Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:43

nerina_97 schreef:
En een keer was het 'je zal het maar zijn pedofiel'.
Daar was toen ook een interview met een jongeman van toen onder de 30 die pedofiel is.
Hij was onherkenbaar in beeld en stemvervorming uit angst voor herkenning.
Misschien dat deze aflevering nog terug te kijken is. Maar dat is al even geleden.
Hij wilde het niet zijn, vocht inderdaad tegen die gevoelens om er iets mee te doen. Het gevoel van eenzaamheid die erbij hoort.

Dat programma heeft bij mij een andere kant laten zien van pedofiel zijn die niet vaak wordt belicht en/of wordt besproken.

Dat programma ging over dezelfde persoon als waar het nu om gaat.

https://www.ad.nl/binnenland/ben-53-is- ... ~aa378d27/

https://www.brongersma.info/%27Je_Zal_H ... _pedofilie
Laatst bijgewerkt door Tieme op 17-02-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:51

Schemerdier schreef:
Ik denk dat het probleem bij pedofilie is dat het bij sommige mensen aangeboren is (en dus geaardheid), en bij anderen pas op volwassen leeftijd 'ontstaat' (wat is dan de aanleiding?) en het zelfs zoals in dit topic ergens gelezen plots kan ontstaan door hersentrauma.

Belangrijk ook om het onderscheid te blijven maken tussen kindermisbruik en pedofilie, want niet alle kindermisbruikers zijn pedofielen. (is ook al eerder aangehaald).
De meeste kindermisbruikers zijn anti-sociale plegers, met als bekendste voorbeeld Dutroux.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:57

Shaggy09 schreef:
Schemerdier schreef:
En binnen 30 jaar zeggen ze dat nu misschien over ons :)*

Waarom zou dat? Geef me één reden.

nine1987 schreef:
Omdat maatschappelijke opinies blijven veranderen..

We vinden homo's vroeger ook niet kunnen.. Uitzonderingen daargelaten zijn homo's nu helemaal sociaal geaccepteerd.. Gelukkig.. :D

Maar ik zie dus echt totaal geen reden om pedoseksualiteit ineens te gaan accepteren. Ik vind dat je daar behandeld voor moet worden want daar kan echt niemand iets mee..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:53

Pedoseksualiteit is ook direct ieta anders dan pedofilie. Ik vind dat we pedofiloe niet meer als een stoornis moeten zien/behandelen. Maar behandelen als iets waar die mensen mee moeten leren omgaam zonder dat ze er ooit naar handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:24

Shaggy09 schreef:
Van wat ik lees is pedofilie toch echt een stoornis. Homofilie niet. Of dat ze over 30 jaar nog hetzelfde daarover denken vind ik een beetje een nutteloos standpunt.

Zo zwart-wit is het toch niet. De hoogleraar forensische psychologie en seksuoloog uit deze artikelen noemt het wel degelijk een geaardheid en geen stoornis of ziekte en geeft aan dat pedofilie op zichzelf juist uit de DSM is gehaald, omdat je dat niet kunt behandelen. Pas als iemand er naar gaat handelen óf als iemand er sterk onder lijdt ( en dan specifiek niet alleen lijdt omdat de maatschappij zijn geaardheid afkeurt) wordt het een pedofiele stoornis en die stoornis staat wel in de DSM.
https://universonline.nl/2017/05/12/het ... n-pedofiel
https://www.bnnvara.nl/spuitenenslikken ... -pedofilie

Blussem

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:42

Tja transgenders vonden we vroeger ook raar terwijl ze tegenwoordig van uit de basisverzekering gesteund worden om hun droom waar te maken.

Eigenlijk is dat ook best raar. Maar dit geeft wel aan hoe de maatschappij verandert.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:55

Wat vind je daar raar aan?
Daarnaast onvergelijkbaar!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:57

Ik snap niet hoe je pedo’s met transgenders kunt vergelijken.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:00

Blussem schreef:
Tja transgenders vonden we vroeger ook raar terwijl ze tegenwoordig van uit de basisverzekering gesteund worden om hun droom waar te maken.

Eigenlijk is dat ook best raar. Maar dit geeft wel aan hoe de maatschappij verandert.

We??? Lekker generaliserend!

