Racisme, spreek jij je uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Racisme, spreek jij je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:04

Ik leer blijkbaar andere lessen uit de geschiedenis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:22

Cowboy55 schreef:
"Those who forget history are condemned to repeat it" - George Santayana.

Wauw... dat is een hele mooie uitspraak zeg!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:22

Mand schreef:
Zoals Askja net ook al zo mooi zei; het gaat om gedrag. Niet om de huidskleur, afkomst of identiteit die daar aan hangt.

Voor de volledigheid: het gaat om gedrag, niet om identiteit bij het aanpakken van dat gedrag waar en wanneer het zich voordoet. Op dat moment doet etniciteit en cultuur volstrekt niet terzake.

Wat betreft het werken aan structurele verbetering, dus zorgen dat de diepere oorzaken van de rellen (want uiteraard zijn die er) worden aangepakt, daarbij kan (móet) e.e.a. juist wel bekeken worden vanuit cultureel-maatschappelijk perspectief. Waarom juist die groep, waarom in die wijk, waar ging het mis en wat is ervoor nodig om in ieder geval een deel van die jongens, als ze eenmaal gestraft zijn, in hun belevingswereld zodanig te bereiken dat ze een ander perspectief gaan zien.

Wat er in de praktijk echter herhaaldelijk gebeurt, is dat het gedrag door jan publiek op social media(en door bepaalde populistische media) zonder voorbehoud of nuance uitsluitend etnisch-cultureel geduid wordt. Door steeds weer te wijzen op het gegeven dat het meestal om Marokkaanse jongens gaat. En dan in minder fraaie bewoordingen, en op een toon waaruit blijkt dat men deze jongens al afgeschreven heeft als onverbeterlijk tuig en niks anders.
Dat is op zich nog wel begrijpelijk als men zelf direct slachtoffer is van het wangedrag van de betreffende groep, dan spelen de eigen emoties sterk mee, maar in de praktijk praten mensen vooral elkaar na en bevestigen en versterken ze zo de bestaande vooroordelen tegenover de Marokkaanse gemeenschap in het algemeen. Zeker als er dan nog bij wordt gezegd dat die te beroerd is om die jongens zelf op te voeden.

Daarbij wordt dan voor het gemak even voorbijgegaan aan het feit dat er ook genoeg Marokkaanse ouders zijn die hun kinderen wel dusdanige normen en waarden meegeven dat ze daarmee de bagage hebben om het maatschappelijk te redden. En dat er ook ouders zijn die dat naar hun beste vermogen proberen, maar die de grip op hun zonen verliezen doordat die op straat met de verkeerde vrienden in aanraking komen.

Maar als je boos en verontwaardigd bent over de relschoppers, dan is het gemakkelijker om die boosheid te richten op de hele groep. Jammer voor diegenen die het wel goed doen, maar dat is blijkbaar collateral damage die minder terzake doet.
Laatst bijgewerkt door Askja op 17-08-20 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:29

Popstra schreef:
Mand schreef:
Ik probeer nergens een bevolkingsgroep meer te verdedigen dan de ander. Het enige wat ik probeer is om wat inlevingsvermogen aan te wakkeren en het in perspectie te zetten. Stop met de hele tijd vingertje wijzen en kijk ook eens naar jezelf. Lees je in in beide kanten. Probeer te leren en je in iemand anders te verplaatsen.

...en dit schrijf jij???? Stoppen met dat vingertje enz..
Je inlezen in beide kanten?? _O-

Oh en waar zie jij mij eigenlijk schrijven dat geschiedenis maar geschiedenis is??? Zeg ik ook nergens. Ga dus niet voor een ander van alles invullen hier!

Popstra, kun je eens uitleggen waarom dit alles jou blijkbaar zo persoonlijk raakt dat je steeds zo ontzettend fel en gebeten reageert?
Je lijkt oprecht woedend op alles en iedereen die jou hier tegengas geeft (in tegenstelling tot sommige anderen hier die ik ervan verdenk gewoon een beetje te rellen om het rellen). Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt (serieus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:24

elnienjo schreef:
Ik leer blijkbaar andere lessen uit de geschiedenis.

