Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:14

Lau schreef:
Palmera schreef:
Maar die onwetendheid zorgt wel voor problemen op de lange termijn. Zij geloven gewoon echt dat koek gelijk staat aan een bruine boterham.

Jeetje heftig, we zouden eigenlijk gewoon op de basisschool al moeten uitlegggen over goede voeding. Maar misschien ook via de gemeente korte lezingen/cursussen aanbieden.

Natuurlijk moet de basisschool het weer doen.. pff niet klagen dat de kinderen van tegenwoordig zo slecht zijn in spelling en rekenen dan hè! Ik ben leerkracht basisonderwijs en word er moe van dat alles maar op school wordt afgeschoven. Ik vind het een taak van ouders.
Alhoewel wij wel met gezond eten en drinken bezig zijn op school hoor.

Palmera

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:18

Bouw er een rekenles omheen, kcal uitrekenen, hoeveel procent verzadigd vet van de vetten, etc.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:19

Supervixen schreef:
Lau schreef:

Jeetje heftig, we zouden eigenlijk gewoon op de basisschool al moeten uitlegggen over goede voeding. Maar misschien ook via de gemeente korte lezingen/cursussen aanbieden.

Natuurlijk moet de basisschool het weer doen.. pff niet klagen dat de kinderen van tegenwoordig zo slecht zijn in spelling en rekenen dan hè! Ik ben leerkracht basisonderwijs en word er moe van dat alles maar op school wordt afgeschoven. Ik vind het een taak van ouders.
Alhoewel wij wel met gezond eten en drinken bezig zijn op school hoor.

Dat kan ook al als je ouders zoals bij een school hier in de buurt bepaalde voedingsmiddelen niet ok vind om mee te geven. Zij hebben een lijst gehad met gezonde voedingsmiddelen die ze mee kunnen nemen naar school.

Je kan het er tijdens bepaalde vakken over hebben. Zoals bij bijv lezen ze een stukje laten lezen over voeding. Of tijdens taal groentes laten opschrijven bij het plaatje. Bij rekenen hans eet 4 chocolade repen op een dag en kan 2 trappen oplopen. Klaas eet 3 wortels en kan 5 trappen oplopen. Wie heeft er aan het einde van de week de meeste trappen gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:28

Wat zijn sommige reacties verschrikkelijk hier.
Ik ben te zwaar, misschien niet ernstig, maar heb nog steeds overwicht. Ook al is het maar een beetje, ik voel mij fiets onzeker erover en wanneer ik in het openbaar een keertje iets lekkers eet krijg ik al heel snel vieze blikken of opmerkingen naar me toegeworpen.
Ja, het komt bij mij grotendeels door eetgedrag (en door de pil), maar mensen kunnen ook hun opmerkingen achterwege laten want ik krijg het elke dag te horen.
En ook bij andere mensen met overwicht gebeurd dit veel. Sommige mensen zullen het vast goed bedoelen met hun tips en opmerkingen, maar zonder dat je het weet kwetst het mensen enorm. Soms lukt het gewoon niet om af te vallen, of heb je gebeurtenissen in je leven waarbij je de pijn wil wegeten. Met het wegeten is het je eigen schuld dat je zo zwaar bent, maar ik vind dat het te vergelijken is met meisjes die nauwelijks wat eten omdat ze aan het zogenaamde ideaalbeeld (maatje 34) willen voldoen, dat heeft namelijk ook te maken met je gevoelens.
Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen, maar denk aub eerst 100x na voordat je het doet. Een kleine opmerking kan iemand al heel veel doen.

Wist niet zo goed hoe ik alles moest verwoorden, maar hopelijk word ik gesnapt. :o

Over de cover: Tess heeft echt zwaar overgewicht, het verhaal hierachter ken ik niet, maar ik vind het niet erg dat zij op de cover staat. Ik vind het belangrijk dat verschillende 'soorten' mensen vertegenwoordigd worden, niet teveel 1 'soort' mens. Dat gebeurd nu nog niet helemaal, maar dat Tess op de cover zorgt er al voor dat we die kant opgaan.
Met verschillende soorten mensen bedoel ik verschillende huidskleuren, maten, haarkleuren, etc.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:30

Lau schreef:
Palmera schreef:
Zo sta ik er ook in. Ik denk niet dat we het hoofd in het zand moeten steken, de groep mensen met obesitas groeit.

