Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:22

Elisa2 schreef:
Tiquira_Jill schreef:
Seksuele Intimidatie vind ik wat ik zelf echt als lastig heb ervaren, volgen, staren en roepen, fluiten met 1 groep, vragen of ik nog een man zoek (iemand die minstens 25 jaar was) met de auto meerijden als je loopt, iemand die op 5 cm afstand van je gaat staan en zeggen dat je er goed uit ziet (wildvreemde man 40+ jaar)
En mijn pedo ex leraar.

Ja of staren naar borsten oid, dat vond ik als kind vreselijk toen ik borsten kreeg en daar vervolgens gewoon volwassen mannen naar zag gaan kijken. (ziek!)

Die kennis van mijn moeder zei ook toen ik een bikini aan had dat ik echt mooie borsten had ( toen was ik ook 15 jaar)
En dat ik mij niet vereerd voelde bij mijn pedo ex leraar. %)

Vereerd...? pfft echt erg..

Waarschijnlijk dacht hij ook nog echt een compliment te maken? :(

Ja dat dacht hij echt, echt zo ziek. :(

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:22

chanicha schreef:
Ja dat is het ook maar ben je dan geïntimideerd?
Ik niet, gebeurde toen ik jong was zo vaak maar maakte er geen punt van.

Edit,
Earth, op mijn werk een keer gehad dat er iemand op een vieze manier aan mijn lijf zat in de nachtdienst, we zaten er met zijn tweetjes, heb gelijk uitgehaald.
Dat ging uit reactie maar heb nooit meer last gehad.

En sommige mensen bevriezen helemaal, waaronder ikzelf. En ik krijg in zulke situaties geen woord uit mijn keel. Voor sommige mensen is het echt niet zo simpel om wat te zeggen of uit te halen. Waardoor bij mij het ongewenste gedrag door ging, omdat ik geen nee zei…

Popstra

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:32

Ik vraag me serieus af wat men tegenwoordig over grens overschrijdend (sexueel) gedrag verstaat!?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:36

Popstra waarom is dat zo belangrijk. Het gaat toch om de persoon, niet om een graadmeter wat volgens de buitenwereld als erg of erger wordt gezien. Het is toch geen wedstrijd. Het gaat om het slachtoffer of slachtoffers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:42

Grensoverschrijdend gedrag is alles waar je niet van gediend bent.
Voor de één het nafluiten, voor de ander te dicht op je staan en voor de derde de arm over de schouder. En aanranding, verkrachting, via chantage of mooie beloftes mensen dingen laten doen die ze zonder dat nooit zouden doen, dat is geen grensoverschrijdend gedrag maar een misdrijf, dat gaat imo nog veel verder .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-01-22 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:44

bigone schreef:
Grensoverschrijdend gedrag is alles waar je niet van gediend bent.

Nou het schijnt dat seks met iemand onder de 16 altijd strafbaar is als je meerderjarig bent. Of in ieder geval als het leeftijdsverschil groot genoeg is. Ook al is het met toestemming.
Dus als een 15 jarig meisje zelf seks wil met een artiest dan wordt het altijd gezien als seksueel misbruik.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 16-01-22 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:44

Popstra schreef:
Ik vraag me serieus af wat men tegenwoordig over grens overschrijdend (sexueel) gedrag verstaat!?

Dat is niet een streng definieerbare lijn, of zo.

Maar ik denk dat we kunnen stellen dat ongewild een hand op een bil, en alles dat verder gaat dan dat, daar zeker bij hoort.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:49

Ik denk ook dat elke vrouw, of je nu 20 of 60 bent hier ooit of nog steeds wel eens mee te maken hebt gehad. Hoe je er op reageert is niet direct te voorspellen.
Ik floot vroeger gewoon terug ( 45 jaar geleden) maar heb ook een keer gehad dat een fietsende snotjongen een meisje dat naast me stond bij haar borst greep , die schrok zich echt lam en ging altijd achter andere mensen staan vanaf toen. Was bij de bushalte van de school. Ook bijna 50 jaar geleden maar het maakt indruk anders zou je zoiets wel snel weer vergeten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:53

Dank voor je reactie San_87!

