Dinopino schreef:Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.
Begrijp dus ook niet waarom jullie jezelf nu zo belachelijk zitten te maken.
Help me even, want ik zie dit gewoon écht niet. Turbomuizen? Vuilniszakken? Hoe worden mensen dan belachelijk gemaakt? Wie zijn "wij"?
@AnnexUdith inderdaad, wie zegt dat jij geen onderdeel van het complot bent!
@Sizzle wat vreselijk van je kennis! Doet me denken aan Sylvia Millecam. Mag wat mij betreft strafbaar worden.
Nynke55 schreef:Ik ben het wel met je eens dat we in crisissituaties op de experts vertrouwen moeten. Alleen is de expert een expert op zijn vakgebied en zie je dat er in deze situaties heel veel verschillende dingen spelen, waardoor de experts op al die gebieden het eens moeten zien te worden om die crisissituatie het hoofd te kunnen bieden. Bovendien is de wetenschap een voortschrijdend inzicht, dus wat de expert op het ene moment weet, kan het volgende moment anders zijn, dat is nu wel heel duidelijk gebleken.
Klopt, niks is onfeilbaar maar veel experts die een (voorlopige) consensus bereiken zijn in my book een stuk betrouwbaarder dan de willekeurige internettheorie of de eenzame roeptoeter met z'n podcast. Al helemaal als meerdere experts min of meer hetzelfde zeggen.
Verder helemaal eens met Karl66 - sommige theorien lijken onschuldig maar allen verspreiden angst tegen Iets Groots en Kwaads (overheden, grote farmaceutische bedrijven). In een al behoorlijk onzekere wereld met heel veel informatie is dat heel kwalijk. Mensen worden angstig en onzeker. En inderdaad, overheden maken fouten, Er werken mensen en mensen zijn nooit onfeilbaar. Maar inderdaad, deze fouten worden veelal erkend, besproken of meegenomen in de politieke besluitvorming en niet "weggemoffeld".
Ik denk trouwens dat het wantrouwen groeit omdat de wereld zoveel onoverzichtelijker en complexer is geworden. Vroegah in Nederland werd je gewoon geboren binnen je zuiltje, als je ziek was ging je gewoon naar de dokter en je geloofde dan ook wat ie je vertelde, je had een gezond respect voor autoriteit en de overheid, en je trouwde (meestal) en kreeg een paar kinderen (meestal). Je had geen interwebs dus je vertrouwde gewoon op wat experts en autoriteiten je vertelden. Nu kan en mag je allemaal veel meer, je moet het zelf doen. Er is súperveel informatie en er gebeurt vanalles waar je geen invloed en controle op hebt.