Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:57

Askja schreef:
Telpeva, er is een geheime lanceerinstallatie in Bielefeld waar die muizen dr ruimte in worden geschoten. Allemaal topsecret.

En ja dit is misschien flauw, maar wel on topic, want bedoeld om te illustreren dat het menselijk brein heel goed is in het verzinnen van verhalen. En conspiracy theorieën zijn evenzeer narratieve constructies als een flauwekulverhaaltje over een ruimtemuis.

Ah rien, nu komt de aap uit de mouw!

Ik zie het voor me van die muisjes in ruimtepakken die in een mini raket de ruimte ingaan lijkt mij hilarisch

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:58

Afbeelding

Gevonden. Op internet. Dus het is waar.

Magrathea

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:01

google ads vindt intussen dat ik Jezus nodig heb _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:01

rien10 schreef:
[ [url=m/QCCYcv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gevonden. Op internet. Dus het is waar.

Ik kwam deze al tegen moet wel waar zijn hoor dat muisje past perfect in dat pakje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 14:02

Dinopino , wie zijn wij??

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:03

Dinopino schreef:
Nou jullie hebben je tijd van je leven. Sorry dat wij hier niet zo kinderachtig aangelegd zijn. Wij maken jullie niet belachelijk over het feit dat jullie geloven dat er een muis en een vuilniszak van de aarde vertrekt. Het is een turbomuis die niet verbrand. Ik heb er geen moeite mee dat jullie dat geloven en ik maak jullie ook niet voor gekkies uit.

Begrijp dus ook niet waarom jullie jezelf nu zo belachelijk zitten te maken.

Help me even, want ik zie dit gewoon écht niet. Turbomuizen? Vuilniszakken? Hoe worden mensen dan belachelijk gemaakt? Wie zijn "wij"?

@AnnexUdith inderdaad, wie zegt dat jij geen onderdeel van het complot bent!

@Sizzle wat vreselijk van je kennis! Doet me denken aan Sylvia Millecam. Mag wat mij betreft strafbaar worden.

Nynke55 schreef:
Ik ben het wel met je eens dat we in crisissituaties op de experts vertrouwen moeten. Alleen is de expert een expert op zijn vakgebied en zie je dat er in deze situaties heel veel verschillende dingen spelen, waardoor de experts op al die gebieden het eens moeten zien te worden om die crisissituatie het hoofd te kunnen bieden. Bovendien is de wetenschap een voortschrijdend inzicht, dus wat de expert op het ene moment weet, kan het volgende moment anders zijn, dat is nu wel heel duidelijk gebleken.

Klopt, niks is onfeilbaar maar veel experts die een (voorlopige) consensus bereiken zijn in my book een stuk betrouwbaarder dan de willekeurige internettheorie of de eenzame roeptoeter met z'n podcast. Al helemaal als meerdere experts min of meer hetzelfde zeggen.

Verder helemaal eens met Karl66 - sommige theorien lijken onschuldig maar allen verspreiden angst tegen Iets Groots en Kwaads (overheden, grote farmaceutische bedrijven). In een al behoorlijk onzekere wereld met heel veel informatie is dat heel kwalijk. Mensen worden angstig en onzeker. En inderdaad, overheden maken fouten, Er werken mensen en mensen zijn nooit onfeilbaar. Maar inderdaad, deze fouten worden veelal erkend, besproken of meegenomen in de politieke besluitvorming en niet "weggemoffeld".

Ik denk trouwens dat het wantrouwen groeit omdat de wereld zoveel onoverzichtelijker en complexer is geworden. Vroegah in Nederland werd je gewoon geboren binnen je zuiltje, als je ziek was ging je gewoon naar de dokter en je geloofde dan ook wat ie je vertelde, je had een gezond respect voor autoriteit en de overheid, en je trouwde (meestal) en kreeg een paar kinderen (meestal). Je had geen interwebs dus je vertrouwde gewoon op wat experts en autoriteiten je vertelden. Nu kan en mag je allemaal veel meer, je moet het zelf doen. Er is súperveel informatie en er gebeurt vanalles waar je geen invloed en controle op hebt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:05

Ja, wie zijn "wij" eigenlijk. De kaasvraag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:07

Precies NPS. Maar sommigen willen niet accepteren dat het leven niet altijd geeft wat je wilt; dat er dingen zijn die zuigen, maar die je nu eenmaal niet kunt veranderen; dat er nu eenmaal dingen zijn waar je geen verstand van hebt en dus je voorstellingsvermogen te boven gaan.
Dan gaat het brein vaak zelf wat verzinnen als coping strategy. Je kan niet alles weten. Sommingen kunnen daar niet mee om gaan.

