
Dat gaat je niet lukken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:53

Natuurlijk is dat lastig, misschien wel bijna onmogelijk, maar als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:53

Loriene , klopt dat het niet zal lukken, helaas. Waarom zou het de WEF wel lukken om in de rijke landen alles af te pakken? You’ll own nothing and be happy ? ( you lend it moet er nog bij trouwens)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:08

loriene schreef:
janderegelaa schreef:

Maar waarom is het zo’n issue om in je eigen woorden je interpretatie van het WEF toe te lichten? Zoals ik zei gaan er blijkbaar veel interpretaties rond. Dus ik ben benieuwd naar de jouwe.

Die vind ik niet op Google.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:13

loriene schreef:
janderegelaa schreef:

Maar waarom is het zo’n issue om in je eigen woorden je interpretatie van het WEF toe te lichten? Zoals ik zei gaan er blijkbaar veel interpretaties rond. Dus ik ben benieuwd naar de jouwe.

Die vind ik niet op Google.[/quote]

Waarom moet je nu ineens van mij weten wat mijn interpretatie is van het wef?
Is dat zo belangrijk voor je?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:46

loriene schreef:
Waarom moet je nu ineens van mij weten wat mijn interpretatie is van het wef?
Is dat zo belangrijk voor je?

Om de opmerkingen daarover in context te kunnen zien. Renee kwam ermee, jij en OleJon reageren erop. Dan zou ik inderdaad graag jullie interpretatie willen weten van het WEF, gezien de verschillende interpretaties die er zijn. Dus tegen welke achtergrond jullie het WEF slecht vinden het waarom het dus een negatief aspect van Kaag is.

Die vind ik niet op Google. Dat zal toch echt vanuit jullie drie moeten komen.

En gezien jouw schijnbare weerstand tegen de vraag gezien het ontwijken ervan: waarom? Is het omdat jij het misschien toch niet kan uitleggen? Of ben je bang dat je het mogelijk toch niet goed hebt begrepen? Waarom de hele tijd terugvallen op “Google het maar” in plaats van in je eigen woorden, met een paar zinnen, uitleggen wat het WEF volgens jou is? Googelen is de moeite niet (mits dat kan, wat hier niet het geval is) maar iets waar je kennis van hebt uitleggen in een paar zinnen ook niet ;). Ik verwacht geen bron, puur een uitleg van jullie.

Zo gek is dat toch niet om te vragen?