PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ravellie

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:06

enzino schreef:
Magrathea schreef:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.

Die conclusie trek je zelf, neem ik aan?

Want ik ken onderzoeken die dat inderdaad aantonen maar op geen enkele manier komen ze tot de conclusie dat het de doorslaggevende verklaring voor de hogere criminaliteitscijfers is.



Idd
Feiten graag :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:11

enzino schreef:
Magrathea schreef:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat gekleurde mensen vaker aangehouden worden, sneller gearresteerd worden en dan hogere straffen krijgen. Dus ja dan kom je vanzelf op hogere criminaliteitscijfers.

Die conclusie trek je zelf, neem ik aan?

Want ik ken onderzoeken die dat inderdaad aantonen maar op geen enkele manier komen ze tot de conclusie dat het de doorslaggevende verklaring voor de hogere criminaliteitscijfers is.

Eh... Noem eens een andere conclusie die je kan trekken? Overigens laat je wel mooi het deel van mijn bericht weg waar ik een andere mogelijke verklaring geef

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:12

Magrathea schreef:
Eh... Noem eens een andere conclusie die je kan trekken? Overigens laat je wel mooi het deel van mijn bericht weg waar ik een andere mogelijke verklaring geef

Je zou ook kunnen concluderen dat die groepen zich inderdaad vaker schuldig maken aan (bepaalde typen) criminaliteit, en dat dat maar ten dele te verklaren is door een onevenredig grote opsporingsdruk op die groepen.

Overigens lijkt het mij een hele goede zaak wanneer de politie niet probeert om iedereen in Nederland evenredig in de gaten te houden, maar dat ze hun (beperkte) capaciteit vooral daar inzetten waar ze ook verwachten wat te vinden.

Shadow0

Berichten: 43568
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:32

Wat me vooral opvalt is dat de focus maar blijft liggen op het willen zien van onderscheid. Dat heeft namelijk niets met oplossingen of in elk geval verbeteringen te maken.

Er zijn genoeg richtingen van oplossing. Betere sociale voorzieningen, goed onderwijs, voldoende werk voor jongeren, sociale verbondenheid ook op straat, minder segregatie van scholen hebben allemaal een positief effect. Een adequate jeugdhulp die meteen kan aansluiten als een jongere de verkeerde kant op dreigt te gaan (zonder maandenlange wachtlijsten en zonder dat je eerst 5 soorten hulp ziet mislukken voor iemand op de juiste plek terecht komt), scholen die minder gericht zijn op het afwijzen en meer op het opbouwen van jongeren, goede gerichte opsporing door politie (dat is dus niet willekeurig jongemannen met een donkere huidskleur aanhouden, maar fatsoenlijk opsporingswerk), snellere doorlooptijden bij de rechtspraak, dat zijn allemaal manieren om problemen te verminderen.

En ze hebben in precies 0 gevallen nodig dat we het uitspelen als een verschil tussen culturen, achtergrond, volk, ras of huidskleur.

Dat er desondanks steeds daarop teruggegrepen wordt wekt de indruk dat het mensen niet gaat om het oplossen van problemen, maar op het zoeken van bevestiging in hun vooroordelen.

Anoniem

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:39

Het ironische in dit alles is dat mensen inderdaad wel onderscheid lijken willen te zien, maar ze uiteindelijk gewoon precies hetzelfde mens zijn. :+

Janneke2

Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:58

oomens schreef:
Je zou ook kunnen concluderen dat die groepen zich inderdaad vaker schuldig maken aan (bepaalde typen) criminaliteit, en dat dat maar ten dele te verklaren is door een onevenredig grote opsporingsdruk op die groepen.

Overigens lijkt het mij een hele goede zaak wanneer de politie niet probeert om iedereen in Nederland evenredig in de gaten te houden, maar dat ze hun (beperkte) capaciteit vooral daar inzetten waar ze ook verwachten wat te vinden.


Aangezien er in witte boorden criminaliteit miljarden omgaan lijkt het mij een goed idee als de politie daar echt op inzet (inclusief een uitbreiding van de FIOD).

Een wetswijziging die alle vormen hennep, inclusief THC legaal maakt zou ook schelen
(legaal zoals wellicht alcohol - dat wordt dan de vraag)
...maar hoe dan ook geen emplooi meer voor de maffia.
En de vrijkomende capaciteit kan dan voor extacy gebruikt worden en andere synthetische drugs.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:48

