Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miramii schreef:@June inderdaad een goed en duidelijk stuk! Ik schrik er overigens wel van hoeveel uitspraken van Wilders dus schijnbaar (grotendeels) kloppen.
Anoniem schreef:https://www.nu.nl/nucheckt/5021360/nuch ... nlijk.html
Een interessante link die alles duidelijk uitlegt! Inderdaad wel jammer dat 2/3 van de bijstandsontvangers een niet-westerse achtergrond heeft, dat wel.
Citaat:Jammer? Het lijkt me volkomen logisch dat 2/3 van de bijstandsontvangers niet-Westers is.
Janneke2 schreef:Citaat:Jammer? Het lijkt me volkomen logisch dat 2/3 van de bijstandsontvangers niet-Westers is.
...er zit wel een logische kant aan (Wilders doet graag aan blame the victim als dat hem goed uitkomt)
maar NIET 2/3 van de bijstandsontvangers "is niet-westers".
Het gaat over Nederlanders.
Met tenminste 1 ouder die buiten de EU oid is geboren.
Da's toch niet hetzelfde.
mvdende schreef:Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.
Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...
Een asielzoeker zou prima genoeg hebben aan 20 euro per week!
Citaat:alleenstaande volwassen asielzoeker die verblijft in een opvangcentrum waar geen warme avondmaaltijd wordt verstrekt, krijgt een toelage van 44,36 euro per week voor eten. Voor alleenstaande bewoners van locaties waar wel voor een avondmaaltijd wordt gezorgd, is dat 29,68 euro per week.
Een gezin van twee volwassenen en twee kinderen dat zelf alle maaltijden verzorgt, krijgt 144 euro per week voor voeding. Voor een gezin op een locatie waar wel een warme avondmaaltijd wordt verstrekt, is dat 76,72.
Met het wekelijkse leef- en zakgeld krijgt een alleenstaande asielzoeker zonder eigen vermogen die zelf zijn of haar maaltijden verzorgt per maand 229,32 euro. Voor een gezin van vier met twee minderjarige kinderen is dat 453,04 euro.
mvdende schreef:Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van dat een alleenstaande asielzoeker (dus zonder verblijfsvergunning) 229 euro per maand krijgt voor eten en onderhoud. Toeslagen zijn mogelijk voor kookgerei enz.... van die 229 hoeft geen medische zorg, huur, gas water licht enz betaald te worden.
Ik houd 80 euro per maand over voor eten, shampoo, wasmiddel enz. En moet toch echt zelf kookgerei betalen...
Janneke2 schreef:...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".
Janneke2 schreef:...al is het natuurlijk niet gezegd dat Mvdende paarden heeft.
Misschien is ze wel verbitterd omdat vriendlief haar bedroog met zijn gokverslaving en ze nu in de schuldsanering loopt...
"Je weet het niet".