Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tess_84 schreef:MarcoBorsato schreef:Als je getrouwd bent gaat dat automatisch. Maar hoe dat in Amerika is, weet ik niet.
Echt? Moet je dan ook niet naar het gemeentehuis om je kind te laten inschrijven in het bevolkingsregister en daar de naam van papa en mama opgeven?
Citaat:Alabama’s Senate approved legislation on Tuesday that would ban nearly all abortions in the state at every stage of pregancy, but refused to consider amendments that would take provide health care for the mothers who were denied abortions.
State Senator Linda Coleman-Madison proposed an amendment to the bill that would require the state to provide free prenatal and medical care for mothers who had been denied an abortion by the new law. Her amendment was struck down by a vote of 23-6.
Drifter schreef:Voor de mensen die blij zijn met wetswijzigingen die abortus verbieden:
Lees je in zou ik zeggen. Want het klinkt allemaal zo goed, allemaal blije babies die geboren worden! Er zouden meer politieke partijen dit moeten steunen, vooral in Nederland. Want de conservatieve christelijke partijen willen alleen de wil van God volgen en alle babies beschermen, toch?
Nee... niet dus. In ieder geval niet in dit geval. Want als het echt zou gaan om babies te beschermen en het leven boven alles te zetten zouden ze ook voor betere zorg voor moeder en kind zijn. Maar dat zijn ze dus niet:Citaat:Alabama’s Senate approved legislation on Tuesday that would ban nearly all abortions in the state at every stage of pregancy, but refused to consider amendments that would take provide health care for the mothers who were denied abortions.
State Senator Linda Coleman-Madison proposed an amendment to the bill that would require the state to provide free prenatal and medical care for mothers who had been denied an abortion by the new law. Her amendment was struck down by a vote of 23-6.
https://www.newsweek.com/alabama-aborti ... re-1426643
Dus gewoon: Nee mevrouw, abortus mag niet. U bent verkracht? Niet ons probleem. U heeft geen geld om een kind een toekomst te geven? Tja, worden ze hard van. U heeft geen goede zorg beschikbaar en bent te arm om het zelf te betalen? Ook niet ons probleem!
Daarnaast is Alabama ook nog eens een staat waar je als je als 50 jarige een 12-jarig kind hebt verkracht je er ook gewoon mee kunt trouwen. Even een deal maken met de ouders en zodra je getrouwd bent ben je veilig, want dan is het ineens geen verkrachting meer. Want Republikijnen geloven dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestaat, de man heeft gewoon recht op seks. Ook als de man al opa is en is getrouwd met een kind.
Dit soort wetten gaat om controle, macht. Macht over leven en dood, macht over vrouwen. Ik neem aan dat ook dat voor de meeste gelovigen hier te ver gaat?
bigone schreef:Ik kan me goed voorstellen dat mensen tegen abortus zijn louter omdat je even nog geen kind in je leven kunt gebruiken. Dan denk ik ook, wat minder hitsig en wat meer nadenken. Maar wanneer je als vrouw word verkracht en je besluit het kind te houden dan is het miet alleen de zwangerschap, ook de rest van het leven van dat kind , wat geef je als antwoord wanneer er naar papa gevraagd word??
bigone schreef:Granoek schreef:Heeft echt niet altijd met minder hitsig te maken. Rubbers kunnen ook kapot springen, je pil is iets van 99,9% betrouwbaar... kun je nog zo je best doen
Morning-afterpil !!
Mars schreef:Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.
Fireheart schreef:Mars schreef:Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.
DIT DIT DIT DIT!!!!
Als je zwanger raakt en je wil abortus omdat je gewoon simpelweg geen kinderen wil, dan moet je gewoon abortus kunnen plegen.
Punt uit.
corine1981 schreef:Tuurlijk, uiteraard.
Maar hoe, echt, hoe, kom je op ideeën als dat het verbieden ervan een goede zaak zou zijn?
Hoe kun je het verplicht uitdragen van een zwangerschap na een verkrachting goedpraten?
Ik kán daar heel moeilijk bij met mijn verstand, laat staan met mijn gevoel.