Het FIOD, las ik laatst, is voornamelijk bezig met VVD-ers achter de broek aan zitten, dus die mogen inderdaad wel wat versterking krijgen :')

oomens, jij redeneert dus de andere kant op. Ik zeg dus dat als je gekleurde mensen vaker en sneller straft (bewezen), dan is het logisch dat die in de cijfers vaker naar boven komen. Dat zie je ook in enge situaties zoals afgelopen jaar met de groep mensen die de bussen met anti-Zwarte-Piet demonstranten tegenhielden en die netjes werden verzocht verder te rijden door de politie, ondanks dat ze een strafbare / potentieel levensgevaarlijke overtreding hadden begaan.
Nu zeg ik absoluut niet dat iedereen bij de politie racist is (integendeel, de politiemensen die ik ken zijn de meest integere personen denkbaar) maar wat je vaker in Nederland ziet is dat we denken heel accepterend te zijn naar andere culturen en het daarom snel als een belediging opvatten als dit niet zo blijkt te zijn, waardoor we weer minder accepterend worden want die anderen zijn erg vervelend, etc.
(Let op; ik gebruik niet het woord tolerant, dat is namelijk absoluut het verkeerde woord in die context - tolereren doe je als je aardige buurman flink aan het klussen is en daarbij veel herrie maakt. Je vindt het niet leuk maar zit het zonder morren uit. Als we andere mensen tolereren betekent dat dat we accepteren ze niet leuk te vinden maar hier verder niets mee doen.)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:35

Magrathea schreef:
Het FIOD, las ik laatst, is voornamelijk bezig met VVD-ers achter de broek aan zitten, dus die mogen inderdaad wel wat versterking krijgen :')

oomens, jij redeneert dus de andere kant op. Ik zeg dus dat als je gekleurde mensen vaker en sneller straft (bewezen), dan is het logisch dat die in de cijfers vaker naar boven komen. Dat zie je ook in enge situaties zoals afgelopen jaar met de groep mensen die de bussen met anti-Zwarte-Piet demonstranten tegenhielden en die netjes werden verzocht verder te rijden door de politie, ondanks dat ze een strafbare / potentieel levensgevaarlijke overtreding hadden begaan.
Nu zeg ik absoluut niet dat iedereen bij de politie racist is (integendeel, de politiemensen die ik ken zijn de meest integere personen denkbaar) maar wat je vaker in Nederland ziet is dat we denken heel accepterend te zijn naar andere culturen en het daarom snel als een belediging opvatten als dit niet zo blijkt te zijn, waardoor we weer minder accepterend worden want die anderen zijn erg vervelend, etc.
(Let op; ik gebruik niet het woord tolerant, dat is namelijk absoluut het verkeerde woord in die context - tolereren doe je als je aardige buurman flink aan het klussen is en daarbij veel herrie maakt. Je vindt het niet leuk maar zit het zonder morren uit. Als we andere mensen tolereren betekent dat dat we accepteren ze niet leuk te vinden maar hier verder niets mee doen.)

Ik zie inderdaad dat je tolerantie voor het gemak overslaat en gelijk de sprong naar acceptatie maakt. Dat is een heel stuk verder, en misschien ook niet het doel dat een heleboel op zichzelf best tolerante mensen voor ogen staat.

Tolerantie betekent dat je de aanwezigheid van iedereen verdraagt, hoe vreemd iemand ook is, zolang diegene maar normaal doet. Als je bereid bent om je aan te passen, mag je verder best anders zijn, een kleurtje hebben, je god anders noemen, op mannen vallen of iets anders dan piepers op tafel zetten.
Dát is tolerantie, en dat is echt niet zo afwezig als veel doemdenkers soms suggereren. Het lijkt hooguit soms zo, omdat sommigen, zoals je zelf hierboven ook doet, de hele stap van tolerantie overslaan.

Acceptatie, dus het actief omarmen van afwijkend gedrag of gewoonten, dat is iets waar heel veel mensen misschien helemaal niet op zitten te wachten. Het idee dat iemand die ergens nieuw is en ook nog eens in de minderheid, zich aanpast aan de heersende gewoonten en gebruiken, is niet echt een heel vreemd standpunt toch?

Shadow0

Berichten: 43568
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:51

Ik zou zelf juist denken dat tolerant iets is tov gedrag van anderen. Het idee dat je tolerant zou zijn naar het zijn van mensen, vind ik persoonlijk weer heel raar: mij lijkt dat een soort van basis, met iemands zijn heb je uberhaupt niets te maken. Pas bij gedrag komt tolerantie (of niet) om de hoek kijken.

En ik merk dat ik eigenlijk ook niet deel dat heersende gewoonten en gebruiken meer waarde hebben alleen maar omdat ze langer bestaan. Het maakt je fundamenteel gesloten, zelf denk ik dat het vooral belangrijk is dat je gewoonten en gebruiken in lijn zijn met je uitgangspunten. En als nieuwkomers dat bevragen, dan helemaal prima. (Sterker nog: dit lijkt me essentieel voor ontwikkeling: jezelf bevragen en de mogelijkheden daarvoor aangrijpen.)
Voor mij is het antwoord 'zo doen we dat altijd' echt niet genoeg verantwoording.

