IMANDRA schreef:Ligt niet alleen aan de huidige partijen hoor. VVD heeft (met recht) een focus op het bedrijfsleven. Immers, zonder bedrijven geen banen en dus ook geen economie. Deze hervorming zou dan vanuit de EU of zelfs alle westerse landen samen moeten komen, niet alleen Nederland. Doet Nederland dit in z'n uppie en is NL daardoor niet meer aantrekkelijk voor bedrijven, dan gaan we ook een flinke economische crisis krijgen... Ik ben het met je eens dat er verandering moet komen, maar je kan voor het gebrek aan drastische hervorming niet de huidige regeringspartijen de schuld geven.
Alleen de huidige race to the bottom waar veel landen in de EU op dit moment mee bezig zijn zal op een gegeven moment volledig ontsporen. Daar heeft Macron in Frankrijk de afgelopen weken al aan mogen proeven. Op deze manier door gaan zal vroeg of laat het systeem doen imploderen. Dat geldt zowel op sociaal als op milieugebied.
Mensen vinden het niet leuk dat prijzen omhoog gaan. Maar willen we sustainable worden zal dat geld toch ergens vandaan gehaald moeten worden, en relatief gezien betalen we al vrij weinig aan energie. Is het leuk dat de rekening omhoog gaat? Zeker niet. Maar de meeste mensen kunnen het prima betalen, zoals Oomens al aangeeft.
Ik denk juist dat een heleboel mensen het niet kunnen betalen, de mensen die ookal geen geld hadden voor een vakantie. Want daar zijn er ook zat van.
Ik denk ook dat het belangrijker is om de vervuilende industrieen aan te pakken.