Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:06

pompadour schreef:
lijkt mij logisch dat je eerder de auto pakt dan dat je met OV gaat. Zeker als je er langer over doet met de OV dan met de auto.

Maar misschien zouden mensen eerder het ov pakken als het beter en comfortabeler geregeld was en omdat dat nou eenmaal beter is voor het milieu?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:11

MarcoBorsato schreef:
pompadour schreef:
lijkt mij logisch dat je eerder de auto pakt dan dat je met OV gaat. Zeker als je er langer over doet met de OV dan met de auto.

Maar misschien zouden mensen eerder het ov pakken als het beter en comfortabeler geregeld was en omdat dat nou eenmaal beter is voor het milieu?

Misschien wel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:13

_/-\o_ dank!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:16

Ov hier kansloos :') als ik in het weekend bij een treinstation wil aankomen heb ik een probleem. De bus die door de week wel door en langs de wijk rijdt doet dat in het weekend niet. Rijdt wel langs maar mag niet stoppen. -O- 8)7 gevolg dichtbijzijnde bushalte in bijna 2 km verderop. Die ik lopend niet red. :n regiotaxi gaat niet omdat die dan van ene naar andere regio moet rijden. De een mag aan ene kant van rivier de andere aan deze kant van de rivier maar oversteken mogen ze niet. :n

Ziekenhuis/huisartsenpost waar we heen zouden moeten gaat geen bus heen. En als je er al komt. De apotheek zit daar niet meer. Spoedeisende hulp ook niet meer (gesoten) maar dat is weer een andere locatie. Dat is over de snelweg en rivier heen 15 km daarvandaan weer. Zou ik moet scootmobiel huisartsenpost halen. Medicatie gaat niet lukken dan. Er is ook geen bus tussen huisartsenpost en de apotheek. Ander zkh met post wel soort van bereilbaar met bus (als die zou gaan in weekend) daar is apotheek wel in zelfde gebouw net als de spoedhulp. Maar daar mogen we vanaf hier niet heen want weer andere regio ook al is die dichterbij.

Dit soort dingen wordt door de politiek bepaald. Gaat op voor het westen maar voor hier zijn dergelijke besluiten een drama

Maar ik ben wel een echte trein nemer maar dat is nu dus onmogelijk bijna

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:17

pompadour schreef:
De bijstand nog meer omlaag? Dank zij de VVD zitten juist nog meer mensen in de bijstand. En werken stimuleren prima, alleen de oudere ( vanaf 50 plussers) komen niet meer aan de bak. Wat ze zijn te duur en te oud. Want deze generatie hebben juist een schop onder hun kont gekregen.

Ten opzicht met vorig jaar zitten er 24.000 mensen minder in de bijstand, dus waar je dit vandaan haalt?

Maar goed, voor mij is het wel duidelijk waar ik voor stem. Ondanks dat ik aangesloten ben bij een partij, is het niet standaard zo dat ik daar op stem, ik kijk altijd goed naar de partij die op dat moment het best bij mij past en ook goed weet uit te leggen hoe ze iets willen bereiken.

De PVV bijvoorbeeld, schreeuwt altijd heel hard, maar komt nooit concreet met een plan. Bepaalde plannen kunnen alleen uitgevoerd worden als de grondwet veranderd wordt en dat zie ik gewoon niet zo snel gebeuren...

PvdD, FvD en SGP zijn ook niet helemaal partijen waar ik me in kan vinden. Sommige te idealistisch, anderen te traditioneel, bij anderen kom ik gewoon echt niet overeen met de denkwijze. Dat hou je, en dat is ook goed. Het enige wat ik wel eens jammer vind, is dat mensen soms dingen gaan roepen en overal en nergens gaan verkondigen zonder dat ze daadwerkelijk hebben uitgezocht of het klopt, dan denk ik, verdiep je er eerst eens in..

Overigens, waar ik woon hebben we geen eens OV. Dichtstbijzijnde OV-ding wat wij hebben is een buurtbushalte, de buurtbus komt alleen als je m opbelt en dan moet je 30 minuten rijden voor een vervolg stap. Doe mij mijn autootje maar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:19

karuna schreef:
Ov hier kansloos :') als ik in het weekend bij een treinstation wil aankomen heb ik een probleem. De bus die door de week wel door en langs de wijk rijdt doet dat in het weekend niet. Rijdt wel langs maar mag niet stoppen. -O- 8)7 gevolg dichtbijzijnde bushalte in bijna 2 km verderop. Die ik lopend niet red. :n regiotaxi gaat niet omdat die dan van ene naar andere regio moet rijden. De een mag aan ene kant van rivier de andere aan deze kant van de rivier maar oversteken mogen ze niet. :n

