Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:47

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om de discussie niet persoonlijk te maken. Iedereen heeft recht op een eigen mening en respect moet van beide kanten komen. Alvast bedankt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:11

Rijke mensen kunnen onschuld kopen, als ze dat willen.
Hoe ze dat doen, dat kan alleen al zijn door verklaringen iets te laten veranderen, waardoor de rest stompzinnig en onjuist lijkt.

Of dat is gebeurd, geen idee.
Of hij "onschuldige kijkspelletjes" heeft gehouden, geen idee.

Een ding is zeker, zijn blaam is nooit helemaal gezuiverd, terecht of onterecht, geen idee.

En het is gewoon heel erg lastig te bewijzen.

Het maakt dat ik ouders op het hart druk, zorg niet alleen dat je de woorden vaak uitspreekt, maar zorg dat je band met je kinderen goed is, zodat als ze iets overkomt ze weten dat ze naar je toe komen.
Hol begrip....ik weet het...
Ik ga het proberen uit te leggen wat ik zie bij ouders en kinderen in mijn werk wanneer het gaat werken.

Er is een deel waarop je ouder/kind bent, eten/poepen/school/samen taart bakken etc.
Dat ben je ook allemaal ook op gevoelsniveau.

Dit niveau is belangrijk!
En als de basis goed is, ben je een eind.

Maar voor die volgende stap moet je een stap terug kunnen doen, uit die emotionele cirkel kunnen stappen, dat is het punt waarop ouders en kinderen elkaar op een andere manier kunnen aanspreken.
Een punt waarop het veilig is voor een kind om te spreken, waarop er communicatie op een dieper niveau is, maar minder emotioneel geladen ( schaamte, schuld, verontwaardiging etc, daar gaat het hier niet over )

Het lijkt nl alsof kinderen in 1 klap van hun naieve onschuldige zelfje, in een volwassenrol geramd worden, ik zie als ouders die stap terug kunnen doen, dat die rol maakt dat en kunnen spelen met die levels.
Kinderen gemakkelijker ( ik zeg niet gemakkelijk) kunnen verwerken wat er is gebeurd.

( nou zie ik in mijn werk ouders die zelf al moeite hebben met ouder zijn, dus dat is een ding, dus die zitten vaak in overdrive in 1 van de 2 rollen )

Misschien heeft niemand er een hout aan en zo zou ik het ook nooit op een presentatie vertellen :o

Maar om terug te komen bij het begin, zorg dat je een relatie hebt waarin je weet dat je kind veilig zijn stuk kan vertellen.
Zodat je meteen weet wat er zich af heeft gespeeld en actie kunt ondernemen.
En als je die levels van stapje terugdoen en terug naar moeder/vaderrol al hebt ingebouwd, kom je sneller tot de kern, en is de kans groter dat de dader in zijn kladden wordt gepakt en veroordeeld kan worden, mogelijke bewijzen heb je dan misschien nog niet in de kookwas gedaan.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:29

Callisto04 schreef:
Jij kende hem persoonlijk als zijn psychiater of zo?

Hij is vrijgesproken , dus dan is hij onschuldig .

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:37

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Is dat werkelijk zo of is er iets met rook en vuur geweest?

( ik durf dat niet te beweren dat hij onschuldig is, overigens ook niet dat hij schuldig is )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 05:20

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Volgens mij betekent de juridische term “onschuldig” niet dat iemand iets niet gedaan heeft. Het betekent dat hij er niet voor te veroordelen was.

Ik denk dat hier heel veel fans zijn die niet willen inzien dat de heer J. Redelijk kiekeboe was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 06:48

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Nouuuuu zo werkt dat niet helemaal.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:43

Eigenlijk zou je die laatste 2 woorden moeten omdraaien Marco

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:10

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Ik kan dit niveau van domheid niet aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:26

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

En Wilco Viets en Herman du Bois zaten ook terecht vast voor de moord op mevrouw Ambrosius?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:33

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Net als O.J. Simpson >;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:47

Ik begrijp wel dat je als superfan denkt en wil dat hij onschuldig is, maar ik begrijp niet dat je zo kritiekloos kunt kijken naar hem. Dat je niet denkt van ja, sommige zijn wel vreemd.

