Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:De problemen in de zorg lossen we niet op met geld. Er zijn miljoenen aan subsidies blijven liggen omdat instellingen gewoon geen personeel kunnen krijgen om het geld aan uit te geven. En de grote oliebol moet nog komen.
Askja schreef:De rest weet, vermoed ik, echt niet beter, of kiest ervoor om bewust onwetend te zijn.
8nnemiek schreef:Het verlagen van eigen risico hoor ik wel vaker voorbij komen trouwens.
Ik snap dat dat leuk klinkt, en op zich zou dat wat mij betreft ook geen probleem zijn. Maar mensen moeten zich wel realiseren dat de premies voor die eigen risico-vrije verzekeringen dan een heel stuk hoger zullen zijn dan de huidige verzekeringen. Die 350 euro wordt dan verspreid over het jaar, dus zo'n 30 euro per maand extra.. plús nog een verhoging omdat mensen dan sneller en voor elk pijntje naar de dokter gaan, dus kun je waarschijnlijk rekenen op een verhoging van 50 euro per maand.
purny schreef:secricible schreef:De problemen in de zorg lossen we niet op met geld. Er zijn miljoenen aan subsidies blijven liggen omdat instellingen gewoon geen personeel kunnen krijgen om het geld aan uit te geven. En de grote oliebol moet nog komen.
Helpenden terug aan het bed en huiskamer assistenten in de vorm voor mensen die langdurig thuis zitten. Bijvoorbeeld uitkeringsgerechtigden. Zodat de Verzorgenden tijd hebben voor de taken die ze moeten doen.
LoveBodin schreef:@secricible, bij de zorginstelling waar ik gewerkt hebt, heb ik die 'extra handjes' gedaan. Dus wandelen etc. Waar je dan echter wel voor uit moet kijken is dat ADL (zorg taken) erg zwaar zijn, en dat juist ook voor de gewone medewerkers een stukje wandelen, samen eten koken etc. leuk zijn, en afwisseling bieden. Ik denk niet dat mensen er echt gelukkig van worden om ALLEEN te zorgen (dus mensen aan/uit kleden, naar de wc etc.). Een ADL dienst wordt daar al gezien als niet heel tof om elke dag te doen.
Al denk ik wel dat extra handjes aan het bed heel erg prettig is, het team vond het in elk geval leuk en fijn dat ik er was! Dus het verlicht wel de werkdruk, wat ook belangrijk is. Maar het was niet zo dat er dan iemand minder op de groep kon staan.
8nnemiek schreef:Askja schreef:De rest weet, vermoed ik, echt niet beter, of kiest ervoor om bewust onwetend te zijn.
Of gewoon uit frustratie, geloven ze alles wat de 'tegen-partij' roept..
Waar ik me echt enorm over verbaas de laatste jaren.. die enorme ontevredenheid. Waar komt dat vandaan? Het lijkt wel een besmettelijke ziekte, waar de een begint te klagen slaat het meteen over op de volgende lijkt wel.
En dat in een tijd waarin de economie beter draait dan ooit, waarin er bijna voor iedereen een baan te vinden is, waarin er geen oorlog is, en het overgrote deel zo luxe kan leven dat vliegvakanties en uiteten als normaal worden gezien.. En toch zijn mensen kwaad.
8nnemiek schreef:Askja schreef:De rest weet, vermoed ik, echt niet beter, of kiest ervoor om bewust onwetend te zijn.
Of gewoon uit frustratie, geloven ze alles wat de 'tegen-partij' roept..
Waar ik me echt enorm over verbaas de laatste jaren.. die enorme ontevredenheid. Waar komt dat vandaan? Het lijkt wel een besmettelijke ziekte, waar de een begint te klagen slaat het meteen over op de volgende lijkt wel.
En dat in een tijd waarin de economie beter draait dan ooit, waarin er bijna voor iedereen een baan te vinden is, waarin er geen oorlog is, en het overgrote deel zo luxe kan leven dat vliegvakanties en uiteten als normaal worden gezien.. En toch zijn mensen kwaad.
Cowboy55 schreef:Is dat ECHT iets van de laatste jaren? Lijkt me iets van alle tijden. Vroegah had de SP als slogan "NEE". Handig want toen was ik er persoonlijk meteen snel klaar mee.
Heb de indruk dat veel "NEE" mensen heel makkelijk zijn geswitcht naar de volgende "NEE" partij. Krijg ik het niet links dan zoek ik het op rechts.
purny schreef:Eigenlijk zouden ze het gewoon eens moeten proberen, maar geen enkele partij die met ze in zee wil gaan. En dat vind ik ook wel jammer. Dan kunnen ze na de 4 jaar of korter de rekening gepresenteerd krijgen. Toen de PVV de tweede grootste was wilde niemand met ze regeren terwijl het volk toch z'n stem heeft gegeven aan dat clubje.
