Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:56

Of je nu voor of tegen abortus bent, dan nog heb je het recht niet om dit voor iemand anders te beslissen. Je mag daar wel wat van vinden, maar dat beslis je dan voor jezelf. NIET voor iemand anders. Dat het leven van een foetus boven dat van de vrouw gesteld wordt, vind ik ronduit stuitend. Inderdaad een eeuw of twee terug in de tijd. Als ze dan ook nog eens de wet op anticonceptie gaan verstrengen, ben je helemaal ver van huis. Waar gaat dat naartoe??

tess_84

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:58

Annelien, ik denk dat je zelfs als je getrouwd bent als vader je kind moet erkennen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:00

Als je getrouwd bent gaat dat automatisch. Maar hoe dat in Amerika is, weet ik niet.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:01

MarcoBorsato schreef:
Als je getrouwd bent gaat dat automatisch. Maar hoe dat in Amerika is, weet ik niet.

Echt? Moet je dan ook niet naar het gemeentehuis om je kind te laten inschrijven in het bevolkingsregister en daar de naam van papa en mama opgeven?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:04

tess_84 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Echt? Moet je dan ook niet naar het gemeentehuis om je kind te laten inschrijven in het bevolkingsregister en daar de naam van papa en mama opgeven?

Jawel, dat wel, je moet je kind wel aangeven. Maar de echtgenoot wordt automatisch de vader. (tenzij je anders regelt vooraf lijkt me)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:06

Bedankt voor de uitleg, dat lijkt me bij nader inzien inderdaad ook wel logisch als je getrouwd bent ja :j

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:26

Voor de mensen die blij zijn met wetswijzigingen die abortus verbieden:

Lees je in zou ik zeggen. Want het klinkt allemaal zo goed, allemaal blije babies die geboren worden! Er zouden meer politieke partijen dit moeten steunen, vooral in Nederland. Want de conservatieve christelijke partijen willen alleen de wil van God volgen en alle babies beschermen, toch?

Nee... niet dus. In ieder geval niet in dit geval. Want als het echt zou gaan om babies te beschermen en het leven boven alles te zetten zouden ze ook voor betere zorg voor moeder en kind zijn. Maar dat zijn ze dus niet:
Citaat:
Alabama’s Senate approved legislation on Tuesday that would ban nearly all abortions in the state at every stage of pregancy, but refused to consider amendments that would take provide health care for the mothers who were denied abortions.

State Senator Linda Coleman-Madison proposed an amendment to the bill that would require the state to provide free prenatal and medical care for mothers who had been denied an abortion by the new law. Her amendment was struck down by a vote of 23-6.

https://www.newsweek.com/alabama-aborti ... re-1426643

Dus gewoon: Nee mevrouw, abortus mag niet. U bent verkracht? Niet ons probleem. U heeft geen geld om een kind een toekomst te geven? Tja, worden ze hard van. U heeft geen goede zorg beschikbaar en bent te arm om het zelf te betalen? Ook niet ons probleem!

Daarnaast is Alabama ook nog eens een staat waar je als je als 50 jarige een 12-jarig kind hebt verkracht je er ook gewoon mee kunt trouwen. Even een deal maken met de ouders en zodra je getrouwd bent ben je veilig, want dan is het ineens geen verkrachting meer. Want Republikijnen geloven dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestaat, de man heeft gewoon recht op seks. Ook als de man al opa is en is getrouwd met een kind.

Dit soort wetten gaat om controle, macht. Macht over leven en dood, macht over vrouwen. Ik neem aan dat ook dat voor de meeste gelovigen hier te ver gaat?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:39

Wow Drifter, dat is nog wel een graad erger dan ik dacht... Ik las onlangs een boek over Spanje in de Middeleeuwen en dat wat jij vertelt over verkrachters die gewoon met hun slachtoffers kunnen trouwen en dat het dan in orde is, las ik daar ook. IN DE MIDDELEEUWEN. Toch niet in de 21ste eeuw. Bah, bah, en nog eens bah.
En ja, natuurlijk gaan zulke wetten niet over het leven van het ongeboren kind, maar over macht. Hoe minder mensen over hun eigen lichaam kunnen beslissen, hoe makkelijker het is ze onder de duim te houden. Daarvoor moeten we echt niet zo heel ver terug gaan in de geschiedenis.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:43

Zertab schreef:
DEZE mannen voelen zich blijkbaar nog altijd superieur boven een vrouw, gezien de dit zomaar even beslissen. Dat is pas gevaarlijk.

