en dan wil hij je geen hand geven....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:04

Het is voor die man een veel groter probleem om wel een hand te schudden dan voor jou niet. En de reden erachter om niet in verleiding te komen is niet eens zo gek, in Nederland hebben we vergelijkbare gewoontes, je loopt hier als man zijnde niet zomaar een vrouwenkleedkamer binnen. Wat dacht je verder van het verschil tussen hoe mannen en vrouwen gekleed gaan? Het zijn bijna dezelfde redenen, die met andere gewoontes tot uiting worden gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:12

Ilse_123 schreef:
Wat dachten we van wederzijds respect? Dat is toch een waarde die we in Nederland altijd hoog willen houden (dat zeggen we tenminste). Ik heb respect voor andermans keuzes, geloven en religies en zolang het niet schaadt, wie ben ik dan om te zeggen dat iemand perse mij de hand moet schudden? Hand schudden moet een aangename manier van begroeten zijn, en als ik iemand 'dwing' om mij de hand te schudden schieten we dat doel nogal voorbij. Dan heb ik in dat geval geen respect voor de ander en ben ik volgens de normen en waarden dus 'fout'.
Echter is dit mijn mening, en iedereen staat vrij om zijn eigen mening hierin te hebben. Maar spreek dan niet van mensen die naïef zijn als ze niet dezelfde mening delen.

Ik keur de eerste reactie van de TS ook niet af (hoewel het niet mijn reactie zou zijn) en ik vind het heel knap dat ze haar handelingen analyseert en heroverweegt.

_/-\o_

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:17

Janneke2 schreef:
En ik heb het niet zo op 'normen', dat zijn vooral eisen, wetten en regels en bepalingen.

Maar een religie mag wel eisen, wetten, regels en bepalingen opleggen (u mag de onreine verleidster geen hand geven) en dat is dan, in tegenstelling tot normen, wel oké)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:26

Palmera schreef:
Janneke2 schreef:
En ik heb het niet zo op 'normen', dat zijn vooral eisen, wetten en regels en bepalingen.

Maar een religie mag wel eisen, wetten, regels en bepalingen opleggen (u mag de onreine verleidster geen hand geven) en dat is dan, in tegenstelling tot normen, wel oké)

Wauw, wat heb jij een vertekend beeld van mensen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:36

Het enige wat ik bijzonder vind dat we het normaal moeten vinden om een ander grif te respecteren, maar andersom is het niet, steeds meer naar 1 kant toe bewegen....het mooiste is nog dat je zelfs je eigen mensen over je heen krijgt als je dit niet wil..

Een soort van gastvrij zijn, maar ze zijn geen gast en juist daarom waarom gastvrij zijn...zij kiezen toch zelf waar ze willen leven? Dan toch niet in een land zonder normen en waarden? Enen totaal andere levensvisie zonder de wens te mengen en 1 te worden..

Juist mensen waarvan je mag verwachten dat ze meer werkbare hersencellen hebben, krijg je en soort meppende vinger...dan denk ik een plaatsvervangende identificatie met een slachtofferrol die totaal niet reeel is...een mens met een levensovertuiging die zich meer voelt dan een ander die die levensbeschouwing niet heeft, zijn discriminerend in hun levensdaden...of ze nu reformatorisch of ander geloof aanhangen..

Nederland zou een geloofsvrij land moeten worden en geloof zou alleen achter de voordeur moeten blijven, dan is er pas gelijkheid en iedereen gelijk!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:40

Indestal schreef:
Het enige wat ik bijzonder vind dat we het normaal moeten vinden om een ander grif te respecteren, maar andersom is het niet, steeds meer naar 1 kant toe bewegen....het mooiste is nog dat je zelfs je eigen mensen over je heen krijgt als je dit niet wil..

Een soort van gastvrij zijn, maar ze zijn geen gast en juist daarom waarom gastvrij zijn...zij kiezen toch zelf waar ze willen leven? Dan toch niet in een land zonder normen en waarden? Enen totaal andere levensvisie zonder de wens te mengen en 1 te worden..