En kolere… Wat komt er een hoop ellende bovendrijven, ik heb duidelijk onder een steen geleefd :oo

Ik vind het lastig om me in dit soort discussies te mengen omdat het een vreselijke tijd is voor de slachtoffers, ze worden aan alle kanten gewantrouwd, terwijl het al doodeng moet zijn om met zulke verhalen naar buiten te treden. Na het gevecht dat ze met zichzelf hebben gehad (tenminste, ik heb het bij mezelf de eerste tijd na het gebeurde echt als een gevecht ervaren, heb vreselijk aan mezelf getwijfeld) nu wederom in twijfel getrokken worden door wildvreemden die er niet bij waren maar wel het hoogste woord willen hebben. Ik wil vermijden dat ik verzand in dergelijk gedrag als volkomen buitenstaander. Ik was er niet bij en heb er dan ook niks mee te maken/ over te zeggen terwijl ik wel heel veel voel bij dergelijke zaken, ook omdat ik (eerlijk toegegeven!) jarenlang echt fan ben geweest van Marco Borsato. Dat dat nu bezoedelt raakt doet toch wel zeer, hoewel mijn ‘pijn’ in het niet valt bij de pijn die de slachtoffers ervaren.

mnka schreef:
chanicha schreef:
Ja dat is het ook maar ben je dan geïntimideerd?
Ik niet, gebeurde toen ik jong was zo vaak maar maakte er geen punt van.

Edit,
Earth, op mijn werk een keer gehad dat er iemand op een vieze manier aan mijn lijf zat in de nachtdienst, we zaten er met zijn tweetjes, heb gelijk uitgehaald.
Dat ging uit reactie maar heb nooit meer last gehad.

En sommige mensen bevriezen helemaal, waaronder ikzelf. En ik krijg in zulke situaties geen woord uit mijn keel. Voor sommige mensen is het echt niet zo simpel om wat te zeggen of uit te halen. Waardoor bij mij het ongewenste gedrag door ging, omdat ik geen nee zei…

Ik bevries ook. Dit heeft er mede aan bijgedragen dat ik mezelf heel erg lang de schuld heb gegeven van het gebeurde, ik heb het zelf toch allemaal laten gebeuren/ toegestaan? Dan mag ik niet achteraf komen klagen..

Popstra schreef:

Al het gedrag waardoor je je ongemakkelijk voelt. Als je grens word overschreden pleegt de ‘dader’ grensoverschrijdend gedrag, de naam zegt het al.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:28

Dinopino schreef:
Popstra waarom is dat zo belangrijk. Het gaat toch om de persoon, niet om een graadmeter wat volgens de buitenwereld als erg of erger wordt gezien. Het is toch geen wedstrijd. Het gaat om het slachtoffer of slachtoffers.

Nou toen ik jong was bleef het bij wat na fluiten en eens een klappie op je kont. No big deal zeg maar. Tenminste voor mij niet. Kan me zo voorstellen het nu anders is. Erger.
De hele maatschapij verhard immers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:29

T-mobile heeft zich teruggetrokken als sponsor nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:30

Popstra schreef:
Dinopino schreef:

Nou toen ik jong was bleef het bij wat na fluiten en eens een klappie op je kont. No big deal zeg maar. Tenminste voor mij niet. Kan me zo voorstellen het nu anders is. Erger.

Ik vind random iemand op de kont tikken wel een big deal, eigenlijk :).

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:34

Popstra schreef:
Dinopino schreef:

Nouja… Weet je wat het (voor mij in elk geval) lastig maakt? Dat het fluiten van een wildvreemde op straat me minder doet dan een ‘luchtkus’ door een docent. De vreemde op straat staat ver van me af en als het bij fluiten blijft voel ik me amper geïntimideerd. (Tenzij diegene nog wat opmerkingen erachteraan gooit en besluit me te achtervolgen, dan word het een ander verhaal.)

Maakt een docent (waar ik afhankelijk van ben) een (in zijn ogen grappige) insinuatie om het daarna weg te lachen met een luchtkus, dan komt dat wel degelijk tegen/ over mijn grens heen.