En ongeacht of dat komt door medicatie, overmatige calorieeën of er dusdanig gelukkig mee zijn dat ze er niets aan willen doen:

Het is wél zorgwekkend! We weten allemaal hoeveel gezondheidsrisico's obesitas meebrengt.
En zoals er campagnes en een ontmoedigingsbeleid is t.o.v roken (wat zijn vruchten langzaamaan afwerpt) mag er van mij best een campagne gestart worden m.b.t gezonde voeding. En hoe je dat aanpakt.

Want veel mensen hebben echt geen idee. Ik ken serieus mensen die ontbijten met koek want daar zit hetzelfde in als brood: graan en ei. Een mooi begin van de dag dus.
Ze hebben geen benul en wat voorlichting kan echt geen kwaas.

Ontbijten met koek :wow:
Hoe krijg je dat weg in de ochtend? Daar krijg je toch helemaal geen energie van.
Ik spoel net m'n tweede frikandellenbroodje weg. Wel met verse jus, dat dan weer wel :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:32

Ailill schreef:
Lau schreef:

Ontbijten met koek :wow:
Hoe krijg je dat weg in de ochtend? Daar krijg je toch helemaal geen energie van.
Ik spoel net m'n tweede frikandellenbroodje weg. Wel met verse jus, dat dan weer wel :')

Oooh ja nee dan kan het wel :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:35

xEmpire schreef:
Wat zijn sommige reacties verschrikkelijk hier.
Ik ben te zwaar, misschien niet ernstig, maar heb nog steeds overwicht. Ook al is het maar een beetje, ik voel mij fiets onzeker erover en wanneer ik in het openbaar een keertje iets lekkers eet krijg ik al heel snel vieze blikken of opmerkingen naar me toegeworpen.
Ja, het komt bij mij grotendeels door eetgedrag (en door de pil), maar mensen kunnen ook hun opmerkingen achterwege laten want ik krijg het elke dag te horen.
En ook bij andere mensen met overwicht gebeurd dit veel. Sommige mensen zullen het vast goed bedoelen met hun tips en opmerkingen, maar zonder dat je het weet kwetst het mensen enorm. Soms lukt het gewoon niet om af te vallen, of heb je gebeurtenissen in je leven waarbij je de pijn wil wegeten. Met het wegeten is het je eigen schuld dat je zo zwaar bent, maar ik vind dat het te vergelijken is met meisjes die nauwelijks wat eten omdat ze aan het zogenaamde ideaalbeeld (maatje 34) willen voldoen, dat heeft namelijk ook te maken met je gevoelens.
Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen, maar denk aub eerst 100x na voordat je het doet. Een kleine opmerking kan iemand al heel veel doen.

Wist niet zo goed hoe ik alles moest verwoorden, maar hopelijk word ik gesnapt. :o

Over de cover: Tess heeft echt zwaar overgewicht, het verhaal hierachter ken ik niet, maar ik vind het niet erg dat zij op de cover staat. Ik vind het belangrijk dat verschillende 'soorten' mensen vertegenwoordigd worden, niet teveel 1 'soort' mens. Dat gebeurd nu nog niet helemaal, maar dat Tess op de cover zorgt er al voor dat we die kant opgaan.
Met verschillende soorten mensen bedoel ik verschillende huidskleuren, maten, haarkleuren, etc.
Ik reageer even op je laatste alinea, ben ik het geheel mee een. Met een toevoeging: Gezonde mensen. Als er dan al een standaard moet komen, laat die dan i.i.g. zo gezond mogelijk zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:39

Ailill schreef:

Verse jus is niet zo gezond als je denkt ~~}> :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:40

Precies. En kunnen we dan ook het standaard non argument ‘jamaar een zwaar iemand leeft misschien wel veel gezonder dan een slank persoon’ daar buiten laten?

Ailill

Lau schreef:
Ailill schreef:

Ze roken zo lekker en waren in de aanbieding :P

Maar goed, ik doe dit max. 2 keer per jaar en hetzelfde geldt voor de Mac, al wil ik daar na een avondje stappen nog weleens zondigen. Van huis uit altijd al echt Bourgondisch geleefd, uitgebreid en vaak met alcohol d'r bij. Pap, broer, 1 zus en ik hebben nergens last van, atletische bouw en snelle verbranding. Een zus kampt echter al haar hele leven met ondergewicht, een andere met overgewicht, net als m'n moeder.

Ik ben sowieso van mening dat iedereen in z'n leven een verslaving heeft, de een werkt, de ander gokt, de ander geeft er vier keer per dag een slinger aan en weer een ander gaat eten. Vaak past die verslaving nou net niet bij het lichaam van die persoon en dan zie je dat het snelst aan iemand z'n gewicht.

