Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:32

robert45 schreef:
@rinske

Hier hebben we ook vele duizenden doden, dat is dan ook volledig de schuld van rutte?

Hier lopen de aantallen werkelozen ook ook hard op, ook allemaal de schuld van rutte?

Hier hebben we niet een minister president die het een hoax noemde, bovendien hebben we hier een vangnet voor werklozen.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:46

Zo is het wel heel gemakkelijk. Je kan niet zeggen als het goed gaat met de economie, dan komt het door Trump, maar als het slecht gaat dan ligt het ergens anders aan.

Het is één van de twee, of het was zijn verdienste dat het goed ging met de economie en dan is hij er nu ook verantwoordelijk voor dat de economie niet op een teruggang is voorbereid, waardoor de klap nu keihard aankomt. Of hij kan niks aan die economische terugval doen, maar dan heeft hij dus blijkbaar niet zoveel invloed op de economie en was hij dus ook niet verantwoordelijk voor de groei.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:12

Karl66 schreef:
Het creëren van werkgelegenheid is mooi als ik daardoor tegelijkertijd drie banen kan krijgen, om net één volledig inkomen te verwerven, waar ik net van kan rondkomen. Maar dan heb ik liever wat minder werkgelegenheid, waardoor ik maar één baan kan krijgen, als ik dan met die baan ook een volledig inkomen kan krijgen.
Werkgelegenheid is maar één cijfertje over hoe een samenleving ervoor staat.

Wat je ziet qua pers in de VS, die is volledig gepolariseerd. Ja, er is een grote groep media die volledig anti Trump zijn. Maar er is ook een grote groep die juist heel sterk pro Trump zijn. Wat wel een verschil is, is dat de republikeinse media heel sterk gecontroleerd wordt door een rijke investeerders. Wil je dus als republikein iets bereiken in de politiek, dan moet je in het gareel van de partij en die financiers lopen, anders krijg je geen artikelen. Doordat de democratische media veel gedifferentieerder is, kon daar een grassroot-beweging ontstaan. Want daardoor krijg je met een afwijkende menig veel gemakkelijker een podium. Krystal & Saagar hadden daar de afgelopen week nog een interessante uitzending over.

Is die ergens terug te zien?
Dat de Democratische media (gebruik voor het onderscheid svp een hoofdletter!) gedifferentieerder zouden zijn dan de Republikeinse, is dat echt zo? Welke zijn dan bijvoorbeeld gematigd? De meest toonaangevende iig niet, naar mijn idee. CNN bijvoorbeeld is zo nadrukkelijk anti-Trump dat het soms echt storend is, in de zin dat het het journalistieke niveau van de berichtgeving aantast (mijn mening).

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:25

https://www.youtube.com/watch?v=rWW9-jyOO0E

Het eerste stuk gaat over een oproep van republikeinse senatoren. Daarna gaat het over het probleem dat je als republikeins politicus hebt om een ander geluid te laten horen in tegenstelling tot de democraten. Het gaat er ook niet om dat democratische media gematigder is, want dat is niet zo, die is net zo gepolariseerd. Het gaat erom dat er binnen de democratische media ruimte is voor een ander democratisch geluid. Dat is de reden waardoor de grassroot beweging kon ontstaan. Die ruimte is er niet in de republikeinse media. Als je als republikeins politicus een afwijkend geluid wilt laten horen, dan krijg je geen media aandacht. Niet bij de democratische media, omdat je een republikein bent en niet bij de republikeinse media, omdat je niet het goede verhaal vertelt.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:45

Trump heeft vandaag definitief alle banden met de WHO doorgesneden . Daaruit blijkt al dat hij van politiek echt geen kaas heeft gegeten want zo zet hij de deur voor China wagenwijd open. Die hebben al een grote donatie gedaan. Niet echt slim maar dan maar zonder Trump. Hij isoleert USA steeds verder .

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:50

Dank je voor de link Karl. Ik ga straks de uitzending bekijken.

Intussen gaat de ruzie Trump-Twitter onverminderd door:https://www.nos.nl/l/m/2335545
Typisch ook weer dat hij het heeft over de 'radicaal-linkse' Democratische partij, en deze in één adem noemt met China. Dat is het soort stemmingmakerij dat er bij zijn achterban ongetwijfeld ingaat als koek. En zijn tegenstanders nog meer tegen hem in het harnas jaagt. Zodat de boel lekker verder polariseert. Exact wat hij wil (en waar hij volgens mij ook domweg van geniet), en iedereen trapt erin - dat moet je hem wel nageven.

