Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Mag ik dan ook iedereen die mij tot last is naar huis sturen?
Daphara schreef:En ik heb geen enkel goed argument gelezen voor het verbod.![]()
Het is maar net wat je standpunt is...
Geen enkel argument zal goed genoeg voor je zijn toch?
sureido schreef:Rookvrij deel is zeker prima. Maar niet alles in een keer. Je hebt genoeg terrassen waarbij ze twee delen (bijv straatkant er tussen) hebben. Doe dan een deel rookgedeete maken, iedereen blij!
StonedRomy schreef:sureido schreef:Rookvrij deel is zeker prima. Maar niet alles in een keer. Je hebt genoeg terrassen waarbij ze twee delen (bijv straatkant er tussen) hebben. Doe dan een deel rookgedeete maken, iedereen blij!
Maar dan is er wel een wet nodig die ervoor zorgt dat het gehandhaafd kan worden. Dus als jij lekker een sigaretje opsteekt in het rookvrije gedeelte, de horeca uitbater/gasten/omstanders daadwerkelijk iets kunnen doen. ( zwarte lijst, politie laten komen voor geldboete of taakstraf )
StonedRomy schreef:sureido schreef:Rookvrij deel is zeker prima. Maar niet alles in een keer. Je hebt genoeg terrassen waarbij ze twee delen (bijv straatkant er tussen) hebben. Doe dan een deel rookgedeete maken, iedereen blij!
Maar dan is er wel een wet nodig die ervoor zorgt dat het gehandhaafd kan worden. Dus als jij lekker een sigaretje opsteekt in het rookvrije gedeelte, de horeca uitbater/gasten/omstanders daadwerkelijk iets kunnen doen. ( zwarte lijst, politie laten komen voor geldboete of taakstraf )
StonedRomy schreef:Maar dan is er wel een wet nodig die ervoor zorgt dat het gehandhaafd kan worden. Dus als jij lekker een sigaretje opsteekt in het rookvrije gedeelte, de horeca uitbater/gasten/omstanders daadwerkelijk iets kunnen doen. ( zwarte lijst, politie laten komen voor geldboete of taakstraf )
sureido schreef:Voor roken in de kroeg wordt dat toch ook niet gedaan en dat wordt toch ook gewoon gerespecteerd? Waarom moet er nu opeens weer pliessie bijkomen? 200€ boete want je rookt buiten!! Zie je het al voor je? En net zag ik op tv iemand die een half uur gevlucht is voor de politie 1000€ boete kreeg. :’)
We leven niet in Californië.
sureido schreef:De uitbater kan er prima zelf op handhaven. Ik zie namelijk bijna nooit iemand roken in de kroeg. Wanneer iemand het toch doet word diegene gewaarschuwd of buiten gezet.
Haha zie het al voor me op het terras, jij moet naar buiten.
sureido schreef:Rookvrij deel is zeker prima. Maar niet alles in een keer. Je hebt genoeg terrassen waarbij ze twee delen (bijv straatkant er tussen) hebben. Doe dan een deel rookgedeete maken, iedereen blij!
StonedRomy schreef:Oh ik zeg ook niet dat dat de eerste stap moet zijn, maar wel iets waarmee je als burger naar mensen toe kunt stappen. Niet alle rokers gaan keurig op hun plekje staan, als ze weten dat niemand ze iets kan maken.
Dus ja, maak er een wet van die gehandhaafd kan worden, op den duur zal er dan minder mankracht nodig zijn om te handhaven.
Overigens is die taakstraf voor een sigaret daadwerkelijk een van de straffen die in Californië opgelegd kunnen worden voor het opsteken van een sigaret binnen een x aantal meter van een ingang.
Nu is dit echt niet de eerste stap die ze zetten, maar heb verhalen gehoord van mensen die een taakstraf hebben gekregen na herhaaldelijk in de fout te zijn gegaan.
Joolien schreef:Ik kan alleen maar denken, leven en laten leven. Dus lekker laten roken buiten, vind het kul om dat af te schaffen, je bent toch ook in een openbare ruimte? Wat als iemand een sigaret opsteekt een meter buiten het terras, dan kun je er toch net zoveel last van hebben?
purny schreef:Veraaaaah schreef:Nee niet mee eens. Waar moeten de rokers dan roken? Vergeet niet dat de terassen dan helemaal leeglopen wat niet bevorderlijk is voor de economie. Buiten heeft er niemand last van!
Gewoon thuis. Ben je niemand tot last.
_Reneee schreef:love_western schreef:Kindvrije terrassen, ben ik helemaal voor.
Als ik uiteten ga, dan doe ik dat voor mijn ontspanning. En dat lukt niet met krijsende kinderen om mij heen.
Wat hebben kinderen in godsnaam met roken te maken?