Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:06

Het valt niet mee om de gemiddelde Nederlander enigszins tevreden te houden, wij staan internationaal bekend als een volkje van zeikerds. Maakt niet uit wat de regering doet, het is toch nooit goed genoeg.

Verder: je kunt natuurlijk dingen doen om de problematiek voor 'originele Nederlanders' aan te pakken. Dat wil niet zeggen dat je dan mensen met een oorlogstrauma en een groot dreigend gevaar achter zich aan, maar aan de deur moet laten staan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 11:14

Dat zeg ik ook niet. Maar je zou ook kunnen zeggen: alle gezinnen die nauwelijks rondkomen (uiteraard na research welke gezinnen dat zijn) hoeven geen eigen risico te betalen.

Of je kan zeggen: alle rand gevallen moeten beter bekeken worden zodat deze recht hebben op toeslag en niet aan het einde van de rit minder over houden puur omdat ze 5 uur meer werken Dan handig is en daardoor alle recht op toeslagen verdienen.

Ik zeg niet; neem alles van de vluchtelingen af.
Ik zeg; wellicht kunnen we wat beter dingen regelen voor de lagere inkomensgroepen.

En dat moet dan komen wellicht door beter te kijken naar wat de overheid belangrijk vind (zoals het spekken van billion dollar companies).

Edit: wellicht moeten we eens wat meer op onze strepen staan zoals de fransen.. die staken tenminste voor nuttige dingen. Ipv nlers die voor zwarte piet de weg op gaan..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:18

Ik blijf voorstander van een basisinkomen. Niet dat ik denk dat het haalbaar is maar zou toch meer onderzocht mogen worden, maar ben er toch voorstander van, het klinkt gewoon goed :)
Alle andere potjes weg, dat geeft naar mijn idee meer gelijkheid.

Wel moeten daar eisen aan zitten en dat betelend ook voor mij dat iemand minstens Nederlands moet kunnen spreken om op zulke voorzieningen recht te hebben. En x jaar woonachtig hier zijn.
Dit zodat je niet een stoom aan mensen hier krijgt alleen voor het geld. En dan denk ik niet alleen aan vluchtelingen, want dat kan net zo goed dan een Duitser zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:13

Nagini schreef:
Dat zeg ik ook niet. Maar je zou ook kunnen zeggen: alle gezinnen die nauwelijks rondkomen (uiteraard na research welke gezinnen dat zijn) hoeven geen eigen risico te betalen.

Of je kan zeggen: alle rand gevallen moeten beter bekeken worden zodat deze recht hebben op toeslag en niet aan het einde van de rit minder over houden puur omdat ze 5 uur meer werken Dan handig is en daardoor alle recht op toeslagen verdienen.

Ik zeg niet; neem alles van de vluchtelingen af.
Ik zeg; wellicht kunnen we wat beter dingen regelen voor de lagere inkomensgroepen.

En dat moet dan komen wellicht door beter te kijken naar wat de overheid belangrijk vind (zoals het spekken van billion dollar companies).

Edit: wellicht moeten we eens wat meer op onze strepen staan zoals de fransen.. die staken tenminste voor nuttige dingen. Ipv nlers die voor zwarte piet de weg op gaan..

En daardoor wel een geweldig feest in Friesland geweest.
Beter dan in Rotterdam met je buggy over de erasmusbrug langs de betogers te lopen ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:25

gekvanfleur schreef:
Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.

Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.

Allereerst: "de oorspronkelijke Nederlanders", die wonen hier, in Drenthe.
Jawel: onze eigen Aboriginals. (Dat is een latijns woord, verwijst dus niet naar oude volkeren van Drenthe of wat wij Australië (= Zuidland) noemen.)
...in de Gouden Eeuw stond NL bekend als 'de 7 provinciën' - nou mooi niet: het was 7 + Drenthe. (Maar Drenthe was zo arm, dat deed voor spek en bonen mee.)

En verder IS Nederland een immigratieland bij uitstek.
Dat zijn we altijd al geweest.
En een 'lappendeken', geen eenheidsworst.

In de 16e eeuw werden Joden vervolgd op het Iberisch schiereiland - in Amsterdam dansten de Joden op straat als dat zo uitkwam: hier mocht je Joods zijn.