(En het is grappig hoe dit een onderwerp is dat niet alleen op landelijk niveau speelt, maar iets wat ik ook terugzag in verenigingen en organisaties. En iedere keer kom ik terug op dezelfde uitgangspunten.)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:17

Shadow0 schreef:
Ik zou zelf juist denken dat tolerant iets is tov gedrag van anderen. Het idee dat je tolerant zou zijn naar het zijn van mensen, vind ik persoonlijk weer heel raar: mij lijkt dat een soort van basis, met iemands zijn heb je uberhaupt niets te maken. Pas bij gedrag komt tolerantie (of niet) om de hoek kijken.

En ik merk dat ik eigenlijk ook niet deel dat heersende gewoonten en gebruiken meer waarde hebben alleen maar omdat ze langer bestaan. Het maakt je fundamenteel gesloten, zelf denk ik dat het vooral belangrijk is dat je gewoonten en gebruiken in lijn zijn met je uitgangspunten. En als nieuwkomers dat bevragen, dan helemaal prima. (Sterker nog: dit lijkt me essentieel voor ontwikkeling: jezelf bevragen en de mogelijkheden daarvoor aangrijpen.)
Voor mij is het antwoord 'zo doen we dat altijd' echt niet genoeg verantwoording.

(En het is grappig hoe dit een onderwerp is dat niet alleen op landelijk niveau speelt, maar iets wat ik ook terugzag in verenigingen en organisaties. En iedere keer kom ik terug op dezelfde uitgangspunten.)

Niet alleen omdat ze langer bestaan, maar vooral omdat een meerderheid dat nou eenmaal zo doet, én dat wel prima vindt.
Dat mag je fundamenteel gesloten vinden, maar omgekeerd zullen velen het fundamenteel onfatsoenlijk vinden wanneer een eenzame buitenstaander binnenkomt en als nieuwkomer ineens begint te roeptoeteren dat het allemaal anders moet omdat alles nou eenmaal bevraagd zou moeten mogen worden*. Dat bevragen en becommentariëren is pas iets voor veel later, wanneer je je als nieuwkomer hebt bewezen en ook daadwerkelijk bent geaccepteerd. Als je er echt bij hoort, dán komt het punt dat je ook eens kunt suggereren hoe iets anders zou kunnen. En ook dan geldt: als de meerderheid dat niet draagt, dan dus maar niet.

Dat tolereren van personen, wat jou vreemd overkomt, is iets wat we hier inmiddels als vanzelfsprekend ervaren, juist vanwege onze lange geschiedenis van tolerantie. Dat is bijvoorbeeld heel anders in een land als Hongarije, waar niet-(etnisch-)Hongaren überhaupt met wantrouwen worden bekeken en Roma, Turken en (andere) moslims zelfs ronduit vijandig.

Edit: * dat binnenkomen en meteen commentaar leveren en denken dat alles bevraagd kan worden, is precies de reden waarom Nederlanders in het buitenland nogal eens als lomp en tactloos worden gezien.

Shadow0

Berichten: 43568
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:38

oomens schreef:
Niet alleen omdat ze langer bestaan, maar vooral omdat een meerderheid dat nou eenmaal zo doet, én dat wel prima vindt.


En meestal is dat geen indicatie van kwaliteit.

Citaat:
en als nieuwkomer ineens begint te roeptoeteren dat het allemaal anders moet omdat alles nou eenmaal bevraagd zou moeten mogen worden. Dat bevragen en becommentariëren is pas iets voor veel later, wanneer je je als nieuwkomer hebt bewezen en ook daadwerkelijk bent geaccepteerd.


Je woordkeuze geeft denk ik wel aan hoe je daar tegenover staat. Maar ik zie dat dus fundamenteel anders en bovendien is het vaak zo dat je in dergelijke gesloten gemeenschappen nooit het stadium bereikt van "je hebt je bewezen en bent daadwerkelijk geaccepteerd."

Want zodra je wat oppert bewijs je daarmee dat je je toch nog niet hebt aangepast en dus de buitenstaander, de roeptoeterende nieuwkomer bent. In fundamenteel gesloten gemeenschappen is er nooit een goed moment om iets aan te kaarten of te veranderen. Een meer open houding merk je meteen. (En nee, dat betekent dus niet dat iedereen die 5 minuten langskomt de hele structuur om kan gooien, maar wel dat er een fundamenteel andere manier is om met vragen en verschillen om te gaan.)

Citaat:
Dat tolereren van personen, wat jou vreemd overkomt, is iets wat we hier inmiddels als vanzelfsprekend ervaren,


Dat schreef ik niet helemaal :) Ik vind het vooral vreemd dat je denkt dat het 'tolereren' is als een positieve eigenschap dat je een ander niet veroordeelt op wie iemand is. Maar mij lijkt dat echt een basisstap die je allang gezet moet hebben voor je uberhaupt kunt nadenken over werkelijke tolerantie. Ik leg de lat wat hoger dan dat.

