Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Jij noemt het banketstaaf, ik geloof erin. Beetje onnodig kwetsend niet. Schrik van je leeftijd, dacht dat je volop aan het puberen was
Janneke2 schreef:Uiteraard is het een fabel dat geloof alleen maar een onbewijsbare fabel zou zijn.
Er zijn hier al eerder verstandige dingen gezegd over 'neutraliteit bestaat niet en verplichte neutraliteit wordt staatsreligie'.
En voor alle godsdiensten geldt dat er verstandige regels in zitten, dat ze fraaie cultuuruitingen voortbrengen, een sociale functie hebben etc etc etc.
Dus praten over 'een onbewijsbare fabel' vind ik onduidelijk.
De mening mag je hebben, maar die mening is nauwelijks op feiten gebaseerd.
Citaat:Natuurlijk zijn er verstandige regels bedacht door leiders van groepen mensen om de samenleving in goede banen te kunnen leiden. Daar hebben de diverse groepen ter wereld (nog niet gehinderd door wereldwijde contacten) een of meerdere opperwezens aan verbonden om toch wat angst in te prenten als mensen zich niet aan de regeltjes houden.
De samenleving is inmiddels zodanig veranderd dat de regeltjes ook gewoon met de tijd mee zouden moeten gaan. Net zoals (verkeers)wetten met de tijd meebewegen en inspringen op nieuwe hypes (gsm gebruik bijv)
elnienjo schreef:Billy schreef:Jij noemt het banketstaaf, ik geloof erin. Beetje onnodig kwetsend niet. Schrik van je leeftijd, dacht dat je volop aan het puberen was
Dat bedoel ik. Iedereen kan volop zeggen dat de reclame van crempje zus banketstaaf is en de verbeterde formule van product X waardeloos. Maar kom niet aan een totaal onbewijsbare fabel. Dat maakt discussies onmogelijk.
Sonja_vR schreef:Maar nogmaals
Stel dat iemand satanist is in de zin dat diegene gelooft dat de duivel bestaat en die plaatst een leus als
“Satan is enige weg ” of wat dan ook op de gevel
Wat dan ?
Moet dat dan ook maar kunnen?
Want religie?
(Nogmaals , ik ben agnostisch atheïst , God bestaat niet voor zover ik weet
Derhalve de duivel ook niet
Dus het zal me aan mijn derrière corroderen , maar “ for the sake of argument”
(Heel beknopt en kort door de bocht Mijn visie is dat God en de duivel bedacht zijn om goed en slecht buiten de mens te plaatsen , al het goede komt van God en al het slechte kunnen we de duivel de schuld van geven en het is een fijn machtsmiddel voor de powers that be )
verootjoo schreef:Nah, dat zal meevallen. Het wordt meestal wat moeilijker als zo’n tekst een islamitische achtergrond heeft. Vooral ongelovigen hebben daar moeite mee, daar snap ik dan weer niks van.
verootjoo schreef:Nah, dat zal meevallen. Het wordt meestal wat moeilijker als zo’n tekst een islamitische achtergrond heeft. Vooral ongelovigen hebben daar moeite mee, daar snap ik dan weer niks van.
Sonja_vR schreef:MHeel beknopt en kort door de bocht Mijn visie is dat God en de duivel bedacht zijn om goed en slecht buiten de mens te plaatsen , al het goede komt van God en al het slechte kunnen we de duivel de schuld van geven en het is een fijn machtsmiddel voor de powers that be
LadyMadonna schreef:verootjoo schreef:Nah, dat zal meevallen. Het wordt meestal wat moeilijker als zo’n tekst een islamitische achtergrond heeft. Vooral ongelovigen hebben daar moeite mee, daar snap ik dan weer niks van.
Geloof me, dat gaat niet mee vallen....
Kinderboekenweek “gruwelijk griezelen” oid werd twee jaar terug geboycot, dodenherdenking wordt verplaatst als het op zondag valt, een travestiet is weg gepest, need I go on?
LadyMadonna schreef:verootjoo schreef:Nah, dat zal meevallen. Het wordt meestal wat moeilijker als zo’n tekst een islamitische achtergrond heeft. Vooral ongelovigen hebben daar moeite mee, daar snap ik dan weer niks van.
Geloof me, dat gaat niet mee vallen....
Kinderboekenweek “gruwelijk griezelen” oid werd twee jaar terug geboycot, dodenherdenking wordt verplaatst als het op zondag valt, een travestiet is weg gepest, need I go on?
Shenavallie schreef:En inderdaad, een paar jaar terug was het Kinderboekenweek met 'griezelverhalen'. Ik stond met de bibliotheekbus toevallig die week bij de gelovige scholen. De kinderen wilden die boeken maar al te graag lenen, maar de leerkrachten hielden ze stuk voor stuk tegen en wilden het liefst het bezoek een keer overslaan. Snapte (en snap ik nog steeds) niet.
Whale schreef:Shenavallie schreef:En inderdaad, een paar jaar terug was het Kinderboekenweek met 'griezelverhalen'. Ik stond met de bibliotheekbus toevallig die week bij de gelovige scholen. De kinderen wilden die boeken maar al te graag lenen, maar de leerkrachten hielden ze stuk voor stuk tegen en wilden het liefst het bezoek een keer overslaan. Snapte (en snap ik nog steeds) niet.
Dat vind ik altijd zo raar he, ze mogen geen griezelboeken lezen, maar wel de Bijbel
Sonja_vR schreef:Janneke , Ik heb het in mijn persoonlijke visie op religie over religie (in dit geval Christendom omdat we daar in ons land nu eenmaal het meest/ Langs van/mee doordrenkt zijn geraakt door de tijd heen
Kerstening tegen wil en dank
En religie als middel gebruiken om de bevolking zich te laten gedragen als gewenst ten tijde en vanaf die kerstening
Sonja_vR schreef:LadyMadonna en Ik heb het beiden specifiek over 1 (voormalige) gemeente
En we hebben het beide niet over “een slecht voorbeeld “
Maar hele lijsten voorbeelden