Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:46

Ik zeg niets over de ouders

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:46

_San87_ schreef:
Phoya schreef:
Nog geen 40 jaar geleden was het op boerderijen volkomen normaal om nestjes kittens met een steen in een dichtgeknoopte zak te stoppen en in de sloot te gooien, omdat ze overlast veroorzaakte. Dat werd gedaan door ouders en kinderen. Zonder blikken of blozen. Zijn dat psychopaten? Ik weet het niet.
Is dit kind psychopatisch? Ik weet het niet, zou heel goed kunnen. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Is het goed? Normaal? Dat zeker niet. Bij dit kind vermoed ik wel iets van een ziektebeeld of trauma om eerlijk te zijn. Hoe dan ook moet het gedwongen worden opgenomen en een correctie en therapie krijgen vind ik.

Nou, ik vind het verdrinken van kittens abnormaal en getuigen van gebrek aan emphatisch vermogen. Ik denk ook dat er iets mis met je is wanneer je met droge ogen een dier verzuipt.

Weet je dat in boekjes uit begin jaren '50 (Oa de serie "Beadecker voor de Huisvrouw") het verdrinken van jonge kittens in lauwwarm water als het meest diervriendelijk werd gezien, en zelfs aangeraden werd door de dierenbescherming in die tijd?
Sterilisatie van poezen was nog niet gebruikelijk.

Dat wij dat abnormaal en ontoelaatbaar vinden komt misschien ook wel mede door het leven met de info, de luxe en mogelijkheden van nu... (Wij zijn dus ook maar een product van onze tijd en maatschappij...)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:55

Qimm schreef:
Ik zeg niets over de ouders

Nee doelde op miesnaom

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:55

Ja tegenwoordig moeten kinderen maar alles alleen kunnen en doen. Vind dat zeker kwalijk. Als ouders zijnde stel dat het in de avond is gebeurd en ze nog aan het buiten spelen was. Hou je je kind toch in de gaten. Zeker met al die rare mensen tegenwoordig. Stel dat dat meisje sneaky uit het huis is gegaan. Met 10 jaar is dat echt een behoorlijke onderneming... Het is nog steeds een KIND. Daarbij vind ik het raar dat er niks eerder is gemerkt of alles is weggemoffeld. Zoals tegenwoordig ook veel gebeurt (bekende uitspraak ze is moe dat geeft opeens heeeeeel veeel vrijheid om alles te kunnen)
Ik zeg niet dat het zo is. Maar ik vind dat zeker niet alleen het kind strafbaar is. Ten slotte ben jij als ouders zijnde verantwoordelijk bent voor je kinderen. En in de zin strafbaar heb ik het niet over straffen zoals gevangenis ed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:00

miesnaom schreef:
Ja tegenwoordig moeten kinderen maar alles alleen kunnen en doen. Vind dat zeker kwalijk. Als ouders zijnde stel dat het in de avond is gebeurd en ze nog aan het buiten spelen was. Hou je je kind toch in de gaten. Zeker met al die rare mensen tegenwoordig. Stel dat dat meisje sneaky uit het huis is gegaan. Met 10 jaar is dat echt een behoorlijke onderneming... Het is nog steeds een KIND. Daarbij vind ik het raar dat er niks eerder is gemerkt of alles is weggemoffeld. Zoals tegenwoordig ook veel gebeurt (bekende uitspraak ze is moe dat geeft opeens heeeeeel veeel vrijheid om alles te kunnen)
Ik zeg niet dat het zo is. Maar ik vind dat zeker niet alleen het kind strafbaar is. Ten slotte ben jij als ouders zijnde verantwoordelijk bent voor je kinderen. En in de zin strafbaar heb ik het niet over straffen zoals gevangenis ed.

Ik weet niet hoor, maar mijn ouders hielden me ook echt niet constant in de gaten toen ik 10 was. Als ik dan 's avonds buiten speelde, kon dat net zo goed op straat zijn met buurkinderen. Echt niet dat m'n moeder constant angstvallig op straat stond te kijken wat wij allemaal aan het doen waren :+ :') Dat lijkt me niet gezond.