Plus ik snap niet hoe je transgenders kunt vergelijken met pedofielen %)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:23

_San87_ schreef:
Volgens dat linkje is over jezelf laten plassen tijdens de seks een stoornis, is SM ook een stoornis en is seks met dieren ook een stoornis.

Nu is een stoornis niks anders dan afwijken van het normale. Dus an sich klopt het, maar dan zou homoseksualiteit ook op die lijst horen. Vroeger was pedofilie heel normaal, en zou dus niet op die lijst staan toentertijd.

Ik vind dat soort lijstjes lastig. Ik denk namelijk ook dat je aangetrokken voelen tot iets of iemand een geaardheid is. We kunnen iig met zekerheid zeggen dat de personen die pedofiel zijn er in beginsel niks aan kunnen doen, want aangeboren.

Je vergeet het (essentiële) stukje over schade aanrichten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:24

Maartje1990 schreef:
Pedoseksualiteit is ook direct ieta anders dan pedofilie. Ik vind dat we pedofiloe niet meer als een stoornis moeten zien/behandelen. Maar behandelen als iets waar die mensen mee moeten leren omgaam zonder dat ze er ooit naar handelen.

Dat geldt voor de meeste stoornissen, dat je ermee kan leren omgaan, maar er niet van kunt genezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:27

Een transgender doet er niemand kwaad mee. Ik snap niet hoe je dat kan vergelijken met een pedofiel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:29

Nikass schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat geldt voor de meeste stoornissen, dat je ermee kan leren omgaan, maar er niet van kunt genezen.

Kan jij genezen worden van het feit dat je hetero bent?

Nikass schreef:
_San87_ schreef:
Volgens dat linkje is over jezelf laten plassen tijdens de seks een stoornis, is SM ook een stoornis en is seks met dieren ook een stoornis.

Nu is een stoornis niks anders dan afwijken van het normale. Dus an sich klopt het, maar dan zou homoseksualiteit ook op die lijst horen. Vroeger was pedofilie heel normaal, en zou dus niet op die lijst staan toentertijd.

Ik vind dat soort lijstjes lastig. Ik denk namelijk ook dat je aangetrokken voelen tot iets of iemand een geaardheid is. We kunnen iig met zekerheid zeggen dat de personen die pedofiel zijn er in beginsel niks aan kunnen doen, want aangeboren.

Je vergeet het (essentiële) stukje over schade aanrichten.

Niemand krijgt schade van iemand die pedofiel is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:29

Suzanne F. schreef:
Een transgender doet er niemand kwaad mee. Ik snap niet hoe je dat kan vergelijken met een pedofiel.

Pedofiel doet er evenmin iemand kwaad mee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:44

Daar hebben we dan een andere mening over Maartje.
Zou jij een pedofiel laten oppassen op je kind? Want het kan geen kwaad?

Overigens niet mijn woorden vreemd uitleggen. Ik geef aan dat je van de meeste stoornissen niet kan genezen. Constatering.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:52

Maartje1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Zo simpel is het helaas niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:52

Nikass schreef:

Overigens niet mijn woorden omdraaien.

Nou, wat een vreemde vraag. Ik denk dat een pedofiel er mee moet leren omgaan en wellicht daarin levenslange begeleiding nodig heeft. Vermijden hoeft denk ik niet maar opzoeken lijkt me ook niet nodig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:53

Shaggy09
[quote="Maartje1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Zo simpel is het helaas niet.[/quote]

Want?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:55

Maartje1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is wel simplistisch gesteld. Maar zo lang de pedofiel niet praktiseert klopt het wel.

Overigens heb ik het met praktiseren niet per se over seksuele handelingen. Een pedofiel zal namelijk een relatie op willen bouwen met het kind, daar gaat het al mis. Hoe onschuldig dat ook begint.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:57

Precies San.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:01

Marie-Anne, ik ben wel benieuwd naar al die pedofielen die niet onder hun stoornis lijden en bij wie je dan dus zou kunnen spreken van een geaardheid. Heeft die hoogleraar contact met hun gehad? En waarom dan als ze niet behandeld hoefden te worden?

Verder ben ik in de veronderstelling dat er heel wat niet pedofielen rond lopen die niet aan hun seksuele verlangens kunnen voldoen. Als alleen dat feit het tot een stoornis maakt hebben we heel wat meer behandelaars nodig denk ik?

