Wat zijn sommige reacties verschrikkelijk hier.
Ik ben te zwaar, misschien niet ernstig, maar heb nog steeds overwicht. Ook al is het maar een beetje, ik voel mij fiets onzeker erover en wanneer ik in het openbaar een keertje iets lekkers eet krijg ik al heel snel vieze blikken of opmerkingen naar me toegeworpen.
Ja, het komt bij mij grotendeels door eetgedrag (en door de pil), maar mensen kunnen ook hun opmerkingen achterwege laten want ik krijg het elke dag te horen.
En ook bij andere mensen met overwicht gebeurd dit veel. Sommige mensen zullen het vast goed bedoelen met hun tips en opmerkingen, maar zonder dat je het weet kwetst het mensen enorm. Soms lukt het gewoon niet om af te vallen, of heb je gebeurtenissen in je leven waarbij je de pijn wil wegeten. Met het wegeten is het je eigen schuld dat je zo zwaar bent, maar ik vind dat het te vergelijken is met meisjes die nauwelijks wat eten omdat ze aan het zogenaamde ideaalbeeld (maatje 34) willen voldoen, dat heeft namelijk ook te maken met je gevoelens.
Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen, maar denk aub eerst 100x na voordat je het doet. Een kleine opmerking kan iemand al heel veel doen.
Wist niet zo goed hoe ik alles moest verwoorden, maar hopelijk word ik gesnapt.
Over de cover: Tess heeft echt zwaar overgewicht, het verhaal hierachter ken ik niet, maar ik vind het niet erg dat zij op de cover staat. Ik vind het belangrijk dat verschillende 'soorten' mensen vertegenwoordigd worden, niet teveel 1 'soort' mens. Dat gebeurd nu nog niet helemaal, maar dat Tess op de cover zorgt er al voor dat we die kant opgaan.
Met verschillende soorten mensen bedoel ik verschillende huidskleuren, maten, haarkleuren, etc.