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:25

Ik lees net op fb een opiniestukje waarin wordt gesteld dat Trump het verknald heeft in de swing states. Met onderbouwing en uitleg over het Amerikaanse kiesstelsel. Maar ik ben er zelf nog niet gerust op.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:13

Och, de Amerikaanse verkiezingen bestaan al heel lang uit het zwart maken van je tegenstander. Daar zijn trump en biden geen uitzonderingen op. En soms heb ik het gevoel dat het merendeel van de Amerikanen al die intriges wel leuk vind, sappige details over vrouwen/mannen enz vliegen maanden heen en weer en dan kunnen ze weet vier jaar voor uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 04:15

Karl66 schreef:
Zo is het wel heel gemakkelijk. Je kan niet zeggen als het goed gaat met de economie, dan komt het door Trump, maar als het slecht gaat dan ligt het ergens anders aan.

Het is één van de twee, of het was zijn verdienste dat het goed ging met de economie en dan is hij er nu ook verantwoordelijk voor dat de economie niet op een teruggang is voorbereid, waardoor de klap nu keihard aankomt. Of hij kan niks aan die economische terugval doen, maar dan heeft hij dus blijkbaar niet zoveel invloed op de economie en was hij dus ook niet verantwoordelijk voor de groei.

Nee, het is niet een van de twee. Er zijn interne factoren waar je invloed op hebt en er zijn externe factoren die je overkomen.

Rinske schreef:
Hier hebben we niet een minister president die het een hoax noemde, bovendien hebben we hier een vangnet voor werklozen.

Het is dus de schuld van Trump dat ze procentueel evenveel doden als Nederland hebben omdat hij het een hoax noemde? En dat vangnet is geen uitvinding van Rutte of de VVD.

bigone schreef:
Trump heeft vandaag definitief alle banden met de WHO doorgesneden . Daaruit blijkt al dat hij van politiek echt geen kaas heeft gegeten want zo zet hij de deur voor China wagenwijd open. Die hebben al een grote donatie gedaan. Niet echt slim maar dan maar zonder Trump. Hij isoleert USA steeds verder .

De deur stond al wagenwijd open voor China, dat was wel duidelijk vanaf het moment dat de WHO zich positief uitliet over hoe China met de coronacrisis omging, toen de WHO aangaf dat Amerika de grenzen niet zou moeten sluiten, en omdat de WHO een officiële politiek heeft dat ze niet normaal naar Taiwan mogen verwijzen. En dat terwijl de bijdrage van China een derde is van wat Nederland aan de WHO geeft.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:16

Als het aan Trump had gelegen dan waren er veel meer doden geweest in Amerika. Die vind mondkapjes onzin en wilde bedrijven gewoon open houden en geen maatregelen nemen. Gelukkig heeft hij het niet helemaal in z'n eentje voor het zeggen.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:55

De VS en Nederland zitten in totaal verschillende momenten van de uitbraak. Er vallen bijna geen doden meer in Nederland en in plaats van oversterfte zitten we nu in een situatie van ondersterfte, die daarna komt. In de VS komen er dagelijks nog duizenden doden bij. Onvergelijkbaar dus.

Je reactie over de economie is ook onzin. Of je vindt dat Trump verantwoordelijk is en dat betekent dat door zijn daden de externe factoren beïnvloed worden, zowel positief als negatief. Op het moment dat je zegt dat het ene door interne factoren komt en het andere door externe, dan ben je gewoon aan het cherrypicken om jezelf mooier voor te doen als Trump. En voor alle duidelijkheid, ik ben het met je eens dat hij niet zoveel aan het ontstaan van deze pandemie kon doen, maar hij was ook niet erg verantwoordelijk voor de positieve economische wind, die al voor zijn aantreden wereldwijd ging waaien. En waar hij het kon bijsturen om tijdens de groei oververhitting te voorkomen, deed hij niet zoveel aan bijvoorbeeld de car-lease bubbel, met oninbare car-lease contracten, die de hypotheken bubbel van de vorige crisis aan het vervangen is. En nu het slecht gaat, heeft hij geen flauw idee wat zinnig is om de coronacrisis in te dammen, zodat hij zo snel mogelijk naar een samenleving toe kan om de economie gefaseerd weer op te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:09

Karl66 schreef:
(...)
Je reactie over de economie is ook onzin.
(...)

Volgens probeer je te zeggen dat jouw mening verschilt van mijn mening.
En daar is niets mis mee.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:16

Nee, ik zeg dat dat jij niet met feiten komt, die jouw mening ondersteunen en dat ik daarentegen wel met feiten kom, die mijn mening ondersteunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:24

Karl66 schreef:
Nee, ik zeg dat dat jij niet met feiten komt, die jouw mening ondersteunen en dat ik daarentegen wel met feiten kom, die mijn mening ondersteunen.

