Anoeska27 schreef:En daarom moet men niet te snel oordelen... http://www.ad.nl/dossier-savannah-dekke ... ~aa6f7732/
Echt bizar..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska27 schreef:En daarom moet men niet te snel oordelen... http://www.ad.nl/dossier-savannah-dekke ... ~aa6f7732/
Cayenne schreef:Anoeska27 schreef:En daarom moet men niet te snel oordelen... http://www.ad.nl/dossier-savannah-dekke ... ~aa6f7732/
Je zou het stempeltje maar krijgen en met naam en foto op social media genoemd worden..
Citaat:Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten zegt in een reactie dat er lange tijd nog hoop was dat Savannah nog zou leven. Er waren volgens hem aanwijzingen dat het meisje zich schuilhield op een adres met de nu opgepakte verdachte, aldus de burgemeester. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het ouderlijk huis van Savannah lagen.
Damned schreef:Maar waar is het eigenlijk op gebaseerd dat de twee mannen in een auto er iets mee te maken zouden hebben?
Ik vind zulke dingen bijna vaak nog enger dan de moorden zelf, hoe mensen zo snel zich tegen elkaar keren, elkaar verdacht maken wat in het ergste geval kan uitlopen tot bedreigingen of zelfs regelrechte lynchpartijen,...
Damned schreef:Maar waar is het eigenlijk op gebaseerd dat de twee mannen in een auto er iets mee te maken zouden hebben?
Ik vind zulke dingen bijna vaak nog enger dan de moorden zelf, hoe mensen zo snel zich tegen elkaar keren, elkaar verdacht maken wat in het ergste geval kan uitlopen tot bedreigingen of zelfs regelrechte lynchpartijen,...
lieveli schreef:Damned schreef:Maar waar is het eigenlijk op gebaseerd dat de twee mannen in een auto er iets mee te maken zouden hebben?
Een angstige 12jarige, een boze gemeenschap en racistische vooroordelen.
Cayenne schreef:Dit vind ik wel een opvallende quote.Citaat:Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten zegt in een reactie dat er lange tijd nog hoop was dat Savannah nog zou leven. Er waren volgens hem aanwijzingen dat het meisje zich schuilhield op een adres met de nu opgepakte verdachte, aldus de burgemeester. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het ouderlijk huis van Savannah lagen.
http://nos.nl/artikel/2176679-twee-tien ... -romy.html
lieveli schreef:Damned schreef:Maar waar is het eigenlijk op gebaseerd dat de twee mannen in een auto er iets mee te maken zouden hebben?
Een angstige 12jarige, een boze gemeenschap en racistische vooroordelen.
Furrow schreef:Paar dagen geleden was er een klopjacht op een blanke man in een auto die ook onschuldig was. Waarom direct het racisme?
watchthesky schreef:Ik hoop dat de jonge guppen de daders niet zijn.
Als een volwassene het gedaan heeft zal er waarschijnlijk/hopelijk flinj gestraft worden, van die guppen komen er altijd veel te makkelijk vanaf (zie de verkrachting in Schiedam).
Damned schreef:@watchthesky
En dat is je reden waarom je hoopt dat het geen minderjarigen zijn?
watchthesky schreef:Damned schreef:@watchthesky
Ja, lijkt me best een goede reden ook. Bij minderjarigen wordt alles met de mantel der liefde bedekt, ze weten nog niet beter, brein nog niet ontwikkeld, blablabla.
Voor moord, zeker met voorbedachte rade, bestaan wat mij betreft geen verzachtende omstandigheden. En als die al wel bestonden, was leeftijd er niet eentje van. Helaas denkt het rechtssysteem daar anders over.
watchthesky schreef:Damned schreef:@watchthesky
Ja, lijkt me best een goede reden ook. Bij minderjarigen wordt alles met de mantel der liefde bedekt, ze weten nog niet beter, brein nog niet ontwikkeld, blablabla.
Voor moord, zeker met voorbedachte rade, bestaan wat mij betreft geen verzachtende omstandigheden. En als die al wel bestonden, was leeftijd er niet eentje van. Helaas denkt het rechtssysteem daar anders over.
Es_ther schreef:Jolien87 schreef:En ja hoor, facebook stroomt vol met foto's van zwarte auto's. Is er nu serieus een klopjacht geopend op alles wat zwart is en op 4 wielen rijdt?
Fijn, ik moet nog met m'n zwarte auto weg.. Ga m maar vast wit spuiten