Citaat:
Dat is bijvoorbeeld heel anders in een land als Hongarije, waar niet-(etnisch-)Hongaren überhaupt met wantrouwen worden bekeken en Roma, Turken en (andere) moslims zelfs ronduit vijandig.


Voor we onszelf heel erg op de borst kloppen - nog maar een tiental jaren geleden hielden gemeentes hier in Nederland ook administratie van Roma bij om die extra te controleren. Dit verhaal doet een beetje denken aan Buma die het had over een 'christelijke traditie van duizenden jaren van gelijkheid tussen man en vrouw.' Een klein beetje zelfrelativering is ook niet verkeerd.

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:49

Wat ik hier heel veel lees tussen de regels door is dat tolerant zijn altijd van ons, blanke Nederlander, moet komen. De 'vreemdeling' die hier binnenkomt, al dan niet gevlucht, mag dus wel commentaar (soms zeer haatvol) hebben.

Nadat er in mijn straat op mijn (keurig aangelijnde) hond werd gespuugd omdat hij onrein zou zijn en ik constant in mijn tuin achter een 2 meter hoge schutting werd begluurd omdat ik graag topless zon en vervolgens voor h*** werd uitgescholden, was mijn tolerantie op. Dit is enkele jaren geleden en als reactie daarop voelde ik mij zo in het nauw gedreven dat ik PVV heb gestemd.

Als ik dan hier toch erg het gevoel krijg dat het toch vooral aan ons ligt dat de verhoudingen niet altijd lekker liggen dan maakt mij dat misselijk!

Ik heb mijn best gedaan en inmiddels woon ik ergens anders en zijn de verhoudingen hier een stuk beter maar dat tolerantie moet van beide kanten komen en ik verdom het om vrijheden waar mijn moeder nog voor gevochten heeft op te geven!
Laatst bijgewerkt door Marjolein29 op 25-03-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:50

Magrathea schreef:
Eh... Noem eens een andere conclusie die je kan trekken? Overigens laat je wel mooi het deel van mijn bericht weg waar ik een andere mogelijke verklaring geef

De andere conclusie, die redelijk voordehand ligt, is dat ze misschien meer misdaden plegen?

Dat andere gedeelte van je bericht liet ik mooi weg omdat je er een clownsgezichtje achter plakte, wat normaal doorgaat voor dat je het niet meent. Was het een serieuze opmerking? Serieus?

Electra63

Berichten: 18004
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:19

Marjolein29 schreef:
Wat ik hier heel veel lees tussen de regels door is dat tolerant zijn altijd van ons, blanke Nederlander, moet komen. De 'vreemdeling' die hier binnenkomt, al dan niet gevlucht, mag dus wel commentaar (soms zeer haatvol) hebben.



De Nederlander is niet altijd meer blank ;)
Ik weet uit ervaring, dat ook al ben je hier geboren, maar ben je getint en heet je niet Jan Smit, kritiek of opmerkingen op gewoontes of gebruiken in Nederland niet gewenst zijn. Als commentaar volgt dan altijd al snel bijvoorbeeld: Nee, in ..... is het zeker beter geregeld? Ga je toch lekker terug.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 05:06

Marjolein29 schreef:
(...) tolerantie moet van beide kanten komen en ik verdom het om vrijheden waar mijn moeder nog voor gevochten heeft op te geven!

Dat vind ik een interessante opmerking omdat het een bijzondere wisselwerking is.

Er loopt ook een topic over feminisme (waar veel van dezelfde mensen posten die hier ook hun zegje doen) en daar is het een sfeer van geen compromissen doen en voor volledige gelijkwaardigheid zijn. Sommige discrimineren zelfs op geslacht om alles naar een 50/50 m/v verhouding te trekken.

Maar op hetzelfde moment willen we wel vluchtelingen binnenhalen uit gebieden waar vrouwen een veel zwakkere positie hebben. En die mensen nemen die normen en waarden met zich mee. Zelfs vrijheden waar Nederlandse vrouwen voor hebben moeten strijden komen nu weer in het gedrang omdat grote groepen gelovigen, die relatief nieuw in dit land zijn, daar op tegen zijn.

Gaat dit dan wel samen?
Of is er een tegenstrijdigheid waar sommige even makkelijk omheen stappen omdat ze de werkelijk niet onder ogen willen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 05:57

Magrathea schreef:
Ik zeg dus dat als je gekleurde mensen vaker en sneller straft (bewezen), dan is het logisch dat die in de cijfers vaker naar boven komen.

Dat is logisch maar de grote vraag, waar je compleet aan voorbij gaat, is of dat inderdaad de verklaring is voor het verschil in de cijfers.

En aangezien dat niet zo is, want anders zou het wel in die onderzoeken naar voren komen, kan je het simpelweg niet als doorslaggevende verklaring gebruiken.