Toen de 1e aanklachten voor misbruik begonnen was hij niet failliet, Pompadour. Hij ging trouwen met Lisa Marie Presley. En ze woonden apart, zij vertrouwde hem wel met haar kinderen maar haar kinderen kregen een naar gevoel van hem. Dat vind ik wel een mooie symbolische zin om dit hele verhaal samen te vatten.

Je kunt je vinger er niet op leggen, niks bewijzen, maar vreemd is het wel.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:04

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Ik ken een man die zijn vrouw heeft vermoord. Een man die tijdens hun relatie vreemdging, serieus dronk, ... Hij was een graag geziene figuur in het dorp (bestuurder voetbalclub, plaatselijke zaak, betaalde rondjes op café, ...), mensen (vnl cafévrienden maar wel mensen met aanzien in het dorp) gingen voor hem getuigen dat zijn vrouw hem het leven onmogelijk maakte, vreemdging, ... Terwijl hij dus bv terwijl zijn vrouw zwanger was van hun kind met een andere vrouw op reis ging. Hij verstopte haar lijk, zette dwaalsporen op (vrouw zou zijn vertrokken naar Amsterdam als prostituee, ...), ... Vrijspraak op het proces, onweerstaanbare dwang op het moment van de feiten. Dus de man was onschuldig?
Een andere man, die al veroordeeld was wegens seksueel misbruik, werd opnieuw beschuldigd. Er was te veel tijd tussen de feiten en de klacht, dus bewijs was niet meer mogelijk. Betrof een leraar. Hij bleef staalhard ontkennen, wetende na de eerste keer dat dit cruciaal was. Vrijgesproken. Erna nog tal van kinderen misbruikt, nooit nog een aanklacht geweest. Dus hij was onschuldig?
Hoe je op die manier een zaak die serieus stinkt en, voor die kinderen, ongezond en traumatiserend was kunt bekijken vanuit een struisvogelhouding is vreemd en voor mij onbegrijpelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:28

pompadour schreef:
Callisto04 schreef:

Er zijn zat mensen die ten onrechte zijn vrijgesproken en andersom zijn er ook een boel mensen die ten onrechte zijn veroordeeld. Dit verandert echter niets aan de feiten en ik zou in het geval van MJ niet blind vertrouwen op de feiten.

Een vonnis en de werkelijke feiten kunnen twee heel verschillende dingen zijn.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:07

Ik denk dat MJ een kind was in een volwassen lichaam en dat hij het zelf als onschuldig zag (als ""kinderen onder elkaar")...maar dat was het natuurlijk niet. MJ een pedofiel noemen is zwaar, ik was ook een enorme fan, maar ik denk dat dit wel de juiste benaming is helaas. Dat hij vrijgesproken is zegt mij ook niet alles...er is veel zwijggeld betaald aan de kinderen/ouders. Maar aan de andere kant blijven het speculaties...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:27

Stel dat er inderdaad iets gebeurd is met die jongen wat echt niet door de beugel kan (en dat is blijkbaar, anders heb je daar geen paniek aanvallen van), wat voor nut heeft dat nu nog om daar een documantaire over te maken...?
Als ze het niet verwerkt hebben, dan los je dat toch niet op door het hele verhaal zo op tv te knallen?
Of zouden ze er toch nog meer geld uit willen slepen?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:28

Ik houd ook enorm van zijn muziek.
Eerder kon ik niet geloven dat hij misschien kids zou misbruiken.

Maar gezond vind ik de situatie niet. Zou me niet verbazen als hij zich vergreep aan hun...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:29

Sanet schreef:
Stel dat er inderdaad iets gebeurd is met die jongen wat echt niet door de beugel kan (en dat is blijkbaar, anders heb je daar geen paniek aanvallen van), wat voor nut heeft dat nu nog om daar een documantaire over te maken...?
Als ze het niet verwerkt hebben, dan los je dat toch niet op door het hele verhaal zo op tv te knallen?

