Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:IMANDRA schreef:Ik ben trouwens benieuwd of de Satanic Temple nog iets gaat proberen. Zij hebben het recht op abortus opgenomen als een van de peilers van hun religie en claimen dat een “abortion ritual” onder religieuze vrijheid valt. Ben benieuwd of zoiets kans van slagen heeft in die Staten waar het nu verboden is.
https://thesatanictemple.com/pages/about-us
Dan mag je wel uitkijken om met satan onder een hoedje te gaan spelen! ik weet wel dat velen van jullie nergens in geloven maar hiervoor moet ik toch echt zeer ernstig waarschuwen.
Kinke schreef:Ik doe nog een poging....wat vind jij ervan dat vrouwen en ongeboren baby's nu veel meer gevaar lopen Anjali?
anjali schreef:Kinke schreef:Ik doe nog een poging....wat vind jij ervan dat vrouwen en ongeboren baby's nu veel meer gevaar lopen Anjali?
Nou ja,ongeboren babies lopen nu natuurlijk veel minder gevaar,als ze niet geaborteerd mogen worden.Verder,deze discussie voer ik al jarenlang op Bokt met precies dezelfde argumenten. Het levert geen onderling begrip op en ik kreeg alleen maar vijandschap te verduren. Nu blijkt dat sommigen een of andere Satanstempel erbij willen halen is heel duidelijk waar dit allemaal vandaan komt.Ik ga een exorcisme-H.Mis laten opdragen.In de Rooms-Katholieke kerk.Daar laat ik het even bij nu.Anders heb ik straks weer een OW te pakken voor mijn mening.
pien_2010 schreef:Satanisme→ https://nl.wikipedia.org/wiki/Satanisme
Hierin wordt meer uitgelegd over deze stroming en hoe er naar gekeken wordt en hoe verschillend de uitleg hiervan is. Imandra door jouw post werd ik eigenlijk nieuwsgierig naar wat dit eigenlijk inhoudt, maar dat is nog niet zo simpel te duiden. Dus dat probeer ik dan ook maar niet. Maar misschien zijn er meer mensen die het leuk vinden om iets over deze stroming te lezen.
anjali schreef:Nou ja,ongeboren babies lopen nu natuurlijk veel minder gevaar,als ze niet geaborteerd mogen worden.Verder,deze discussie voer ik al jarenlang op Bokt met precies dezelfde argumenten. Het levert geen onderling begrip op en ik kreeg alleen maar vijandschap te verduren. Nu blijkt dat sommigen een of andere Satanstempel erbij willen halen is heel duidelijk waar dit allemaal vandaan komt.Ik ga een exorcisme-H.Mis laten opdragen.In de Rooms-Katholieke kerk.Daar laat ik het even bij nu.Anders heb ik straks weer een OW te pakken voor mijn mening.
Suliko schreef:Als je een beeld wilt krijgen van wat er kan gebeuren als er een te veel aan ongewenste kinderen ontstaat, kan ik je aanraden om naar deze documentaire te kijken van de weeshuizen die zich grootschalig in Roemenië bevonden. En bedenk dan ook dat de term 'wees'huis ernstig misleidend is, want van over heel de wereld heeft 90% van de wezen gewoon 1 of meer ouders maar worden ze opgegeven wegens het niet kunnen zorgen voor hun kinderen. Let op, deze beelden zijn enorm heftig en onmenselijk!
https://www.youtube.com/watch?v=n7Da3UZTNO4&t=586s
IMANDRA schreef:Anjali overigens ben ik van mening dat abortus verbieden symptoombestrijding is. Zeker in de VS. Waarom niet vol inzetten op kennis, anticonceptie en sociaal vangnet?
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Anjali overigens ben ik van mening dat abortus verbieden symptoombestrijding is. Zeker in de VS. Waarom niet vol inzetten op kennis, anticonceptie en sociaal vangnet?
... maar het antwoord is dus dat het niet gaat om het redden van levens in welke vorm dan ook, maar omdat men de onderdrukking en vrouwenhaat wil. Daarom vooral niet inzetten op kennis, anticonceptie en sociaal vangnet, maar juist tot uitersten gaan om de kennis, de anticonceptie en het sociaal vangnet zo ver mogelijk te ondermijnen, allemaal dingen die heel actief gedaan worden door exact dezelfde politici.
