Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:55

Hoe kan het dan dat het bij andere boeren dan wel kan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:56

Jennyj01 schreef:

Welke?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:58

Jennyo1 Vertel maar hoe ze het moeten gaan doen? Varkens naar buiten? Mag helemaal niet!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:58

fransje23 schreef:
Als je wat wilt bereiken moet je bij de consument zijn, het draait om vraag en aanbod.

Neem aan dat er van de houtindustrie wel geleerd is dat het beëindigen van een bedrijfstak in Nederland de problemen voor de dieren nog groter maakt? Zolang er vraag is springt een andere land in het gat in de markt. In dat andere land zijn de regels voor dierwelzijn hele maal minimaal of bestaan ze überhaupt niet.
Verplaatsen van een probleem is geen oplossing.

Autocorrectie..

Bontindustrie

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:59

Verstand oppoetsen Jenny. En zorgen dat je kennis krijgt. Vraag eens een rondleiding bij een boer. Moet je wel andere kleren aan en jezelf ontsmetten en dan mag je niet zo naar binnen sloffen wat hier 100 man wel hebben gedaan. Alles regels, regels. regels. En vertel dan maar eens wat hij anders kan gaan doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:00

Rizette schreef:
Jennyo1 Vertel maar hoe ze het moeten gaan doen? Varkens naar buiten? Mag helemaal niet!

En al zou het wel mogen en ga je kleinschalig, hoe veel grond heb je daar voor nodig....
er zijn ongeveer 150 (2017) biologische varkensbedrijven in NL en ruim 5000 niet-bio, stel je voor dat die allemaal een aantal HA grond nodig hebben om hun varkens op te plaatsen, (en ook nog schuren) zullen wij dan maar in torenhoge flatjes gaan wonen? Daar is helemaal geen plek voor.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:01

Helemaal eens met Giolli.

Zolang wij goedkoop vlees bij de supermarkt halen blijven wij dit zelf in stand houden. De boeren een minimaal bedrag, de supermarkt en tussenhandel verdienen er prima aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:01

Giolli schreef:
Morganlefay schreef:
Om even een andere ingang te geven. Bij een varkensboer binnenvallen omdat je het niet eens bent met de moderne veehouderij is een verhaal maar met auto's er naar toe rijden vind ik nog veel verderfelijker.
Als je zo graag het goede voorbeeld wil geven doe het dan ook goed en niet half. ~~}>
Iets met balk en splinter.
En ben ook bang dat deze mensen juridische bijstand hebben(gekregen) die ervoor zorgt dat ze aan alle kanten buiten kosten en andere procedures vallen. Wat inhoudt dat wij als gewone burgers de rekening krijgen
En ik denk inderdaad dat deze varkens een voortijdig enkeltje slachthuis gaan krijgen vanwege het verstoren van hun leefmilieu en stress. |(

Tja zo kun je er nog veel meer noemen. Moeten ze dan ook geen lederen kledingstukken dragen etc...

Heb een heel andere ingang, nee wat betreft eten en drinken kan je veel veranderen door meer nationaal te gaan denken ipv alles van ver weg te gaan halen. Dan komt ook de (over)mobiliteit tot rust.
Dus niet gaan miepen over dierenwelzijn en geen vlees meer eten, dan moet je ook je auto laten staan en wat meer groen en/of energie zuinig gaan leven.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:02

Jennyj01 schreef:

hoe kan het dat de ene moet lenen voor haar studie en de ander niet?

omdat ze geld over hadden, of misschien een stal hadden overgenomen welke zich meer leende voor een andere manier van varkens houden. of misschien werken ze ergens anders naast hun varkenshouderij? kunnen zoveel redenen zijn.

en waarom het bij veel boeren niet kan is omdat het simpel weg niet uit kan, of het ze gewoon niet past. niet iedere pensionstal moet een paddock paradise zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:02

Zolang de consument veel voor weinig wil
Blijft de industrie bestaan zoals die nu bestaat
Tres simpel

Dieren naar buiten mag wel, maar kijk naar de prijsverschillen tussen industrie vlees en “scharrel” vlees
Die is enorm en dat gaat de consument in zijn algemeenheid niet willen betalen

De consument is de sleutel

Wat betreft houderijen en slachthuizen
Ik heb zelf op een varkens slachterij gewerkt
Ik herken de drama verhalen over beschadigde dieren die de wagen afkomen absoluut niet

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:04

In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook. Maar ik heb het vermoeden dat er in dit topic een heleboel zijn die deze “foute” karbonade op het menu hebben.

fransje23

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:11

Veranderen is niet zo simpel als het lijkt naast het financiële plaatje zit je ook met wet- en regelgeving en er moet iemand zijn die je producten af gaat nemen.