Ziekenhuis/huisartsenpost waar we heen zouden moeten gaat geen bus heen. En als je er al komt. De apotheek zit daar niet meer. Spoedeisende hulp ook niet meer (gesoten) maar dat is weer een andere locatie. Dat is over de snelweg en rivier heen 15 km daarvandaan weer. Zou ik moet scootmobiel huisartsenpost halen. Medicatie gaat niet lukken dan. Er is ook geen bus tussen huisartsenpost en de apotheek. Ander zkh met post wel soort van bereilbaar met bus (als die zou gaan in weekend) daar is apotheek wel in zelfde gebouw net als de spoedhulp. Maar daar mogen we vanaf hier niet heen want weer andere regio ook al is die dichterbij.

Dit soort dingen wordt door de politiek bepaald. Gaat op voor het westen maar voor hier zijn dergelijke besluiten een drama

Maar ik ben wel een echte trein nemer maar dat is nu dus onmogelijk bijna

Nee maar no offence, de lijst van dingen die niet goed zijn of gaan in jouw dorp wordt maar langer en langer. Daar is geen redden meer aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:27

Heeft niks met dorp (stad trouwens hihi) te maken maar met de regio. Door buitenaf worden dingen opgedrongen. Door mensen in drukker bewoonde delen. Simpel zat. Ik meld het omdat dit ook de realiteit in nederland is, dat maatregelen voor een grote stad hier funest uitpakken. Deels door besparingen want ja weinig reizigers in deze hoek. En ja weinig mensen die nog brief wegbrengen.

Gevolg brievenbus op 1,5 km, nog maar een pinautomaat hier. Een bank met een balie 20 km verderop.bussen die niet meer stoppen want te duur enz

Vandaar mijn zorgvuldige keuze op wie ik stem. Om te voorkomen dat er nog meer wordt afgebroken. En maar vreemd vinden dat het hier leegloopt 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-03-19 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:30

pompadour schreef:
Janneke wees dan wat concreter aub, je vraag was waarom ik koos voor het woord getriggerd? Of wat was je vraag?

Mijn argumenten voor mijn verzuchting zijn mijn eigen ervaringen die eigenlijk steeds meer bevestigd worden door leeftijdsgenootjes, maar ook door de media it self.
Ik zag laatst een filmpje van een jonge student die de telegraaf een brief had geschreven en daarin ook uitlegde dat hij het onderwijs te links vindt en graag een wat politiek neutraler onderwijs zou zien. Kan het niet meer dan met hem eens zijn. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -onderwijs

Op welke manier is het onderwijs te links?
Moeten ze het scheppingsverhaal weer gaan leren ipv evolutietheorie? :+
Of kinderen gaan wijs maken dat het klimaat niet verandert?

Op scholen wordt heel veel vlees geserveerd, vaak nauwelijks tot geen vegetarische maaltijden.
En is weinig oog voor duurzaamheid.
En je hoort steeds vaker zaken mbt discriminatie op scholen.
Moeten leraren hun studenten gaan leren dat vluchtelingen niet welkom zijn?
Nee, docenten moeten hun studenten leren om verdraagzaam en behulpzaam te zijn en zich in te zetten voor hun eigen toekomst. En dan kom je vanzelf al gauw bij links terecht.[/quote]

Misschien dat vegetarisch niet zo gezond is? Mensen zijn roofdieren en roofdieren eten geen konijnenvoer[/quote]
laat me niet lachen, vlees is hartstikke bewerkt en vol met hormonen en ik eet zelf veganistisch en ben tip top gezond

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:32

karuna schreef:
Heeft niks met dorp (stad trouwens hihi) te maken maar met de regio. Door buitenaf worden dingen opgedrongen. Door mensen in drukker bewoonde delen. Simpel zat. Ik meld het omdat dit ook de realiteit in nederland is, dat maatregelen voor een grote stad hier funest uitpakken. Deels door besparingen want ja weinig reizigers in deze hoek. En ja weinig mensen die nog brief wegbrengen.