En als gezegd: Maxima die sprak dat DE Nederlander 'niet bestaat' heeft groot gelijk, vind ik.
Hagenezen zijn geen Hagenaers; Amsterdammers geen Rotterdammers; Grunningers toch echt geen Friezen en bezuiden de grote rivieren is het nog weer compleet anders. (Geen onderdeel geweest van die Republiek der 7 +1 Provinciën, wel versleept naar talloze andere 'bazen' - dat zet toch een enorm stempel.)

Verder ben ik geboren Rotterdamse, - de grootste havenstad ter wereld. (We schrijven 1960. ;) ).
Honderzesentachtig nationaliteiten kent de stad.
Ik zal net niet zeggen dat de armste van de grote 4 Nederlandse steden de hemel op aarde is - maar doorgaans is er pais en vree.
Ik houd wel van veelkleurigheid.

Bij deze dus 'mijn handschoen' :) ;) : beste Gekvanfleur: wat heb ik volgens jou niet begrepen...?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:12

ravellie schreef:
Rectie op Nikass ( sorry echt een probleem dat quoten van mij)

Volgens mij ga je juist je best doen om de taal te leren, een baan te vinden, je aan te passen aan het land.....( en ok, als Nederlander zal je vast drop en stroopwafels over laten komen).

De vraag is waar het dan goed mis gegaan in Nederland.
Omdat met name mensen uit niet westerse samenlevingen zich helemaal niet (willen)aanpassen.
Sterker nog, ze winnen alleen maar meer terrein omdat men vast houdt aan eigen gebruiken en deze steeds meer gaan doorvoeren.
Ik vind het bijv gruwelijk dat het een partij als DENK überhaupt gelukt is om voet aan de grond te krijgen in de regering in NL ( zie al voor mij dat een groep Nederlanders in het buitenland de politiek binnenkomt...iets met stemrecht).
En dan ook waar ze voor staan.....het enige wat ze doen is Joden zwart maken en juist anti semitisme aanwakkeren

Waar wil je nog in investeren dan?. :o , ben dan toch wel benieuwd waar de verandering in moet gaan zitten.
In grote steden zijn nu al nauwelijks bevoegde docenten te krijgen, dat zet ook te denken.
Onlangs werd nog bekend dat grote sommen geld gebruikt werden om Koranles te geven

Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat als men zich welkom voelt, zich ook wel sneller thuis voelt en aanpast.
Sommige groepen hebben wel iets teveel vrijheden inmiddels.

Ho even, voor je weer de verantwoordelijkheid bij een ander legt. Waar het is misgegaan? Nederland heeft migranten naar Nederland toe gehaald toen er werknemers nodig waren. Nederland heeft zelf de inschattingsfout gemaakt dat deze mensen niet hoefden te integreren want ze zouden wel weer terug gaan als wij ze niet meer nodig hadden. Maar dit bleek niet het geval te zijn.

Je best doen om de taal te leren en een baan te vinden? Als asielzoeker mag je niet werken, gedurende je procedure die soms jaren duurt. Ben jij daarna nog gemotiveerd? Voel jij je dan welkom?

Nederland heeft niet geïnvesteerd in integratie en doet nog steeds te weinig aan bijvoorbeeld gelijke kansen in het onderwijs en op de arbeidsmarkt.

Wat bedoel je met "ze winnen terrein"? Wat impliceert dat?

Ik vind DENK een afschuwelijke, enge partij. Maar het is wel een Nederlandse partij waar Nederlandse mensen op gestemd hebben. En zo'n partij ontstaat als mensen niet gehoord worden, net als dat Wilders daar gebruik van maakt.

Wie bedoel je met "sommige groepen" en over welke vrijheden gaat het? Kunnen we het beestje bij de naam noemen? Dat praat wat makkelijker.