Het is echter evenmin gezond om je kind uit het oog te verliezen wanneer je weet dat het de verantwoordelijkheid niet kan dragen. Een mens is een individu, een kind net zo goed. Die dien je dan ook als individu te benaderen. Ik kon prima alleen buiten spelen en naar de winkel, zonder dat er iets gebeurde. Mijn zusje not so much... :') Die was gewoon wat ontdeugender.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:03

Je hebt denk ik zelf geen kinderen. Maar hier is het zo dat ze meestal voor om in de speeltuin spelen. Maar soms wordt er gevraagd of ze in de straat hiernaast in de speeltuin mogen spelen..dan zijn ze dus ook even uit zicht. Ben ik dan al ouder gelijk onverantwoordelijk? Wij mochten die vroeger ook hoor. Dus dat is niks van tegenwoordig.

Dat je bij zoiets waarschijnlijk al wel eerder hebt gemerkt aan je kind...ja je zou het bijna zeggen. Maar ook dat weet je dus niet zeker. We weten niks van die mensen.
De moeder die hier eerder in dit topic reageerde met een soortgelijk verhaal heeft ontzettend goed gehandeld toen ze erachter kwam. Maar er is altijd een eerste moment dat je tot de ontdekking komt dat je kind hulp nodig heeft. En achteraf denk je dan misschien, oliebol er waren al eerder dingen die me opvielen.

Maar dat zegt toch niks over de verantwoordelijkheid als ouder zijnde.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:20

Phoya schreef:
Daar ga ik ook vanuit en dat lijkt me ook vruchtbaar.

Maar een stoïcijnse therapeut die enkel vragen stelt of het kind aan het denken zet lijkt me niet voldoende. Ik denk dat het kind shock moet zien in het gedrag en de ogen van betrokken mensen. Meteen na de gebeurtenis.

Het probleem met een duidelijk geschokte therapeut, die onmiddellijk een afwijzende/straffende houding aanneemt, is dat een beetje slim kind dan leert zijn/haar duistere ideeën te verbergen in plaats van eerlijk erover te vertellen. Het leert sociaal wenselijke antwoorden te geven. Daardoor lijkt het kind beter eraan toe te zijn dan het in werkelijkheid is en zal een therapie hoogstwaarschijnlijk minder goed werken... met alle mogelijke gevolgen.

Dan liever die aardige therapeut die eerst het hele probleem in kaart heeft gebracht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:45

Zoolgangster schreef:
_San87_ schreef:

Nou, ik vind het verdrinken van kittens abnormaal en getuigen van gebrek aan emphatisch vermogen. Ik denk ook dat er iets mis met je is wanneer je met droge ogen een dier verzuipt.

Weet je dat in boekjes uit begin jaren '50 (Oa de serie "Beadecker voor de Huisvrouw") het verdrinken van jonge kittens in lauwwarm water als het meest diervriendelijk werd gezien, en zelfs aangeraden werd door de dierenbescherming in die tijd?
Sterilisatie van poezen was nog niet gebruikelijk.

Dat wij dat abnormaal en ontoelaatbaar vinden komt misschien ook wel mede door het leven met de info, de luxe en mogelijkheden van nu... (Wij zijn dus ook maar een product van onze tijd en maatschappij...)

Wat doet dat ertoe? Vroeger was seks met kinderen ook normaal. Nu walgen we ervan. We evolueren. Dat betekent dus dat ik heel goed kan vinden dat het verdrinken van kittens abnormaal is en dat mensen die dat doen zonder blikken of blozen een steekje los hebben. Want die zitten er echt wel tussen, ook in de tijd dat het normaal was dieren te verzuipen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:00

De centrale vraag lijkt me 'waarom heeft het meisje dit gedaan'
Kittens verzuipen is verschrikkelijk natuurlijk. Maar hier hebben wij wel eens een nest ratten levend begraven. Niet echt een fijne bezigheid, maar er waren zo verschrikkelijk veel ratten dat jaar waar we zo veel overlast van hadden. Dan is het een overweging. Maar ik ga niet voor de aardigheid dieren om het leven brengen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:12

Dan moet ik toch vragen; waarom levend begraven?