Juist mensen waarvan je mag verwachten dat ze meer werkbare hersencellen hebben, krijg je en soort meppende vinger...dan denk ik een plaatsvervangende identificatie met een slachtofferrol die totaal niet reeel is...een mens met een levensovertuiging die zich meer voelt dan een ander die die levensbeschouwing niet heeft, zijn discriminerend in hun levensdaden...of ze nu reformatorisch of ander geloof aanhangen..

Nederland zou een geloofsvrij land moeten worden en geloof zou alleen achter de voordeur moeten blijven, dan is er pas gelijkheid en iedereen gelijk!
Eigen mensen? Juist mensen waarvan je mag verwachten...?

Ik snap beide niet.

Indestal

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:42

Nou, de bokkers hier bv....steeds weer hetzelfde clubke dat zich als hoogopgeleid voordoet en op een zeer arrogante en bashende wijze communiceert...dat zijn de eigen mensen ja, die zich verzetten en de “ander” als beter wil doen laten voorstellen...de integratieproblemen als niet afdoen, antisemitisme als groeiend probleem binnen Nederland naar een kleine zwakke groep als niet gebeurend ziet, etc.etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:47

Ailill schreef:
Indestal schreef:

Eigen mensen? Juist mensen waarvan je mag verwachten...?

Ik snap beide niet.

idem en na bovenstaande post met uitleg nog niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:48

Indestal schreef:
Nou, de bokkers hier bv....steeds weer hetzelfde clubke dat zich als hoogopgeleid voordoet en op een zeer arrogante en bashende wijze communiceert...dat zijn de eigen mensen ja, die zich verzetten en de “ander” als beter wil doen laten voorstellen...de integratieproblemen als niet afdoen, antisemitisme als groeiend probleem binnen Nederland naar een kleine zwakke groep als niet gebeurend ziet, etc.etc...
Volgens mij bedoelde je iets anders met eigen mensen, maar goed ;)

Ik zie eerder een groep mensen roepen uit onmacht/frustratie/angst/onwetendheid/onkunde en daarnaast een groep mensen die meer inhoudelijk reageren, willen kijken vanuit ander perspectief. En nog een belangrijke, sommige mensen komen met feiten, anderen komen met onwaarheden.

Ik zie het meer als eigen schuld dikke bult, Nederland heeft zelf een geschiedenis wat betreft import/export, mensen/werkarbeiders niet buiten beschouwing gelaten. In de jaren 70/80 was iedereen maar wat blij, want zij kwamen het werk doen wat de meeste Nederlanders niet wilden doen. Wel de goedkope krachten - en dus de fin. lusten, maar dan later niet de gevolgen willen dragen? Dan mogen ze weer opdonderen naar hun eigen land en/of zich volledig aanpassen?

Ditzelfde zie je nu bij Poolse mensen/uit oost Europa, ze mogen wel het werk doen, maar verder mond houden en aanpassen?

Ik blijf het bijzonder vinden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:54

Ailill schreef:
Ik zie het meer als eigen schuld dikke bult, Nederland heeft zelf een geschiedenis wat betreft import/export, mensen/werkarbeiders niet buiten beschouwing gelaten. In de jaren 70/80 was iedereen maar wat blij, want zij kwamen het werk doen wat de meeste Nederlanders niet wilden doen. Wel de goedkope krachten - en dus de fin. lusten, maar dan later niet de gevolgen willen dragen? Dan mogen ze weer opdonderen naar hun eigen land en/of zich volledig aanpassen?

Heb je een punt. Ook met bijvoorbeeld de Molukkers die na de oorlog hierheen zijn gehaald onder valse beloftes.

Nederland is in veel opzichten ontzettend tolerant, laten we dat niet vergeten. Ik begrijp ook dat groepen zich aan hun eigen geloof en culturen willen houden. Waarom begrijp ik dat? Omdat ik zelf ook mijn eigen cultuur aan wil blijven hangen. Ja, ben ik in een ander land al dan niet op vakantie, dan pas ik mij aan.