En wat in hemelsnaam kunnen vluchtelingen hier allemaal aan doen? Zijn zij soms de beleidsbepalers?
Ik betaal nog steeds kinderbijslag voor mijn zusje met meer dan 2x modaal. Vind je dat normaal? Jan met de pet met zijn uitkering betaalt daar ook aan mee.
En straks betalen we allemaal aan het kadootje voor Shell, het bedrijf dat vrolijk doorgaat met ons milieu naar de kl*te helpen.
De rekening die krijgen onze kleinkinderen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:34

Ik vind het goed dat die procedure er is, eerst maar eens goed de taal leren en de cultuur leren kennen.
Zeker voor mensen met een oorlogstrauma en een niet Westerse achtergrond lijkt mij dat nogal een cultuurshock hier in Nederland.

Vrijwilligerswerk, daar kunnen mensen in begeleid worden.
Maar dan kan je bedenken op welke gebieden.
Als je ziet wat ik zelf al aan cursussen wordt bijgespijkerd als verpleegkundige om de patiënt/cliënt maar zo tevreden mogelijk te houden ( en diens naasten).
De lat in Nederland ligt inmiddels aardig oog op alle gebieden.
Dus id., vluchtelingen herbergen is 1, maar een toekomst creëren is 2.
Blij dat ik niet in de politiek zit, dan had ik nu alleen nog maar witgrijze haren op het hoofd gehad.

Beestje bij de naam noemen? volgens mij is toch aardig duidelijk dat integratie bij een aantal bevolkingsgroepen behoorlijk mislukt is.
En ga daar nu niet meteen de oudere generatie migranten bijhalen.
Er wonen hier volop jongelui met hele anti westerse ideeën rond.
Terrein winnen? islamisering

Dat je ook niet voor DENK bent hebben we dan als enige gemeen :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:39

Hoe moet je de cultuur leren kennen als je niet mag participeren?? Worden de vluchtelingen nu afgerekend op het gedrag van de k*tmarokkaantjes?

Jij vroeg je af waar het mis gegaan is toch? Dus dan begin je bij het begin, gastarbeiders die naar Nederland zijn gehaald en niet hoefden integreren.
Dat er problemen zijn met jongere generaties is wel daar begonnen. En er wordt nog steeds te weinig aan gedaan.

"Terrein winnen? Islamisering"
Sorry maar als je niet kan uitleggen wat je wilt zeggen kan ik er niet op reageren.
Kan ik er uit opmaken dat jij denkt dat "de Islam" (voor zover we het dan ergens over hebben) "als een tsunami het westen overspoeld"? (Zo'n beetje als Wilders het verwoord)
En denk jij serieus dat alle bemoeizucht van westerse landen in moslim landen daar niets mee te maken heeft?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:38

Ik vind dat je je aan moet passen aan het land waar je op dat moment bent. Of je daar nou op vakantie bent, of dat je daar woont.

Zo kennen wij in de westerse cultuur het feit dat er netjes gewacht wordt in een wachtrij. Aziaten hebben een hele andere cultuur, namelijk voordringen in rijen.
In Australië heb ik dan ook vaak zat een Aziaat terug naar achteren gebeukt als ie probeerde voor te dringen, echter in Azië heb ik het gewoon laten gaan.

In Iran ben je als vrouw verplicht een hoofddoek te dragen, wil je dit niet? Dan moet je maar niet naar Iran gaan. Aanpassen aan de cultuur en gebruiken van het land.

Hier in Nederland hoeft dat echter niet. Moslims mogen gewoon Halal slachten, Vrouwen dragen een hoofdoek of burka. Als wij vervolgens aangeven het niet fijn te vinden dat er een Burka gedragen wordt, dan is het hek van de dam en zijn we racistisch!

Als iedereen zich zou aanpassen aan de gebruiken van het land waar je je bevind, dan zouden er al een heleboel problemen opgelost worden.

En Engels invoeren als verplichte taal wereldwijd. Tuurlijk spreken de oudjes van nu geen Engels en gaan ze dat nooit meer leren, maar ergens moet er een begin gemaakt worden....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:43

Gelukkig mag jij als Nederlander ook gewoon je eigen geloof uitdragen en je eigen cultuur aanhouden als je in Azië bent. Waarom mag een moslim dat niet en waarom valt praktisch heel Nederland altijd over de Islam? gaat toch nergens over.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:52

En waarom Engels? Er zijn veel meer mensen in de wereld die Chinees spreken. Ni hao! ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:06

Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat de plek waar je geboren bent maakt dat je blijkbaar meer recht hebt op hulp dan n ander. Dat de grenzen die we zelf getrokken hebben heel lang geleden maken dat de een dood mag hongeren en de ander niet. Ik vind nationalisme iets verschrikkelijk lelijks. Het is trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt.

