[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:23

quera schreef:
Sheehan schreef:
Maar, zonder iemand voor het hoofd te stoten, hoezo ga je buiten eten als je weet dat er mensen zitten te roken? Dan ga je toch naar binnen? Als het druk is in de kroeg ga je toch ook niet in de rookruimte staan als die leeg is?

Omdat ik met 25 graden ook in een zonnetje op het terras van het restaurant wil zitten..

Rokers willen ook met 25 graden in het zonnetje op het terras zitten. Zolang het niet verboden is ergens doen die personen toch niks fout? Dan moet je klagen bij het restaurant, niet bij de rokers.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:24

karuna schreef:
Mijn longen zijn er ook niet blij mee. Een zegen dat de horeca nu rookvrij is. En ik naar de bioscoop kan nu daar niet meer gerookt wordt. Alleen op een terras zitten kan ik nu niet meer. Omdat mijn longen zich uitwringen als er rook inkomt.

En op festivals wordt niet gerookt in de buitenlucht ? :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:24

Uitroeien zal nooit lukken inderdaad, maar als ze het gewoon illegaal maken en dat belachelijke gedoogbeleid eens opdoeken dan zou dat heel veel gedoe schelen. Hier in het zuiden waan je je af en toe in een Amerikaanse tv serie, met alle drugscriminaliteit, drugstoerisme, wietplantages in elke leegstaande woning inclusief woningbranden met veel te veel slachtoffers.. Nergens in Europa is het zo erg als hier in Nederland omdat de politie hier erg goed is in een oogje dichtknijpen..
Als mensen veilig willen feesten dan doen ze dat maar gewoon lekker ouderwets met een biertje.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:25

Sheehan schreef:
Maar, zonder iemand voor het hoofd te stoten, hoezo ga je buiten eten als je weet dat er mensen zitten te roken? Dan ga je toch naar binnen? Als het druk is in de kroeg ga je toch ook niet in de rookruimte staan als die leeg is?

Nou ja omdat men ook wilt genieten van het zonnetje en terrasje?

Mij maakt het roken niet zoveel uit. Vind de geur lekker ruiken :')

Carol_Beer

Sheehan schreef:
Rokers willen ook met 25 graden in het zonnetje op het terras zitten. Zolang het niet verboden is ergens doen die personen toch niks fout? Dan moet je klagen bij het restaurant, niet bij de rokers.

Ik snap niet waarom, in plaats van een verbod, er geen anti-roker cabines kunnen worden verplicht. In gesloten en open ruimtes. Zo heeft niemand last van elkaar, en toch is iedereen tevree.
Oplossing of niet?
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 08-08-19 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Nee hoor ik vraag gewoon beleefd of ze even willen wachten met roken tot ik klaar ben( en alleen als de wind naar mijn tafel staat). Ik heb een mond gekregen om dit gewoon netjes te kunnen vragen. Dan hoef ik niet achterbaks naar het restaurant toe.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:26

Carol_Beer schreef:
Sheehan schreef:

Ik snap niet waarom, in plaats van een verbod, er geen anti-roker cabines kunnen worden verplicht. In gesloten en open ruimtes. Zo heeft iemand last van elkaar, en toch is iedereen tevree.
Oplossing of niet?

Dat snap ik ook niet hoor. Maar dat is dan aan het restaurant toch, niet aan ons?

Summerdreams

Whale schreef:
Drugstesten op feesten en festivals is verboden toch? (Wat mij ieder geval bijstaat?) Zouden ze gewoon moeten toestaan, zou een hoop ellende schelen.

Dit ja

xU_Blinghx

Carol_Beer schreef:
Sheehan schreef:

Ik snap niet waarom, in plaats van een verbod, er geen anti-roker cabines kunnen worden verplicht. In gesloten en open ruimtes. Zo heeft iemand last van elkaar, en toch is iedereen tevree.
Oplossing of niet?

En wie gaat dat betalen?
Vaak moeten de horeca zaken dat zelf betalen en die hebben er niet het geld voor. Vooral de kleinere terassen en cafeétjes hebben hiervoor vaak het geld niet omdat er zoveel regels aan verbonden zijn.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:27

8nnemiek schreef:
Uitroeien zal nooit lukken inderdaad, maar als ze het gewoon illegaal maken en dat belachelijke gedoogbeleid eens opdoeken dan zou dat heel veel gedoe schelen. Hier in het zuiden waan je je af en toe in een Amerikaanse tv serie, met alle drugscriminaliteit, drugstoerisme, wietplantages in elke leegstaande woning inclusief woningbranden met veel te veel slachtoffers.. Nergens in Europa is het zo erg als hier in Nederland omdat de politie hier erg goed is in een oogje dichtknijpen..
Als mensen veilig willen feesten dan doen ze dat maar gewoon lekker ouderwets met een biertje.

