Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MCE schreef:waar bedoel je! soms moet je slopen omdat huizen niet te renoveren zijn, en je op dat stukje grond met nieuwbouw meer huizen/hoogbouw kunt zetten, goed hergebruik van grond toch!!
chanicha schreef:Enzino heeft het goed!
Dat wij het hier goed hebben daar hebben we ook voor gewerkt en gestaakt en weet ik niet wat hè, is niet aan komen waaien!
De jongemannen stappen met iPhones in hun hand van de boot af dus waar zijn we mee bezig!
purny schreef:En waar gaan ze die laten dan?
Rennie89 schreef:Er word hier weldegelijk gesproken over vluchtelingen die sociale huurwoningen “afpakken” van de Nederlanders. Dat Nederlanders hier meer recht op zouden hebben dan vluchtelingen en “eigen volk” eerst.
En niet alleen hier maar Facebook staat er ook echt vol van met reacties als “vol is vol” en “terug naar eigen land” en “eigen volk eerst woningen geven” etc. Te triest voor woorden
mysa schreef:Jullie hebben het nu steeds over gelukzoekers. Die krijgen geen verblijfstatus en geen huis. Je moet ze alleen wel even opvangen, tot ze uitgewezen kunnen worden. Of in de illegaliteit verdwijnen.
@Purny: die Afghanen hebben voor de Nederlandse missie gewerkt en lopen groot gevaar op wraak door de Taliban. Die mensen moeten (!) opgenomen worden. We hebben in Nederland een heleboel arbeiders uit bijv Oost Europa, die kunnen kennelijk ook wonen. Dan kunnen er ook wel wat Afghanen bij.
mysa schreef:Jullie hebben het nu steeds over gelukzoekers. Die krijgen geen verblijfstatus en geen huis. Je moet ze alleen wel even opvangen, tot ze uitgewezen kunnen worden. Of in de illegaliteit verdwijnen.
@Purny: die Afghanen hebben voor de Nederlandse missie gewerkt en lopen groot gevaar op wraak door de Taliban. Die mensen moeten (!) opgenomen worden. We hebben in Nederland een heleboel arbeiders uit bijv Oost Europa, die kunnen kennelijk ook wonen. Dan kunnen er ook wel wat Afghanen bij.
Citaat:In 2020 immigreerden 220 853 personen naar Nederland
Citaat:In 2020 vragen 13.673 asielzoekers voor het eerst een asielverzoek aan in Nederland. In 2019 ging het om 22.533 nieuwe asielverzoeken. Het aantal gezinsleden dat zich herenigt met een vluchteling in Nederland is ook gedaald: van 4.179 in 2019 naar 3.863 in 2020. Syrië is in 2020 opnieuw het herkomstland van de meeste asielzoekers, gevolgd door Algerije en Turkije.
Daatje schreef:Mindim schreef:
Als je de problemen in eigen land niet eens kunt oplossen, moet je zeker niet de problemen van een ander land gaan oplossen.
Zoveel instanties die te kort komen hier. Zorg eerst maar eens dat dat op orde is, jeugdzorg, ouderenzorg, zorg uberhaupt.
Kan je wel verdrietig van worden, maar wat doe jij er aan dan? Hoe moet het volgens jou opgelost. Alles maar binnen laten. Statushouders voorrang geven op de woningmarkt? Overal maar meer en meer voor betalen?
Ik heb helemaal geen zin om uit te leggen wat ik er aan doe aan mensen die spreken over “eigen volk” en “eigen land”.
Zoals jij nl hierboven al zegt: alles moet in ogen van deze mensen eerst helemaal tot in de puntjes geregeld zijn in “eigen land” voordat deze mensen over grenzen kijken naar erbarmelijke omstandigheden elders, waar de onmenselijkheid vele malen erger is in mijn ogen dan de zaken die hier niet goed voor elkaar zijn.
Eerst ik en dan pas mensen die het veel slechter hebben is inderdaad niet mijn mentaliteit
mysa schreef:Ergens is het toch onlogisch dat we zoveel buitenlandse arbeiders nodig hebben maar geen plek hebben voor vluchtelingen?