Gevolg brievenbus op 1,5 km, nog maar een pinautomaat hier. Een bank met een balie 20 km verderop.bussen die niet meer stoppen want te duur enz

Vandaar mijn zorgvuldige keuze op wie ik stem. Om te voorkomen dat er nog meer wordt afgebroken. En maar vreemd vinden dat het hier leegloopt 8)7

Voor een stad vind ik het dan nog erger, dat er blijkbaar 0,0 voorzieningen zijn. Welke stad is het, als ik vragen mag?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:42

Ik geef mijn woonplaats ivm een stalker niet openbaar :n maar we hebben dan wel stadsrechten maar zijn gewoon een dorp. :') En een minigemeente omringt door steeds verder uitbreidende mega gemeentes waarmee samengewerkt wordt noodgedwongen ondanks zelfstandigheid. Omdat oa zorg en meer op grote schaal geregelt moet worden en de overheid steeds verder verantwoordelijkheid en kosten naar de gemeente duwt. Waardoor kleine gemeentes met relatief veel ouderen en armen en werklozen (werkgelegenheid verdwijnt naar de grote steden) en mensen met zorg het verrekte lastig wordt overal genoeg geld voor te hebben.

Politie/ambulance enz is per regio geregeld en om de een of andere vage reden zijn we ingedeelt aan de andere kant van de rivier wat gewoon onlogisch is. -O- er wordt samenwerking gezocht naar west en zuid terwijl oost veel logischer zou zijn. Maar dat willen ze niet :n

Het is niet voor niets dat ik wil verhuizen naar een andere gemeente -O-

Shaggy09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 18:47

Kunnen we alsjeblieft de discussie of veganistisch/vegetarisch wel of niet gezond is hier alsjeblieft buiten laten? Dat is echt het allerlaatste waar ik over wil discussiëren hier dus laat dat aub in het daarvoor aangewezen topic.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:01

November108 schreef:
VVD! Als echte liberaal is dat de enige partij waar ik me überhaupt in kan vinden en ik zit ook in de gemeenteraad voor de VVD. En ik of mijn ouders zijn allemaal geen hoge inkomens of ondernemers hoor.
Ik sta voor een samenleving waarin de overheid zich zo min mogelijk bemoeit met mijn leven. Iedereen zou in zoveel mogelijk vrijheid moeten kunnen leven.

Overigens kijk ik niet alleen naar standpunten, want die punten zijn nú relevant maar de aankomende 4 jaar komen er ook een hoop nieuwe onderwerpen bij. Daarom zijn basisprincipes van een partij ook belangrijk.

Vrijheid?
Welke vrijheid precies dan?

Big brother is watching you heeft de VVD voor gezorgd.
Tevens liegen de VVD mensen mij iets te veel ( erg veel schandalen die echt te gek voor woorden zijn)
Hoge belastingen ingevoerd en dan tegelijk de dividend belasting voor bedrijven willen afschaffen bijvb... nee dat soort maatregelen kan ik allemaal niet waarderen en zeker niet plaatsen onder de noemer “ vrijheid”

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:18

romyamb schreef:
pompadour schreef:
Janneke wees dan wat concreter aub, je vraag was waarom ik koos voor het woord getriggerd? Of wat was je vraag?

Mijn argumenten voor mijn verzuchting zijn mijn eigen ervaringen die eigenlijk steeds meer bevestigd worden door leeftijdsgenootjes, maar ook door de media it self.
Ik zag laatst een filmpje van een jonge student die de telegraaf een brief had geschreven en daarin ook uitlegde dat hij het onderwijs te links vindt en graag een wat politiek neutraler onderwijs zou zien. Kan het niet meer dan met hem eens zijn. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -onderwijs

Op welke manier is het onderwijs te links?
Moeten ze het scheppingsverhaal weer gaan leren ipv evolutietheorie? :+
Of kinderen gaan wijs maken dat het klimaat niet verandert?

Op scholen wordt heel veel vlees geserveerd, vaak nauwelijks tot geen vegetarische maaltijden.
En is weinig oog voor duurzaamheid.
En je hoort steeds vaker zaken mbt discriminatie op scholen.
Moeten leraren hun studenten gaan leren dat vluchtelingen niet welkom zijn?
Nee, docenten moeten hun studenten leren om verdraagzaam en behulpzaam te zijn en zich in te zetten voor hun eigen toekomst. En dan kom je vanzelf al gauw bij links terecht.

Misschien dat vegetarisch niet zo gezond is? Mensen zijn roofdieren en roofdieren eten geen konijnenvoer[/quote]
laat me niet lachen, vlees is hartstikke bewerkt en vol met hormonen en ik eet zelf veganistisch en ben tip top gezond[/quote]
Ik ben ook nooit ziek. En veganisten vind ik hypocrieten .Ze mogen geen eieren maar ze mogen wel kaas eten.Melk is ook dierlijk en dat mag wel. Ze dragen schoenen of laarzen van leer. Dat mag wel.? Daar worden ook dieren voor geslacht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:24

:') Lees je eerst eens in voordat je zo'n onzin online zet. Veganisten eten geen kaas, dragen geen leer, gebruiken geen enkel dierlijk product.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:26

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat veganisten kaas en melk eten? Dan ben je geen veganist maar vegetariër. Verder dragen ook veel veganisten geen leer.

