pien_2010 schreef:Ik heb geprobeerd Cer om jouw aanvoelen dat het geloof hiermee te maken heeft te onderbouwen met feiten , met een link en stukjes die ik uit dit artikel gequoot heb zodat mensen die geen zin hebben in dit leesvoer, toch de lijn van de discussie kunnen blijven volgen.
Ik denk dat ik dat vnl meekregen heb van zelf ook een beetje me afvragen waarom alleen mannen hogerop kwamen in de kerk (in een bepaalde periode is de kerk ENORM belangrijk geweest (en misschien nog wel) en waarom het geloof overal hetzelfde moest zijn (er waren volkeren die mannen/vrouwen gelijk stelden, meen ik), ongetrouwde vrouwen nergens aan mee mochten doen behalve een man zoeken en kinderen krijgen, het afschuwelijke uithuwelijken (HOE kan dat nog bestaan echt

Dus sja, het kleineren en achterstellen van vrouwen is ooit ergens begonnen, en is heel moeilijk af te breken, maar ik denk toch wel dat we een heel eind op weg zijn, maar er helaas nog lang niet zijn...
Ik begrijp uberhaupt niet dat mensen onderling iets van elkaar moeten vinden. Ik lees het hier op bokt ook, vrouwen die onderling menen elkaar af te moeten kammen (opgespoten lippen, gatver! Minirok, wat een sloerie) ..
Of is dat getriggerd doordat dit soms dus ook werkt bij mannen (elkaars man af kunnen pakken bijvoorbeeld, dat ze elkaar daardoor zo wantrouwen)
De uitspraak 'ik grijp dat wijf die mijn man heeft afgepakt' in tegenstelling tot 'ik geef mijn man een trap onder zn reet' .. of komt dat weer doordat je bij je man moet blijven, anders heb je geen inkomen oid meer..
het zit allemaal best diep verweven in van alles en nog wat denk ik?