Maar, het duurt nog even voor er daadwerkelijk gestemd wordt, er kan echt nog van alles gebeuren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Ibbel schreef:Kunnen jullie je Statler en Waldorf-gekibbel misschien ergens anders voortzetten? Voor de rest van de aanwezigen in dit topic is het niet meer zó vermakelijk vermoed ik... Hoewel vermoedelijk een accurate weergave van wat de Britten zelf doen, voegt het imo niet veel toe.
Het "gekibbel" dat jij oninteressant vindt boeit mij zeer zeker en is on topic.
enzino schreef:Okay, polls zijn gebakken lucht en niemand weet wat er gaat gebeuren.
Dit topic kan op slot.
LindyH schreef:Het zou goed zijn als er een derde partij veel stemmen zou krijgen zodat de boel wat depolariseert, en er wat makkelijker beslissingen genomen kunnen worden in het parlement. De enige partij die daar kans op heeft zijn de Lib Dems. Alleen zijn zij juist fel anti-Brexit, dus als zij een grote partij worden ontstaat er alleen maar een nog grotere patstelling.
Ik verwacht dat de Conservatives even groot blijven, en dat Labour stemmen verliest aan de Lib Dems. Dat gaat dus helemaal niets oplossen.
Citaat:As he spelled out his general election strategy at a rally in Hartlepool, which voted 70% to leave the EU, Farage said he had concluded that if the Brexit party had stood a candidate in every seat it could split the vote and usher in dozens of Liberal Democrat MPs and, in turn, create the circumstances for a second referendum.
Karl66 schreef:Alleen voor elke stem die ze van labour afsnoepen, snoepen ze er twee van de conservatieven af. En als je in die districten de stemmen tussen de conservatieven en de brexit party moet verdelen, dan weet je zeker dat ze allebei geen kans meer op een zetel maken.
LindyH schreef:Ik denk dat de tijd veel te kort is. Voordat de hele boel na de verkiezingen is geïnstalleerd is het alweer kerstreces. Als ze dan begin januari weer een keer beginnen dan hebben ze nog maar drie weken om alles erdoor te krijgen. Gaat nooit lukken. E.e.a natuurlijk ook wel afhankelijk van de verkiezingsuitslag.
ikke schreef:LindyH schreef:Ik denk dat de tijd veel te kort is. Voordat de hele boel na de verkiezingen is geïnstalleerd is het alweer kerstreces. Als ze dan begin januari weer een keer beginnen dan hebben ze nog maar drie weken om alles erdoor te krijgen. Gaat nooit lukken. E.e.a natuurlijk ook wel afhankelijk van de verkiezingsuitslag.
En die kan net zo goed anti-Brexit zijn als pro-Brexit.
LindyH schreef:Ik vind het sowieso een opvallende move die Labour gemaakt heeft, met dat ultra-linkse verkiezingsprogramma. Het lijkt wel of ze op die manier de mensen in de onderklasse, die veelal pro-Brexit hebben gestemd, alsnog aan zich willen binden.
Ik betwijfel of het gaat werken. Het is zó extreem... Veel mensen zullen daar toch op afhaken denk ik, of het überhaupt niet serieus nemen. Maar aan de andere kant is het ook wel het enige wat ze konden doen. Ze hebben geen eenduidig 'makkelijk' standpunt over de Brexit, dus daar gaan ze de kiezers niet mee binnen halen. Het moet dus op een andere manier, maar dit komt op mij wel een beetje over als een uiterste noodgreep. Deze verkiezingen lijken mij nou niet het moment voor ongekende sociale hervormingen.
Maar we gaan het zien...