Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:47

Electra63 schreef:
Ailill schreef:
Soort van, hij/zij is voornemens om mee te gaan met de eis, echter wel een (veel) lager bedrag.

De Wet Gelijke Behandeling stelt dat je bij het aanbieden van onderwijs 'géén onderscheid mag maken op basis van godsdienst'. Reguliere scholen, waartoe de Haagse Maria Montessorischool behoort, moeten volgens het College van Rechten voor de Mens ervoor zorgen dat iedereen het onderwijs, en óók de schoolactiviteiten daar omheen kan bijwonen. ,,Als je het heel sec bekijkt, dan mag een school geen onderscheid maken op bijvoorbeeld godsdienst bij het aanbieden van schoolactiviteiten zoals de officiële schoolfoto. Op het moment dat je de schoolfoto plant tegelijk met het Offerfeest, dan is het niet zo vreemd dat kinderen met een islamitische achtergrond er niet bij kunnen zijn op het moment dat die foto wordt gemaakt.''

Op basis van deze Wet Gelijke Behandeling zal de rechter dus de moeder gelijk (moeten) geven, dat school rekening met deze religieuze feestdag had moeten houden met het plannen van de schoolfoto. Zeker omdat in Den Haag veel moslims wonen.

Maar een grote vergoeding verwacht ik niet. Misschien opnieuw een klassenfoto maken met de gehele klas ;)
Zou wat mij betreft een erg goede oplossing zijn :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:48

Tiepfoudt schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat een dergelijke eis neerleggen kant noch wal raakt.
Het gaat alleen om het punt rekening met elkaar houden. Een aantal zijn heel tolerant, een aantal zijn tolerant tot het moslims betreft...
Ach, hier verplaatsen ze de nationale (!!!) dodenherdenking als dat op zondag valt.... Ik kijk nergens meer van op...

Ik ben heel tolerant, tot het mensen betreft die 10.000 euro uit het onderwijs willen trekken om hun eigen punt te maken. Al was mevrouw pimpelpaars met gele stippen...

.

Dan hoor jij dus niet tot dat aantal wat tolerant is tot het moslims betreft :)*

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:49

bruintje123 schreef:
Dit is echt voor mij een typisch voorbeeld waarom er steeds meer Wilders stemmers komen.

Zetelverdeling PVV in de 2e kamer:

2006 9 zetels
2010 24 zetels
2012 15 zetels
2017 20 zetels

Wat bewijst dat er niet steeds meer Wilders stemmers komen.
Het zijn er juist minder dan 7 jaar geleden.

Even voor de broodnodige nuance in dit soort discussies, waarbij het vaak niet zozeer om feiten als wel om onderbuikgevoelens gaat. En dat is een kwalijke zaak. Los van welke mening dan ook.

bruintje123

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:52

Omdat er 1 jaar meer zijn geweest?
Vergelijk het eens met 2006 of gewoon 2012?
Je brengt dus zelf nu de verkeerde nuance.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:56

Idioterie.
1. De datum was bekend, ze hadden het probleem ruimschoots voortijds kunnen aankaarten bij de school.
2. Sinds wanneer krijg je vrij voor allerlei feestdagen van andere godsdiensten? Iets voor de onderwijs inspectie? Op een islamitische school snap ik dat, niet op een reguliere. Lijkt mij dan dat je onterecht afwezig bent. Net zo goed als dat ik ooit verplicht was op een Christelijke school, Christelijk of niet, om deel te nemen aan alle Christelijke activiteiten die op een openbare school nooit gedaan zouden zijn geworden, dat is kwestie van schoolkeuze.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:00

Electra63 schreef:
Willl65 schreef:
Als zij het zo belangrijk vind dat school rekening houdt met haar geloof waarom het kind dan op een montessori school zetten en niet meteen op een Islamitische school wast ze haar kind nu op heeft gezet? Knettergek die rechter maar verbazen doet het mij allang niet meer.
En wie betaald deze weg naar de rechter?

Is er al een uitspraak dan?

https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~a006b789/

De partijen moeten eerst proberen er alsnog samen uit te komen, als dat niet lukt komt er op 12 juni een uitspraak.

Ik vind het allemaal ook vreselijk overdreven en kinderachtig, maar al met al kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat mevrouw uitstekend is ingeburgerd. Dit soort theatraal Calimero-gejammer associeer ik namelijk volstrekt niet met de islam of welke religie dan ook, maar wél met moeders die chronisch in de war zijn en een totaal ander beeld hebben van hun eigen relevantie en die van hun 'unieke' kindertjes dan de rest van de wereld. En dat is voor zover ik heb gezien een typisch Nederlands verschijnsel. Gelukkig gaat het meestal vanzelf weer over als de kinderen ouder worden en mama ontdekt dat ook de hare maar gewoon mensjes zijn.

