Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nagini schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar je zou ook kunnen zeggen: alle gezinnen die nauwelijks rondkomen (uiteraard na research welke gezinnen dat zijn) hoeven geen eigen risico te betalen.
Of je kan zeggen: alle rand gevallen moeten beter bekeken worden zodat deze recht hebben op toeslag en niet aan het einde van de rit minder over houden puur omdat ze 5 uur meer werken Dan handig is en daardoor alle recht op toeslagen verdienen.
Ik zeg niet; neem alles van de vluchtelingen af.
Ik zeg; wellicht kunnen we wat beter dingen regelen voor de lagere inkomensgroepen.
En dat moet dan komen wellicht door beter te kijken naar wat de overheid belangrijk vind (zoals het spekken van billion dollar companies).
Edit: wellicht moeten we eens wat meer op onze strepen staan zoals de fransen.. die staken tenminste voor nuttige dingen. Ipv nlers die voor zwarte piet de weg op gaan..
gekvanfleur schreef:Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.
Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.
ravellie schreef:Rectie op Nikass ( sorry echt een probleem dat quoten van mij)
Volgens mij ga je juist je best doen om de taal te leren, een baan te vinden, je aan te passen aan het land.....( en ok, als Nederlander zal je vast drop en stroopwafels over laten komen).
De vraag is waar het dan goed mis gegaan in Nederland.
Omdat met name mensen uit niet westerse samenlevingen zich helemaal niet (willen)aanpassen.
Sterker nog, ze winnen alleen maar meer terrein omdat men vast houdt aan eigen gebruiken en deze steeds meer gaan doorvoeren.
Ik vind het bijv gruwelijk dat het een partij als DENK überhaupt gelukt is om voet aan de grond te krijgen in de regering in NL ( zie al voor mij dat een groep Nederlanders in het buitenland de politiek binnenkomt...iets met stemrecht).
En dan ook waar ze voor staan.....het enige wat ze doen is Joden zwart maken en juist anti semitisme aanwakkeren
Waar wil je nog in investeren dan?., ben dan toch wel benieuwd waar de verandering in moet gaan zitten.
In grote steden zijn nu al nauwelijks bevoegde docenten te krijgen, dat zet ook te denken.
Onlangs werd nog bekend dat grote sommen geld gebruikt werden om Koranles te geven
Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat als men zich welkom voelt, zich ook wel sneller thuis voelt en aanpast.
Sommige groepen hebben wel iets teveel vrijheden inmiddels.
purny schreef:Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.
Citaat:Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.
Citaat:En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.
Citaat:En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.
purny schreef:*Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.
Op welke "feiten" is dit gebaseerd? Mijn ervaringen met DWI zijn totaal anders.
*Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.
En dan vind ik ook dat je helemaal doorgelicht mag en moet worden op wie je bent en wat je hier komt doen.
Deden wij dat in Indonesië? In Suriname? Oh nee, dat is verleden tijd, dat geldt niet. Dan kunnen onze allochtonen dat over een paar jaar toch ook zeggen... ? Want geschiedenis heeft geen invloed op het heden...
Je vergeet daarbij dat veel mensen hier niet komen omdat ze hier zo graag willen wonen, maar omdat ze willen leven, en dat in hun eigen land niet kan.
*En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.
En wat als dat niet gebeurt? Heb jij er een oplossing voor?
En heb jij er een antwoord op waarom mensen liever illegaal in ons land leven dan legaal in hun land van herkomst?
*En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.
Zodat de mensen die 5 jaar op een wachtlijst voor een sociale huurwoning hier ook de kans voor krijgen om het te accepteren.
Geen idee of hen die optie wordt geboden? Zou het een oplossing voor het woning tekort zijn?
*Ik ben blij dat er eindelijk een signaal afgegeven word naar Rutte. Maar waarschijnlijk veegt ie zijn achterste mee af, maar goed
purny schreef:Maar Fatima krijgt wel sneller een uitkering dan Bep. En Fatima krijgt sneller zorg dan Bep.
Wanneer iemand in ons land komt en hij of zij wil zich hier vestigen, al is het tijdelijk voor werk, dan moet deze gewoon zich in gaan lezen in de taal, cultuur, levenswijze.
En dan vind ik ook dat je helemaal doorgelicht mag en moet worden op wie je bent en wat je hier komt doen.