Als buitenlandstudent in een ander Europees land (Finland) Heb ik mij ook in sommige zaken aangepast naar de normen die daar gelden. Dat is IMO heel normaal, hoewel Finland-Nederland niet zo'n groot verschil is.

Als iemand mij geen hand wil geven 'vanwege respect' dan zie ik dat niet als respect, maar dan zie ik iemand die mij als vrouw minderwaardig behandeld. Want waarom zou je een man wel een hand geven, maar mij als vrouw niet terwijl wij in onze cultuur gelijkwaardig aan elkaar zijn?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:00

Ilse_123 schreef:
Wat dachten we van wederzijds respect? Dat is toch een waarde die we in Nederland altijd hoog willen houden (dat zeggen we tenminste). Ik heb respect voor andermans keuzes, geloven en religies en zolang het niet schaadt, wie ben ik dan om te zeggen dat iemand perse mij de hand moet schudden? Hand schudden moet een aangename manier van begroeten zijn, en als ik iemand 'dwing' om mij de hand te schudden schieten we dat doel nogal voorbij. Dan heb ik in dat geval geen respect voor de ander en ben ik volgens de normen en waarden dus 'fout'.
Echter is dit mijn mening, en iedereen staat vrij om zijn eigen mening hierin te hebben. Maar spreek dan niet van mensen die naïef zijn als ze niet dezelfde mening delen.

Ik keur de eerste reactie van de TS ook niet af (hoewel het niet mijn reactie zou zijn) en ik vind het heel knap dat ze haar handelingen analyseert en heroverweegt.

Je kunt de ander inderdaad niet dwingen, dat hoeft ook niet. De keuze kan niet anders dan gerespecteerd worden, er wordt immers geen hand gegeven. Maar je kunt het ook de andere kant op redeneren, het wel geven van een hand is ook respect voor andermans keuze. Namelijk het respecteren van het gebaar van de ander die zijn hand uitsteekt ter begroeting.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:09

Indestal schreef:

Je haalt hier denk ik 2 dingen door elkaar.
1) Bij TS was er geen sprake van een gast, maar van een Nederlandse jongeman waarvan je mag verwachten dat die zich gedraagt volgens de algemene grote gemene deler die heerst in dit land. Deze Nederlandse jongeman kiest er bewust voor zich af te zetten tegen die grote gemene deler, en vertoont daarbij in mijn ogen onfatsoenlijk gedrag.
En wellicht denken we daar over 30 jaar heel anders over en hebben we met zijn allen een format gevonden om hier mee om te gaan. Ooit werden (spijker)broeken voor vrouwen/meisjes ook onfatsoenlijk gevonden. En moet je nu op straat kijken.

2) Echte gasten, dus mensen die hier zijn en op enig moment ook weer naar huis gaan (toeristen bijvoorbeeld). Dat vind ik een ander verhaal. Van een gast wil je dat die zich fijn voelt en met een goed gevoel weer naar huis gaat. Van de andere kant kan een gast zich ook niet gedragen als de spreekwoordelijke olifant in de porselijnkast. Dus alles binnen de grenzen van het redelijke. Als ik elders ben probeer ik mij ook te conformeren aan de regels en gebruiken van het land/de locatie. Dat mag ik ook in retour verwachten. Dat men dan geen NL spreekt, prima. Ik was afgelopen zomer in Griekenland, en ik spreek ook geen woord Grieks. Maar ik ben daar prima geholpen in het Duits en Engels. Zou ik daar langere tijd willen verblijven en gaan wonen en werken (wanneer ben je geen gast meer?) dan zou ik mij inzetten de taal te leren en specifieke gewoontes en gebruiken. En ook dat mag je in retour verwachten.