Wat me dan wel weer verbaast, is dat veruit de meeste mensen in dit topic een verband leggen met de religie van deze mevrouw. Zijn we dan met ons allen echt al zo ver dat we automatisch denken idioot gedrag van islamitische Nederlanders alleen maar kan worden veroorzaakt door hun religie? Denken we misschien dat er bij de moskeeën een ballotage-commissie is en dat idioten er niet bij mogen? Gekkies heb je overal, dat staat verder echt los van enig geloof. Al zou het natuurlijk wel heel erg gemakkelijk zijn als alle gekkies massaal hetzelfde geloof namen, misschien moet iemand daar eens een leuke kerk voor oprichten. Hooligans, hysterische moeders, politici, allemaal overzichtelijk bij elkaar. Doen we de diensten van ma/vr van 8:30-17:30, zodat de brave, normale burgers gewoon rustig naar hun werk kunnen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:01

bruintje123 schreef:
Booooo schreef:
Wat er niet duidelijk in het artikel staat is dat de foto's speciaal voor de moslimse kindjes 's morgens vroeg werden genomen. Het kind in dit artikel is het énige moslimkind dat de foto gemist heeft. De moeder zegt geen bericht te hebben gehad hierover/ze zaten in de moskee.

Iemand typte bovenstaand.. Dan krijg je dus 2 klassenfoto's, 1 met moslim kindjes en 1 met de andere kinderen :+

Jawel hoor, staat er gewoon in.
Citaat:
Het bestuur van de openbare school, die al meteen erkende dat de planning niet handig was, beweerde gisteren dat de drukbezette fotograaf niet op een andere dag kon. Wel kwam de school islamitische kinderen die officieel vrij hadden gekregen tegemoet door de klassenfoto meteen ’s ochtends vroeg te laten maken, zodat zij de rest van de dag het offerfeest konden vieren. De meeste moslims zouden van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. De moeder deed dat niet, omdat zij met haar man en kinderen in de moskee zat voor het traditionele gebed.

Je leest mijn bericht duidelijk verkeerd.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:02

Willl65 schreef:
sassefras schreef:
daar is ie weer de racisme kaart, al deze flauwekul wordt wel betaald door de belastingcentjes, wat een flauwekul openbare school, kind kon eerder op de foto. en......... probeer is een dag vrij te krijgen om eerder op vakantie te gaan. bah

geneuzel vind ik het

Is mode tegenwoordig. Collectief gekwetst zijn en gediscrimineerd voelen. Walgelijke ontwikkeling wat mij betreft

Mode? Er zijn genoeg redenen voor anders zou het niet zo zijn..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:02

maura schreef:

De partijen moeten eerst proberen er alsnog samen uit te komen, als dat niet lukt komt er op 12 juni een uitspraak.

Ik vind het allemaal ook vreselijk overdreven en kinderachtig, maar al met al kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat mevrouw uitstekend is ingeburgerd. Dit soort theatraal Calimero-gejammer associeer ik namelijk volstrekt niet met de islam of welke religie dan ook, maar wél met moeders die chronisch in de war zijn en een totaal ander beeld hebben van hun eigen relevantie en die van hun 'unieke' kindertjes dan de rest van de wereld. En dat is voor zover ik heb gezien een typisch Nederlands verschijnsel. Gelukkig gaat het meestal vanzelf weer over als de kinderen ouder worden en mama ontdekt dat ook de hare maar gewoon mensjes zijn.

Wat me dan wel weer verbaast, is dat veruit de meeste mensen in dit topic een verband leggen met de religie van deze mevrouw. Zijn we dan met ons allen echt al zo ver dat we automatisch denken idioot gedrag van islamitische Nederlanders alleen maar kan worden veroorzaakt door hun religie? Denken we misschien dat er bij de moskeeën een ballotage-commissie is en dat idioten er niet bij mogen? Gekkies heb je overal, dat staat verder echt los van enig geloof. Al zou het natuurlijk wel heel erg gemakkelijk zijn als alle gekkies massaal hetzelfde geloof namen, misschien moet iemand daar eens een leuke kerk voor oprichten. Hooligans, hysterische moeders, politici, allemaal overzichtelijk bij elkaar. Doen we de diensten van ma/vr van 8:30-17:30, zodat de brave, normale burgers gewoon rustig naar hun werk kunnen.

Daar gooit ze het toch zelf op?

Citaat:
Een islamitische moeder eist 10.000 euro schadevergoeding én excuses van de Haagse Maria Montessorischool, omdat deze de jaarlijkse klassenfoto inplande tijdens het islamitische offerfeest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:04

Cer schreef:
Citaat:
Mijn kinderen zitten op een evangelische school, althans, de jongste nog. Er zijn ouders die een schoolreisje naar de Efteling willen organiseren, er zijn er ook die dat zien als Sodom en Gomorra (want er wordt getoverd, er zijn heksen en feeën).