Ik kan me dan een snelle klap, in 1 keer weg met de schep nog voorstellen, maar levend begraven?
Edit: ratten kunnen trouwens prima graven, dus misschien was het niet eens een succes. Ik vraag me alleen meer af waarom mensen dan bewust kiezen voor zo'n afgrijselijke martelgang van een dood, in plaats van een snelle, relatief 'diervriendelijke' dood

Hetzelfde vind ik van katten verzuipen.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 05-06-17 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:16

khirshanta schreef:

Ik kan me dan een snelle klap, in 1 keer weg met de schep nog voorstellen, maar levend begraven?

Ik moet ook zeggen dat ik katten verzuipen echt not done vind... en ratten levend begraven ook. 1 Klap met de schep is meestal diervriendelijker, al ken ik iemand die meemaakte dat een rat zijn overall in klom, en de andere broekspijp er weer uit... is niet leuk om mee te maken, verzekerde hij me... (hij vond mijn tamme ratten dan ook niet leuk...)
Beter investeren in goed vangmateriaal dus, als je weet dat je ratten hebt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:21

khirshanta schreef:

Edit: ratten kunnen trouwens prima graven, dus misschien was het niet eens een succes. Ik vraag me alleen meer af waarom mensen dan bewust kiezen voor zo'n afgrijselijke martelgang van een dood, in plaats van een snelle, relatief 'diervriendelijke' dood

Het waren van die roze wurmpjes, dus dat graven zal meevallen. Tja waarom begraven? Dat moet je m'n man vragen, die stuitte er onverwacht op met tuinwerk.
En om heel eerlijk te zijn, als je al lang geteisterd wordt door zulk ongewenst volk dan gaat je empatie-level flink omlaag. Weg is weg is dan de redenatie. Maar een fijn gevoel houdt je er alleszins niet aan over

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:30

Los van het feit dat ik het verdrinken van kittens (en andere beesten overigens ook) een gruweldaad vind, moet je denk ik ook even kijken naar het motief: het verdrinken van kittens was vroeger 'normaal' en om te voorkomen dat er een overschot aan katten kwam. Puur omdat steriliseren destijds nog niet gebruikelijk was.
Het 10-jarige meisje uit het nieuwsbrief zal hoogstwaarschijnlijk een heel andere reden hebben gehad. In mijn ogen kun je het verdrinken van boerderijkittens en het omdraaien van nekken uit 'baldadigheid' (dan druk ik mij nog zacht uit) niet met elkaar vergelijken.

Op stal vonden mijn toenmalige vriend en ik een stervend vogeltje. Mijn vriend heeft het beestje toen uit zijn lijden verlost door zijn nekje om te draaien, binnen 1 tel was het einde verhaal. Vind ik het vreselijk om te doen? Absoluut! Ik zou het zelf ook echt niet kunnen, maar heeft dat mijn vriend een monster of crimineel gemaakt? In mijn ogen niet, hij heeft het beestje een laatste zetje gegeven, het was alleen jammer dat het op die manier moest.

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:31

Echt verschrikkelijk, snap echt niet hoe dit kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:36

Jolien87 schreef:
Los van het feit dat ik het verdrinken van kittens (en andere beesten overigens ook) een gruweldaad vind, moet je denk ik ook even kijken naar het motief: het verdrinken van kittens was vroeger 'normaal' en om te voorkomen dat er een overschot aan katten kwam. Puur omdat steriliseren destijds nog niet gebruikelijk was.
Het 10-jarige meisje uit het nieuwsbrief zal hoogstwaarschijnlijk een heel andere reden hebben gehad. In mijn ogen kun je het verdrinken van boerderijkittens en het omdraaien van nekken uit 'baldadigheid' (dan druk ik mij nog zacht uit) niet met elkaar vergelijken.

Op stal vonden mijn toenmalige vriend en ik een stervend vogeltje. Mijn vriend heeft het beestje toen uit zijn lijden verlost door zijn nekje om te draaien, binnen 1 tel was het einde verhaal. Vind ik het vreselijk om te doen? Absoluut! Ik zou het zelf ook echt niet kunnen, maar heeft dat mijn vriend een monster of crimineel gemaakt? In mijn ogen niet, hij heeft het beestje een laatste zetje gegeven, het was alleen jammer dat het op die manier moest.