Die vraag kun je idd stellen. Achteraf met moddergooien vind ik zelf ook niet zo en had sowieso niet via tv op deze manier

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:46

Sanet schreef:

Bewustwording, zeker in deze tijd. Niet alles heeft alleen maar financiële motieven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:19

Ik heb de documentaire nog niet gezien, maar het zou me niets verbazen als er inderdaad meer is gebeurd dan eerder beweerd.

Jonge kinderen zo lang bij je in bed laten slapen, de vreemde afhankelijkheid er van.. Maar ook geen goed woord voor die ouders. Hoe kún je je kind hier zo aan bloot stellen?

En waarom nu nog een documentaire? Júist nu. Juist in deze tijd van me too en alle akelige dingen die aan het licht zijn gekomen. Beroemdheden zijn geen helden, zijn geen onfeilbare mensen. Mensen moeten ophouden er zo door verblind te raken.

Ik moet de hele tijd denken aan de zanger van Lostprophets, een band die ik echt het einde vond. Tot bleek dat de zanger echt walgelijke dingen met jonge kinderen (zelfs een baby!) heeft gedaan. Hij is daar ook voor veroordeeld. Ik kan die muziek niet meer luisteren :n Hoe goed en hoe tof ik ze ook vond, ik kan het gewoon niet meer. Zo onvoorstelbaar smerig wat die man heeft gedaan, ziek gewoon.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:47

Sanet schreef:

Ik denk het laatste Money .

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:48

pompadour schreef:
sflj schreef:
Dat is met de meeste criminelen zo... ;)

Maar dat is hij niet

Dat kun je niet zo stellen.
Geen van ons weet dat nl.
Kan best dat ie dat niet was. Maar ik sluit t ook absoluut niet uit, als ik alles zo lees.
(I.t.t. jou? ;) )

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:49

blokje schreef:
Sanet schreef:

Die vraag kun je idd stellen. Achteraf met moddergooien vind ik zelf ook niet zo en had sowieso niet via tv op deze manier

precies !

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:52

Sanet schreef:

Of gewoon de waarheid naar buiten brengen? ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:54

Berdien schreef:
Jonge kinderen zo lang bij je in bed laten slapen, de vreemde afhankelijkheid er van.. Maar ook geen goed woord voor die ouders. Hoe kún je je kind hier zo aan bloot stellen?

Dat vraag ik me ook af, maar dat schijn je je niet af te moeten vragen..
Volgens mij heeft MJ altijd al bekend gestaan als wacko, dus als je dan je kind bij een wacko brengt benje ook niet heel handig bezig. Of is het oke omdat je als ouder toch ook VIP-ge*l bent ? En dan is de man dood en ga de hele kermis opnieuw opstarten..

Citaat:
Ik moet de hele tijd denken aan de zanger van Lostprophets, een band die ik echt het einde vond. Tot bleek dat de zanger echt walgelijke dingen met jonge kinderen (zelfs een baby!) heeft gedaan. Hij is daar ook voor veroordeeld. Ik kan die muziek niet meer luisteren :n Hoe goed en hoe tof ik ze ook vond, ik kan het gewoon niet meer. Zo onvoorstelbaar smerig wat die man heeft gedaan, ziek gewoon.

Maar die heeft ook nog eens zelf bekend..
MJ kan dat niet meer.

sflj: de waarheid.. hoe dan? Dat blijft discutabel..

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:58

sflj schreef:
Sanet schreef:

Of gewoon de waarheid naar buiten brengen? ;)

Terwijl die gast altijd heeft gezegd dat er nooit wat gebeurt is. Zelfs onder EED een verklaring heeft hij dat gezegd,

Zowel zijn moeder en zijn oudere zus hebben dat ook gezegd. En ze hebben aan alle kanten geprofiteerd van MJ . Nu heeft ie blijk maar geld nodig.