Desireeeee schreef:Zo, mijn post is ondertussen lang genoeg.Ik laat mijn bijdrage hierbij
Ik vind het heel mooi geschreven!

Naar mijn idee verkijken zich erg veel mensen op gezond en "gezond" eten, terwijl gezond eten ook gewoon teveel kan zijn t.o.v. jouw specifieke energiebehoefte. Koolhydraten arm vs veel koolhydraten eten, meergranen brood ipv wit, noten als snack ipv chocoladereep, dat maakt allemaal nauwelijks uit als de verhouding tussen inname en verbranding niet klopt.
purny schreef:ivy_power89 schreef:Dan moeten we ook maar stoppen met het vergoeden van zorg voor COPD patiënten want die hebben het tenslotte ook zelf veroorzaakt door bijv te roken.
Laten die het dan ook maar zelf betalen, de ziekenhuis opnames, zuurstof zorg etc.
Idd of de stoppen met roken cursussen.
En helemaal de ivf behandeling omdat men zo nodig een kind op de wereld wil zetten die toch al naar de klote is.
Im vind het maar raar dat er een eetlustremmer moet worden vergoed in een land waar zoveel mensen blijkbaar geloven dat te zwaar zijn niets met eten te maken heeft of zelfs dat ze juist door te weinig eten met overgewicht moeten leven.
Dan is voedingsadvies / coaching en bijv. psychodietiste-consulten vergoeden een veel betere keuze

IVF end vergoeden ben ik overigens ook absoluut geen voorstander van. En gratis stoppen met roken cursussen evenmin

Shadow0 schreef:Medicijnen zijn heel vaak symptoombestrijding.
Indien het zo is, komt het doordat we de oorzaak niet weten weg te halen. Zoals bij auto-immuunziektes.
De oorzaak weghalen bij te zwaar zijn is daarentegen wel mogelijk. Want nee, nogmaals, er is niets hormonaals dat uit het niets vet creert. En bij psychische klachten, eetstoornissen bijvoorbeeld, gaat het niet om verzadigingsgevoel om mee te beginnen en dat lost geen enkele eetlustremmer op.