Maar gaan ze dan wel of gaan ze dan niet?

Citaat:
Er zijn ouders die hebben moeite met lesgeven over de evolutietheorie, er zijn er die vinden dat dat er gewoon bij hoort.

Maar wordt het dan wel besproken of niet?

Nee, ze gaan niet naar de Efteling, er wordt een alternatief gezocht. En ja, de evolutietheorie wordt wel gewoon behandeld. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:04

Willl65 schreef:
sassefras schreef:
daar is ie weer de racisme kaart, al deze flauwekul wordt wel betaald door de belastingcentjes, wat een flauwekul openbare school, kind kon eerder op de foto. en......... probeer is een dag vrij te krijgen om eerder op vakantie te gaan. bah

geneuzel vind ik het

Is mode tegenwoordig. Collectief gekwetst zijn en gediscrimineerd voelen. Walgelijke ontwikkeling wat mij betreft

1 persoon is per definitie GEEN collectief. En het gaat hier over 1 persoon.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:05

maura schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:12

Bruintje, als een hysterische mama Sinterklaas erbij haalt om te janken over dat haar kindertjes onheus zijn bejegend, kan Sinterklaas daar toch niets aan doen? En als ze er Kerst of Pinksteren of de naamdag van St. Fransiscus bijhaalt dan blijft het gewoon een hysterische mama. Maar zodra ze het offerfeest of het suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook noemt, heeft haar idiote gedrag ineens met die religie te maken. Zelfs in een situatie waarin andere moeders met diezelfde religie niet hysterisch doen. Dus zie ik hier echt alleen maar hysterisch-mama-gedrag, dat helemaal niets zegt over de islam en ook niets over al die andere moeders met kinderen op diezelfde school die geen problemen maken.

Eén op de zoveel vrouwen wordt gewoon een beetje raar van kinderen krijgen, dat is alles. Beetje aandacht geven, roepen dat ze een fantastische moeder is, omwille van de kindertjes hopen dat ze zich gauw weer herinnert dat ze volwassen is en over tot de orde van de dag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:13

Oh en hier in de bieb waar ik werk worden woorden als Jezus, appelflap, etc doorgekrast in boeken en mogen kinderen geen heksje foeksia of dolfje weerwolfje lezen....
Rare acties kunnen niet enkel aan de islam toegewezen worden...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:13

maura schreef:

_/-\o_

maura schreef:
Wat me dan wel weer verbaast, is dat veruit de meeste mensen in dit topic een verband leggen met de religie van deze mevrouw. Zijn we dan met ons allen echt al zo ver dat we automatisch denken idioot gedrag van islamitische Nederlanders alleen maar kan worden veroorzaakt door hun religie? <KNIP>

Gelukkig zijn we niet 'met ons allen' zo ver, maar er is een behoorlijke groep mensen die lijden aan die geconditioneerde reflex ja.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:21

maura schreef:
Bruintje, als een hysterische mama Sinterklaas erbij haalt om te janken over dat haar kindertjes onheus zijn bejegend, kan Sinterklaas daar toch niets aan doen? En als ze er Kerst of Pinksteren of de naamdag van St. Fransiscus bijhaalt dan blijft het gewoon een hysterische mama. Maar zodra ze het offerfeest of het suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook noemt, heeft haar idiote gedrag ineens met die religie te maken. Zelfs in een situatie waarin andere moeders met diezelfde religie niet hysterisch doen. Dus zie ik hier echt alleen maar hysterisch-mama-gedrag, dat helemaal niets zegt over de islam en ook niets over al die andere moeders met kinderen op diezelfde school die geen problemen maken.

Eén op de zoveel vrouwen wordt gewoon een beetje raar van kinderen krijgen, dat is alles. Beetje aandacht geven, roepen dat ze een fantastische moeder is, omwille van de kindertjes hopen dat ze zich gauw weer herinnert dat ze volwassen is en over tot de orde van de dag.

En geef dan eens links van die hysterische mama's die omdat er een gebeurtenis was die niet zo was zoals gepland in hun beleving de discriminatiekaart trokken en naar de rechter gingen?

Die zijn praktisch onvindbaar.
Moslims die de discriminatiekaart trekken zijn er heel vaak.
Het is niet deze ene moeder.
Dan werd het el weg gelachen als maf wijf.
Nee het is steeds weer en weer en weer. Telkens in een andere vorm.
En daarom zeggen mensen, daar heb je ze weer met hun geloof. Ze willen alles om hun heen geregeld hebben.

