_Mar3 schreef:Resistance schreef:Maar is het dan geen manipulatie om te zeggen van: yo, je hebt een keuze om in mij te geloven, en als je daar niet voor kiest brand je voor altijd in de hel?
Ik geloof dat God liefde en goedheid is. Dus op het moment dat je niet voor God kiest, dan ga je bij God vandaan en dus bij goedheid, liefde, gezondheid etc vandaan. En dat is denk ik de definitie van de hel: de plek waar God helemaal niet is. (Maar zoals ik al zei, ergens twijfel ik wel hoe de hemel/hel er precies uit zal zien, interessant stuk over Jezus en zijn uitspraken over de hel hierboven.)
Daarom is de duivel ook niets anders dan slecht, hij kan gewoon niet anders, omdat hij volledig zonder God leeft (wat trouwens ook zijn eigen keuze was).
Natasja: ik vind het inderdaad bijzonder om te horen dat je helemaal niet gelooft in een hogere macht, voor mij is dat eigenlijk ondenkbaar. Wat is voor jou houvast en doel in dit leven? Ben ik wel benieuwd naar!
Maar ik leef totaal zonder God, en ben toch ook niet slecht? Ik moord niet. Ik pest niet. Ik ben niet gemeen. Het is een gekke gedachte dat iedereen die zonder God leeft slecht is. Want dat is helemaal niet zo.