Ook eens San :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:26

Nikass schreef:
Marie-Anne, ik ben wel benieuwd naar al die pedofielen die niet onder hun stoornis lijden en bij wie je dan dus zou kunnen spreken van een geaardheid. Heeft die hoogleraar contact met hun gehad? En waarom dan als ze niet behandeld hoefden te worden?

Verder ben ik in de veronderstelling dat er heel wat niet pedofielen rond lopen die niet aan hun seksuele verlangens kunnen voldoen. Als alleen dat feit het tot een stoornis maakt hebben we heel wat meer behandelaars nodig denk ik?

Ook eens San :j

Je spreekt altijd van een geaardheid. Daarnaast kan er een stoornis zijn. Dat heeft die hoogleraar niet bedacht, dat heeft men zo vastgesteld bij het updaten van de laatste DSM.
Maar ik geloof wel dat er genoeg mannen zijn onder die groep die helemaal geen kinderen pijn willen doen en goed weten dat het niet kan, en dus niet handelen. En dat die vooral lijden omdat de maatschappij ze uitkotst en ze als monster beschouwt. En die mannen spreekt hij lijkt mij ja. Maar zo'n man lijdt dus niet aan een pedofiele stoornis volgens de DSM, als de enige reden dat hij pijn heeft is dat hij niet geaccepteerd wordt.

Niet aan je seksuele verlangens kunnen voldoen maakt inderdaad nog niet dat je een stoornis hebt nee. Als dat onvervulde verlangen voor zeer groot lijden zorgt of je er continu mee bezig bent wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:35

Nikass schreef:

Overigens niet mijn woorden vreemd uitleggen. Ik geef aan dat je van de meeste stoornissen niet kan genezen. Constatering.

En over of je een pedofiel op je kind zou laten passen: zou jij een man op je kind laten passen? Want we hebben eerder gezien dat de meerderheid van de kindermisbruikers helemaal geen pedofiel is. Maar de overgrote meerderheid is wel man.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:46

Misschien ook niet, wel mijn eigen man ;)
Volgens mij zijn de meningen verdeeld over "je spreekt altijd van een geaardheid"
Zo haal ik het niet uit DSM.

Edit: Marie-Anne: daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg naar de pedofielen die er wèl mee om kunnen gaan. Want bij die er onder lijden zou je wel spreken van een stoornis, maar bij degene die ermee om kan gaan is het een geaardheid.
Geef mij een voorbeeld van een pedofiel die ermee om kan gaan en er niet onder lijdt?
Degene die voor een behandeling komen ervaren het wel als een probleem lijkt me. Dus op welke manier spreekt de hoogleraar pedofielen die geen enkel probleem hebben met hun geaardheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:15

Nikass schreef:
Misschien ook niet, wel mijn eigen man ;)
Volgens mij zijn de meningen verdeeld over "je spreekt altijd van een geaardheid"
Zo haal ik het niet uit DSM.

Edit: Marie-Anne: daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg naar de pedofielen die er wèl mee om kunnen gaan. Want bij die er onder lijden zou je wel spreken van een stoornis, maar bij degene die ermee om kan gaan is het een geaardheid.
Geef mij een voorbeeld van een pedofiel die ermee om kan gaan en er niet onder lijdt?
Degene die voor een behandeling komen ervaren het wel als een probleem lijkt me. Dus op welke manier spreekt de hoogleraar pedofielen die geen enkel probleem hebben met hun geaardheid?

Ik zou ook liever geen man op een kind laten passen :o

Zoals ik het lees zijn de meningen onder de deskundigen niet verdeeld. Maar mensen willen er niet aan dat het een geaardheid is, dat zie je hier ook. Het is een enorm taboe om zelfs dat maar te erkennen.

Een voorbeeld? Wat een vreemde vraag.
Er zijn wel meer mensen met diverse seksuele verlangens die daar niets mee doen. Daar heb ik niet direct voorbeelden van, mensen schreeuwen dat over het algemeen niet van de daken.

Maar goed, misschien deze man, die reageert op de uitzending in AD:
https://www.ad.nl/binnenland/ben-53-is- ... ~aa378d27/