Hier in de buurt worden ook regelmatig vaten gedumpt en labs/plantages opgerold. Ik blijf erbij als drugsverkoop staatsgereguleerd wordt, dit dramatisch zal afnemen evenals de ongevallen met "onzuivere"drugs.

Mand

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:27

quera schreef:
Nee hoor ik vraag gewoon beleefd of ze even willen wachten met roken tot ik klaar ben( en alleen als de wind naar mijn tafel staat). Ik heb een mond gekregen om dit gewoon netjes te kunnen vragen. Dan hoef ik niet achterbaks naar het restaurant toe.

Van mij zou je een 'nee' krijgen. En dat heeft niks met asociaal zijn te maken, wat je dan waarschijnlijk zou vinden, maar met wat wel en niet mag. Als jij bij wijze van spreken luid met iemand zou praten/lachen kan ik dat ook irritant vinden, maar je hebt het recht om dat te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:29

Pandora2 schreef:
karuna schreef:
Mijn longen zijn er ook niet blij mee. Een zegen dat de horeca nu rookvrij is. En ik naar de bioscoop kan nu daar niet meer gerookt wordt. Alleen op een terras zitten kan ik nu niet meer. Omdat mijn longen zich uitwringen als er rook inkomt.

En op festivals wordt niet gerookt in de buitenlucht ? :')

Helaas wel, zit dan ook flink aan inhaler en probeer zoveel mogelijk te vermijden waar kan. Wil toch ook beetje leven :j

Carol_Beer

xU_Blinghx schreef:
En wie gaat dat betalen?
Vaak moeten de horeca zaken dat zelf betalen en die hebben er niet het geld voor. Vooral de kleinere terassen en cafeétjes hebben hiervoor vaak het geld niet omdat er zoveel regels aan verbonden zijn.

Betalen? Minder als dat er voor een rookverbod wordt betaald, gezien sigaretten een groot deel van het totale belastinggeld vormen. Ook nog eens goed voor de economie dus.
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 08-08-19 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Gave reclame over waar het rookprobleem nou precies ligt...

Afbeelding
"Terwijl de tabaksindustrie bestaande rokers verslaafd houdt en nieuwe rokers willens en wetens verslaafd maakt, kampt de overheid met haar eigen rookverslaving. Want als je dagelijks 6,5 miljoen euro binnenkrijgt aan tabaksaccijns, raak je daar aan gewend en kun je uiteindelijk niet meer zonder. Sterker nog, dan wil je alleen maar meer.

Laatst in het NRC. Credits naar klasgenootjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-19 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Sheehan schreef:
quera schreef:

Van mij zou je een 'nee' krijgen. En dat heeft niks met asociaal zijn te maken, wat je dan waarschijnlijk zou vinden, maar met wat wel en niet mag. Als jij bij wijze van spreken luid met iemand zou praten/lachen kan ik dat ook irritant vinden, maar je hebt het recht om dat te doen.

En waarom zou je niet even 10 minuutjes willen wachten met roken tot ik klaar ben met eten? Ik vraag je niet of je helemaal niet wil roken?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:30

8nnemiek schreef:

Letterlijk alles is al strafbaar behalve gebruik. Gebruikershoeveelheid bezitten word gedoogd en dat is echt heel weinig. Gebruik bestraffen gaat pas echt tot ellende leiden want dan gaan mensen geen hulp meer zoeken en gaan er veel meer doden vallen of schade ontstaan. Dat is echt het slechtste idee ooit.

En daarnaast, ga niet voor een ander willen bepalen wat ze wel of niet moeten doen :n

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:31

Resistance schreef:
Gave reclame over waar het rookprobleem nou precies ligt...

[ [url=m/J9tB3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laatst in het NRC. Credits naar klasgenootjes.

