Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Als je wat wilt bereiken moet je bij de consument zijn, het draait om vraag en aanbod.
Neem aan dat er van de houtindustrie wel geleerd is dat het beëindigen van een bedrijfstak in Nederland de problemen voor de dieren nog groter maakt? Zolang er vraag is springt een andere land in het gat in de markt. In dat andere land zijn de regels voor dierwelzijn hele maal minimaal of bestaan ze überhaupt niet.
Verplaatsen van een probleem is geen oplossing.
Rizette schreef:Jennyo1 Vertel maar hoe ze het moeten gaan doen? Varkens naar buiten? Mag helemaal niet!
Giolli schreef:Morganlefay schreef:Om even een andere ingang te geven. Bij een varkensboer binnenvallen omdat je het niet eens bent met de moderne veehouderij is een verhaal maar met auto's er naar toe rijden vind ik nog veel verderfelijker.
Als je zo graag het goede voorbeeld wil geven doe het dan ook goed en niet half.![]()
Iets met balk en splinter.
En ben ook bang dat deze mensen juridische bijstand hebben(gekregen) die ervoor zorgt dat ze aan alle kanten buiten kosten en andere procedures vallen. Wat inhoudt dat wij als gewone burgers de rekening krijgen
En ik denk inderdaad dat deze varkens een voortijdig enkeltje slachthuis gaan krijgen vanwege het verstoren van hun leefmilieu en stress.
Tja zo kun je er nog veel meer noemen. Moeten ze dan ook geen lederen kledingstukken dragen etc...
Jennyj01 schreef:Hoe kan het dan dat het bij andere boeren dan wel kan?
Jennyj01 schreef:In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook.
Cowboy55 schreef:StalNollie schreef:Ik lees net dat het mogelijk is dat de varkens geruimd moeten worden
De landen waar sommige vandaan komen heerst de varkenspest!!
Daar waren we op pagina 5 ook al achter. Kernwoord in het verhaal is 'mogelijk'.
Jennyj01 schreef:In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook. Maar ik heb het vermoeden dat er in dit topic een heleboel zijn die deze “foute” karbonade op het menu hebben.
Rebecca schreef:En dat noemen zich dierenliefhebbers , geloof dat het water ook uitgezet is
Jennyj01 schreef:In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook. Maar ik heb het vermoeden dat er in dit topic een heleboel zijn die deze “foute” karbonade op het menu hebben.
dakplaat schreef:Het is allang bekend dat deze terroristen niet terugdeinzen voor het offeren van dieren. Ze krijgen zelfs les in het laten ontstaan van stalbranden en waren ook betrokken bij het verspreiden van varkenspest.. Het is puur terrorisme