Het ontbreken van een door jou goedgekeurde onderbouwing maakt iets nog geen onzin.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:04

Dus als de democraten van mening zijn dat Trump een door Poetin aangestuurde puppet is, die in het belang van Rusland en in het nadeel van de VS handelt, dan hoeven ze dat niet te onderbouwen en hebben ze gelijk, want elke mening is tenslotte gelijkwaardig en nooit onzin? En als het geen onzin is, dan zou hij daarom dus afgezet moeten worden.

Een mening moet je gewoon kunnen onderbouwen met relevante feiten. Kan je dat niet, dan is die mening gewoon waardeloos. En het is echt aan jou om je mening te onderbouwen of te accepteren dat je alleen maar aan het roeptoeteren bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:16

Karl66 schreef:
Kan je dat niet, dan is die mening gewoon waardeloos.

En dan maar afvragen waarom ik geen zin heb om een discussie met jou te starten.
:+

En je mag het best roeptoeteren vinden, dat is jouw mening.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:31

Ik kan me voorstellen dat het voor jou vervelend is om aldoor naar een onderbouwing van je mening gevraagd te worden. Maar net zoals ik gewoon op de gaten in jouw redeneringen mag wijzen, mag jij die gewoon negeren hoor.

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:40

Karl66 schreef:
En voor alle duidelijkheid, ik ben het met je eens dat hij niet zoveel aan het ontstaan van deze pandemie kon doen, maar hij was ook niet erg verantwoordelijk voor de positieve economische wind, die al voor zijn aantreden wereldwijd ging waaien.


Eens, sterker nog, ik denk dat de invloed van een president, ook al gaat het in dit geval om een president van een groot en invloedrijk land, heel beperkt is als het gaat om de wereldeconomie die doorwerkt in alle afzonderlijke landen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:44

mysa schreef:
Karl66 schreef:
En voor alle duidelijkheid, ik ben het met je eens dat hij niet zoveel aan het ontstaan van deze pandemie kon doen, maar hij was ook niet erg verantwoordelijk voor de positieve economische wind, die al voor zijn aantreden wereldwijd ging waaien.


Eens, sterker nog, ik denk dat de invloed van een president, ook al gaat het in dit geval om een president van een groot en invloedrijk land, heel beperkt is als het gaat om de wereldeconomie die doorwerkt in alle afzonderlijke landen.

Mwah dat denk ik niet. Trump heeft wel de handelsoorlog met China gestart en dat beïnvloedt niet alleen de Amerikaanse en Chinese economie, maar heeft een negatief effect op vrijwel alle landen.

fohadie
Berichten: 4354
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:47

Dinopino schreef:
Enig hoe jullie reageren. En op mijn vraag krijg ik geen antwoord. Weten jullie wie onze media beheert. Wie de echte eigenaren zijn waar jullie zo achteraan rennen? Jullie kunnen alleen maar kinderachtig reageren en dat is dus vermakelijk. Jullie tonen namelijk zelf het gedrag wat jullie mij verwijten.

Zit er al iemand tussen die ze wijsheid niet van internet haalt? nee te lui of te dom ik weet het niet. Maar het schiet niet op met jullie. Dus Imandra , Shadow Karl66 komen jullie nog met een bewijs over de media, die zo betrouwbaar is. Of is jullie afweer nu alleen belachelijk maken.-)

Wanneer kritisch denken wordt gelijk gesteld aan complotdenkers, wie zijn dan de complotdenkers?


Ja, er is iemand die zijn wijsheid niet van internet haalt. Ik weet niet wat je doel is met dit topic, het gaat van Trump naar vacinaties en 9/11. Ik volg het niet helemaal meer. In het begin van dit topic heb ik je gezegd dat ik kennissen in de VS heb en dat ik van hun info krijg. Om Amerika te begrijpen moet je weten hoe het daar aantoe gaat, weet je dat niet, dan is discuseren zinloos.

9/11 heeft het leven gekost aan veel mensen, waaronder een dierbare van mij. Wat er toen gebeurt is, gebeurt hopelijk nooit meer.

Ik snap niet wat inentingen te maken heeft met dit topic, maar je wilde een telefoonnummer dus bij deze: 0906 200 1822. Is in Jip en Janneketaal en hopelijk duidelijk genoeg voor je.

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:00

Destination schreef:
mysa schreef:


Eens, sterker nog, ik denk dat de invloed van een president, ook al gaat het in dit geval om een president van een groot en invloedrijk land, heel beperkt is als het gaat om de wereldeconomie die doorwerkt in alle afzonderlijke landen.

Mwah dat denk ik niet. Trump heeft wel de handelsoorlog met China gestart en dat beïnvloedt niet alleen de Amerikaanse en Chinese economie, maar heeft een negatief effect op vrijwel alle landen.