En als je uitgeprocedeerd bent moet je gewoon vertrekken. En niet jaren gaan rekken, huizen en kantoren gaan kraken en jezelf illegaal voorzien van electra, water enz.
En dan mag je als je mag blijven intrekken in leegstaande zorgcentra en moet je genoegen nemen met een zwarte wc borstel bij wijze van spreke.
Zodat de mensen die 5 jaar op een wachtlijst voor een sociale huurwoning hier ook de kans voor krijgen om het te accepteren.
Ik ben blij dat er eindelijk een signaal afgegeven word naar Rutte. Maar waarschijnlijk veegt ie zijn achterste mee af, maar goed
Janneke2 schreef:gekvanfleur schreef:Ik verbaas mij altijd zo dat mensen echt denken dat je alle culturen van de wereld zo op een kleine hoop kunt gooien en dan denken dat het paise en vree blijft.
Cultuurverschillen bestaan en dan al eeuwen. Dat kun je niet zo even wegpoetsen en dat zou ook niet goed zijn. Denken dat je de landsgrenzen weg kunt halen en dat we dan allemaal vreedzaam en gezellig samen zullen wonen. Nou, dan heb je het imo niet helemaal begrepen.
Allereerst: "de oorspronkelijke Nederlanders", die wonen hier, in Drenthe.
Jawel: onze eigen Aboriginals. (Dat is een latijns woord, verwijst dus niet naar oude volkeren van Drenthe of wat wij Australië (= Zuidland) noemen.)
...in de Gouden Eeuw stond NL bekend als 'de 7 provinciën' - nou mooi niet: het was 7 + Drenthe. (Maar Drenthe was zo arm, dat deed voor spek en bonen mee.)
En verder IS Nederland een immigratieland bij uitstek.
Dat zijn we altijd al geweest.
En een 'lappendeken', geen eenheidsworst.
In de 16e eeuw werden Joden vervolgd op het Iberisch schiereiland - in Amsterdam dansten de Joden op straat als dat zo uitkwam: hier mocht je Joods zijn.
En als gezegd: Maxima die sprak dat DE Nederlander 'niet bestaat' heeft groot gelijk, vind ik.
Hagenezen zijn geen Hagenaers; Amsterdammers geen Rotterdammers; Grunningers toch echt geen Friezen en bezuiden de grote rivieren is het nog weer compleet anders. (Geen onderdeel geweest van die Republiek der 7 +1 Provinciën, wel versleept naar talloze andere 'bazen' - dat zet toch een enorm stempel.)
Verder ben ik geboren Rotterdamse, - de grootste havenstad ter wereld. (We schrijven 1960.).
Honderzesentachtig nationaliteiten kent de stad.
Ik zal net niet zeggen dat de armste van de grote 4 Nederlandse steden de hemel op aarde is - maar doorgaans is er pais en vree.
Ik houd wel van veelkleurigheid.
Bij deze dus 'mijn handschoen'![]()
: beste Gekvanfleur: wat heb ik volgens jou niet begrepen...?
Tiggs schreef:Ik had dit topic ook gewoon niet moeten openen..
Wat een gezeik van sommigen zeg, wees blij dat je zelf niet uit een oorlogsgebied komt!
En wees blij dat we in dit land zoiets kennen als huurtoeslag, sociale huur en zorgtoeslag. Wat zou je ervan zeggen als iemand jou meedeelt dat je niet zo moet profiteren, maar gewoon een beetje harder moet werken (of had moeten studeren) - zodat je niet van sociale huur afhankelijk bent?
Janneke2 schreef:...gezellig Tiggs!
Welkom in dit topic!
Vjestagirl schreef:Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat de plek waar je geboren bent maakt dat je blijkbaar meer recht hebt op hulp dan n ander. Dat de grenzen die we zelf getrokken hebben heel lang geleden maken dat de een dood mag hongeren en de ander niet. Ik vind nationalisme iets verschrikkelijk lelijks. Het is trots zijn op iets waar je geen enkele invloed op hebt.
Niemand hoeft zich wat mij betreft aan te passen aan 'onze' cultuur, die overigens ook een samenraapsel is van culturen. Iedereen heeft recht op hulp, of dat nou Bep of Fatima is.