Shadow0

Berichten: 43568
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:23

enzino schreef:
Sommige discrimineren zelfs op geslacht om alles naar een 50/50 m/v verhouding te trekken.


Echt? :oo Mensen die proberen om een scheve verhouding uit het verleden te veranderen in een meer gelijke verhouding? :oo :oo De horror!

Citaat:
Zelfs vrijheden waar Nederlandse vrouwen voor hebben moeten strijden komen nu weer in het gedrang omdat grote groepen gelovigen, die relatief nieuw in dit land zijn, daar op tegen zijn.


Toch even een reality check: welke daadwerkelijke vrijheid komt in het gedrang en door welke grote groepen gelovigen? Uitgescholden worden voor prutsmuts bijvoorbeeld, is wel heel naar en beslist iets waar we op in kunnen zetten om dat te veranderen, maar het is niet bepaald structureel beleid tegen vrijheden door een grote groep gelovigen.

(En ik maak me wel enigzins zorgen over de invloed van extreem rechtsconservatief vanuit Amerika, want daar worden de vrijheden van vrouwen wel in rap tempo teruggedraaid en ondermijnd, maar toch heb ik het idee dat het hier nog niet zover is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:31

Shadow0 schreef:
Toch even een reality check: welke daadwerkelijke vrijheid komt in het gedrang en door welke grote groepen gelovigen?

Je te kleden zoals je wilt, of dat nou in het zwembad of in de stad is. Omdat sommige gelovige daar of aanstoot aan nemen of het als een uitnodiging zien.

Je eerdere opmerking (de horror) nodigd trouwens niet echt uit tot een gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:44

enzino schreef:
Marjolein29 schreef:
(...) tolerantie moet van beide kanten komen en ik verdom het om vrijheden waar mijn moeder nog voor gevochten heeft op te geven!

Dat vind ik een interessante opmerking omdat het een bijzondere wisselwerking is.

Er loopt ook een topic over feminisme (waar veel van dezelfde mensen posten die hier ook hun zegje doen) en daar is het een sfeer van geen compromissen doen en voor volledige gelijkwaardigheid zijn. Sommige discrimineren zelfs op geslacht om alles naar een 50/50 m/v verhouding te trekken.

Maar op hetzelfde moment willen we wel vluchtelingen binnenhalen uit gebieden waar vrouwen een veel zwakkere positie hebben. En die mensen nemen die normen en waarden met zich mee. Zelfs vrijheden waar Nederlandse vrouwen voor hebben moeten strijden komen nu weer in het gedrang omdat grote groepen gelovigen, die relatief nieuw in dit land zijn, daar op tegen zijn.

Gaat dit dan wel samen?
Of is er een tegenstrijdigheid waar sommige even makkelijk omheen stappen omdat ze de werkelijk niet onder ogen willen zien?


Heb je eigenlijk zelf ooit met vluchtelingen gewerkt? :) Tijdens mijn vluchtelingenwerk in Zweden heb ik nooit ervaren dat mijn vrijheden ingeperkt werden of wat dan ook. Volgens mij zit je in je hoofd met dat alle andersdenkenden dan jij, je hun normen en waarden op willen leggen, en dat is waar je de mist in gaat. Vluchtelingen hebben niet de behoefte om jou of mij te veranderen. :+ Die zijn allang blij dat ze veilig zijn en willen het liefst zo snel mogelijk weer terug naar hun thuis.

Vluchtelingen zijn ook gewoon mensen zoals wij, he.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:23

Shadow, hij bedoelt dat ze bedrijven willen 'forceren' vrouwen aan te nemen voor beroepen die de meeste vrouwen helemaal niet willen doen. Zoals in de bouwvak, niemand zegt dat vrouwen daar niet mogen werken en er zijn zeker goede vrouwelijke bouwvakkers. Onder mannen is het gewoon een populairder beroep. Ik zou mijn lichaam er compleet mee slopen dus al zou je me op je knieën smeken om bouwvakker te worden terwijl ik er niks van kan, dan nog wil ik het niet.
Net zoals verpleegkunde bij vrouwen populairder is, en een heleboel andere dingen.

Off topic dus ik zal er verder niet op ingaan maar Enzino heeft gewoon een goed punt, jullie willen hem niet snappen.

Overigens kan je uit het voorbeeld hierboven, voor prutsmuts uitgemaakt worden terwijl je iets volkomen legaals doet in je eigen tuin, zien dat we de neiging hebben alles te accepteren van mensen die uit een andere cultuur komen.
Wee je gebeente als je een Moslim voor wat dan ook uitscheldt als hij doet wat Moslims in hun eigen tuin mogen doen. Dan discrimineer je, ben je een fascist, je hebt een fobie voor Islam.

Ik keur geen van beiden goed, natuurlijk niet, maar in essentie zijn ze hetzelfde, beide doen wat normaal is in hun eigen cultuur en beide kunnen niet leven en laten leven.