Terwijl ik dezelfde grap en dezelfde luchtkus van een ander weer prima zou kunnen hebben.
Het is dus enorm lastig om grensoverschrijdend gedrag te definiëren omdat je van de een meer pikt dan van een ander. Mijn gevoel is ook bij elke persoon anders. Ik kan heel vriendelijk met mensen om gaan maar wel met een onderbuikgevoel dat maakt dat ik een soort van alert ben in onze omgang, waar ik dat bij anderen totaal niet heb.

Edit: en degene die vindt dat hij mij zomaar op mijn kont mag tikken/ aan mijn kont mag zitten kan een voetje tussen de benen verwachten. Sorry, maar van mijn lijf blijf je af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:29

Yvonne legt heel mooi het probleem met machtsmisbruik uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:38

Wie is deze dame :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:44

Fitzroy schreef:
Wie is deze dame :?

Op 1 of andere manier kan ik haar niet aanhoren.. heb na 3 minuten haar moeten wegklikken. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:47

Nou ik na 34 seconden :wave:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:54

_O- Dat is Yvonne Coldeweijer of Alberta Verlinde :+

Wat goed dat T-Mobile zich terug trekt als sponsor!
Wb de tik op de kont... De maatschappij is niet aan het verharden, maar ziet juist in dat ook DAT te ver gaat wanneer iemand zich daar ongemakkelijk bij voelt.
Want wie heeft jouw toestemming gegeven om iemand op die manier aan te raken? Ik neem aan dat je niet eerst even vraagt of je iemand op het achterwerk mag slaan?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-01-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:59

Alsof ze haar onzichtbare duik klemmetje op haar neus is vergeten af te zetten... ahwmehguhd!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:11

Die Yvonne is de grootste roddeltante die er bestaat. Als je het dan over overschrijdend gedrag hebt dan kun je wat zij doet ook niet goed keuren!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:15

Popstra schreef:
Die Yvonne is de grootste roddeltante die er bestaat. Als je het dan over overschrijdend gedrag hebt dan kun je wat zij doet ook niet goed keuren!

Eens. Ik ga dan ook liever niet af op wat Yvonne of media als ‘roddelpraat’ te zeggen hebben.
Echter, de timeline te zien zoals in het artikel van Flair dat San_87 dan weer deelde zie ik als meer betrouwbaar.
Waarom, al sla je me dood, wellicht doordat een medium als Flair wat meer richting de mainstream hoek gaat? Daarbij denk ik ook dat John van de Heuvel zich niet zou bemoeien met zaken waar alleen maar de spreekwoordelijke rook is: hij is niet de minste zegmaar.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:24

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:29

Popstra schreef:

:') Jawel hoor, want dat vind ik absoluut niet te vergelijken met de aantijgingen bij TVOH.

Ik ben benieuwd of het programma uberhaupt ooit nog terug komt of nu definitief ter ziele is?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:37

Popstra schreef:

Ik vind een klap op de kont dus toch echt wel te ver gaan.
Ik heb het zelf namelijk mee moeten maken toen ik puber was dat iemand mij ongewenst aan mn billen zat. Toen ik deze volwassen man er op aansprak werd mij dat dan ook niet in dank afgenomen en kreeg en nog een klap in het gezicht toe.

Niemand heeft het recht om aan mijn lichaam te zitten. Als het nou een arm om mn schouder is prima, maar mijn billen vind ik toch een intiem onderdeel van mijn lichaam net als mijn borsten.
Tuurlijk het ligt ook aan de intentie van de persoon, als je weet dat het bijv een vriend of bekende is die daarmee geen slechte of sexuele bedoelingen bij heeft kan ik mij het voorstellen dat je het prima vind. Ieder heeft daar zijn eigen mening in. Maar ik vind het persoonlijk toch echt een stap te ver.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:39

Day anouk er per direct mee stopt zegt naar mijn gevoel wel heel veel. Zij heeft natuurlijk veel meer contacten die daar dichtbij staan en dat kunnen bevestigen.

Ik denk niet dat the voice ooit nog terug gaat komen....