Dat ben ik met je eens.
En die tijd werden er ook huisslachtingen gedaan van vee.
Dat probeerde men zeker ook zo snel en stressloos te doen voor het dier, zonder de emotie van dat het doden een fijn gevoel gaf.
Maar het was eten op de plank.
In die tijd was men daar meer aan gewend. Maar dat was niet uit een sadistisch oogpunt. Om het pijn te doen. Om eigen pijn te onderdrukken of wat dan ook. En zeker niet door kinderen van 10.

Maar de tijd veranderd, zoals een huisslachting ook niet meer gedaan word.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:43

Zaken als een offerfeest hoef je me ook niet voor te vragen, ik hoef daar echt niets mee te maken te hebben. Maar ergens weet ik van mezelf dat ik hypocriet ben: het afmaken van een beest zou ik nooit willen doen maar ik geniet wel iedere avond van het stuk vlees dat op mijn bord ligt. Maar ik merk dat ik nu offtopic ga.
Mijn punt is: kijk ook even naar het motief van iemand die een beest afmaakt. Je gaat mij niet vertellen dat het meisje van 10 dit uit veiligheidsoverweging of als voorzorgsmaatrelen heeft gedaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:20

Jolien87 schreef:
Zaken als een offerfeest hoef je me ook niet voor te vragen, ik hoef daar echt niets mee te maken te hebben. Maar ergens weet ik van mezelf dat ik hypocriet ben: het afmaken van een beest zou ik nooit willen doen maar ik geniet wel iedere avond van het stuk vlees dat op mijn bord ligt. Maar ik merk dat ik nu offtopic ga.
Mijn punt is: kijk ook even naar het motief van iemand die een beest afmaakt. Je gaat mij niet vertellen dat het meisje van 10 dit uit veiligheidsoverweging of als voorzorgsmaatrelen heeft gedaan.

Het motief is zéker belangrijk. Daarom is het belangrijk dat dat onderzocht wordt en dat zal vast wel gebeuren... mag ik hopen (minderjarig, GGZ overbelast, dus ik weet het zo net nog niet...)

En dat tweede kind, ik hoop echt dat daar ook naar gekeken wordt.
In Engeland is ooit een kind vermoord door een minderjarige, dat een vriendinnetje bij zich had... dat vriendinnetje ging vrijuit, omdat het niet daadwerkelijk deelnam aan de moord, maar had dat vriendinnetje werkelijk geen aandeel aan het hele gebeuren, of moedigde het aan, daagde het de daderes uit om het te doen?
Wat ik al eerder noemde, wie weet of het "meelopertje" in werkelijkheid de aanstichtster was...?
Stel dat dat zo zou zijn, dan zou dat "meelopertje" net zo gestoord zijn (manipulator die mensen kan laten doen wat ze wil) als het meisje dat die dieren daadwerkelijk vermoordde. En dus net zo goed behandeld moeten worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:34

Snorlex schreef:
Je wordt niet zomaar ontoerekeningsvatbaar verklaard. TBS wordt opgelegd bij delinquenten met een of meerdere stoornissen.

Dit staat overigens los van "medelijden" hebben. Ik heb geen medelijden maar kijk graag wat langer dan mijn neus lang is ipv gewoon wat te blèren.

TBS bestaat omdat "normaal" straffen niets uithaalt. Ze zijn ziek, in hun hoofd.

Het betreft hier een kind. Zeer, zeer waarschijnlijk leidt dit kind ook aan een of meerdere stoornissen (al dan niet een afwijking in het brein en/of gedrag getriggerd door trauma). Medelijden hoeft niet maar wel het inzicht dat gewoon straffen geen zin heeft.

Intensieve therapie en evt. medicatie wel. Dit hoeft echt niet terwijl ze buiten vrolijk rondhuppelt. Dit kan ook gedurende een gedwongen opname.
lekker een kopje thee mee drinken dan maar? :roll:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:40

Popstra schreef:
Snorlex schreef:
Je wordt niet zomaar ontoerekeningsvatbaar verklaard. TBS wordt opgelegd bij delinquenten met een of meerdere stoornissen.