Ja, dat is wel zo. Mag ik hardop schrijven dat ik denk dat een president niet de mondiale economische voorspoed van de afgelopen jaren op zijn conto kan schrijven maar de boel wel kan verpesten?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:03

mysa schreef:
Ja, dat is wel zo. Mag ik hardop schrijven dat ik denk dat een president niet de mondiale economische voorspoed van de afgelopen jaren op zijn conto kan schrijven maar de boel wel kan verpesten?

Ik denk dat het sowieso makkelijker is om iets te verpesten dan te verbeteren, helemaal als het om wereldeconomie gaat. Het onderhandelen over een handelsverdrag duurt gevoelsmatig eeuwig terwijl een handelsoorlog in principe zo gestart is.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:29

Karl66 schreef:
De VS en Nederland zitten in totaal verschillende momenten van de uitbraak. Er vallen bijna geen doden meer in Nederland en in plaats van oversterfte zitten we nu in een situatie van ondersterfte, die daarna komt. In de VS komen er dagelijks nog duizenden doden bij. Onvergelijkbaar dus.

Je reactie over de economie is ook onzin. Of je vindt dat Trump verantwoordelijk is en dat betekent dat door zijn daden de externe factoren beïnvloed worden, zowel positief als negatief. Op het moment dat je zegt dat het ene door interne factoren komt en het andere door externe, dan ben je gewoon aan het cherrypicken om jezelf mooier voor te doen als Trump. En voor alle duidelijkheid, ik ben het met je eens dat hij niet zoveel aan het ontstaan van deze pandemie kon doen, maar hij was ook niet erg verantwoordelijk voor de positieve economische wind, die al voor zijn aantreden wereldwijd ging waaien. En waar hij het kon bijsturen om tijdens de groei oververhitting te voorkomen, deed hij niet zoveel aan bijvoorbeeld de car-lease bubbel, met oninbare car-lease contracten, die de hypotheken bubbel van de vorige crisis aan het vervangen is. En nu het slecht gaat, heeft hij geen flauw idee wat zinnig is om de coronacrisis in te dammen, zodat hij zo snel mogelijk naar een samenleving toe kan om de economie gefaseerd weer op te starten.

Dit bedoelde ik inderdaad te zeggen :) .

fohadie
Berichten: 4354
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:03

fohadie schreef:
Dinopino schreef:
Enig hoe jullie reageren. En op mijn vraag krijg ik geen antwoord. Weten jullie wie onze media beheert. Wie de echte eigenaren zijn waar jullie zo achteraan rennen? Jullie kunnen alleen maar kinderachtig reageren en dat is dus vermakelijk. Jullie tonen namelijk zelf het gedrag wat jullie mij verwijten.

Zit er al iemand tussen die ze wijsheid niet van internet haalt? nee te lui of te dom ik weet het niet. Maar het schiet niet op met jullie. Dus Imandra , Shadow Karl66 komen jullie nog met een bewijs over de media, die zo betrouwbaar is. Of is jullie afweer nu alleen belachelijk maken.-)

Wanneer kritisch denken wordt gelijk gesteld aan complotdenkers, wie zijn dan de complotdenkers?


Ja, er is iemand die zijn wijsheid niet van internet haalt. Ik weet niet wat je doel is met dit topic, het gaat van Trump naar vacinaties en 9/11. Ik volg het niet helemaal meer. In het begin van dit topic heb ik je gezegd dat ik kennissen in de VS heb en dat ik van hun info krijg. Om Amerika te begrijpen moet je weten hoe het daar aantoe gaat, weet je dat niet, dan is discuseren zinloos.

9/11 heeft het leven gekost aan veel mensen, waaronder een dierbare van mij. Wat er toen gebeurt is, gebeurt hopelijk nooit meer.

Ik snap niet wat inentingen te maken heeft met dit topic, maar je wilde een telefoonnummer dus bij deze: 0906 200 1822. Is in Jip en Janneketaal en hopelijk duidelijk genoeg voor je.




Sorry, verkeerde nummer. Ik bedoelde: 0416537777

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 13:51

Dinopino schreef:
Die mensen zijn gestorven maar 9.11 is niet door degene gedaan wie ze jullie willen laten geloven. De 3000 mensen zijn gestorven door andere daders. Zo en wanneer jij me nu gaat vertellen dat drie gebouwen tegelijkertijd inzakken als een kaartenhuis en het metaal zich tegelijkertijd op lost in stof dan mag je dat heeeel wat architekten gaan uitleggen.


Ik begrijp dat je hele stuk gelezen hebt en het spijt me dat je iemand toen verloren hebt. Vooral dan zou mijn interesse groot zijn in de waarheid. Dat ik zeg dat er geen doden zijn gevallen heb je volgens mij toch verkeerd begrepen.

Ik wil hier niet meer reageren maar mij viel op dat ik dit toch echt nergens gezegd heb