En laten we vooral in ijver en drang om tolerant en gastvrij te zijn niet onze normen en waarden van gastvrijheid en tolerantie vergeten. Als we te tolerant en gastvrij zijn komen we op een dag tot de ontdekking dat we stapje voor stapje zijn afgegleden naar intolerantie en ongelijkheid.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:46

Dat is het Roodvos.
Nederland is vaak tolerant aan de niet-toleranten
En dat zal op den duur een gevaarlijk ontwikkeling blijken ben ik bang.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:48

Winged schreef:
Als iemand mij geen hand wil geven 'vanwege respect' dan zie ik dat niet als respect, maar dan zie ik iemand die mij als vrouw minderwaardig behandeld. Want waarom zou je een man wel een hand geven, maar mij als vrouw niet terwijl wij in onze cultuur gelijkwaardig aan elkaar zijn?

Uiteraard, we hebben vrijheid van mening en ook van meningsuiting.

Maar waar ter wereld is het idee op gebaseerd 'dat jij als vrouw minderwaardig behandeld wordt'...?

Maakt het feit dat jij waarschijnlijk kunt menstrueren jou minder? Ik vind van niet - en geen weldenkend moslem vindt dat.

Ja, als feministe vind ik dat grote delen van de vrouwelijke wereldbevolking akelig behandeld wordt.
Persoonlijk zou ik liever zonder menstruatie taboe leven, maar Nederland heeft ook een menstruatie taboe om "U" tegen te zeggen...

En "de" islam bestaat niet, en er zijn uiterst sexistische takken (de taliban) en uiterst 'vooruitstrevende' takken, (een raar woord) - bij de Alevieten gaat het er al eeuwenlang veel feministischer aan toe dan in Nederland...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 30-04-18 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:54

Sizzle schreef:
Anjali, Ga maar eens diep in de biblebelt wonen, sommige vrienden mochten bij ons niet binnen ivm heidense beelden (maria en zo). Ik mocht wel bij hun binnen komen :')

Als het je koud laat dan maakt het niets uit, voel je je ‚aangegrepen‘ dan kun je beter niet elkaar gaan samen werken. Je wordt dan namelijk geacht je gevoel te negeren in het voordeel van de ander. Dat blijft gewoon altijd knagen.

Ik vraag me af hoe bokt reageerd al iemand zich verontschuldigd uit redpect geen getinte mensen de hand te schudden.

Nooit meegemaakt,ik woon in Zuid-Nederland.Maar zouden dergelijke mensen dan ook niet voor zakelijke redenen,bijv. als monteur of bezorger,zo'n Katholiek\heidens huis willen betreden?In dat geval zouden ze dat wel moeten zeggen als ze gaan solliciteren lijkt me!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:04

ravellie schreef:
Nederland is vaak tolerant aan de niet-toleranten
En dat zal op den duur een gevaarlijk ontwikkeling blijken ben ik bang.

Men leze de Nederlandse geschiedenis.
Sinds graaf Floris V hebben we vele 'invasies' van economische vluchtelingen doorstaan,
tijdens de Reconquista uit wat nu Spanje en Portugal heet
tijdens de 30 jarige oorlog uit Duitsland
tijdens de Gouden Eeuw extra 'handen om te werken'*
tijdens de 19e eeuw kwamen velen uit Duitsland hierheen,
in de 20ste eeuw haalden we weer 'handen om te werken'*.

En de ervaring leert: we zijn door al deze invloeden van buitenaf alleen maar sterker geworden.

* Ik word nadrukkelijk niet blij van deze term - we praten over mensen en niet over dingen. - Maar dit 'pars pro toto' geeft wel een bepaalde mentaliteit weer.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:22

Met al die invasies is overigens niet altijd even tolerant omgesprongen. We kennen ook in Nederland niet voor niets schuilkerken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:25

Al dan niet menstruatie. Kinderen baren. Wat dan ook.

Bij een menstruatie was je ook je handen. Net als een gewone boodschap doen op de wc. Voor zowel mannen als vrouwen (mag ik toch hopen).

