Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Nu ik er zo over denk, van dit kaliber mensen heb ik er al eentje in het echt gezien!![]()
Mark Peeters (pseudoniem), ook bekend onder zijn alias Mark de Maanman, is een Belgisch activist die enige bekendheid geniet in de Vlaamse studentensteden, waar hij onder meer verkondigt dat ruimtevaart niet bestaat. Peeters doet daarbij een oproep op studenten om na te denken over de simpele wiskunde achter zijn overtuiging.
Peeters verspreidt zijn boodschappen via plakkaten en folders waarmee hij in de Vlaamse studentensteden en op festivals rondloopt. Hij is vaak te zien op universiteitscampussen of in studentenrestaurants. Daarnaast was hij de afgelopen 10 jaar aanwezig op Rock Werchter. In de pers vindt hij nauwelijks gehoor.
Peeters is ervan overtuigd dat ruimtevaart vervalst wordt. Maanlandingen doet hij af als fantasie. Zijn hoofdargument is dat de constante horizontale (eind)snelheid die nodig is om te ontsnappen aan de aarde (28.000 km/uur) nog nooit gehaald is. Peeters heeft een beloning van 1.000 euro uitgeloofd aan de eerste "eerlijke" persoon die een snelheid heeft gehaald van meer dan 2.800 km/u, ook al is dit maar één tiende van de snelheid die volgens Mark Peeters' redenering nodig is voor ruimtevaart.
Mark Peeters wil anoniem blijven en gebruikt de veelvoorkomende achternaam als pseudoniem.
bron: wikipedia
Hij is een keer in ons auditorium brieven komen uitdelen met zijn plannen op. Het valt niet goed te lezen, maar je kan wel zien op de foto dat het een doorlopende tekst is met woorden door elkaar in het vet, hoofdletters, cursief,... ik ben het eens beginnen lezen maar het is zo een warboel, van hak op de tak, echt verschrikkelijk (hilarisch) .
[ [url=m/jZ02si.jpg]Afbeelding[/url] ]
voor degenen die het toch een beetje kunnen lezen, zijn relaas begon over zijn ruimtevaartcomplot, maar deze foto is van de achterkant van zijn papier en hier is hij plots bezig over de anticonceptiepil en zo gaat hij naar de beenbrekende foef-fighters, Belgische voetballers, en Dutroux. En dit allemaal in 1 zin.
Ayasha schreef:Wetenschappers gaan altijd uit van theorieën en weten dat een "bewezen theorie" in no time onderuit gehaald kan worden. Zij hebben ALTIJD twijfel. Als er iets is wat ik van mijn studie geleerd heb in de ALLEREERSTE delen over wetenschappelijk onderzoek dan is het wel dat wetenschappers nooit handelen onder het mom "geen twijfel".
Doorheen de jaren zijn veel theorieën onderuit gehaald en nieuwe gevormd. Dat is het hele doel van wetenschap.
Wetenschap staat niet stil, diens ideeën staan niet stil en diens bewijzen al evemin.
Dat je mensen die niet zo fan zijn van vaccins "weirdo's" noemt vind ik ook niet in je voordeel werken.
Damned schreef:voor degenen die het toch een beetje kunnen lezen, zijn relaas begon over zijn ruimtevaartcomplot, maar deze foto is van de achterkant van zijn papier en hier is hij plots bezig over de anticonceptiepil en zo gaat hij naar de beenbrekende foef-fighters, Belgische voetballers, en Dutroux. En dit allemaal in 1 zin.
Varekaj schreef:Damned schreef:voor degenen die het toch een beetje kunnen lezen, zijn relaas begon over zijn ruimtevaartcomplot, maar deze foto is van de achterkant van zijn papier en hier is hij plots bezig over de anticonceptiepil en zo gaat hij naar de beenbrekende foef-fighters, Belgische voetballers, en Dutroux. En dit allemaal in 1 zin.
Sorry. Niet alles bijgelezen, maar dit is gewoon een machtig mooie spelfout