Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:germie schreef:Ook uit Amerika komen produkten zonder CE. Ja, bijvoorbeeld rebreathers, denk aan de Optima, de KISS, of de Meglodon. En zijn die onveilig? Nee. CE is niet heilig.
En daarnaast heb ik nog een wing van een Pools merk, die is ook gewoon gemaakt in China en dat merk bleek gewoon zonder extra testen CE er op te laten drukken. Dus ja, mijn wing voldoet aan CE voor mijzelf, dus ik mag het gebruiken, maar ook weer niet. Kortom, ook met CE worden gewoon regels overtreden. Het staat ook niet voor niets ook voor 'China Export'.
Ik zou alleen dus geen elektrische produkten van ali aanschaffen. Ik ga er van uit dat mijn Action Powerbank wel veilig is.
Ik zie zelden iemand zoveel onzin de wereld in slingeren. Jij beweert dat producten niet nep zijn, maar kunt dit niet onderbouwen. Jij vind het allemaal veilig, maar kunt dit niet onderbouwen.
En CE staat niet voor Chinese Export. Het staat voor Conformité Européenne. Het feit dat je dat al niet weet, geeft aan dat de kennis ervan je ook overduidelijk ontbreekt.
Maar goed, ik zal vanaf nu je posts negeren, ik wordt er gewoon nijdig van. Geniet van je aankopen.
germie schreef:Er zijn ook niet namaak produkten, gewoon origineel, ook gewoon te koop bij Ali. Die kun je dus wel gewoon veilig kopen. En als je dat doet omdat je het ook echt nodig hebt, dan is er geen enkele reden om dat niet te doen. Vervuiling is niet extra, want je hebt het toch al nodig, het is veilig, het voldoet gewoon, en het is nog goedkoper ook. Gewoon kaf van het koren scheiden. Dus kritisch zijn.
MightyMike schreef:Ik vind dat ook onvoorstelbaar.. Fabrikant snijd zichzelf dan flink in de vingers..
Het is echt bijna allemaal namaak. Zo goed, dat het verschil bijna niet te zien is soms, maar dat maakt het niet echt voor maar een schijntje van de prijs.. Dat je de diepte er mee gehaald hebt, is toch geen bewijs verder dat het geen namaak is. Als een fabrikant er geen geheim van zou maken, koopt toch niemand meer via hem, maar bij Ali, dan kan hij gelijk zijn faillissement wel aan gaan vragen..
MarlindeRooz schreef:Ben wel benieuwd waar deze anti-China mensen hun kleding en kinderspeelgoed kopen? Denk je nou echt dat alles wat in normale winkels ligt (Zara, Intertoys, only etc) vrij is van kinderarbeid en schadelijke werkomstandigheden? Geloof je echt in dat sprookje?
MarlindeRooz schreef:Ben wel benieuwd waar deze anti-China mensen hun kleding en kinderspeelgoed kopen? Denk je nou echt dat alles wat in normale winkels ligt (Zara, Intertoys, only etc) vrij is van kinderarbeid en schadelijke werkomstandigheden? Geloof je echt in dat sprookje?
MarcoBorsato schreef:MarlindeRooz schreef:Ben wel benieuwd waar deze anti-China mensen hun kleding en kinderspeelgoed kopen? Denk je nou echt dat alles wat in normale winkels ligt (Zara, Intertoys, only etc) vrij is van kinderarbeid en schadelijke werkomstandigheden? Geloof je echt in dat sprookje?
Ik geloof dat mijn kinderen niks hebben van Intertoys en van Zara alleen 2 spijkerbroekjes. Ik koop over het algemeen kleding dat in Europa is gemaakt van gerecyclede stoffen. Ja duur en niet voor iedereen weggelegd.
MarcoBorsato schreef:MarlindeRooz schreef:Ben wel benieuwd waar deze anti-China mensen hun kleding en kinderspeelgoed kopen? Denk je nou echt dat alles wat in normale winkels ligt (Zara, Intertoys, only etc) vrij is van kinderarbeid en schadelijke werkomstandigheden? Geloof je echt in dat sprookje?
Ik geloof dat mijn kinderen niks hebben van Intertoys en van Zara alleen 2 spijkerbroekjes. Ik koop over het algemeen kleding dat in Europa is gemaakt van gerecyclede stoffen. Ja duur en niet voor iedereen weggelegd.
Cer schreef:Tallie1979 schreef:Ik zit echt met verbazing sommige reacties te lezen. Sommigen van jullie doen aannames en uitspraken die gewoon nergens op gebaseerd zijn. Ik ga daar verder niet op in, als een aantal van jullie graag naïef willen blijven, gewoon doen!
Maar hou AUB wel op met de vergelijking Ali en Action te maken.
Action MOET aan de EU regelgeving voldoen. En je kunt er dus vanuit gaan dat ze dat ook geregeld hebben, ze kunnen zich simpelweg de ellende van het niet voor elkaar hebben niet veroorloven.
Maar help me even dan..
Ali verkoopt 'goedkope' spullen die in China gemaakt worden (bij verschillende fabrieken vandaan, het is niet zo dat Ali een fabriek 'heeft' volgens mij'. Ook zij zijn een soort verzamelsite van verkopers..
Of maakt Ali zelf de spullen? Kan hoor, ik heb geen idee..
En Action verkoopt 'goedkope' spullen die in China gemaakt worden (en hierheen verscheept worden).
En Apple verkoopt dure spullen die in China gemaakt worden.
(En make up merken die in china willen verkopen moeten op dieren testen, maar dat is weer een heel andere discussie)
Dus niet om naief te doen, maar gewoon een vraag om een beetje toelichting..![]()
Ik koop zelf dus bijna nooit wat bij een Ali of een Wish omdat ik het teveel gedoe vindt én inderdaad omdat er steeds meer bewustwording van verschepen etc komt.. Maar ik had het leuk gevonden als de spullen die ik er wel vandaan heb, voor een normale prijs hier, of op zn minst in Europa, verkocht waren.. (hoewel die dan ook vanuit China verscheept waren, maar sja...)
sevke schreef:Ali controleert bv ook Blokker.
Verder nog even : duur is niet altijd duurZAAM. Niet omdat iets van een duur merk is, zeker wat betreft kledij!, dat het etisch/duurzaam geproduceerd werd. Eerder zelf integendeel. Kijk maar eens op het etiket van uw dure sweater: made in China, India of Bangladesh. Als je geluk hebt made in Turkey.