Het geval van Sylvia Millecam staat me nog goed bij. Vreselijk, erg trieste zaak.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:08

En omdat we zoveel informatie krijgen verwerken we maar een gedeelte, dus de rest denken we er maar bij.
Wat betreft die turbomuizen, ik heb ze en schiet ze met alle plezier de ruimte in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:10

Voorbeeld van coping strategy. Toen ik 10 was overleed mijn vader plotseling. Hij was mijn "allessie" we waren altijd samen. Dus ook toen hij onverwachts aan een hartaanval stierf. Mijn wereld stortte in. Ik stortte in. Ik had gewoon bedacht dat papa weg was voor zijn werk, (hij was wel eens een dag of 10 op reis voor zaken) en dat hij wel weer terug zou komen. Pure coping strategy.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:12

Gaat lekker he.
Ik praat niet denigrerend over jullie.
Maar jullie maken jezelf op het moment zo belachelijk.

Snap ook niet waar bij jullie de behoefte zo groot is om dat te doen. Jullie mogen van mij in de maanlanding geloven. Maar ik laat jullie daarbij wel in je waarde. Tegenovergesteld lukt dat niet. Van mij mogen jullie geloven dat een plasticzak en een soort van muis de aarde verlaat. Die aarde die af en toe vlak is en af en toe rond. Dat is ook logisch. En ja er zit altijd op hetzelfde moment een verbindingsverbreking in.

Leuk muisje:-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:14

Dinopino schreef:
Gaat lekker he.

Snap ook niet waar bij jullie de behoefte zo groot is om dat te doen. Jullie mogen van mij in de maanlanding geloven. Maar ik laat jullie daarbij wel in je waarde. Tegenovergesteld lukt dat niet. Van mij mogen jullie geloven dat een plasticzak en een soort van muis de aarde verlaat. Die aarde die af en toe vlak is en af en toe rond. Dat is ook logisch. En ja er zit altijd op hetzelfde moment een verbindingsverbreking in.

Heerlijk, zelfspot is een groot goed. Dat hoef je ook niet te snappen. Dat vragen we niet van je.

Wat is een verbindingsverbreking? En kan je uitleggen waarom de aarde soms plat is en af en toe rond?

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:14

Dinopino schreef:
Gaat lekker he.

Leuk muisje:-)

Maar wie is wij nou dan? En 'jullie'? Ik voel me in ieder geval niet aangesproken door jouw gejullie, want ik heb je alleen een normale vraag gesteld en laten zien dat het niet zo is dat denkbeelden bepalend zijn voor andere mensen wel/niet belachelijk maken.
Laatst bijgewerkt door MamAppelsap op 01-06-20 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:15

Overigens, zelfspot is ook een coping strategy. Maar dat is wel heeel erg off topic.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:19

nynke55 schreef:
En omdat we zoveel informatie krijgen verwerken we maar een gedeelte, dus de rest denken we er maar bij.
Wat betreft die turbomuizen, ik heb ze en schiet ze met alle plezier de ruimte in.

Ik heb ze ook, maar ze willen maar niet op die raket gaan zitten. En onze katten doen er als gepensioneerde.muizenvangers ook niets aan.

Wat een hartbrekend voorbeeld van een coping strategy, Rien. Zo erg om als jong kind een van je ouders te verliezen ...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:25

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:26

DinoPino Wat is een verbindingsverbreking? En kan je uitleggen waarom de aarde soms plat is en af en toe rond?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:29

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:32

:(:)

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:33

Dinopino schreef:
Nou aangezien jullie graag jezelf belachelijk maken. Hier een filmpje van een paar bloopers.

https://www.youtube.com/watch?v=4-zzqW1 ... _DrbyG3WXQ

Een kek YT filmpje, wat een verrassende wending zeg. Is dit al het slot van je hit and run waarbij je op geen enkele vraag reageert of kunnen we nog meer posts van je verwachten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:33

Waarom voeren jullie de trol :')

Zo zonde van dit topic. Dino neemt altijd hele topics over met getrol en bizarre denkbeelden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:34

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:34

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:42

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:52

Geweldige reactie :))

Op Dinopino ga ik niet meer reageren. Ik krijg nu helemaal het idee dat het gewoon een trol is en zich rot lacht om mensen die haar reacties serieus nemen.. Een soms platte soms ronde aarde? :') Die is helemaal nieuw voor mij :))