En ja,@Purny: zoveel zijn het er wel. We hebben er vrij lang gezeten, konden de taal niet spreken, dus alleen al tolken en gidsen was een flink aantal. En het meest schandalige is nog dat van meerdere van die mensen tijdens de machtsovername werd verwacht dat ze meermaals tussen de vuurlinies door naar de ambassade kwamen, met dan weer dit document en dan weer dat papier.
DuoPenotti schreef:Die zonnepanelen op velden moeten ze per vandaag nog schrappen. Te schandalig voor woorden in een land met woningtekort en een wereld met voedsel te kort.
Tegen de tijd als alle woningen, fabrieken, kantoren parkeertereinen vol liggen met zonnepanelen kunnen we verder kijken.
Nu niet.
Weggooien van goede grond die al te kort is is dat.
Mars schreef:Hoeveel asielzoekers?Asciugamano schreef:Helemaal niet.
Hoeveel woningen zijn er tekort en hoeveel asielzoekers(-gezinnen) moeten er gehuisvest worden?
Dat heeft zoo weinig invloed!
Maar ja; de propaganda van de Wildersen en Baudets onder ons werkt goed, zullen we maar zeggen…
En Mars; het topic opende met een vraag over asielzoekers maar gaat grotendeels over onze woningnood.
Ík heb die link niet gelegd…
We komen ruim 300.000 woningen tekort in dit land.
Is het dan logisch meer mensen hierheen te halen als je de huidige inwoners al niet kwijt kunt?
Mindim schreef:Daatje schreef:
Ik heb helemaal geen zin om uit te leggen wat ik er aan doe aan mensen die spreken over “eigen volk” en “eigen land”.
Zoals jij nl hierboven al zegt: alles moet in ogen van deze mensen eerst helemaal tot in de puntjes geregeld zijn in “eigen land” voordat deze mensen over grenzen kijken naar erbarmelijke omstandigheden elders, waar de onmenselijkheid vele malen erger is in mijn ogen dan de zaken die hier niet goed voor elkaar zijn.
Eerst ik en dan pas mensen die het veel slechter hebben is inderdaad niet mijn mentaliteit
Dat 'eigen' volk zijn ook de oude mensen die mee hebben geholpen dit land op te bouwen, waar te weinig handen zijn om ze te helpen, omdat geld ergens anders naar toe gaat.
Dat 'eigen' zijn ook kids met een ernstige mentale problemen, waar jeugdzorg niet aan toe komt, oa door geld nood.
Dat 'eigen' zijn ook de daklozen, die zonder schuld op straat belanden omdat de boel hier niet te betalen is voor ze.
Dat 'eigen' zijn ook de kids van statushouders die hier geboren zijn en zonder pardon wel mogen worden terug gestuurd.
Ja, voor die mensen kom ik op, help die mensen eerst maar eens, als je dat nog niet eens fatsoenlijk kan, hoe wil je dan anderen helpen, ten koste van?
Het gaat me helemaal niet om "ik" zoals jij dat noemt. Maar om een groep mensen die men in de kou laat staan in dit land en waar naar mijn idee lang zo veel aandacht niet naar uit gaat.
Dus kom maar uit die ivoren toren van je met die verwaande houding, als jij je ogen sluit voor de misstanden in dit land, omdat het vast niet zo erg is als mensen in oorlogsgebied, ben je geen haar beter als hetgene je mij van beschuldigd.
Mindim schreef:Asciugamano schreef:Mensen die in nood zitten voor laten gaan wat het toewijzen van woningen betreft lijkt me logisch.
Die andere problemen hebben niks met de rest te maken.
Of moeten we soms kiezen?
Ik vind niet dat statushouders daarin voorrang moeten krijgen nee.
Asciugamano schreef:Maar jij wilt toch ook niet kiezen tussen de verschillende problemen die je zelf noemt?
Waarom dan wel tussen die en de asielzoekers?
Wat geeft je het recht?
Alleen het feit dat jij toevallig het geluk hebt gehad dat je aan déze kant van een denkbeeldige lijn (grens) bent geboren?