Niemand hoeft zich wat mij betreft aan te passen aan 'onze' cultuur, die overigens ook een samenraapsel is van culturen. Iedereen heeft recht op hulp, of dat nou Bep of Fatima is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:15

Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.
Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.
En dan vind ik ook dat je helemaal doorgelicht mag en moet worden op wie je bent en wat je hier komt doen.
En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.
En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.
Zodat de mensen die 5 jaar op een wachtlijst voor een sociale huurwoning hier ook de kans voor krijgen om het te accepteren.

Ik ben blij dat er eindelijk een signaal afgegeven word naar Rutte. Maar waarschijnlijk veegt ie zijn achterste mee af, maar goed

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:47

Goh, ik wist niet dat uitgeprocedeerde asielzoekers massaal leegstaande panden kraken en illegaal elektriciteit aftappen ...
Heb je een bron cq. onderbouwing?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:06

purny schreef:
Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.

In mijn ervaring: Bep wordt begrepen en krijgt echt hulp.
Fatima wordt in een hokje gedouwd: "Oh, jij draagt een hoofddoek, jij wordt onderdrukt maar wert dat niet eens van jezelf (zucht)" en haar mogelijkheden worden niet gezien.
(Dat laatste zou kunnen betekenen dat ze gedumpt wordt in de bijstand - iets waar niemand beter van wordt.)
Citaat:
Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.

...dat is een logische gedachte anno 2017 als het over arbeidsmigratie gaat.
Rond 1970 was men dol op mensen die geen Nederlands spraken: die kon je zwaar onderbetalen.
(Maar gaat niet over vluchtelingen.)

Citaat:
En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.

De beruchte kwestie met illegale electra: wietkwekerijen.
Maffia, maar doorgaans Nederlands.

En het klinkt logisch "ben je uitgeprocedeerd, dan vertrekken".
|(
Het heeft weinig te maken met de realiteit.
1) Nederlandse staatsburgers 'kunnen voor een kipehok naar de Hoge Raad', vluchtelingen krijgen 1 'gehoor' (en niet meer dan dat!) en als daar fouten in staan (onderbezetting van de IND) moet je lastige procedures opstarten ipv een effectief en efficiënt systeem van hoger beroep.

2) Heel veel mensen willen best weg, maar kunnen dat niet. Er is geen ander land dat ze opneemt.
Citaat:
En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.

???
Waar gaat dit over??
We hebben het er al over gehad: nadat iemand 'statushouder' geworden is, krijg je een lening. Ik ben Hollands als het gras en dus tegen jezelf in de schulden steken - maar ik vind het raar dat jij je bemoeit met iemands meubilair waar hij /zij zelf voor betaalt.

Oh, ja: krapte op de huurmarkt.
Meneer Wilders van die pvv heeft er nadrukkelijk op gestuurd hoor: krapte.
Het zijn 2e Kamerbesluiten geweest, dat iedere corporatie verplicht was om een deel van de huizen te verkopen.

Ik snap Wilders wel:
eerst doen alsof je links bent in je verkiezingsprogramma
en in de Kamer arme mensen het leven zuur maken (huursubsidies, verplichte verkoop etc etc)
...en dan blèren dat het door de vluchtelingen komt.
(In zijn soort is het slim. Doortrapt, gewetenloos , maar slim.)

Trap daar toch niet in!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:52

Ik ben niet zo goed in quotes en helemaal niet vanaf mijn telefoon. Ik hoop dat het leesbaar is. Steeds eerst een stukje uit de post van Purny en daarna mijn reactie daarop.

purny schreef:
*Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.

Op welke "feiten" is dit gebaseerd? Mijn ervaringen met DWI zijn totaal anders.

*Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.
En dan vind ik ook dat je helemaal doorgelicht mag en moet worden op wie je bent en wat je hier komt doen.