Ailill

Yonker schreef:
Ailill schreef:

Verse jus is niet zo gezond als je denkt ~~}> :+
Is nog altijd beter dan die ijskoffie die ik normaal grijp :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:42

Ailill schreef:
Lau schreef:

Ze roken zo lekker en waren in de aanbieding :P

Maar goed, ik doe dit max. 2 keer per jaar en hetzelfde geldt voor de Mac, al wil ik daar na een avondje stappen nog weleens zondigen. Van huis uit altijd al echt Bourgondisch geleefd, uitgebreid en vaak met alcohol d'r bij. Pap, broer, 1 zus en ik hebben nergens last van, atletische bouw en snelle verbranding. Een zus kampt echter al haar hele leven met ondergewicht, een andere met overgewicht, net als m'n moeder.

Ik ben sowieso van mening dat iedereen in z'n leven een verslaving heeft, de een werkt, de ander gokt, de ander geeft er vier keer per dag een slinger aan en weer een ander gaat eten. Vaak past die verslaving nou net niet bij het lichaam van die persoon en dan zie je dat het snelst aan iemand z'n gewicht.

Jaa? Hier bij de appie ruiken ze altijd verschrikkelijk.

Ben ik even blij met mijn shop verslaving :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:49

Mars schreef:
Precies. En kunnen we dan ook het standaard non argument ‘jamaar een zwaar iemand leeft misschien wel veel gezonder dan een slank persoon’ daar buiten laten?

Misschien wel maar misschien ook niet. Zolang je niet 24/7 met iemand bent kun je daar nooit over oordelen.

Het is niet zo zwart wit: alle slanke mensen leven op bleekselderij en alle dikke mensen op pizza.

Wie weet eet die slanke wel alleen maar pizza en heeft vette organen. En die dikke alleen maar bleekselderij maar fietst wel 20 km per dag.

Je weet het niet. De buitenkant zegt niet alles.

Ik denk dat je ieder in zn waarde moet laten. Wie weet moet die slanke onwijs veel eten om op dit gewicht te blijven en hoort diegene alleen dat ze zo mager is. En de dikke wordt er op aangesproken als hij een ijsje eet om te vieren dat hij 5 kg is afgevallen.
Man laat elkaar met rust. Als ze advies willen vragen ze het zelf wel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:11

Ik kom zojuist wel een filmpje tegen van het betreffende model waarin ze vrolijk en een beetje uitdagend een taart met de voorpagina erop geprint weg zit te eten. Als je dan daadwerkelijk zo dik bent door medicijnen werk je dat beeld in mijn ogen nou niet in de hand. :=

Weet niet wat ze daar nou mee wil bereiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:12

Ik vind t een fantastische cover! Wat heeft die vrouw een uitstraling en een verhaal te vertellen.

Heel tof +:)+.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:12

Kaus schreef:
Ik kom zojuist wel een filmpje tegen van het betreffende model waarin ze vrolijk en een beetje uitdagend een taart met de voorpagina erop geprint weg zit te eten. Als je dan daadwerkelijk zo dik bent door medicijnen werk je dat beeld in mijn ogen nou niet in de hand. :=

Dit vind ik dan weer humor _O- _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:17

Kaus schreef:

Dat is gewoon satire gebruik maken van de vooroordelen. Zou ik ook doen :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:54

Ik word persoonlijk gek van we gaan de dikke mensen eens kcal lesjes geven.

10 jaar geleden was ik ook zwaar obeed, had binge eating dissorder. Woog 140 kg en het leven had me echt.

Zo verdrietig werd ik ervan om te horen als ik jou was zou ik geen pizza eten laat staan de blikken. ik had gewoon een ziekte, nu 10 jaar stabiel. En voel hoe hard ik anders behandeld word nu ik volgebs de maatschapij wel knap en gezond ben.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:22

Maar word het ook niet erg verleidelijk in de supermarkt om de ongezonde dingen te pakken?

Als ik namelijk zie wat groene en fruit kost tegenwoordig in de supermarkt... Dan pak ik namelijk vaak maar een pakje iets omdat het makkelijk en snel is.

En groente koop ik in de aanbieding. Vanavond bijv opwarm nasi van gisteren. Maar wel met 2 groentepakketen kip en zilvervliesrijst.

Ook 2x broccoli op omdat die zo goedkoop was.