Ik heb je opmerking namens mijn niet-gestoorde gendergenoten even iets genuanceerd als je het goed vindt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:07

Drifter schreef:
Voor de mensen die blij zijn met wetswijzigingen die abortus verbieden:

Lees je in zou ik zeggen. Want het klinkt allemaal zo goed, allemaal blije babies die geboren worden! Er zouden meer politieke partijen dit moeten steunen, vooral in Nederland. Want de conservatieve christelijke partijen willen alleen de wil van God volgen en alle babies beschermen, toch?

Nee... niet dus. In ieder geval niet in dit geval. Want als het echt zou gaan om babies te beschermen en het leven boven alles te zetten zouden ze ook voor betere zorg voor moeder en kind zijn. Maar dat zijn ze dus niet:
Citaat:
Alabama’s Senate approved legislation on Tuesday that would ban nearly all abortions in the state at every stage of pregancy, but refused to consider amendments that would take provide health care for the mothers who were denied abortions.

State Senator Linda Coleman-Madison proposed an amendment to the bill that would require the state to provide free prenatal and medical care for mothers who had been denied an abortion by the new law. Her amendment was struck down by a vote of 23-6.

https://www.newsweek.com/alabama-aborti ... re-1426643

Dus gewoon: Nee mevrouw, abortus mag niet. U bent verkracht? Niet ons probleem. U heeft geen geld om een kind een toekomst te geven? Tja, worden ze hard van. U heeft geen goede zorg beschikbaar en bent te arm om het zelf te betalen? Ook niet ons probleem!

Daarnaast is Alabama ook nog eens een staat waar je als je als 50 jarige een 12-jarig kind hebt verkracht je er ook gewoon mee kunt trouwen. Even een deal maken met de ouders en zodra je getrouwd bent ben je veilig, want dan is het ineens geen verkrachting meer. Want Republikijnen geloven dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestaat, de man heeft gewoon recht op seks. Ook als de man al opa is en is getrouwd met een kind.

Dit soort wetten gaat om controle, macht. Macht over leven en dood, macht over vrouwen. Ik neem aan dat ook dat voor de meeste gelovigen hier te ver gaat?

Ik krijg hier echt zo de rillingen van hè....

Maar sinds ik een dochter heb kan ik ook heb thrillers/ boeken/ films met misbruik erin meer lezen/ zien.
Ik trek het gewoon niet, word er zo ontzettend boos en verdrietig van.

Hoe kunnen mensen dit voor zichzelf goedpraten??

En Jolandee, ik vind jouw uitspraak best bizar, heb je ooit enige vorm van misbruik mee gemaakt??
Kinderwens okee, maar ik vrees dat je wat lichtzinnig over verkrachting denkt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:18

Ik kan me goed voorstellen dat mensen tegen abortus zijn louter omdat je even nog geen kind in je leven kunt gebruiken. Dan denk ik ook, wat minder hitsig en wat meer nadenken. Maar wanneer je als vrouw word verkracht en je besluit het kind te houden dan is het niet alleen de zwangerschap, ook de rest van het leven van dat kind , wat geef je als antwoord wanneer er naar papa gevraagd word??
Amerika wil ik het al helemaal niet over hebben, nooit een fan van dit zeer hypocriete land geweest .

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:20

Heeft echt niet altijd met minder hitsig te maken. Rubbers kunnen ook kapot springen, je pil is iets van 99,9% betrouwbaar... kun je nog zo je best doen

Edit: spreek gelukkig niet uit ervaring maar ik refereer maar even naar F.r.i.e.n.d.s. :+
Laatst bijgewerkt door Granoek op 17-05-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:20

Granoek schreef:
Heeft echt niet altijd met minder hitsig te maken. Rubbers kunnen ook kapot springen, je pil is iets van 99,9% betrouwbaar... kun je nog zo je best doen

Morning-afterpil !!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:21

bigone schreef:
Granoek schreef:

Morning-afterpil !!