Dit staat overigens los van "medelijden" hebben. Ik heb geen medelijden maar kijk graag wat langer dan mijn neus lang is ipv gewoon wat te blèren.

TBS bestaat omdat "normaal" straffen niets uithaalt. Ze zijn ziek, in hun hoofd.

Het betreft hier een kind. Zeer, zeer waarschijnlijk leidt dit kind ook aan een of meerdere stoornissen (al dan niet een afwijking in het brein en/of gedrag getriggerd door trauma). Medelijden hoeft niet maar wel het inzicht dat gewoon straffen geen zin heeft.

Intensieve therapie en evt. medicatie wel. Dit hoeft echt niet terwijl ze buiten vrolijk rondhuppelt. Dit kan ook gedurende een gedwongen opname.
lekker een kopje thee mee drinken dan maar? :roll:

Het klinkt raar, maar ook dat hoort bij de therapie. :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:56

Alleen wel door therapeuten :$

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:12

Ik bedoel ook niet dat je als ouders zijnde ziekelijk elk kwartier hoef te kijken. Maar het lijkt mij wel zo gezond als je om het half uur/3 kwartier v polshoogte neemt. Of rot iedereen z'n kinderen op straat en kom maar thuis met eten :p hopelijk niet. Ik denk dat het zeker gezond is om te kijken wat ze aan het doen zijn. Zodat je je kinderen goed kan begeleiden/beschermen.
Als je over een hek klimt (dus ook weer terug moet klimmen) 5/6 beestjes rustig probeert te vangen en dan wurgt ben je zeker wel n uur weg. Dus heel apart dat niemand een 10jarig meisje in de avond mist... 2meisjes. Kinderen nog wel :p maar dat ben ik.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:39

Ik kwam dit artikel tegen over kinderen zonder empathie. Heel erg interessant om te lezen!
https://www.theatlantic.com/magazine/ar ... th/524502/

En ik denk inderdaad dat dit meisje iets mankeert in haar hoofd. Dat kan aangeboren zijn, maar ook veroorzaakt worden door trauma. En wie weet is ze inderdaad een psychopaat in de dop, wie weet. Veel therapie en strak in de gaten houden dus...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:32

Petra_O schreef:
Ik kwam dit artikel tegen over kinderen zonder empathie. Heel erg interessant om te lezen!
https://www.theatlantic.com/magazine/ar ... th/524502/

En ik denk inderdaad dat dit meisje iets mankeert in haar hoofd. Dat kan aangeboren zijn, maar ook veroorzaakt worden door trauma. En wie weet is ze inderdaad een psychopaat in de dop, wie weet. Veel therapie en strak in de gaten houden dus...

Heel interessant artikel, even een quote gepakt uit dit artikel:
"As a child gets older, more-obvious warning signs appear. Kent Kiehl, a psychologist at the University of New Mexico and the author of The Psychopath Whisperer, says that one scary harbinger occurs when a kid who is 8, 9, or 10 years old commits a transgression or a crime while alone, without the pressure of peers. This reflects an interior impulse toward harm. Criminal versatility—committing different types of crimes in different settings—can also hint at future psychopathy."

Hier wordt toch specifiek de nadruk gelegd op het uit zichzelf doen, iets waarvan helemaal niet zeker is of dat in dit geval zo is? Gezien de aanwezigheid van het andere meisje... ben toch heel erg benieuwd naar haar rol in dit verhaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:42

Ik denk dat de daad dermate extreem is voor een kind van die leeftijd dat de rol van een ander meisje minimaal zal zijn. Je kunt een ander onder druk zetten, pestgedrag kan ver gaan, evenals de drang om erbij te willen horen. Ik kan me voorstellen dat een kind bvb onder die peer pressure iets zou stelen, een raampje ingooien of zoiets baldadigs.
Maar een gezond ontwikkeld kind of het nu assertief is of niet wurgt niet 5 keer een weerloos dier enkel en alleen onder druk van 1 ander meisje.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:54

Wat heeft dit kind voor kansen in een later stadium?