Deden wij dat in Indonesië? In Suriname? Oh nee, dat is verleden tijd, dat geldt niet. Dan kunnen onze allochtonen dat over een paar jaar toch ook zeggen... ? Want geschiedenis heeft geen invloed op het heden...
Je vergeet daarbij dat veel mensen hier niet komen omdat ze hier zo graag willen wonen, maar omdat ze willen leven, en dat in hun eigen land niet kan.

*En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.

En wat als dat niet gebeurt? Heb jij er een oplossing voor?
En heb jij er een antwoord op waarom mensen liever illegaal in ons land leven dan legaal in hun land van herkomst?

*En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.
Zodat de mensen die 5 jaar op een wachtlijst voor een sociale huurwoning hier ook de kans voor krijgen om het te accepteren.

Geen idee of hen die optie wordt geboden? Zou het een oplossing voor het woning tekort zijn?

*Ik ben blij dat er eindelijk een signaal afgegeven word naar Rutte. Maar waarschijnlijk veegt ie zijn achterste mee af, maar goed

Denk je serieus dat Rutte niet op de hoogte is van de problematiek?
Hij stelt alleen andere prioriteiten: 1,4 miljard naar de grote bedrijven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:31

purny schreef:

Ik ben blij dat er eindelijk een signaal afgegeven word naar Rutte. Maar waarschijnlijk veegt ie zijn achterste mee af, maar goed

Je weet toch wel, dat je niet alles moet geloven wat geschreven wordt op Internet?

Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden bepaalde regels/voorwaarden en niet je naam of afkomst is van belang. Sterker nog .. mensen van buiten Nederland krijgen geen volledig AOW als zij niet vanaf hun 15e jaar in Nederland hebben gewoond. Voor ieder jaar buiten Nederland wordt je 2% gekort op je AOW. En zo zijn er nog vele voorbeelden.

Als je zorg nodig hebt, ga je naar de huisarts en die verwijst je door naar een specialist, indien nodig.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Fatima eerder of beter werd geholpen dan Bep..... dus ik vraag me echt af, hoe je aan dit soort voorbeelden komt?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:56

Janneke2 schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.

Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.

Allereerst: "de oorspronkelijke Nederlanders", die wonen hier, in Drenthe.
Jawel: onze eigen Aboriginals. (Dat is een latijns woord, verwijst dus niet naar oude volkeren van Drenthe of wat wij Australië (= Zuidland) noemen.)
...in de Gouden Eeuw stond NL bekend als 'de 7 provinciën' - nou mooi niet: het was 7 + Drenthe. (Maar Drenthe was zo arm, dat deed voor spek en bonen mee.)

En verder IS Nederland een immigratieland bij uitstek.
Dat zijn we altijd al geweest.
En een 'lappendeken', geen eenheidsworst.

In de 16e eeuw werden Joden vervolgd op het Iberisch schiereiland - in Amsterdam dansten de Joden op straat als dat zo uitkwam: hier mocht je Joods zijn.

En als gezegd: Maxima die sprak dat DE Nederlander 'niet bestaat' heeft groot gelijk, vind ik.
Hagenezen zijn geen Hagenaers; Amsterdammers geen Rotterdammers; Grunningers toch echt geen Friezen en bezuiden de grote rivieren is het nog weer compleet anders. (Geen onderdeel geweest van die Republiek der 7 +1 Provinciën, wel versleept naar talloze andere 'bazen' - dat zet toch een enorm stempel.)

Verder ben ik geboren Rotterdamse, - de grootste havenstad ter wereld. (We schrijven 1960. ;) ).
Honderzesentachtig nationaliteiten kent de stad.
Ik zal net niet zeggen dat de armste van de grote 4 Nederlandse steden de hemel op aarde is - maar doorgaans is er pais en vree.
Ik houd wel van veelkleurigheid.

Bij deze dus 'mijn handschoen' :) ;) : beste Gekvanfleur: wat heb ik volgens jou niet begrepen...?

