Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:30

Dat kan idd ook nog, dat het spookburgers zijn geworden.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:39

Triest ook van die moeder.. Die zou in 2004 overleden zijn, en heeft blijkbaar bijna elk jaar tot aan haar overlijden een kind gekregen.. Waarschijnlijk ook nog thuis zonder hulp, aangezien een deel van de kinderen niet geregistreerd zijn.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:48

8nnemiek schreef:
Triest ook van die moeder.. Die zou in 2004 overleden zijn, en heeft blijkbaar bijna elk jaar tot aan haar overlijden een kind gekregen.. Waarschijnlijk ook nog thuis zonder hulp, aangezien een deel van de kinderen niet geregistreerd zijn.

Je kan prima bevallen met hulp, als je daarna je kind niet aangeeft bij de gemeente bestaat je kind niet.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:16

Ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat. Worden ze in het ziekenhuis ook niet ingeschreven? Ik dacht altijd dat ze toch een naam op papier zetten.
Als je niet wil dat iemand van het bestaan van je kinderen af weet dan zul je denk ik niet zomaar naar het ziekenhuis gaan en laat je vast ook niemand in je eigen huis binnen. Maar misschien valt dat allemaal wel mee inderdaad.

tyleysmiley

Berichten: 1899
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:19

Nee Annemiek, je hoort je kind binnen drie(werk) dagen na de geboorte aan te geven bij de burgerlijke stand van de gemeente waar je bevallen bent

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:19

8nnemiek schreef:
Ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat. Worden ze in het ziekenhuis ook niet ingeschreven? Ik dacht altijd dat ze toch een naam op papier zetten.
Als je niet wil dat iemand van het bestaan van je kinderen af weet dan zul je denk ik niet zomaar naar het ziekenhuis gaan en laat je vast ook niemand in je eigen huis binnen. Maar misschien valt dat allemaal wel mee inderdaad.

Als je een naam hebt wordt deze wel op het kaartje op het bedje vermeldt.
Zijn ook wel mensen die daar mee wachten.
Het ziekenhuis geeft iig niets door aan de gemeente.
Ook de verloskundige/kraamhulp (als je thuis bevalt) geeft niets door.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:17


tienus63

Berichten: 12344
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:44

Hoorde van mensen die spiekerjozef aan het werk hebben gehad, dat ze dit dus nooit konden bedenken bij deze timmerman.

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:45

Arabesk schreef:



Had net ergens gehoord of gelezen dat die Oostenrijkse man in een sekte heeft gezeten in Oostenrijk. Hij is toen naar NL gegaan om een nieuw leven op te bouwen ofzo iets.

Zal even kijken of ik het nog kan vinden, weet alleen niet zeker meer of ik dat nou net op de radio heb gehoord of gelezen :=

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:48

CharleyT schreef:
Rakkie123 schreef:
Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.


Serieus, heel bijzondere kijk op de zaak heb jij. Het is pas bizar als hier geen politie onderzoek zou plaats vinden, gezien het feit dat er kinderen bij betrokken zijn, een aantal niet ingeschreven schijnt te zijn bij de gemeente etc.
En jezelf afzonderen als volwassene is heel iets anders dan kinderen daar in meenemen.


Er zijn vooral zoveel speculaties en de boel wordt enorm opgeblazen.
Maar de media maakt het er erger op, die blaast de boel helemaal uit zijn voegen.

Maar sec bekeken, hoeft het niet strafbaar te zijn, behalve die leerplicht.

Maar verder rammelt het verhaal aan alle kanten...
En mensen speculeren lekker mee, sensatie :Y)

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:51

Skessa_ schreef:
Arabesk schreef:



Had net ergens gehoord of gelezen dat die Oostenrijkse man in een sekte heeft gezeten in Oostenrijk. Hij is toen naar NL gegaan om een nieuw leven op te bouwen ofzo iets.

Zal even kijken of ik het nog kan vinden, weet alleen niet zeker meer of ik dat nou net op de radio heb gehoord of gelezen :=



Kan het niet vinden, dus was wss toch op de radio :=

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:00

tienus63 schreef:
Hoorde van mensen die spiekerjozef aan het werk hebben gehad, dat ze dit dus nooit konden bedenken bij deze timmerman.


Maar wat als deze Josef juist zo goed mogelijk heeft gehandeld? Door die zoon juist aan het werk te zetten zodat hij kennis kon maken met de wereld? Dat nu die vader ziek was hier de mogelijkheid pas voor was...

Kan natuurlijk ook dat die zogenaamde vader juist de boeman is....

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:10

Tja kijk... Niemand dacht ook dat Dutroux al jaren kinderen in zijn kelder had. Ja, dat is (hopelijk) helemaal iets anders, maar het is niet omdat je iets niet van iemand verwacht dat ze daar niet toe in staat zijn. De meeste vieze gevallen zijn vaak mensen waarvan de omgeving het helemaal niet verwachtte.