Sommige mensen hier komen net uit de schoolbanken, misschien liggen de lessen nog wat verser in het geheugen :')

rien10

Re: Racisme, spreek jij je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:29

Nee. Ik spreek me niet uit. Ik vind rasisme verwerpelijk. Maar op de barricades staan is ten eerste niets voor mij en ten tweede vraag ik me oprecht af of men daarmee het doel goed doet (of kwaad doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:52

Askja schreef:
Voor de volledigheid: het gaat om gedrag, niet om identiteit bij het aanpakken van dat gedrag waar en wanneer het zich voordoet. Op dat moment doet etniciteit en cultuur volstrekt niet terzake.

Wat er in de praktijk echter herhaaldelijk gebeurt, is dat het gedrag door jan publiek op social media(en door bepaalde populistische media) zonder voorbehoud of nuance uitsluitend etnisch-cultureel geduid wordt. Door steeds weer te wijzen op het gegeven dat het meestal om Marokkaanse jongens gaat. En dan in minder fraaie bewoordingen, en op een toon waaruit blijkt dat men deze jongens al afgeschreven heeft als onverbeterlijk tuig en niks anders.
Dat is op zich nog wel begrijpelijk als men zelf direct slachtoffer is van het wangedrag van de betreffende groep, dan spelen de eigen emoties sterk mee, maar in de praktijk praten mensen vooral elkaar na en bevestigen en versterken ze zo de bestaande vooroordelen tegenover de Marokkaanse gemeenschap in het algemeen. Zeker als er dan nog bij wordt gezegd dat die te beroerd is om die jongens zelf op te voeden.

Daarbij wordt dan voor het gemak even voorbijgegaan aan het feit dat er ook genoeg Marokkaanse ouders zijn die hun kinderen wel dusdanige normen en waarden meegeven dat ze daarmee de bagage hebben om het maatschappelijk te redden. En dat er ook ouders zijn die dat naar hun beste vermogen proberen, maar die de grip op hun zonen verliezen doordat die op straat met de verkeerde vrienden in aanraking komen.

Maar als je boos en verontwaardigd bent over de relschoppers, dan is het gemakkelijker om die boosheid te richten op de hele groep. Jammer voor diegenen die het wel goed doen, maar dat is blijkbaar collateral damage die minder terzake doet.

Het probleem is dat het criminaliteitscijfer hoger is bij de nederlander van allochtone afkomst dan bij de autochtone. Dat is gewoon een feit. Het totaal schijt hebben aan justitie en politie springt in de kijker. Het terroriseren van hele buurten daar kan kan je niet omheen. Een imam die wordt uitgenodigd om een gesprek te hebben over de ontspoorde marokkaanse jongeren en hoe men daar gezamelijk een oplossing voor te zoeken, heeft evengoed schijt aan alles. Tevens draagt het niet bij dat je voor witte prutsmuts wordt uitgemaakt of dat hollandse chickies goed zijn voor de sex, maar te losbandig om mee te trouwen.
Moet je daar elke marokkaan om aankijken, nee natuurlijk niet, doen ze er zelf genoeg aan, nee ook dat niet.
De Marokkanen die ik ken, die schamen zich rot voor de groep die ze een stigma geeft, ze hebben er geen goed woord over, die zeggen zelfs nog ergere dingen dan de gemiddelde nederlander.

De meeste Marokkanen die hier in een dure auto rijden, zitten in de drugs. Dure mercedes a een ton ongeveer, maar ondertussen dealen in de drugs en handelen in vrouwen. Dat zijn de Marokkanen in dure autos die ik ken, momenteel zitten ze thuis met enkelband of in de bak. Dus dat de politie soms etnisch profileert met het aanhouden van mensen in dure auto's, dat snap ik wel. De hardwerkende Marokkaan die ik ken, rijdt in een cactus.

Het probleem wat ik vervelend vind, is dat je helemaal niks meer mag zeggen, je bent bij het minste of geringste racist. Zeg je dat je zat bent van de zwartepieten discussie elk jaar, dan ben je een prutsmuts met een witte onderbuik. Terwijl je het gewoon over het gezeik over en weer hebt. Als ik zeg dat ik een blanke ben, dan mag dat niet, want ik moet zeggen dat ik wit ben, want blank betekent rein, en dat zijn witten/ blanken bij voorbaat niet schijnbaar. Als je zegt dat dat ook niet eerlijk is om te zeggen, dan moet je niet zeuren. Zucht...

