vikawiek schreef:anjali schreef:Ik ben tegen abortus en euthanasie. Omdat ik voor "de cultuur van het leven"ben. En ik vind ook dat men zijn bejaarde ouders moet verzorgen.En eigenlijk dat onze maatschappij helemaal een verkeerde kant opgaat momenteel.Ik weet niet of Baudet precies weet hoe het dan wel moet, dat denk ik niet, maar hij geeft wel aan dat er iets mis is.
Maar wat nou als die ouderen zelf niet meer willen? Elke dag pijn en ze vinden het zelf genoeg. Moeten we ze dan maar door laten gaan tot ze zelf doodgaan? Moeten ze dan van een flatgebouw springen? De regels op euthenasie zijn al streng, waarom dan geen waardig afscheid?
Precies, je kan echt als zoon of dochter geen aanvraag indienen voor een spuitje voor je ouders hoor, dat gaat niet zomaar. Er moet vrije keuze zijn, net dat wat we willen voor abortus. Dat is ook waarom er zoveel dicussies zijn over jonge kinderen en dementerenden die euthanasie willen; 'In hoeverre kunnen zij al/nog kiezen?'. DAT vind ik nuttige discussies die gevoerd moeten worden, niet of vrouwen in staat zijn om te kiezen of ze de volgende 20 jaar een kind willen verzorgen. En dat je dat wat wil reglementeren door die 2 weken denktijd in te bouwen en de limiet op 20 weken te zetten tot daartoe, maar de vrije keuze wegnemen is echt in geen enkel onderzoek bewezen de beste optie te zijn voor de maatschappij.
En dat is nog steeds wat politiekers moeten nastreven; dat wat het beste is voor de maatschappij! Niet voor god, niet voor zichzelf of hun medepiemels, maar het beste voor de maatschappij.