Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Ze hebben het er ook al de hele dag over op de radio...
Het valt niet te bewijzen wat er echt gebeurd is. Dus dan is de vraag wie je moet geloven. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden.
Janneke2 schreef:Ik heb enige informatie op nos.nl gevonden - met gaten.
Maar Popstra, mijn vraag aan jou is een andere.
Ik vind het nogal onfatsoenlijk om niet eens een slag om de arm te houden.
De meneer die nu dreigt met een proces wegens smaad geef jij meteen het voordeel van de twijfel ten koste van JBC.
Uiteraard 'weten we niet wat er gebeurd is', maar voor wie dat weten wil: we weten wel dat dit werkt in het voordeel van de daders.
Het feitelijke relaas van de nos: JBC zwijgt nog steeds, maar somehow is er een naam opgedoken en de meneer verschijnt op teevee, samen met een advocaat en hij ontkent.
Of beter gezegd hij bagetaliseert 'hij wilde zelf, hoor' en hij doet zielig 'ik ben standrechtelijk geëxecuteerd'.
Vraag: door wie? Niet door JBC want hij zwijgt.
Citaat:Het schijnt dat JBC genoeg informatie heeft laten doorsijpelen om speculaties los te maken bij insiders in de mediawereld. Het jaar en het programma waar hij toen werkzaam was waren al bekend bijvoorbeeld.
Janneke2 schreef:Op de website van Trouw wordt nu door mr. Plasman, de advocaat van Van D. gesteld "...dat het een strafbaar feit zou zijn dat JBC de naam van mijn cliënt tegenover 'journalisten' (welke precies? J.) heeft genoemd."
Nou, dat lijkt mij toch sterk.
We wisten dat Trouw de naam van Van D. wist - Trouw heeft het niet gepubliceerd: waar is het strafbare feit?
(En welk strafbaar feit precies? Al kan ik misdaad X niet hard bewijzen, gaat Plasman nou beweren dat ik dan aan niemand mag vertellen wat ik meemaakte..?!)
Verder meldt mr. Plasman 'dat mijn cliënt zelf de publiciteit heeft gezocht'.
Dat mag uiteraard.
Klinkt mij in de oren als 'de aanval is de beste verdediging'.
Janneke2 schreef:Eh - waar komt deze snelheid vandaan, als ik vragen mag?
Naar de krant stappen met jouw verhaal, al is dat niet te bewijzen: volgens mij mag dat.
(Zou er vervolgens met naam, foto etc worden gepubliceerd zonder hoor en wederhoor wordt het wat anders.)
Verder weet ik drommels goed de volledige achternaam, maar ik hou mij graag aan de gewoonte om verdachten van een strafbaar feit niet met naam en toenaam te noemen.
Niet omdat ik vrees voor smaad, maar omdat ik geen behoefte heb om mensen door de modder te sleuren.
Janneke2 schreef:Goed, dat is ook een antwoord.
Dayanaera schreef:Ik heb er ook mee te maken gehad maar ik ga dat niet op Social media zetten, doe ik gewoon echt niet. Het roept vraagtekens op en ik wil het er niet over hebben. Dat hoofdstuk, die periode is gewoon afgesloten.