Nationale excuses die moeten worden aangeboden, standbeelden die om moeten, kerst dat geen kerst meer mag heten, omdat sommige mensen daar aanstoot aan nemen (vaak blanke mensen die denken het te moeten opnemen voor de andersgekleurde medemens :') ) . Weet je, ik wil me best aanpassen, maar laat de geschiedenis bestaan, het hoeft niet uitgeveegd en ook niet opgehemeld te worden. De nederlandse cultuur en tradities hoeven niet allemaal op de schop of plaats te maken voor ...en ik denk dat dat vele mensen stoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:56

Askja schreef:
Popstra, kun je eens uitleggen waarom dit alles jou blijkbaar zo persoonlijk raakt dat je steeds zo ontzettend fel en gebeten reageert?
Je lijkt oprecht woedend op alles en iedereen die jou hier tegengas geeft (in tegenstelling tot sommige anderen hier die ik ervan verdenk gewoon een beetje te rellen om het rellen). Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt (serieus).

Mand reageert evengoed, niet bijster vriendelijk, op het onbeschofte af eigenlijk. Als je op die manier discussieert, kan je de bal terug verwachten. Als je een fijne discussie wilt en als je wilt dat mensen open staan voor wat je te zeggen hebt, dan gooi je op die manier wel gelijk de deur dicht en hoort eigenlijk niemand wat je nu eigenlijk hebt gezegd, alleen de manier waarop je het brengt wordt dan gehoord.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:05

Mindim, het punt is nu net dat de hardwerkende Marokkaan precies 0 verantwoordelijkheid heeft voor Marokkaanse jongeren die zich misdragen. Zou wat zijn, ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor mijn blowende buurman omdat ie wit is. "Ze" hoeven helemaal niks ermee te doen. Wat hier (en in de maatschappij) consequent gebeurt is dat individuen verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van andere mensen met dezelfde ethnische afkomst waar dat bij witte mensen nooit zou gebeuren. Dát is ethnisch profileren en dát is racistisch.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:10

Magrathea schreef:
Mindim, het punt is nu net dat de hardwerkende Marokkaan precies 0 verantwoordelijkheid heeft voor Marokkaanse jongeren die zich misdragen. Zou wat zijn, ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor mijn blowende buurman omdat ie wit is. "Ze" hoeven helemaal niks ermee te doen. Wat hier (en in de maatschappij) consequent gebeurt is dat individuen verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van andere mensen met dezelfde ethnische afkomst waar dat bij witte mensen nooit zou gebeuren. Dát is ethnisch profileren en dát is racistisch.

Dat is precies wat ik bedoel _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:12

Magrathea schreef:
Mindim, het punt is nu net dat de hardwerkende Marokkaan precies 0 verantwoordelijkheid heeft voor Marokkaanse jongeren die zich misdragen. Zou wat zijn, ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor mijn blowende buurman omdat ie wit is. "Ze" hoeven helemaal niks ermee te doen.

Wie moet dan dan gaan oplossen?

In Marokko doen die jongeren dit soort dingen niet hoor, te veel sociale druk en controle van familie en vrienden en kennissen. De jeugd die hier zo de boel op stelten zet, zit tussen 2 vuren in. De traditionele familie en de westerse maatschappij, ze kunnen hun plek niet vinden tussen die twee werelden en reageren zich af. Daar kan men misschien wat mee vanuit de familie, moskee en de marokkaanse gemeenschap en daarom moeten die gemeenschap samenwerken met de mensen uit de westerse maatschappij.
En nee wij zijn niet verantwoordelijk voor de blowende buurman, we worden er echter niet op aangekeken, de hardwerkende marokkaan wordt echter wel aangekeken op het gedrag van sommigen van hen. Dat is enkel op te lossen, als men allen samen werkt. Vele Marokkaanse ouders echter werken liever niet mee. De Marokkaanse meisjes worden nog vrij streng opgevoed, de jongens worden al vroeg losgelaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-20 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:12

Mindim schreef:
Askja schreef:

Mand reageert evengoed, niet bijster vriendelijk, op het onbeschofte af eigenlijk. Als je op die manier discussieert, kan je de bal terug verwachten. Als je een fijne discussie wilt en als je wilt dat mensen open staan voor wat je te zeggen hebt, dan gooi je op die manier wel gelijk de deur dicht en hoort eigenlijk niemand wat je nu eigenlijk hebt gezegd, alleen de manier waarop je het brengt wordt dan gehoord.