LadyMadonna

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:23

Moslims zijn echt niet de enige die de discriminatie kaart trekken....
Ik noem een sylvana Simons, die volgens mij geen moslim is....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:23

LadyMadonna schreef:
Oh en hier in de bieb waar ik werk worden woorden als Jezus, appelflap, etc doorgekrast in boeken en mogen kinderen geen heksje foeksia of dolfje weerwolfje lezen....
Rare acties kunnen niet enkel aan de islam toegewezen worden...
Da's waar, hoe vaak ik de afgelopen dagen wel niet de woorden Joden en homo heb horen roepen is niet meer te tellen. Nu is beide, deels, op mij van toepassing. Ik lach er maar om en denk: "Ze weten niet beter."

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:26

LadyMadonna schreef:
Moslims zijn echt niet de enige die de discriminatie kaart trekken....
Ik noem een sylvana Simons, die volgens mij geen moslim is....

Maar ze trekt wel de kaart voor hen.

of daar de moslims blij mee moeten zijn vraag ik me ook af. Ik denk van niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:27

Wat ik vooral heel triest en verontrustend vind in dit soort topics (en in de maatschappij) is dat het gedrag van 1 individuele persoon zo makkelijk, zonder enige schaamte of gewetenswroeging, een hele bevolkingsgroep wordt aangerekend.

En dan om het hardst blaten dat mensen zich niet zo snel gediscrimineerd moeten voelen.

Welke mening je ook hebt over de kwestie of over die mevrouw, generaliseren is onredelijk en irreeel.
Het maakt dat mensen zich achtergesteld, of zo je wilt gediscrimineerd, voelen.
Vind je dat dan zo gek?

Je kunt mensen alleen verantwoordelijk houden voor hun eigen gedrag, niet voor dat van anderen waarmee zij bepaalde overeenkomsten delen. Zoals afkomst of religie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:28

bruintje123 schreef:
En geef dan eens links van die hysterische mama's die omdat er een gebeurtenis was die niet zo was zoals gepland in hun beleving de discriminatiekaart trokken en naar de rechter gingen?

Die zijn praktisch onvindbaar.
Moslims die de discriminatiekaart trekken zijn er heel vaak.
Het is niet deze ene moeder.
Dan werd het el weg gelachen als maf wijf.
Nee het is steeds weer en weer en weer. Telkens in een andere vorm.
En daarom zeggen mensen, daar heb je ze weer met hun geloof. Ze willen alles om hun heen geregeld hebben.

Hele volksstammen lachen haar weg omdat ze een maf wijf is en NIET omdat ze een maf MOSLIM wijf is (als ze dat al is).....maar op 1 of andere manier komt die gedachte niet binnen bij sommige mensen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:29

Boras schreef:
Wat ik vooral heel triest en verontrustend vind in dit soort topics (en in de maatschappij) is dat het gedrag van 1 individuele persoon zo makkelijk, zonder enige schaamte of gewetenswroeging, een hele bevolkingsgroep wordt aangerekend.

En dan om het hardst blaten dat mensen zich niet zo snel gediscrimineerd moeten voelen.

Welke mening je ook hebt over de kwestie of over die mevrouw, generaliseren is onredelijk en irreeel.
Het maakt dat mensen zich achtergesteld, of zo je wilt gediscrimineerd, voelen.
Vind je dat dan zo gek?

Je kunt mensen alleen verantwoordelijk houden voor hun eigen gedrag, niet voor dat van anderen waarmee zij bepaalde overeenkomsten delen. Zoals afkomst of religie.

+:)+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:31

Ik vind het vrij bijzonder dat men het een 'kaart' noemt tegenwoordig. Heb de term vaker langs zien komen. Maar goed ik vind het ook bijzonder dat men vind dat degene die 'de kaart speelt', terwijl er in werkelijkheid echt nog discriminatie voorkomt, niet alleen in dit land, maar in allerlei landen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:32

@cowboy
En de gedachte lijkt ook niet binnen te komen dat zij en andere discriminatiekaart trekkers en verdedigers het niet beter maken voor de grote groep moslims die niet zo zijn als dat maffe wijf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:35

Boras schreef:

Dat is dan idd blijkbaar menseigen, want ook hier in dit topic zie je dat er gegeneraliseerd wordt, maar dan de andere kant op: "iedereen gooit het op geloof" - "allemaal tegen de Islam" en zaken van die strekking.
Ik heb daarbij dan het gevoel dat het de ene kant op erger gevonden wordt (alle islamieten zijn hetzelfde) dan de andere kant op (alle bokkers / nederlanders / mensen in dit topic) zijn hetzelfde.. maar dat is dan toch ook niet zo.

Citaat:
terwijl er in werkelijkheid echt nog discriminatie voorkomt, niet alleen in dit land, maar in allerlei landen.
Maar dat ontkent toch ook niemand? Dat er discriminatie voorkomt.
En daarom vind ik het persoonlijk zo jammer dat deze mevrouw dit 'gebruikt' voor persoonlijk gewin, althans, zo komt het op mij over..