Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophievdV schreef:Maar mannen en vrouwen zijn nu toch eenmaal verschillend? Een man is duizenden zo niet miljoenen jaren anders 'ingezet' dan een vrouw. Dat doet ook wat met je genen en fysieke gestel.
We kunnen nu wel doen alsof man en vrouw gelijk zijn maar dat is een illusie. Ze hebben wel gelijke rechten, al is dat iets anders.
En dat de campagne van SIRE ons aan het denken zet is sowieso een goede zaak.
pmarena schreef:Niemand zegt dat er geen individuen zijn die "afwijken", of dat dat erg zou zijn ofzo.
Citaat:Dus iemand die zegt dat mannen over het algemeen grotere voeten hebben dan vrouwen die zegt niks dat raar, onwaar of verkeerd is.
pmarena schreef:Dat laatste ben ik met je eens, maar dat is niet aan de orde.
Jij doet alsof het wel zo is, maar ik ben het daar gewoon niet mee eens
Als iemand een eigenschap van een groep benoemt en niks meer dan dat, dan is het puur en alleen je eigen "dingetje" dat je dat uitlegt als een uitspraak die het afwijkende individu benadeeld.
Kom je weer op het voorbeeldje dat als ik alleen maar zeg dat ik bananen lekker vind, het belachelijk is om te horen dat ik appels DUS blijkbaar vies vind
pmarena schreef:Jij beseft dat het ook en vooral individuen zijn. Waarom denk je dat een ander dat niet zou kunnen?
Karl66 schreef:Als reactie hebben we gezegd dat onderwijs vrouwelijker moest worden.
Citaat:En waar we nu naartoe moeten is een situatie dat we lekker die kleine sokken van dit moment blijven maken, maar daar ook die grote sokken naast gaan maken. Dan doe je namelijk alle groepen recht.
Marije_jiplover schreef:@ Shadow: vwb hart- en vaatziekten zit het verschil in mannen en vrouwen niet (alleen) in de afmetingen van de bloedvaten en dus de maat van de stent
Het gaat soms om compleet andere behandelingen, andere medicatie of een totaal andere geschikte dosering.
Citaat:Als er geen verschil zou zijn tussen man of vrouw, waarom zijn er dam transgenders? Het maakt dan toch niet uit dat je als jongen geboren wordt maar je meisje voelt (of vice versa), als jongens en meisjes gelijk zijn?
Riddershow schreef:bruintje123 schreef:Als ik mijn maandelijkse periode weer heb zou ik best willen dat we gelijk waren
Je bedoeld hetzelfde.
Jongens en meisjes (man/vrouw) zijn gelijk.
liedje89 schreef:LEGO is niet meer niet genderneutraal omdat LEGO ons als maatschappij graag uit elkaar wil drijven natuurlijk.
Citaat:LEGO zou daar niet voor kiezen als een gele doos voor iedereen net zo goed verkocht. Blijkbaar wil een meerderheid van de maatschappij dus wel in een hokje?
Evelijn schreef:https://www.trouw.nl/samenleving/-testosteron-wordt-zwaar-overschat-~a5d30909/
Bij mij wordt alleen maar duidelijk door dit topic hoe enorm patriarchaal en seksistisch onze maatschappij nog is in 2017.
Dammie schreef:En over de sokken, ondanks alle moeite die fabrikanten doen om mij te vertellen dat schoenmaat 42 abnormaal is voor een vrouw, vind ik mijzelf heel erg normaal.
Riddershow schreef:bruintje123 schreef:Als ik mijn maandelijkse periode weer heb zou ik best willen dat we gelijk waren
Je bedoeld hetzelfde.
Jongens en meisjes (man/vrouw) zijn gelijk.