Veel varkenshouders hebben een molensteen om hun nek qua financiering. Stoppen is geen optie want een restschuld van vele tonnen blijft je ook achtervolgen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:12

Ik lees net dat het mogelijk is dat de varkens geruimd moeten worden
De landen waar sommige vandaan komen heerst de varkenspest!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:12

Jennyj01 schreef:
In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook.

Dat vlees wordt via de (plaatselijke) slager verkocht, niet door supermarkten. Persoonlijk weet ik niet hoe het kostenplaatje er uit ziet voor boeren die leveren aan een slager en voor boeren die leveren aan een groot slachthuis. Wel weet ik dat het slagersberoep stuk bij stuk lijkt te verdwijnen in NL. Het kiloknallervlees in de supermarkt is gewoon goedkoper.

Ik ben zelf bekend met de melkveesector, en ik weet zeker dat boeren alles voor de dieren over hebben. Maar niet alles kunnen door regels.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:17

StalNollie schreef:

Daar waren we op pagina 5 ook al achter. Kernwoord in het verhaal is 'mogelijk'.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:21

Ik vind dat helemaal niet het kernwoord.

Het feit dat je als dierenactivist bewust een actie inzet waardoor dieren mogelijk geruimd worden.

Dat vind ik dom en het niet volgen van je principes.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:24

Ik snap die denkwijze van die activisten gewoon totaal niet.
Alsof ze willen dat de mensen een nog grotere hekel aan activisten krijgen. Want ja, die hebben inmiddels ook een dikke zwarte rand rond hun naam hangen. Dankzij hen zelf.

En dachten ze echt dat de boer nu binnen een maand zijn stal heeft omgetoverd naar een paddock paradise? Snappen hun niet dat dat niet zomaar gaat, dat de boer in feite niet zomaar het roer om kan gooien. Dat moet de consument en de overheid doen.

Sorry, maar ik vind dat deze activisten echt ontzettend dom zijn. Echt hartstikke dom.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:26

Cowboy55 schreef:
StalNollie schreef:

Daar waren we op pagina 5 ook al achter. Kernwoord in het verhaal is 'mogelijk'.

Nou nou sorry hoor!
Dit is nu pas bevestigd en op pagina 5 vooral spectaculaties van hier!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:26

Jennyj01 schreef:
In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook. Maar ik heb het vermoeden dat er in dit topic een heleboel zijn die deze “foute” karbonade op het menu hebben.

Ik zou zeggen verdiep je er eens echt in.
Ga praten met boeren en gebruik dan je “stadse” verstand.
Ik heb nog nooit zoveel onzin in berichten gelezen als in die paar berichten van jou in dit topic

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:33

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:34

Het is allang bekend dat deze terroristen niet terugdeinzen voor het offeren van dieren. Ze krijgen zelfs les in het laten ontstaan van stalbranden en waren ook betrokken bij het verspreiden van varkenspest.. Het is puur terrorisme

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:35

Rebecca schreef:
En dat noemen zich dierenliefhebbers , geloof dat het water ook uitgezet is

Dat zijn het niet en dat is ook niet het doel dat ze hebben. Als de dieren geruimd moeten worden hebben ze ook nog op hun geweten dat er een heleboel dieren een nutteloze dood sterven. Tuig van de richel noemen we dit soort mensen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:36

Jennyj01 schreef:

Even voor de context
Ik eet 100% plantaardig

(1 van de redenen waarom ik mijzelf geen veganist noem is dat ik absoluut niet onder de militante activistische vegans geschaard wil worden)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-05-19 10:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:36

dakplaat schreef:
Het is allang bekend dat deze terroristen niet terugdeinzen voor het offeren van dieren. Ze krijgen zelfs les in het laten ontstaan van stalbranden en waren ook betrokken bij het verspreiden van varkenspest.. Het is puur terrorisme

Heb je hier een bron van? Het klinkt zo bizar dat ik het bijna niet wil geloven :P