Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Germie, is dat niet iets speciaals van Nederland? Ik vind wel vaker dat NL achter loopt in dit soort dingen vergeleken met Frankrijk bv of andere landen.
Mijn familie in UK daar duikt iedereen inclusief instructrice zijn op hoog niveau. Een kennis uit Italië duikt inclusief instructrice zijn op hoog niveau.
Citaat:De universiteit van Eindhoven gaat vanaf 1 juli alleen nog vrouwen werven voor alle wetenschappelijke functies. Als men na een half jaar geen vrouw heeft gevonden, stelt de universiteit de functie ook voor mannen open.
elnienjo schreef:Ik vind schunnige grappen geen probleem en maak ze gewoon terug. Zolang het maar niet niveau 'Neanderthaler' is.
Avalanche81 schreef:@ elnienjo: Maar waar ligt de grens dan? Want wat voor jou geen probleem is, kan dat voor een ander wel zijn. Ik zou het wel een probleem vinden, en ik vind het ook dehumaniserend en objectiverend.
Overigens accepteer ik dat soort gedrag zonder meer niet. Als mijn reu respectvol kan zijn naar teven, moet een menselijke man dat zeker kunnen, hij is meer dan een hond, lijkt me.
Op de rest (seksuele intimidatie, vooroordelen op basis van geslacht, misogynie) ga je niet in.
elnienjo schreef:En seksuele indimidatie heb ik nooit ervaren. Een man die een lijntje uitgooit maar mijn nee zonder zeuren accepteert stoort mij niet.
alice0cullen schreef:Ben ik dan een van de weinige die liever met vrouwen werkt dan mannen. Ik heb oprecht nog nooit met een man gewerkt die geen schunnige grappen heeft gemaakt, me heeft vastgepakt of me zwaar onderschat. En ik wordt er altijd doodmoe van, net alsof je altijd moet verdedigen van mijn hobbies in de paarden tot hoe ik er uit die. Altijd maar mijn plek verdedigen. Bij collega 's of bij familie dat maakt niet uit.
Avalanche81 schreef:Ik wil jullie oprecht niet ondermijnen en ik roep altijd: Nee is nee en basta, punt.elnienjo schreef:En seksuele indimidatie heb ik nooit ervaren. Een man die een lijntje uitgooit maar mijn nee zonder zeuren accepteert stoort mij niet.
Dat vind ik echt fijn voor je, en dat meen ik oprechtOverigens vind ik een man die een lijntje uitgooit (mits het op een respectvolle manier is) en nee zonder zeuren accepteert ook geen enkel probleem.
Helaas hebben veel vrouwen er wel last van, en ondervinden er ook serieuze hinder van, zoals Alice hierboven. En dat is wel iets wat een werkomgeving minder prettig maakt voor een vrouw dan een man.
alice0cullen schreef:Ben ik dan een van de weinige die liever met vrouwen werkt dan mannen. Ik heb oprecht nog nooit met een man gewerkt die geen schunnige grappen heeft gemaakt, me heeft vastgepakt of me zwaar onderschat. En ik wordt er altijd doodmoe van, net alsof je altijd moet verdedigen van mijn hobbies in de paarden tot hoe ik er uit die. Altijd maar mijn plek verdedigen. Bij collega 's of bij familie dat maakt niet uit.
Bij vrouwen heb ik dit niet zo. Er wordt hier weinig geroddeld en alles wordt gewoon besproken en uit gepraat. Dat vrouwen zo gemeen zouden zijn is ook wel een beetje ter herleiden tot dat ze zichzelf altijd moeten verdedigen in mannen beroepen. En dan helemaal als je met twee vrouwen ergens werkt waar verder alleen mannen zijn.
Als je jezelf verdedigd ben je een bitch, doe je hey niet ben je een trutje. Het is eigenlijk ook nooit goed.
Astorga schreef:Klinkt goed SinneJ! Welk instrument speelt je zus? En welke componisten staan er in de spotlights?
Ik kon helaas geen speciale dingen doen vandaag, dus vier maar mijn eigen feestje.
Astorga schreef:Amable schreef:Leuk! Is het terug te luisteren?
Vast wel via de site van 3fm straks. Was een kwartier geleden.
Heb jij wat met vrouwendag?