Maar als ik wel duidelijk inhoudelijk reageer en (misschien) moeilijke vragen stel word daar keihard overheen gepraat of genegeerd. Dat vind ik zo apart aan de 'tegen' groep. Het is een patroon wat ik terug zie komen, zowel op Bokt, als FB en andere fora.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:13

Magrathea schreef:

Ze worden niet verantwoordelijk gehouden, ze worden gevraagd mee te denken hoe dit soort mensen in toom gehouden kan worden.

Bij de politie staan op de moeilijkste wijken al getinte agenten omdat blanke agenten niet voor echt worden aangezien en alles wat die doen op discriminatie gegooid wordt :7

Een imam erbij betrekken vind ik zo gek nog niet, veel van de opvoeding van de islamitische kinderen/jongeren gebeurt in de moskee dus waarom niet?

En wat moet je anders? Die clubs Marokkanen zijn echt een groot probleem hoor. In Ede ging op een gegeven moment bijna dagelijks een auto in vlammen op en als de politie er wat van zegt is dat discriminatie.
En die auto’s waren overigens nooit van Marokkanen dus zelf discrimineren de mensen van die hanggroep ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:14

Mand schreef:
Maar als ik wel duidelijk inhoudelijk reageer en (misschien) moeilijke vragen stel word daar keihard overheen gepraat of genegeerd. Dat vind ik zo apart aan de 'tegen' groep. Het is een patroon wat ik terug zie komen, zowel op Bokt, als FB en andere fora.

Misschien moet je je toon dan eens veranderen, je posts zijn onvriendelijk, vijandig en op de man. Ik ben vrij neutraal in alles en zie van beide kanten de voors en tegens, maar ik negeer jou ook, enige wat je terug krijgt is een sneer immers ;)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:19

Dat popstra fel reageert is niet heel raar als ze ziet hoe ze aangesproken word.
Ik denk dat je beter aan die ander kunt vragen waarom ze zo doet?

Maar ontopic
Magrathea
De nette Marrokanen kunnen er niets aan doen.Kunnen wel meedenken vanuit hun cultuur misschien?

Eigenlijk vind ik het grootste probleem de te overdreven politiek correcte Nederlanders.
De Nederlanders zijn het die zo overdreven politiek correct willen zijn dat het juist het doel mist.
Ik merk dat het op een handje na dan, vooral de witte Nederlanders zijn die tegen zwarte piet zijn, die goed praten wat er in die buurten nu gebeurd.
Kijk maar eens op de filmpjes dan zie je vaak de allochtonen die zeggen dat de uitkering 2 maanden stop gezet moet worden, de allochtonen die zeggen dat ze spelen met de politie, de allochtonen die zeggen in eigen land durven ze dit niet alleen in Nederland.
Juist de overdreven politiek correcte Nederlander gooit steeds met dat mag en kan je niet zeggen dan discrimineer je. En die zelfde overdreven Nederlander maakt het dat het hier niet werkt, geeft die jonge lui de handvaten om lekker zo door te gaan. Luister maar eens wat hun landgenoten willen doen, moet ik hier niet zeggen :+
Valt ook op dat deze die filmpjes groots negeren. (ik heb er eerder geplaatst in dit of een ander gelijk lopend topic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:22

Citaat:
Het verbaasd me dan ook helemaal niks dat de zelfde racistische Bokkers hier weer met hun neus vooraan staan :

Gelukkig moet jij weer als eerste wat zeggen, jij spant te kroon.

Ik werd niet persoonlijk, jij trekt meteen de boel op jezelf en ja dan kunnen we het wel even over jou hebben.

Overigens, in dit topic reageer je inderdaad vrij kalm. Maar Bokkers die zich een beetje bezig houden weten ook hoe je tekeer bent gegaan in andere topics, Penotti.

Nou, gefeliciteerd? :') Ik snap zo weinig van jouw opmerkingen, het is totaal nutteloos en voegt niks toe.
Volgens mij missen wat mensen geschiedenis lessen hier _O- Man man man

Dat is waar ook! Ik ga alvast mijn Hitlergroet oefenen, kan dat ook wel terug in de mode. Geschiedenis is toch maar geschiedenis, boeiuhhhh

Haal je even adem tussendoor?

Mand hier een kleine greep uit je reacties in dit topic. Wil je je punt overbrengen dan kun je beter op een andere manier met mensen discussieren, dan zijn anderen misschien ook bereid naar de inhoud van je berichten te luisteren.