Suliko schreef:Onthechting is niet helemaal de juiste term. Kinderen hechten zich namelijk altijd, ook als het een ongezonde vorm van hechting is, een kind heeft namelijk niet de capaciteit om te weten wat hij van een ouder kan verwachting. Dus ook aan een verwaarlozende of gewelddadige ouder zal een kind zich hechten. Dat zal zich uiten in een ambivalente, vermijdende of gedesorganiseerde hechting die allemaal psychische problematiek met zich mee brengt waar het kind de rest van zijn leven last van ondervind.
En inderdaad, die kinderen blijven kwetsbaar voor het aantrekken van geweld/misbruik/verwaarlozing omdat dat het patroon is wat ze gewend zijn. Of nog erger, ze gaan hetzelfde slechte verdrag vertonen en zo ontstaat de eeuwige bizarre cirkel van kinderen van gewelddadige ouders worden zelf gewelddadig of gaan ook hun kinderen misbruiken of verwaarlozen.
Absoluut dat compassie met de vrouw mag en moet zelfs! Ik haakte nu alleen even aan op de argumentatie voor de kinderen.
@Avalanche, die docu is een van de extremere voorbeelden, de meest extreme die ze tot nu toe hebben aangetroffen qua omstandigheden en leed. Verder brengt elke vorm van institutioneel opgroeien trauma en problematiek met zich mee, hoe goed de instantie het ook voor elkaar heeft.
Avalanche schreef:Deze plekken zijn er in Amerika ook. Op dit moment zitten er zo'n 420.000 kinderen.......
Citaat:Nou ja,ongeboren babies lopen nu natuurlijk veel minder gevaar,als ze niet geaborteerd mogen worden
Phonix schreef:Maar als zo veel mensen anders denken dan jij Anjali, geef dat jouw niet stof of even na te denken of jij het dan juist hebt?
Nu zeg ik niet dat wat jij denkt niet juist is. Ik zou mij allen zelf afvragen als het mij was.
IMANDRA schreef:Anjali overigens ben ik van mening dat abortus verbieden symptoombestrijding is. Zeker in de VS. Waarom niet vol inzetten op kennis, anticonceptie en sociaal vangnet? Durf te wedden dat dat veel meer invloed heeft op het aantal abortussen dan een algeheel verbod.
anjali schreef:IMANDRA schreef:Anjali overigens ben ik van mening dat abortus verbieden symptoombestrijding is. Zeker in de VS. Waarom niet vol inzetten op kennis, anticonceptie en sociaal vangnet? Durf te wedden dat dat veel meer invloed heeft op het aantal abortussen dan een algeheel verbod.
Ik ben het er wel mee eens dat hele goede voorlichting heel belangrijk zou zijn om ongewenste zwangerschappen te voorkomen.En dan niet alleen bij meisjes ,maar ook bij jongens want die veroorzaken de zwangerschap tenslotte.
Citaat:jij vind de rechten van het ongeboren kind in deze belangrijker dan die van de moeder? Anders gezegd, mag de overheid iemand dwingen haar lichaam te gebruiken om het leven van een ander te redden? Dus die logica volgend, mag je dan iedereen dwingen om bloeddonor te worden? Orgaandonor? Een nier of stuk lever afstaan? Hoe ver mag het dan gaan om dat leven te waarborgen? Want laten we eerlijk zijn, een zwangerschap is niet zonder risico en het kan blijvende schade of zelfs de dood tot gevolg hebben. Wil je daar daadwerkelijk mensen toe dwingen?
anjali schreef:Phonix schreef:Maar als zo veel mensen anders denken dan jij Anjali, geef dat jouw niet stof of even na te denken of jij het dan juist hebt?
Nu zeg ik niet dat wat jij denkt niet juist is. Ik zou mij allen zelf afvragen als het mij was.
Hier op bokt denken veel mensen anders dan ik, maar in andere landen en andere gemeenschappen denken ze juist anders dan jullie! Overigens laat ik mijn mening nooit afhangen van die van andere mensen maar alleen van mijn eigen geweten.
pien_2010 schreef:Want dan zie je wel "de splinter in een andermans oog maar niet de balk in die van jezelf". Een van de meest favoriete uitspraken van ons vader die een zeer gelovig katholiek was in zijn leven.