Doet me denken aan propaganda wat we op school altijd hebben geleerd. Grote hoeveelheid posters die je na een lange tijd automatisch een andere mening laten vormen. Gelukkig zijn er heel veel mensen zich bewust van alle regels waardoor men steeds minder de vrijheid hebt. Je mag al geeneens meer een vuur stoken in je eigen tuin. je eigen f****ng tuin. Plus nog heel veel andere dingen, zoals gebouwen, tuinhuisjes, schuttingen enz

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:32

quera schreef:
En waarom zou je niet even 10 minuutjes willen wachten met roken tot ik klaar ben met eten? Ik vraag je niet of je helemaal niet wil roken?

Omdat als ik zin heb in een sigaret ik ga roken? Als ik met iedereen op het terras rekening moet houden worden dat veel 10 minuten.

Beter voorbeeld misschien: ik ben overgevoelig voor geluiden. Als jij met een jankend kind op het terras zit kan ik daar een hoofdpijn/migraine van krijgen die mijn hele dag verpest. Ik ga toch ook niet vragen of jij je jankende kind even naar huis wilt brengen omdat ik op het terras wil zitten? Als het me echt zo stoort moet ik niet buiten komen. Punt.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:34

Sheehan schreef:
quera schreef:

Omdat als ik zin heb in een sigaret ik ga roken? Als ik met iedereen op het terras rekening moet houden worden dat veel 10 minuten.

Beter voorbeeld misschien: ik ben overgevoelig voor geluiden. Als jij met een jankend kind op het terras zit kan ik daar een hoofdpijn/migraine van krijgen die mijn hele dag verpest. Ik ga toch ook niet vragen of jij je jankende kind even naar huis wilt brengen omdat ik op het terras wil zitten? Als het me echt zo stoort moet ik niet buiten komen. Punt.

Zo'n krijsend kind doet meer schade aan mijn oor, dan mijn peuk doet aan andermans hun longen. Vooral als je naast zo'n kind zit. Sigaret uit? Baby's kunnen een speen in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:35

xU_Blinghx schreef:
Sheehan schreef:

Nou ja omdat men ook wilt genieten van het zonnetje en terrasje?

Mij maakt het roken niet zoveel uit. Vind de geur lekker ruiken :')

Voor mezelf maakt het niet uit, maar als ik met mijn baby zit en iemand zou naast zitten paffen zou ik dat niet chill vinden.

Maar eerlijk, nog nooit meegemaakt dat een roker niet uit de wind ging zitten. Nu is ons stamcafé ook wel een beetje hippie en kindvriendelijk, dus dat trekt bepaalde mensen aan.

Op een massaal terras is het misschien anders.

xU_Blinghx

Carol_Beer schreef:
xU_Blinghx schreef:
En wie gaat dat betalen?

Betalen? Minder als dat er voor een rookverbod wordt betaald, gezien sigaretten een groot deel van het totale belastinggeld vormen. Ook nog eens goed voor de economie dus.

En wat heeft een horeca eigenaar daaraan? Die krijgt echt niet de belastingsinkomen van de overheid hoor

Lau

Carol_Beer schreef:
Sheehan schreef:

Zo'n krijsend kind doet meer schade aan mijn oor, dan mijn peuk doet aan andermans hun longen. Vooral als je naast zo'n kind zit. Baby's kunnen een speen in.

Balgag is een beter idee :')
Weet je zeker dat hij zijn mond houd

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:36

Sheehan schreef:
quera schreef:

Dan zou je aan mij dus wel een verkeerde hebben en dan ga ik dus wel richting restaurant.
Dat is namelijk gewoon provoceren. Ieder kan best even 10 minuten wachten met een peuk opsteken. Op je werk zal je dat bijv ook moeten doen..

En als mijn kinderen ‘janken sus ik dat. Lukt dat niet.. dan zal ik inderdaad vertrekken omdat ik vind dat mijn kinderen niet zulke overlast hoeven te veroorzaken.. of jij nu wel of niet overgevoelig bent heeft daar 0.0 mee te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:37

Dat laatste klopt niet carol beer. jou rook kan mij laten stikken zowat. Geluid weg overlast weg, rook weg ik hoest nog vrolijk even door. Zo simpel ligt het dus niet.

Ik denk als ook gebruik van drugs inclusief weed verboden zou worden met strenge straffen mogelijk de boel toch afneemt. Want dan is een pilletje voor eigen gebruik ook strafbaar. Dan is gelegenheids gebruik al een stuk lastiger.
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-08-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:37

Ik bedoel dus als jij naast/achter mij zit en daar de wind staat. Dus letterlijk een tafel ernaast. Is het 2 tafels of meer zal je mij niet horen ;)