Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:[naam] schreef:Op deze manier krijg je wel een eerlijker beeld, wanneer ze hun woorden gaan afwegen neemt dat af.
Wat heb je aan een eerlijk beeld als dat oneerlijk beoordeeld wordt?
janderegelaa schreef:Er is ook geen onbevooroordeelde blik meer. Per definitie is bij de tegenstanders alles fout en wordt aangegrepen om te demoniseren.
Demoniseren werkt alleen niet. Het maakt partijen alleen maar sterker.
Electra63 schreef:janderegelaa schreef:Er is ook geen onbevooroordeelde blik meer. Per definitie is bij de tegenstanders alles fout en wordt aangegrepen om te demoniseren.
Demoniseren werkt alleen niet. Het maakt partijen alleen maar sterker.
Het maakt partijen even sterk. Kijk maar naar de PVV. Helemaal niets bereikt, nergens samenwerking. En nu loopt het ontevreden volk over naar FvD. En daar komen nu ook al barsten in.
mysa schreef:Ik blijf toch vinden dat die uitspraak over de makke lammetjes getuigt van kortzichtigheid. En als je je niet verdiept hebt in een onderwerp, is het erg onverstandig om daar controversiële uitspraken over te doen. Al helemaal als je politicus bent.
janderegelaa schreef:mysa schreef:Ik blijf toch vinden dat die uitspraak over de makke lammetjes getuigt van kortzichtigheid. En als je je niet verdiept hebt in een onderwerp, is het erg onverstandig om daar controversiële uitspraken over te doen. Al helemaal als je politicus bent.
Dit is dus reageren op een koptekst.
Als je de moeite zou nemen om het artikel te lezen dan zou je weten dat hij het zelfs bestudeerd heeft voor lange tijd.
Wranglerbutt schreef:janderegelaa schreef:Dat er niet samengewerkt wordt ligt niet aan de PVV maar aan het cordon sanitair.
Kan je dat uitleggen?
Tot zover ik weet is er sinds begin jaren '90 (Centrum Democraten) geen sprake geweest van een politiek cordon sanitaire in de NL'se politiek.
Karl66 schreef:Als het om een éénmalige uitglijder gaat, dan heeft janderegelaa wel gelijk dat het geen probleem voor een partij is. Maar in dit geval gaat het om een partij die ondertussen bijna wekelijks uitglijdt en die als standaard reactie naar de media wijst, omdat die hun demoniseert en naar de lezers wijst, omdat die niet de context lezen. Wat je nu ziet is dat mensen zich al af beginnen te keren van deze partij. Als de mensen dan vooral op jou stemmen vanwege een proteststem, dan kan het heel snel gaan en voordat je het weet ben je een marginaal partijtje.
Als het in dit interview alleen om het Joodse verhaal ging, dan had hij er nog mee weg kunnen komen dat de intenties goed waren maar de uitleg dom. Alleen laat hij in het stuk ook nog even zien dat de partij een loopjongen van Poetin is met zijn verhaal over de MH17. En daar kom je niet weg met het verhaal dat het goed bedoeld was, maar dat het er ongelukkig uit kwam.
Wranglerbutt schreef:
janderegelaa schreef:mysa schreef:Ik blijf toch vinden dat die uitspraak over de makke lammetjes getuigt van kortzichtigheid. En als je je niet verdiept hebt in een onderwerp, is het erg onverstandig om daar controversiële uitspraken over te doen. Al helemaal als je politicus bent.
Dit is dus reageren op een koptekst.
Als je de moeite zou nemen om het artikel te lezen dan zou je weten dat hij het zelfs bestudeerd heeft voor lange tijd.
secricible schreef:Ik vond het een knullig stuk maar had meer moeite met het MH17 verhaal dan de uitspraak over de Joden.
"Makke lammetjes" is geen handige uitspraak als je al controversieel bent, maar in zoverre is het natuurlijk ook bizar om te beseffen dat 100en, 1000en joden in zo'n kamp door enkele gevangenenbewaarders onder controle konden worden gehouden. Als 1 zo'n trein gezamenlijk in opstand was gekomen hadden de Duitsers geen schijn van kans gehad ze in de hand te houden. Uit psychologisch standpunt vind ik dat best bizar..
Electra63 schreef:secricible schreef:Ik vond het een knullig stuk maar had meer moeite met het MH17 verhaal dan de uitspraak over de Joden.
"Makke lammetjes" is geen handige uitspraak als je al controversieel bent, maar in zoverre is het natuurlijk ook bizar om te beseffen dat 100en, 1000en joden in zo'n kamp door enkele gevangenenbewaarders onder controle konden worden gehouden. Als 1 zo'n trein gezamenlijk in opstand was gekomen hadden de Duitsers geen schijn van kans gehad ze in de hand te houden. Uit psychologisch standpunt vind ik dat best bizar..
Het was natuurlijk wel een andere tijd wat betreft nieuwsvoorziening en kennis.
Van de week nog een interview gelezen met Marga Minco. Met name haar vader was heel positief ingesteld en vertrouwde erop dat alles goed kwam.
Zeker in het begin van de oorlog dacht men echt, dat ze naar werkkampen gingen i.p.v. vernietigingskampen.
Van een hoge ex-militair verwacht ik wel wat nuance. Of is hij Bosnië ook al vergeten. Toen was wel iedereen op de hoogte en de wereld keek toe.
Electra63 schreef:Het gaat mij om de mening van een hoge ex-militair, hij moet één en ander in perspectief kunnen plaatsen. In het geval van de 2e WO de tijd (weinig of geen communicatiemiddelen en kennis) en in het geval van Bosnië de afspraken/voordelen voor andere partijen.
Zijn excuus is, dat hij een ex-militair is en geen politicus.![]()
Hij doet waar FVD en bijv. ook Jensen en Trump goed in zijn : een beetje schreeuwen, niet altijd geheel volgens de waarheid en bijv. dan niet meer bereikbaar zijn (buikgriep Baudet) als het even te heet wordt onder de voeten. Alleen bronnen aanhalen, die de theorie van hen onderschrijven, enz.