RoosG schreef:Ik weet niet of het hier goed staat, maar lijkt mij nogal een maatschappelijk onderwerp.
Ik ben de laatste jaren nogal bezig met (intersectionele) feminisme en zoek mensen met wie ik daar over kan sparren. Geen mensen die hier niet voor open staan, die discussies kan ik in mijn dagelijks leven wel voeren. Maar mensen wie zich ook verdiepen in gelijkheid tussen man-vrouw, rassen, transgender, lgbt+. Mensen wie niet bij het woord feminisme denken aan vrouwen die mannen haten, maar snappen dat dit gaat over gelijkheid.
Mensen die aan de niet-oerHollandse kant van de zwarte pieten discussie staan of die snappen waarom bepaalde kostuums niet oké zijn als wit mens.
Ik merk dat ik het soms vermoeiend vind dat ik niet zo veel mensen om mij heen heb waarmee ik op hetzelfde level zit. Zit er al een tijdje aan te denken om dit topic aan te denken, maar een recent topic haalt me toch over de streep. Ik zoek in die zin 'lotgenoten'.
Of ben ik daarin alleen?
RoosG je beginpost heb ik eventjes gequote. Ik heb namelijk aan jou en andere (jonge) vrouwen in dit topic een vraag, want ik woon in Frankrijk en zit dus overal wat verder vanaf en vaak krijg ik een map tijdschriften (trouw magazine, volkskrant magazine vaak AD) een half jaar later.
Wat ik mee krijg/ kreeg is de hele METOO discussies. Wat ik ook meekrijg is dat het item rondom gender in allerlei variatie speelt bij met name jongeren
. Duidelijk is dat er vanuit onze gekleurde bevolking een nieuwe beweging op aan het komen is die opkomt voor evenveel kansen en allerlei zaken aan de kaak stelt, iets dat ze duidelijk niet in dank wordt afgenomen. Dat zijn even vanaf een afstand drie zaken die ik zie gebeuren (dan heb ik het even niet over het populisme in Europa/ America want dat vind ik niet zo positief).
Nu zie ik dit topic.
Mijn vraag aan jou/ jullie is hebben jullie het idee dat er op dit moment een nieuwe beweging, stroming op aan het komen is, waarin gelijkheid van mensen centraal staat?
Heel even had ik de hoop namelijk dat vanuit Amerika vanuit de METOO discussie en de problemen die mensen ervaren met Trump wellicht een nieuwe beweging op zou komen en zelf even gehoopt op de derde feministische golf. Nu heb ik daar twijfels over want ik zie geen vrouwen opstaan die de wijsheid hebben en de power om zich te gaan verenigen en een beweging te voeren, maar let wel dit kan nog komen en is misschien achter de deuren al bezig om op te staan.
Wat is jullie mening hierover? Wat verwachten jullie of beleven jullie daaromtrent? En ook, hoe leeft dit onderwerp bij studentes? Weten jullie dat?