Eens met je bericht Penotti

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:44

Mindim schreef:
Citaat:
Het verbaasd me dan ook helemaal niks dat de zelfde racistische Bokkers hier weer met hun neus vooraan staan :

Gelukkig moet jij weer als eerste wat zeggen, jij spant te kroon.

Ik werd niet persoonlijk, jij trekt meteen de boel op jezelf en ja dan kunnen we het wel even over jou hebben.

Overigens, in dit topic reageer je inderdaad vrij kalm. Maar Bokkers die zich een beetje bezig houden weten ook hoe je tekeer bent gegaan in andere topics, Penotti.

Nou, gefeliciteerd? :') Ik snap zo weinig van jouw opmerkingen, het is totaal nutteloos en voegt niks toe.
Volgens mij missen wat mensen geschiedenis lessen hier _O- Man man man

Dat is waar ook! Ik ga alvast mijn Hitlergroet oefenen, kan dat ook wel terug in de mode. Geschiedenis is toch maar geschiedenis, boeiuhhhh

Haal je even adem tussendoor?

Mand hier een kleine greep uit je reacties in dit topic. Wil je je punt overbrengen dan kun je beter op een andere manier met mensen discussieren, dan zijn anderen misschien ook bereid naar de inhoud van je berichten te luisteren.

Eens met je bericht Penotti

Ik ben het nog steeds eens met mijn uitspraken, daar voor hoef je mij niet op de vingers te tikken. Volgensmij is dit geen topic over communiceren. Mooi bericht over "op de bal, niet op de man" maar wat ben je nu zelf aan het doen? Misschien eens indenken wat de reacties van de tegenpartij doen en hoe kwetsend dat is en kan zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:48

Mand schreef:
Ik ben het nog steeds eens met mijn uitspraken, daar voor hoef je mij niet op de vingers te tikken. Volgensmij is dit geen topic over communiceren. Mooi bericht over "op de bal, niet op de man" maar wat ben je nu zelf aan het doen? Misschien eens indenken wat de reacties van de tegenpartij doen en hoe kwetsend dat is en kan zijn.

Precies en daarom de reacties van Popstra

Maar graag on topic, ben je het niet met elkaar eens prima, daar is een discussie topic voor, maar van de stampende peuter voetjes zo met regelmaat lijkt me niet nodig als de ander iets zegt wat niet de mening is, aub niet zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:51

Mand schreef:

Oh maar dat mag hoor, je gaf enkel aan dat de inhoud van je posts genegeerd worden ik geef enkel aan, waarom dat zo kan zijn :)

Back on topic idd

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:56

Mindim schreef:
Mand schreef:

Oh maar dat mag hoor, je gaf enkel aan dat de inhoud van je posts genegeerd worden ik geef enkel aan, waarom dat zo kan zijn :)

Back on topic idd

Misschien kunnen jullie even teruglezen en er op in gaan dan, ipv op de vingertjes gaan tikken en zelf het nog een keer op te brengen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:07

Mand, iemand had het over die overcorrecte witte Nederlanders , misschien is dat ook wel op jou van toepassing . Want ook van jou heb ik nog geen oplossing gehoord voor problemen die niet alleen nu maar al heel lang spelen, ver voor jij geboren was .
Ik heb ergens een link over een onderzoek uit 2006 gedeeld , zou het eens lezen. En niemand hier is tegen mensen die zich gewoon aan de wet houden. Maar hebben wel hun buik vol van dit soort raddraaiers, criminelen .
Wanneer ik tegenwoordig lees dat een paar Marokkaanse ramkrakers zich te pletter hebben gereden moet ik tot mijn eigen schrik concluderen dat ik denk fijn, hebben we geen last meer van. En dan al dat geween over dat het zulke goede jongens waren door de familie. Nee , het waren zware criminelen en dan hadden ze ze maar uit de criminaliteit moeten houden ipv het oogluikend toe te staan . Ik baal dat ik zo denk maar dat komt wel ergens vandaan namelijk van de toenemende criminaliteit . Ook niet allochtone criminelen heb ik geen gedachte meer bij van och wat zielig.
Eigen schuld , dikke bult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:10

Mand schreef:
Deze rellen gaan al om etnisch profileren en racistsch politiegeweld. Om dat niet nog erger te maken proberen ze te bemiddelen, en niet keihard in te grijpen. Overigens lopen er genoeg witte jongeren tussen, die het ook spuugzat zijn dat hun vrienden van een andere etniciteit die keihard werken er altijd tussen uit geplukt worden. Net zoals hoe je je in de boeren verplaatst zou je je ook eens in deze mensen kunnen verplaatsen. Wat is in godsnaam het nut van de afkomst benadrukken? Dit is niet "ons" land, maar van iedereen. Niemand bepaald wat hier de juiste afkomst is.