Maar laatst fruit gekocht in de supermarkt voor 2 personen iedere dag 2 stuks fruit was bijna 30 euro kwijt. En dn schrik ik ook van de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:26

Furrow schreef:

10 jaar geleden was ik ook zwaar obeed, had binge eating dissorder. Woog 140 kg en het leven had me echt.

Zo verdrietig werd ik ervan om te horen als ik jou was zou ik geen pizza eten laat staan de blikken. ik had gewoon een ziekte, nu 10 jaar stabiel. En voel hoe hard ik anders behandeld word nu ik volgebs de maatschapij wel knap en gezond ben.

Dat bedoel ik dus, wie zijn die mensen om dat te zeggen? Ik zie echt niet in waarom zoiets oké zou zijn en waar iemand die behoefte vandaan haalt..
De reacties hier vind ik ook best triest want ook al eet iemand niet zo gezond, dat is niet jou zaak en ik snap dan ook niet waarom je bij iemand anders in het karretje zou willen kijken. Je weet ook de redenen niet en dat hoeft ook niet want je hebt er niks mee te maken. Diegene mag lekker zelf weten wat hij eet en heeft die blikken helemaal niet nodig.
Natuurlijk mag je af en toe wel eens wat denken maar om dat echt uit te spreken of er op te hinten vind ik te ver gaan.

Ik werk niet volledig, huisarts, neurologen, mijn eigen werkgever, en ik zijn het er allemaal over eens dat dat niet kan, gegronde medische reden dus. Toch zijn er af en toe mensen die daar blijkbaar moeite mee hebben en krijg ik af en toe de opmerking hoef je niet te werken vandaag? Nee. En dan volgt er op een sarcastisch toontje een oh.. Nadat er al eerder opmerkingen geweest zijn. En ik weet dat het voor mij het beste werkt zoals het nu gaat en ik binnen een half jaar weer in het ziekenhuis lig als ik 40 uur ga werken dus dat het echt niet kan maar toch steken die opmerkingen nog steeds.. Het gevoel dat je je moet verantwoorden over iets waar niemand iets mee maken heeft is gewoon ontzettend naar, of je nou overgewicht hebt, ondergewicht hebt of iets anders waardoor mensen niet zo snel kunnen zien dat het er is.
Laat mensen gewoon lekker in hun waarde zolang jij geen last van ze hebt en wees blij dat jij je leven kan leiden op de manier waarop jij dat wil doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:28

Furrow schreef:

.

Dus er mag niks gezegd of gedaan worden om een snel groeiende groep iets te leren en te helpen?
Gewoon lekker laten gaan en zoek het maar uit?

Waarom bemoeit iedereen zich dan in vredesnaam met rokers, drugsgebruikers en alcoholisten?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:30

Palmera schreef:
Furrow schreef:

.

Dus er mag niks gezegd of gedaan worden om een snel groeiende groep iets te leren en te helpen?
Gewoon lekker laten gaan en zoek het maar uit?

Waarom bemoeit iedereen zich dan in vredesnaam met rokers, drugsgebruikers en alcoholisten?

Idd gewoon lekker laten gaan en zoek het maar uit.

Die laatste groep bemoei ik mij ook niet mee, eigen keuze.

Als mensen beter willen of willen stoppen, doen ze dat wel zelf of of zoeken hulp,
daar hebben ze al die zogenaamde betweters niet voor nodig!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:33

Ik vind dat bemoeienis nodig is omdat het de maatschappij geld kost. Als er een besluit komt dat bewust ongezonde mensen meer moeten gaan betalen voor hun zorgverzekering, dan mogen ze zichzelf van mij dood paffen/zuipen/vreten/spuiten, om het even bot te zeggen. Zo lang dat niet zo is moet er alles aan gedaan worden om de groep ongezonde mensen te verkleinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:51

watchthesky schreef:
Ik vind dat bemoeienis nodig is omdat het de maatschappij geld kost. Als er een besluit komt dat bewust ongezonde mensen meer moeten gaan betalen voor hun zorgverzekering, dan mogen ze zichzelf van mij dood paffen/zuipen/vreten/spuiten, om het even bot te zeggen. Zo lang dat niet zo is moet er alles aan gedaan worden om de groep ongezonde mensen te verkleinen.

Mogen de mensen die meer risico's lopen omdat ze gevaarlijk werk doen of bijvoorbeeld paardrijden of motorcrossen dan ook meer betalen? Want als "wij" van ons paard vallen en iets breken kost dat de maatschappij ook geld..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:55

watchthesky schreef:

En denk je echt dat als ze meer moeten betalen, ze beter gaan leven? En hoe is dat alles te controleren? Dream on....