Om op topic te blijven: ik ga iets in de groene en linkse hoek stemmen, maar twijfel nog over m'n precieze keus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:36

Ineke2 schreef:
November108 schreef:
VVD! Als echte liberaal is dat de enige partij waar ik me überhaupt in kan vinden en ik zit ook in de gemeenteraad voor de VVD. En ik of mijn ouders zijn allemaal geen hoge inkomens of ondernemers hoor.
Ik sta voor een samenleving waarin de overheid zich zo min mogelijk bemoeit met mijn leven. Iedereen zou in zoveel mogelijk vrijheid moeten kunnen leven.

Overigens kijk ik niet alleen naar standpunten, want die punten zijn nú relevant maar de aankomende 4 jaar komen er ook een hoop nieuwe onderwerpen bij. Daarom zijn basisprincipes van een partij ook belangrijk.

Vrijheid?
Welke vrijheid precies dan?

Big brother is watching you heeft de VVD voor gezorgd.
Tevens liegen de VVD mensen mij iets te veel ( erg veel schandalen die echt te gek voor woorden zijn)
Hoge belastingen ingevoerd en dan tegelijk de dividend belasting voor bedrijven willen afschaffen bijvb... nee dat soort maatregelen kan ik allemaal niet waarderen en zeker niet plaatsen onder de noemer “ vrijheid”

Ik zie ook niet veel liberale normen meer bij de huidige VVD politiek. Veel prominente VVD leden hebben hun lidmaatschap al opgezegd omdat ze zich niet meer kunnen vinden in de huidige koers van de partij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:40

Ik kies voor een partij die voor autorijden is. En voor belastingverlaging. :D
Oftewel, ik weet het nog niet en weet ook niet of ik wel ga stemmen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:43

pompadour schreef:
Ik ben ook nooit ziek. En veganisten vind ik hypocrieten .Ze mogen geen eieren maar ze mogen wel kaas eten.Melk is ook dierlijk en dat mag wel. Ze dragen schoenen of laarzen van leer. Dat mag wel.? Daar worden ook dieren voor geslacht.

Ik heb getemd, dit kan niet serieus zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:58

Wat iemand al zei. Laat dit geen pro of anti vegan discussie worden. Heeft weinig met politiek en verkiezingen te maken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 20:13

germie schreef:
Ik kies voor een partij die voor autorijden is. En voor belastingverlaging. :D
Oftewel, ik weet het nog niet en weet ook niet of ik wel ga stemmen.

Maar waarom zou je niet stemmen vraag ik me af..
Het kost niks en anders zal altijd de grootste partij aan de macht blijven. Nu is dat provinciaal niet altijd de VVD gelukkig. Maar ik vind niet stemmen altijd zo onlogisch :P

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:23

Als je nooit stemt mag je nooit klagen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:35

Terugkomend op de OV discussie
Mwah ook voor de randstad geld niet altijd dat her ov te doen is hoor.
Ik zit zelf op 15-20 minuten met de auto van mn werk. Kan daar gratis parkeren en heb km vergoeding. Incl file is t maximaal 40 minuten.

Met het ov moet ik 3x overstappen, een eind lopen huis -eerste rit, en de laatste rit - werk, zit ik hutje mutje met alles wat richting DH moet en doe ik er ruim driekwartier over (als je gelijk kan overstappen, alleen het ov-gedeelte).

En ja, fiets zou kunnen maar dat is toch nog wel een uur oid, langs de snelweg op een donkere plek naast het bos. Ben je ook al gauw uurtje onderweg.

Dus ook in de randstad is het OV niet alles :n

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:41

En bij klachten tov het OV moet je juist bij de provincie zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:42

En daar stem je dus ook op 20 maart :D :j vandaar dat ik goed moet nadenken wat goed voor provincie is hoeft niet goed te zijn voor eerste kamer -O- of voor waterschap. Over algemeen zijn kabinet, provincie en gemeente bij mij drie verschillende partijen
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-03-19 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:42

Niet stemmen vind ik niet kunnen, zeker als vrouw niet. Weet je hoe hard er gevochten is voor ons stemrecht en hoe fijn het is dat wij in een democratie wonen.
Stem dan blanco als er geen geschikte partij naar jouw mening bij zit :)