Ja, we zijn door invloeden van buitenaf sterker geworden. En ja, Nederland is ook niet altijd even lief geweest.

Andere situatie. Een Japanse zakenman komt in Nederland voor zaken. Buigt hij dan, of schudt hij dan iemands hand?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:28

Mijn Thaise cliënte geeft mij een hand en groet haar Thaise tolk met gevouwen handen en een hoofdknik. Ik heb intussen hallo leren zeggen in het Thais en groet haar in het Thais en geef haar een hand. Prima.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:32

Ailill schreef:
Indestal schreef:
Volgens mij bedoelde je iets anders met eigen mensen, maar goed ;)

Ik zie eerder een groep mensen roepen uit onmacht/frustratie/angst/onwetendheid/onkunde en daarnaast een groep mensen die meer inhoudelijk reageren, willen kijken vanuit ander perspectief. En nog een belangrijke, sommige mensen komen met feiten, anderen komen met onwaarheden.

Ditzelfde zie je nu bij Poolse mensen/uit oost Europa, ze mogen wel het werk doen, maar verder mond houden en aanpassen?

Ik blijf het bijzonder vinden.

Indestal heeft zeker wel gelijk op dat punt, hoewel misschien niet zo fantastisch verwoord, en dat bevestig je in je reactie. Ook jij zet nu de mensen die ‘identiteitspolitiek’ geen goed idee vinden weg als mensen die het gewoon nog niet snappen, die het licht nog niet gezien hebben, en ongeïnformeerd of misschien zelfs onontwikkeld zijn. In tegenstelling uiteraard met de mensen die ‘inhoudelijk’ reageren en het wel allemaal snappen. Erg zwart-wit gedacht.

Ik hoor ook tot het clubje wat vindt dat je hier gewoon een hand geeft in situaties die daarom vragen, waarin het naar onze gebruiken beleefd en normaal is. Maar mijn redenen daarvoor zijn echt niet gebaseerd op ‘zo doen we dat nou eenmaal, en anders ga je maar naar je eigen land’. Ik vind dat ook niet omdat ik ongeïnformeerd ben, of omdat ik een bekrompen wereldbeeld heb.
Ik zie hier zó vaak de respect-uitleg voorbij komen, en zoals ik al zei, ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de handen-weigeraars het zelf ook zo zien. Maar wat ze met dat respect bedoelen, is dat ze de vrouw niet aanraken, omdat ze daardoor in verleiding gebracht zouden worden, ze ‘beschermen’ de vrouw dus tegen hun eigen lusten die zouden kunnen volgen op aanraking van een hand. En ik vind het idee van een man die zichzelf bij een aanraking van een hand al niet meer in bedwang zou hebben (en die dus ook geen controle heeft over zijn handelen) niet bepaald prettig.
Ook maakt het een duidelijk onderscheid tussen mannen en vrouwen, en ook dat is niet bepaald iets wat ik zou aanmoedigen. Dit soort dingen algemeen geaccepteerd maken is imo een stap terug in de tijd doen.
Bovendien weet ik dus dat als een man mij weigert een hand te geven, hij mij, die een man dus wel een hand geeft, als moreel minderwaardig ziet. En intolerantie accepteren uit naam van tolerantie is de wereld op zijn kop.

Maar nogmaals, iedereen mag er voor kiezen om volgens zijn eigen regels te leven. Gelukkig hebben we die vrijheid hier. Maar ik ben van mening dat je dan ook de gevolgen ervan moet accepteren, en die gevolgen zijn in dit specifieke geval dat je niet overal aan de slag zult kunnen en je opties beperkter zullen zijn dan die van een ander.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:34

Prrrr schreef:
Met al die invasies is overigens niet altijd even tolerant omgesprongen. We kennen ook in Nederland niet voor niets schuilkerken.

We waren bovendien uiterst selectief welke 'invasies' we binnenhaalden.