Journalistiek/mediagewijs zorgt het wel voor veel verwarring, ik lees in het laatste artikel weer constant de 'vader', maar die bleek overigens niet de vader te zijn. Of wel soms? Ik kan er soms niet aan uit.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:15

Ik vind het zo typisch dat het weer om een Oostenrijkse verdachte gaat, na de zaak-Fritzl en de zaak-Priklopil (met Natascha Kampusch).

Waarschijnlijk is het toeval, maar ik vind het toch opmerkelijk.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:19

LindyH schreef:
Ik vind het zo typisch dat het weer om een Oostenrijkse verdachte gaat, na de zaak-Fritzl en de zaak-Priklopil (met Natascha Kampusch).

Waarschijnlijk is het toeval, maar ik vind het toch opmerkelijk.

Dat heb ik eventjes moeten opzoeken. Maar ik "vrees" dat het wel iets soortgelijks gaat zijn als met Kampusch. Ongeacht ook van de afkomst van die man.

tienus63

Berichten: 12344
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:20

LindyH schreef:
Ik vind het zo typisch dat het weer om een Oostenrijkse verdachte gaat, na de zaak-Fritzl en de zaak-Priklopil (met Natascha Kampusch).

Waarschijnlijk is het toeval, maar ik vind het toch opmerkelijk.

Als ik politie zou zijn, zou ik op zijn minst naar een overeenkomst tussen deze drie Oostenrijkers zoeken.

Maar wat Janine1990 zegt, kan ook niet uitgesloten worden.

Ik denk maar zo als Josef naar eer en geweten heeft gehandeld, is het geen punt als ie hij en zijn verleden...euh doorgezaagd worden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:20

Inval geweest in voormalig speelgoedwinkeltje en een ander pand van deze familie in Zwartsluis. Het winkeltje is voor de verhuizing gestopt (toen moeders overleed?) maar heeft sindsdien leeg gestaan en staat te koop. Dan moeten er toch mensen zijn uit Zwartsluis die dit herkennenen en de familie kent?
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/amp/15 ... ssion=true

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:56

Ninette schreef:
Inval geweest in voormalig speelgoedwinkeltje en een ander pand van deze familie in Zwartsluis. Het winkeltje is voor de verhuizing gestopt (toen moeders overleed?) maar heeft sindsdien leeg gestaan en staat te koop. Dan moeten er toch mensen zijn uit Zwartsluis die dit herkennenen en de familie kent?
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/amp/15 ... ssion=true

Maar ja, dan kom je weer met het feit dat die kinderen dus helemaal niet aangegeven zijn. Dus waarschijnlijk niemand die kinderen ooit gezien heeft, want als ze niet aangegeven zijn konden ze ook niet naar school, en als men kinderen ziet rondhangen die nooit naar school gaan heb je al snel de politie aan je deur.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:03

8nnemiek schreef:
Ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat. Worden ze in het ziekenhuis ook niet ingeschreven? Ik dacht altijd dat ze toch een naam op papier zetten.
Als je niet wil dat iemand van het bestaan van je kinderen af weet dan zul je denk ik niet zomaar naar het ziekenhuis gaan en laat je vast ook niemand in je eigen huis binnen. Maar misschien valt dat allemaal wel mee inderdaad.


Maar volgens mij is de medische zorg die mijn kindje kreeg na een zkhbevalling wel verhaald naar zijn verzekering, zou er dan bij de verzekering niet een signaaltjr moeten zijn geweest? Tenzij 5 volledig probleemloze bevallingen...

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:07

Niet iedereen bevalt in een ziekenhuis en bovendien: niet iedereen is verzekerd.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:12

Ibbel schreef:
Niet iedereen bevalt in een ziekenhuis en bovendien: niet iedereen is verzekerd.


Kinderen zijn toch automatisch met ouders meeverzekerd?

Je hoeft toch pas op je 18e een eigen verzekering?

Goed in dit geval is het niet echt logisch dat die kinderen zijn aangegeven.

BigOne
Berichten: 38695
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:14

Er zijn bevolkingsgroepen die geen verzekering willen.

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:14

Niet-bestaande kinderen bestaan niet. Zijn dus ook niet verzekerd. Maar wie zegt dat de ouders verzekerd waren? Ook dat komt voor.

madeliefw

Berichten: 2670
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:27

Destijds was een verzekering ook niet verplicht. Als je nu vanwege geloofsovertuiging geen zorgverzekering wil moet je wettelijk een ander bedrag aan de belastingdienst betalen waarvan uiteindelijk ook de zorgkosten betaald worden. Maar goed andere discussie. Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:36