Dat kan ja, als je er gelijk achter komt :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:21

bigone schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen tegen abortus zijn louter omdat je even nog geen kind in je leven kunt gebruiken. Dan denk ik ook, wat minder hitsig en wat meer nadenken. Maar wanneer je als vrouw word verkracht en je besluit het kind te houden dan is het miet alleen de zwangerschap, ook de rest van het leven van dat kind , wat geef je als antwoord wanneer er naar papa gevraagd word??

Nou ja, er zijn wel meer mensen die over de vader liegen, dus dat zou ik nog niet direct als probleem zien, voor het kind dan.

Maar dat je elke dag in de ogen van je verkrachter moet kijken... stel dat het een jongen wordt, je je dan af vraagt hoeveel hij eigenlijk op zijn vader gaat lijken :+

Ik chargeer hoor, maar nee... wat lijkt me dat ellendig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:22

bigone schreef:
Granoek schreef:

Morning-afterpil !!

Die is ook niet 100% betrouwbaar...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:23

En wanneer blijkt dat het kind een erfelijke ziekte heeft die niet in de familie voorkomt? Of je loopt zelf aids op door de verkrachting, allemaal zaken om te overdenken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:26

Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:29

bigone schreef:
Granoek schreef:

Morning-afterpil !!

En die werkt dus niet als je eisprong al is geweest! De MAP voorkomt innesteling namelijk niet...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:38

bigone schreef:
Granoek schreef:

Morning-afterpil !!

Mijn broer en ik zijn geboren terwijl mijn ouders toch echt anti conceptie, pil en condoom, gebruikten.
Gelukkig waren we wel gewenst.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:40

Mars schreef:
Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

DIT DIT DIT DIT!!!!

Als je zwanger raakt en je wil abortus omdat je gewoon simpelweg geen kinderen wil, dan moet je gewoon abortus kunnen plegen.

Punt uit.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:43

Fireheart schreef:
Mars schreef:

DIT DIT DIT DIT!!!!

Als je zwanger raakt en je wil abortus omdat je gewoon simpelweg geen kinderen wil, dan moet je gewoon abortus kunnen plegen.

Punt uit.

Tuurlijk, uiteraard.

Maar hoe, echt, hoe, kom je op ideeën als dat het verbieden ervan een goede zaak zou zijn?

Hoe kun je het verplicht uitdragen van een zwangerschap na een verkrachting goedpraten?

Ik kán daar heel moeilijk bij met mijn verstand, laat staan met mijn gevoel.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:44

corine1981 schreef:
Tuurlijk, uiteraard.

Maar hoe, echt, hoe, kom je op ideeën als dat het verbieden ervan een goede zaak zou zijn?

Hoe kun je het verplicht uitdragen van een zwangerschap na een verkrachting goedpraten?

Ik kán daar heel moeilijk bij met mijn verstand, laat staan met mijn gevoel.

Ja echt al sla je me dood, ik begrijp ook niét hoe mensen zo kunnen denken.

Daar kan en wil ik ook niet bij met mijn verstand.

Geen goed woord voor over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:46

Maar ik kan me nog wel voorstellen dat mensen die een embryo/foetus als potentieel leven zien abortus als veredelde anticonceptie toch wel moeilijk te accepteren vinden. Eerlijk gezegd vind ik dat ook moeilijk te slikken. Lastig om er woorden voor te vinden, het is imo wel erg lichtvoetig om gaan met iets dat een leven kan worden.

Wat overigens niet maakt dat abortus imo verboden moet worden. Maar er zou wel een betere, structurelere oplossing moeten komen voor de dames zoals het voorbeeld hier iets terug die voor de 6de keer abortus pleegde omdat ze geen ac wil gebruiken.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:56

Ook helemaal eens secredible. Maar de keuze voor ab niet hebben om zo'n geval zou ook niet alles zijn...

Maar denk zeker dat in die zaak iets goed mis zit.