In het voorbeeld van Duitse evenementen waar groepen aanranders de sfeer bepalen kon je dat ook zien, de Duitse inwoners moeten maar naar de veilige plekken gaan, zich niet te bloot kleden en een armlengte afstand houden. Wat denk jij dat er zou gebeuren als het hier een groep aanrandende en verkrachtende autochtone Duitsers ging? Juist ja, niemand zou dat accepteren en niemand zou je vertellen dat het in essentie je eigen schuld is als een autochtone Duitser je aanrandt, die krijgt gewoon met de politie te maken.

We zijn het zo gewend geraakt politiek correct te zijn, dat niemand zijn handen er nog aan durft te branden.

En nogmaals, ik ben geen Islam hater, ik denk niet dat het ligt aan het geloof zelf, zoals iemand eerder zei is deze heel progressief geweest. Het is de politieke doctrine die nu populair is en meekomt met de mensen die in deze landen opgegroeid zijn. En er zijn vele redenen dat deze zo krachtig is, ook extreem rechts heeft daar invloed op. Neem de Turkse vrouw die geen idee heeft waar Denk voor staat maar er toch op stemt want 'Denk is een Turkse partij' , haar land, ze voelt zich geen Nederlander, ze voelt zich als Moslim niet geaccepteerd.
En ja Janneke, ik wéét dat we Turken en Marokkanen zelf hierheen hebben gebracht en misschien verdienen we het wel een klote behandeling terug te krijgen door ze in het verleden zo te behandelen. Maar we kunnen niet in het verleden blijven leven, en gelukkig hebben we onszelf verbeterd door ze nu wel gelijke kansen te geven. Veel van hen pakken die kans met beide handen aan, maar er zijn er nog teveel die dat niet willen.

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, en dat maakt het gewoon een moeilijke kwestie. Maar ik denk echt dat er een hervorming nodig is binnen de Islam, er zijn al een heleboel mensen die afstand nemen van die politieke doctrine. Maar het zou eigenlijk goed zijn als een belangrijk persoon binnen die gemeenstap op staat en zegt; genoeg, ook moderate Moslims zijn goede Moslims, met of zonder hoofddoek, vrouwonvriendelijkheid hoort niet binnen Islam, en mensen met andere geloven of geen geloof en andere gebruiken mogen er gewoon zijn.

En jaaaa, binnen Christelijke gemeenten gebeuren dit soort dingen ook maar het Christendom is binnen Nederland al jaren kleiner aan het worden. Daarbij is extreem geweld onder Christenen (tegenwoordig) een stuk zeldzamer. Islam groeit als een gek, we zullen ermee samen moeten leven dus dan kunnen we beter vroeg beginnen dat vreedzaam te doen. Maar het moet van beide kanten komen.

Ik kan je nu al vertellen dat het uit de hand gaat lopen als we zo door gaan, politieke correctheid zorgt ervoor dat we (in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt) liever niet willen discrimineren en dus voorzichtiger omgaan met buitenlanders die zich niet willen gedragen (dit gebeurt echt). Terwijl aan de andere kant autochtone bewoners gefrustreerd raken waardoor hun mening steeds rechtser wordt en de intolerantie tussen de twee groepen steeds groter.
Dat gaat echt een keer uit de hand lopen, en voor niemand zal dat leuk uitpakken.
Ik zie het gebeuren, en hoop dat ik ongelijk heb, maar anders kan ik niks anders doen dan zeggen 'i told you so'.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:37

Lepeltje, je hebt absoluut gelijk in de zin van dat er twee kanten aan een verhaal zijn. Het verschil is echter dat vele buitenlanders consequent anders behandeld worden vanwege hun huidskleur/achtergrond, en dat is bij witte Nederlanders gewoon niet aan de orde. Ik vind eerlijk gezegd dat je dus eigenlijk niet kunt meepraten over gediscrimineerd worden obv 'anders zijn' als je een witte Nederlander bent. Kijk naar Sylvana Simons, wat heeft zij nou helemaal voor verschrikkelijks gedaan? Als je kijkt naar wat mensen posten op haar social media kanalen (of die van Bij1) dan zou je denken dat ze dagelijks treinen vol witte mensen deporteert naar concentratiekampen, terwijl ze in de praktijk alleen pleit voor een Nederland waar iedereen zich thuis voelt en niemand zich gediscrimineerd voelt. Hoe kan je daar nou tegen zijn? En toch vinden mensen het normaal om haar voor vanalles uit te maken, dood te wensen, roepen dat ze terug moet naar haar apenland etc etc etc.