Wat ik mis is de verantwoording van de relschoppers in deze. Je portretteert ze enkel als slachtoffers en dat zijn ze niet. Zwaar vuurwerk en stenen naar mensen gooien, vernielingen plegen, mensen uit de auto trekken, met stoeptegels naar fietsers gooien en al heel lang. Dat mag bestraft en hard ook en dan maakt me de afkomst niet uit. Alleen wordt met de aanpak van deze jeugd gelijk weer het racisme en discriminatie stickertje er op geplakt.
Ik kan me inmiddels ook niet meer zo goed in de boeren verplaatsen trouwens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:11

Magrathea schreef:

Bepaalde Zuid Europese strandplaatsen noemen het beestje toch ook gewoon bij de naam als er Nederlandse of Britse jongeren komen zuipen en rellen? Dan gaan ze toch ook niet rond de pot draaien?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:14

Mindim schreef:
Mand schreef:
Deze rellen gaan al om etnisch profileren en racistsch politiegeweld. Om dat niet nog erger te maken proberen ze te bemiddelen, en niet keihard in te grijpen. Overigens lopen er genoeg witte jongeren tussen, die het ook spuugzat zijn dat hun vrienden van een andere etniciteit die keihard werken er altijd tussen uit geplukt worden. Net zoals hoe je je in de boeren verplaatst zou je je ook eens in deze mensen kunnen verplaatsen. Wat is in godsnaam het nut van de afkomst benadrukken? Dit is niet "ons" land, maar van iedereen. Niemand bepaald wat hier de juiste afkomst is.

Wat ik mis is de verantwoording van de relschoppers in deze. Je portretteert ze enkel als slachtoffers en dat zijn ze niet. Zwaar vuurwerk en stenen naar mensen gooien, vernielingen plegen, mensen uit de auto trekken, met stoeptegels naar fietsers gooien en al heel lang. Dat mag bestraft en hard ook en dan maakt me de afkomst niet uit. Alleen wordt met de aanpak van deze jeugd gelijk weer het racisme en discriminatie stickertje er op geplakt.
Ik kan me inmiddels ook niet meer zo goed in de boeren verplaatsen trouwens.

Ik heb net in een ander bericht nog aangegeven dat ik het zeker niet goed praat, het onzin is. Maar er vast een oorzaak achter zit.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:16

bigone schreef:
Mand, iemand had het over die overcorrecte witte Nederlanders , misschien is dat ook wel op jou van toepassing . Want ook van jou heb ik nog geen oplossing gehoord voor problemen die niet alleen nu maar al heel lang spelen, ver voor jij geboren was .
Ik heb ergens een link over een onderzoek uit 2006 gedeeld , zou het eens lezen. En niemand hier is tegen mensen die zich gewoon aan de wet houden. Maar hebben wel hun buik vol van dit soort raddraaiers, criminelen .
Wanneer ik tegenwoordig lees dat een paar Marokkaanse ramkrakers zich te pletter hebben gereden moet ik tot mijn eigen schrik concluderen dat ik denk fijn, hebben we geen last meer van. En dan al dat geween over dat het zulke goede jongens waren door de familie. Nee , het waren zware criminelen en dan hadden ze ze maar uit de criminaliteit moeten houden ipv het oogluikend toe te staan . Ik baal dat ik zo denk maar dat komt wel ergens vandaan namelijk van de toenemende criminaliteit . Ook niet allochtone criminelen heb ik geen gedachte meer bij van och wat zielig.
Eigen schuld , dikke bult.

Hoezo speel je nu weer op de man? Dacht dat we daar mee zouden stoppen. Mijn punt is ook
nog steeds niet dat Marrokanen beter zijn, criminaliteit is criminaliteit. Ik probeer alleen te laten zien dat het discrimeren van een hele groep niet oke is. Overal heb je rotte appels. Ik snap niet hoe ik dat nog duidelijker kan maken