Wel protestanten uit Noord-Frankrijk en niet uit midden-Europa. Waarom? Omdat die uit Noord-Frankrijk veel technische kennis en ervaring hadden in de lakenindustrie. Steden als Leiden haalden ze massaal hierheen om hun eigen concurrentiepositie te verbeteren.
Wel Portugese Joden maar (in die tijd) veel minder Oosteuropese Joden. Uit barmhartigheid? Of toch vooral omdat ze (als geldschieters en handelaars) alle ins en outs van de nieuwe koloniën en handelsroutes van onze vijand wisten?
En vervolgens achteraf onszelf schijnheilig op de borst kloppen dat we zo tolerant zijn en alle zielige mensen een goed thuis bieden. Ja, als we er wat aan kunnen verdienen wel ja. Dat is door de tijd heen niet veranderd.

Alsof we tegenwoordig onze deuren barmhartig zouden openen voor voor Trump vluchtende Amerikanen, maar dan wel alleen mensen uit Silicon Valley uitkiezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:36

Even uit pure nieuwsgierigheid en dat meen ik oprecht, wanneer een man dus te maken krijgt met een homosexuele moslim die bij hem komt solliciteren dan schud hij niet de man maar de vrouw de hand???

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:39

mijn mening is daar heel simpel in :

geloof en werk gescheiden houden
ik wil op de werkvloer niks zien of horen wat met geloof te maken heeft
dat is een prive kwestie , welke je dus maar in je vrije tijd uitoefent .
kun of wil je je daar niet aan houden? is daar de deur!
als we met elk geloof en idee rekening moeten gaan houden , gaat het werk daar
onder lijden , dat kan niet de bedoeling zijn .
ik wil ook niet zien aan kleding of dergelijke wat iemand voor geloof heeft ,ook voor in je vrije tijd !

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:43

bigone schreef:
Even uit pure nieuwsgierigheid en dat meen ik oprecht, wanneer een man dus te maken krijgt met een homosexuele moslim die bij hem komt solliciteren dan schud hij niet de man maar de vrouw de hand???

Ik vermoed dat er voor die situatie geen officiële geloofsregels zijn.
Er bestaan volgens mij wel fatwa's die aangeven wat men met homoseksuelen moet doen, maar die sluiten daarmee wel impliciet uit dat er ook nog regels kunnen zijn voor hoe homoseksuelen zich in de omgang dienen te gedragen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:44

Wat ik me dan wel weer afvraag is of al die mensen die hier vergoeilijkend reageren, het een goede ontwikkeling vinden dat mannen vrouwen geen hand willen geven?

Het feit dat hij geen hand wil geven is op zich geen probleem, er zijn zoveel redenen waarom mensen geen handen geven. De achterliggende reden is wel een probleem, onderscheid maken tussen mannen en vrouwen en de ene helft van de wereldbevolking onrein vinden en daarom geen hand willen geven is echt wel een tekstboekvoorbeeld van discriminatie. Daar staat dan natuurlijk het andere grondrecht tegenover, dat van godsdienstvrijheid. En dan is de vraag welk grondrecht wil je zwaarder laten wegen?

Als werkgever zou ik er redelijk pragmatisch mee omgaan. Is het de beste kandidaat en hebben zijn denkbeelden geen verdere invloed op zijn werkzaamheden, prima... Hebben zijn denkbeelden wel invloed op zijn werkzaamheden, dan is het dus niet de beste kandidaat en heeft hij pech gehad. Maar ik zou ook willen weten hoe die denkbeelden invloed zouden hebben op de dagelijkse praktijk, hoe gaat hij om met vrouwelijke collega's, accepteert hij een vrouwelijke leidinggevende, hoe zit dat met die homofiele collega, etc...
Toevallig heb ik ervaring met een jehovagetuige, die vanuit zijn geloof heel veroordelend en niet accepterend naar andere collega's was. Daarmee was hij een splijtzwam voor de interne verhoudingen en daar zit je echt niet op te wachten.