Ik zeg niet dat we alles maar moeten pikken van migranten. Ik zeg wél dat het niet nodig is om hen aan een andere standaard te willen laten voldoen dan Nederlanders (zie de eerdere discussie over criminaliteit). Het probleem is helaas dat veel Nederlanders zichzelf erg vriendelijk, tolerant en absoluut niet racistisch vinden maar onbewust wel vooroordelen hebben en hier niet op gewezen wensen te worden (ze zijn namelijk super tolerant en hebben een Marokkaanse buurman waar ze goed mee bevriend zijn dus ze kunnen geen racist zijn). Een erg verhelderend artikel hierover lees je hier: https://www.ukrant.nl/magazine/geintje- ... riminatie/

En het zou de discussie trouwens goed doen als we niet steeds vervallen op enkele voorbeelden ('ik ken iemand die dit en dat' 'er is iemand die zus en zo'), die heb je overal.

Janneke2

Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:44

Marjolein29 schreef:
Wat ik hier heel veel lees tussen de regels door is dat tolerant zijn altijd van ons, blanke Nederlander, moet komen.

Ik heb een vraag bij het woord 'moeten'.
(...en bij het woord blank.)

In de 16e eeuw dansten de rabbijnen in Amsterdam op straat: in 'Mokum olf' mag je Joods zijn. In Spanje kostte dat na 1592 je je leven.

Zo heeft Nederland dat eeuwen en eeuwen gedaan.
Ik begrijp dat een x aantal mensen dit niet leuk vinden.
"....misschien moesten die dan maar ergens anders gaan wonen? }:0 "
Citaat:
Nadat er in mijn straat op mijn (keurig aangelijnde) hond werd gespuugd omdat hij onrein zou zijn en ik constant in mijn tuin achter een 2 meter hoge schutting werd begluurd omdat ik graag topless zon en vervolgens voor h*** werd uitgescholden, was mijn tolerantie op.

...maar wellicht dat we eerst efkes de begrippen helder moeten krijgen.
Dot is geen kwestie van politieke tolerantie, maar van elementair fatsoen.
En dat je geduld dan op is, snap ik volkomen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:45

Janneke2 schreef:
Marjolein29 schreef:
Wat ik hier heel veel lees tussen de regels door is dat tolerant zijn altijd van ons, blanke Nederlander, moet komen.

Ik heb een vraag bij het woord 'moeten'.
(...en bij het woord blank.)

In de 16e eeuw dansten de rabbijnen in Amsterdam op straat: in 'Mokum olf' mag je Joods zijn. In Spanje kostte dat na 1592 je je leven.

Zo heeft Nederland dat eeuwen en eeuwen gedaan.
Ik begrijp dat een x aantal mensen dit niet leuk vinden.
"....misschien moesten die dan maar ergens anders gaan wonen? }:0 "
Citaat:
Nadat er in mijn straat op mijn (keurig aangelijnde) hond werd gespuugd omdat hij onrein zou zijn en ik constant in mijn tuin achter een 2 meter hoge schutting werd begluurd omdat ik graag topless zon en vervolgens voor h*** werd uitgescholden, was mijn tolerantie op.

...maar wellicht dat we eerst efkes de begrippen helder moeten krijgen.
Dot is geen kwestie van politieke tolerantie, maar van elementair fatsoen.
En dat je geduld dan op is, snap ik volkomen.

Eens! Jij legt dingen altijd veel beter uit dan ik :') }:0

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:49

Willl65 schreef:
Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping .


Bah bah wat ben jij een ontwetend mens denkende nog wel dat je alles weet ..

Ik ben bekeerd tot de islam en ben er trots op.
Als ik onderdrukt zou zijn waarom zou ik hier uberhaupt voor gekozen hebben jeetje.

Janneke2

Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:19

Lepeltje schreef:
Overigens kan je uit het voorbeeld hierboven, voor prutsmuts uitgemaakt worden terwijl je iets volkomen legaals doet in je eigen tuin, zien dat we de neiging hebben alles te accepteren van mensen die uit een andere cultuur komen.
Wee je gebeente als je een Moslim voor wat dan ook uitscheldt als hij doet wat Moslims in hun eigen tuin mogen doen. Dan discrimineer je, ben je een fascist, je hebt een fobie voor Islam.

...ik strl voor dat we dit verbaal armpje drukken met het woord discriminatie
buiten de discussie houden.

Je kunt over 1000 woorden verbaal armpje drukken, het woord discriminatie blijkt daarbij een erg 'dankbaar' woord (= wie het als eerste in de strijd gooit wint makkelijker).

Gewoon niet intrappen - dat geeft een boel rust.

Citaat:
maar in essentie zijn ze hetzelfde, beide doen wat normaal is in hun eigen cultuur en beide kunnen niet leven en laten leven.

Ja, precies - dat is een prima benadering.
Citaat:
In het voorbeeld van Duitse evenementen waar groepen aanranders de sfeer bepalen kon je dat ook zien, de Duitse inwoners moeten maar naar de veilige plekken gaan, zich niet te bloot kleden en een armlengte afstand houden.