Zowel FvD en net zoals elke andere partij roepen ze wat de burger willen horen.
En ze komen niet met oplossingen. Veel geschreeuw en weinig wol...
nynke55 schreef:Dit inderdaad! Daar was een poosje geleden een artikel of een tv uitzending over, waarom de mensen tegenwoordig zo ontevreden zijn. Het had er mee te maken dat we tegenwoordig geen doel meer in ons leven hebben. Na de 2e oorlog hadden we een doel: het land moest weer opgebouwd worden, na 5 jaren bezetting, gevaar, hongerwinter en het verslaan van de vijand, was er iets om naar toe te leven. Dat doel hebben we bereikt, en nu dan?
Citaat:Versterkt het grote aanbod van partijen die onvrede?
‘Dat niet per se. De verkiezingsstrijd heeft een eigen dynamiek. Jesse Klaver van GroenLinks wilde klimaatverkiezingen en die heeft hij gekregen. Een gevolg was wel dat mensen zich ook meer kwaad gingen maken over het klimaatbeleid, en om die reden gingen stemmen op Thierry Baudet.’
Karl66 schreef:purny schreef:Eigenlijk zouden ze het gewoon eens moeten proberen, maar geen enkele partij die met ze in zee wil gaan. En dat vind ik ook wel jammer. Dan kunnen ze na de 4 jaar of korter de rekening gepresenteerd krijgen. Toen de PVV de tweede grootste was wilde niemand met ze regeren terwijl het volk toch z'n stem heeft gegeven aan dat clubje.
Zowel FvD en net zoals elke andere partij roepen ze wat de burger willen horen.
En ze komen niet met oplossingen. Veel geschreeuw en weinig wol...
Alleen had het volk zijn stem niet aan de PVV gegeven. Er had ongeveer 20% van de stemmers op de PVV gestemd en dat betekent dat 80% van de stemmers niet op de PVV hadden gestemd en veel meer dan die 20% PVV stemmers had op partijen gestemd die niet met de PVV wilden regeren. Dus een groter deel van de bevolking was tegen regeringsdeelname van de PVV, dan het gedeelte dat voor was.
Het is echt een hele rare drogredenering dat de grootste partij in een meer partijensysteem de meerderheid van de bevolking representeert. Dat is niet zo en daarom hebben ze ook niet perse recht om in de regering te zitten. We kiezen een volksvertegenwoordiging en ze hebben het recht om hun deel van de stemmers te vertegenwoordigen. En ze hebben pas recht om in een regering te zitten als ze voldoende partijen kunnen overtuigen om met hun samen te werken en als ze met die partijen meer dan 50% van de bevolking representeren.
enzino schreef:Tegenwoordig sta je aan het einde van je studietijd flink in de min, moet je knokken om ooit een huis te kunnen kopen, willen veel mensen geen kinderen meer en als beide partners full-time werken kunnen ze misschien ooit hun hypotheek aflossen. Of stellen nemen wel kinderen en de grootouders kunnen de opvoeding doen. De toekomst ziet er steeds bleker uit met minder geld voor zorg en onderwijs en een steeds verdere stijging van lasten inclusief belasting. Het vliegen moet duurder, auto's moeten duurder, veranderingen aan je huis gaan tonnen kosten, etc.
(zo ervaar ik het zelf gelukkig niet, maar als ik de deprimeren berichten hier op bokt wel eens lees met een overbevolkte aarde, graag kinderloos blijven en we zullen allemaal dood gaan vanwege het klimaat dan speelt het bij veel mensen wel)
Winged schreef:De oudere generatie is momenteel vooral boos omdat hun pensioen tig keer is uitgesteld. De rechten die de generatie voor hen had is er voor deze groep niet meer. Dat maakt emoties los als 'waarom mochten zij wel al op die leeftijd genieten en ik niet'. Als er daarna ook nog eens op x, y en z wordt beknabbeld en daarna ook nog eens overal extra geld bij moet: Dat wringt.
Wat je dus krijgt: 'we gaan een zondebok aanwijzen'. Dit keer zijn het alle immigranten en vluchtelingen die hier komen om diverse redenen (economische vluchtelingen mogen ook van mij gewoon weer retour afzender, vluchtelingen voor oorlog is een ander verhaal). Want die vluchteling pikt huizen en banen in en daarom is alles slecht.
Even heel zwart wit:
Het gaat slechter
Mensen zijn boos
Er wordt naar een zondebok gewezen
Mensen volgen diegene die naar de zondebok wijst
Verdere conclusies en gelijkenissen hou ik even voor mij.