Ik heb bij god geen idee wat je niet begrepen hebt. Ik begrijp namelijk niets van je verhaal en wat je er nu precies mee wilt zeggen.
Ik lees echt net niets dat ik denk:goh, daar heb je een punt.
En doorgaans pais en vree. Tja, zoals wij altijd zeggen: het leven is net een ijsberg. Je ziet het kleine stukje boven water, maar je moet wat verder kijken dan je neus lang is om te zien wat er onder het wateroppervlak is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:06

Jammer.
Maar weet je wat er gebeurd als je 'ik snap het niet' zegt tegen iemand met onderwijsbloed...? ;)
Dan krijg je of de vraag 'wat precies snap je niet' - of gewoon extra uitleg. :j

Bij deze: de "nation state" is nog geen 200 jaar oud, een romantisch idee dat voor geen meter werkt of klopt.
En verantwoordelijk is voor rivieren bloedvergieten.

Waar dit over gaat: over het idee dat cultuurverschillen binnen landsgrenzen per definitie leidt tot gedonder.

Accoord, niet iedereen heeft een historische atlas in huis, maar het zou wel helpen...
"Nederland" heeft altijd al een baaierd aan verschillende culturen binnen haar landsgrenzen gehad (en we zijn echt niet het enige land dat dit kan zeggen).

Uiteraard: cultuurverschillen kunnen te groot worden - maar als geboren Rotterdamse (186 of wat was het precies verschillende nationaliteiten) - maar in de wandeling valt het mee.

En uiteraard kan ik jouw eerdere posting ook lezen als: doe iedere cultuur maar achter haar eigen grens - ik heb geen enkel voorbeeld waarbij dit echt goed werkte in de geschiedenis. Anno 2017 moet je een land ook van het internet afhouden etc etc - 'werkt niet'.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:44

Ik had dit topic ook gewoon niet moeten openen..

Wat een gezeik van sommigen zeg, wees blij dat je zelf niet uit een oorlogsgebied komt!

En wees blij dat we in dit land zoiets kennen als huurtoeslag, sociale huur en zorgtoeslag. Wat zou je ervan zeggen als iemand jou meedeelt dat je niet zo moet profiteren, maar gewoon een beetje harder moet werken (of had moeten studeren) - zodat je niet van sociale huur afhankelijk bent?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:03

@ Tiggs: idd voor ons allemaal erg jammer dat je dit topic geopend hebt.
Je reactie draagt dan ook niets bij :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:27

...gezellig Tiggs! ;)

Welkom in dit topic!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:31

Tiggs schreef:
Ik had dit topic ook gewoon niet moeten openen..

Wat een gezeik van sommigen zeg, wees blij dat je zelf niet uit een oorlogsgebied komt!

En wees blij dat we in dit land zoiets kennen als huurtoeslag, sociale huur en zorgtoeslag. Wat zou je ervan zeggen als iemand jou meedeelt dat je niet zo moet profiteren, maar gewoon een beetje harder moet werken (of had moeten studeren) - zodat je niet van sociale huur afhankelijk bent?

+:)+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:41

Janneke2 schreef:
...gezellig Tiggs! ;)

Welkom in dit topic!

Ik had misschien even pauze moeten nemen tussendoor.. Maar ik kan er zo slecht tegen als mensen menen overal maar recht op te hebben, alleen omdat ze toevallig hier geboren zijn. In dit topic kwam dit weer eens duidelijk naar voren, jammer vind ik dat.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:46

Vjestagirl schreef:
Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat de plek waar je geboren bent maakt dat je blijkbaar meer recht hebt op hulp dan n ander. Dat de grenzen die we zelf getrokken hebben heel lang geleden maken dat de een dood mag hongeren en de ander niet. Ik vind nationalisme iets verschrikkelijk lelijks. Het is trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt.

Niemand hoeft zich wat mij betreft aan te passen aan 'onze' cultuur, die overigens ook een samenraapsel is van culturen. Iedereen heeft recht op hulp, of dat nou Bep of Fatima is.

Iedereen zo zn mening
Ik vind Nationalistisch iets heel moois.
En dat kan ook rustig door mensen die hier niet geboren zijn, maar hier wel echt willen zijn en dat uitdragen.
En daar bedoel ik geen bevolkingsgroepen mee die hun eigen overtuiging er hier doorheen drukken en zelfs al tot in de politiek doorgedrongen zijn.
Ik zie het voor Nederland op deze manier somber in.
Niet voor mij, wel voor de generatie die komen gaat.