...te belachelijk voor woorden.
De daders zijn gewoon on de cel gegooid - zo hoort dat (en de laatste jaren |( gaat dat ook zo. Dat heeft weinig met de westerse cultuur van doen, maar meer met de vrouwenbeweging).
Citaat:
Wat denk jij dat er zou gebeuren als het hier een groep aanrandende en verkrachtende autochtone Duitsers ging? Juist ja, niemand zou dat accepteren en niemand zou je vertellen dat het in essentie je eigen schuld is als een autochtone Duitser je aanrandt, die krijgt gewoon met de politie te maken.

...en zo ging het ook bij de oostenburen.
Citaat:
We zijn het zo gewend geraakt politiek correct te zijn, dat niemand zijn handen er nog aan durft te branden.

?
Ik weet het niet hoor - ik ben niet zo laf.
En ik voel ook nul stigma of wat dan ook.
Citaat:
En nogmaals, ik ben geen Islam hater, ik denk niet dat het ligt aan het geloof zelf, zoals iemand eerder zei is deze heel progressief geweest. Het is de politieke doctrine die nu populair is en meekomt met de mensen die in deze landen opgegroeid zijn.


Dat is een kwart van de waarheid.
Waar de pvv fiks op hamert - niet in meegaan!

1) Er is destijds geworven in die delen van Marokko en Turkije die zo on - westers mogelijk waren.
Expres - dan kon je ze makkelijker misleiden, onderbetalen en onwettige gezondheidsrisico's laten nemen.

2) Alle emigranten, ook Nederlandse, hebben de neiging wat conservatief te worden.

3) Die "politieke doctrine" komt niet mee, hoor. Die is wereldwijd.
'Zoals je zaait zul je oogsten" - luitjes zoals Saddam Hoessein (de lijst is erg lang) mocht op gezag van de CIA de verschrikkelijkste dingen doen met zijn 'eigen' bevolking
zolang de Amerikaanse oliebelangen maar gediend werden.

Dat is een kwalijke westerse politieke doctrine - waar reactie op komt. Logisch.
...en het heeft gemene trekjes die lijken op ongeletterde mensen optrommelen om gevaarlijk werk in jouw fabriek te doen.

Dus nee - we zijn geen onschuldige slachtoffers (al gaat GW daar natuurlijk wel voor).

Citaat:
Neem de Turkse vrouw die geen idee heeft waar Denk voor staat maar er toch op stemt want 'Denk is een Turkse partij'

Gezellig beeld, hoor.

Ik kan niet bewijzen dat het nul keer gebeurt, maar veel Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.

Citaat:
En ja Janneke, ik wéét dat we Turken en Marokkanen zelf hierheen hebben gebracht en misschien verdienen we het wel een klote behandeling terug te krijgen door ze in het verleden zo te behandelen. Maar we kunnen niet in het verleden blijven leven, en gelukkig hebben we onszelf verbeterd door ze nu wel gelijke kansen te geven. Veel van hen pakken die kans met beide handen aan, maar er zijn er nog teveel die dat niet willen.

1) Oud verwijt waar ik vaker mee te maken krijg: "dat we niet in het verleden kunnen leven".
...nergens pleitte ik daarvoor.
Dus ik snap niet waar jij het over hebt.

2) Wellicht hebben woj ons verbeterd, maar discriminatie bestaat helaas nog steeds.

3) ...en ja, rr zijn altijd twee kanten aan een verhaal, en dat maakt het gewoon een moeilijke kwestie.
Daar gaat het mij om - de meeste mensen in het westen zien zichzelf als oblanke = onschuldige zieltjes en vergeten dat onze welvaart gebaseerd is op roof.

Citaat:
Maar ik denk echt dat er een hervorming nodig is binnen de Islam, er zijn al een heleboel mensen die afstand nemen van die politieke doctrine. Maar het zou eigenlijk goed zijn als een belangrijk persoon binnen die gemeenstap op staat en zegt; genoeg, ook moderate Moslims zijn goede Moslims, met of zonder hoofddoek, vrouwonvriendelijkheid hoort niet binnen Islam, en mensen met andere geloven of geen geloof en andere gebruiken mogen er gewoon zijn.

...mag die pvv bril af?
De 'politieke islam' maakt geen deel uit van die godsdienst.
Hervormingen zat binnen de islam, Fatima Mernissi bijvoorbeeld. Andere geloven mogen er ook gewoon zijn staat letterlijk in de Koran...


Citaat:
Islam groeit als een gek, we zullen ermee samen moeten leven dus dan kunnen we beter vroeg beginnen dat vreedzaam te doen. Maar het moet van beide kanten komen.

Begin nou maar met je eigen angst - dat groeien als een gek is gewoon Geert's gestook over die tsunami.
Gewoon niet intrappen en de feiten bekijken: er is net zo goed secularisatie. Er is geen exponentiële groei. Er zijn vele stromingen, elk met een andere sfeer - en de meesten zijn totaal ongevaarlijk.