ruitje schreef:pmarena schreef:Maar moeten we nu medelijden gaan krijgen met mensen die al 20 jaar aan konden voelen komen dat er een eind zou komen aan de nertsenhouderij? Mensen die bewust deze dieren zo in die kooitjes hielden op een dier-onwaardige manier? Zou je je eigen kat ofzo in zo'n kooitje willen zetten of breekt je hart bij het idee...?
Ik snap best dat als je er eenmaal in zit, je wellicht niet zomaar wat anders gaat doen omdat je toch geïnvesteerd hebt. Maar ooit heb je het besluit genomen om dit onethische werk te gaan doen. Je had je toen al kunnen bedenken dat je op die manier, over de rug van die dieren, niet je geld wilde verdienen....
Natuurlijk zijn er veel bedrijfstakken waar dieren voor gebruikt worden. Maar bewust zelf degene zijn die dieren in een slechte huisvesting stopt...dat gaat me echt te ver en mensen die dat morele kompas (zoals al eerder zo mooi gezegd werd) niet hebben mogen dan met wetgeving wel een handje geholpen worden om ze te dwingen op een andere manier een inkomen te gaan vergaren.
Hmmm, boeiend. Zouden mensen zo over 20 jaar ook over onze pensionstal praten? Want deze wet zou dan een alarmsignaal kunnen zijn wat ik dan nu al zou moeten kunnen zien aankomen?
Dan kan ik namelijk beter morgen stoppen i.p.v. te investeren in grotere boxen of droge paddocks
Goed voorbeeld van bewuste overdrijving.